موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مدارک لازم و تعیین زمان دقیق برای تمدید ویزای کانادا!

مدارک لازم و تعیین زمان دقیق برای تمدید ویزای کانادا!

تمامی افرادی که قصد دارند مدت بیشتری در کانادا باشند، لازم است برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. تمدید ویزای کانادا، زمان‌بندی‌های خاص خود را دارد که مطلع بودن از آن‌ها در فرایند تمدید بسیار حائز اهمیت است، اما به‌صورت کلی فرد متقاضی باید قبل از پایان مهلت ویزا برای تمدید آن اقدام کند. پروسه تمدید انواع ویزاهای کانادا اعم از ویزای توریستی کانادا، ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و… به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

در طی این فرایند باید مدارک لازم جهت تمدید ویزا و ادله محکم برای ماندن بیشتر در کانادا ارائه کنید و منتظر جواب آن بمانید. در ادامه این مقاله از وب‌سایت پارسی کانادا تمام نکاتی که باید در مورد تمدید هر کدام از ویزای‌‌های موقت کانادا بدانید را به‌صورت تخصصی بیان کرده‌ایم. همچنین می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت، شرایط شما برای تمدید انواع ویزای کانادا توسط کارشناسان پارسی کانادا بررسی خواهد شد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

تمدید ویزای توریستی کانادا

رایج‌ترین نوع ویزای کانادا، ویزای توریستی است. با داشتن این ویزا، فرد می‌تواند به‌مدت ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد. اگر افراد تمایل داشته باشند، بیشتر از ۶ ماه در کانادا بمانند، به جای تمدید ویزای توریستی باید درخواست ویزیتور رکورد (visitor record) بدهند. ویزیتور رکورد در حقیقت مدرکی است که به فرد گردشگر، مجوز اقامت طولانی‌تر در کانادا می‌دهد. فرایند تمدید ویزای توریستی کانادا، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و در مدت زمانی که دولت کانادا در حال بررسی درخواست تمدید ویزا است، فرد می‌تواند به‌عنوان ویزیتور در این کشور اقامت داشته باشد.

👈 مدارک لازم برای تمدید ویزای توریستی کانادا شامل موارد زیر است که اسکن این مدارک را باید در سامانه درخواست تمدیدی بارگذاری نمایید:

  • مدارک هویتی
  • مدارک بیومتریک (عکس و اثر انگشت)
  • مدارک اقامتی در کانادا

برای تمدید ویزای توریستی باید ۳۰ روز قبل از اتمام فرصت ۶ ماهه، برای تمدید ویزا اقدام کرد. معمولا زمان رسیدگی به درخواست تمدید ویزای توریستی (صدور ویزیتور رکورد)، حدود ۱۲۲ روز کاری به طول خواهد انجامید. هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا برای هر فرد ۱۰۰ دلار است.

تمدید ویزای کانادا

تمدید ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا در کنار داشتن ویزای تحصیلی باید مجوز تحصیلی (study permit) نیز داشت. در حقیقت ویزا مجوز ورود به کانادا و استادی پرمیت، مجوز تحصیل در کانادا است. برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا، فرد متقاضی باید ۳۰ روز قبل از پایان اعتبار، برای تمدید آن درخواست دهد.

👈 مدارک برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر است:

  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک هویتی
  • اثبات وضعیت دانشجویی (ادامه تحصیل)
  • گزارش‌ وضعیت سلامت

اگر دوره تحصیلی فرد بیشتر از زمان تعیین شده در مجوز تحصیلی طول بکشد، فرد باید سریعا برای تمدید آن اقدام کند و گذرنامه فرد باید دارای اعتبار کافی باشد. این پروسه آنلاین انجام می‌شود و 44 روز کاری زمان می‌برد. دانشجو در ۹۰ روز پایانی اعتبار مجوز تحصیلی‌اش باید برای تمدید ویزای تحصیلی اقدام کند. هزینه تمدید ویزای تحصیلی برای هر فرد، 150 دلار کانادا است.

تمدید ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا به فرد اجازه کار در کشور کانادا برای مدت زمان مشخصی را می‌دهد. ویزای کاری کانادا به یک مدرک مکمل به نام ورک پرمیت (work permit) نیاز دارد که با پایان اعتبار آن اعتبار ویزا نیز به پایان می‌رسد. در واقع ویزای کاری کانادا مجوز ورود به کانادا و ورک پرمیت، جواز کار قانونی و تمام وقت در این کشور است.

به‌طور قانونی اگر قصد تمدید مجوز کاری، تغییر محل کار یا کارفرما را دارید، مجاز هستید که تا زمان بررسی درخواست خود در کشور کانادا بمانید. تا زمانی که ورک پرمیت با مشخصات جدید صادر نشده است، فرد اجازه کار در موقعیت جدید را نخواهد داشت. در این روش هم مانند دیگر درخواست‌های تمدید ویزا به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و تا زمان ارسال جواب که معمولا 120 روز است، می‌بایست منتظر بمانید.

تمدید ویزای مولتی کانادا

با داشتن ویزای مولتی کانادا، فرد می‌تواند در زمانی که ویزا معتبر است، به دفعات وارد کانادا شود و در هر بار ۶ ماه در کانادا بماند. اعتبار ویزای مولتی کانادا حداکثر ۱۰ سال است. معمولا برای ایرانیان ویزای مولتی کانادا ۵ ساله صادر می‌شود. نکته مهم این است که ویزای مولتی کانادا بیشتر از تاریخ انقضای پاسپورت صادر نمی‌شود، بنابراین قبل از درخواست ویزای مولتی کانادا پاسپورت را تمدید کنید.

اگر فرد خارج از خاک کانادا باشد و مدت ویزای مولتی به پایان رسیده باشد، امکان تمدید آن را نخواهد داشت. اگر فرد در خاک کانادا باشد و ویزای مولتی کانادا هنوز معتبر باشد، اما مدت زمان اقامت ۶ ماهه‌‌ در حال اتمام باشد، در این حالت می‌توان مدت ماندن در کانادا را تمدید کرد. فرد باید حداقل یک ماه قبل از اتمام مهلت اقامت ۶ ماهه، درخواست تمدید ویزا کند.

👈 مدارک موردنیاز جهت تمدید ویزای مولتی کانادا همان مدارک معمول تمدید ویزا است، به استثاء مدارک بیومتریک چرا که مدارک انگشت نگاری تا ده سال اعتبار دارند. همچنین باید فرم مرتبط با تمدید ویزای مولتی کانادا را تکمیل کنید و به همراه سایر مدارک، به‌صورت حضوری یا آنلاین برای تمدید آن اقدام کنید.

توجه کنید که برای پرداخت هزینه تمدید ویزای مولتی، کارت اعتباری داشته باشید و وجه تمدید ویزای مولتی را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. لازم به ذکر است که هزینه تمدید ویزای مولتی برای هر فرد، ۱۰۰ دلار کانادا است.

زیر و بم تمدید ویزای کانادا

ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و مولتی از انواع ویزا کانادا هستند که هرکدام پس از اخذ شدن، برای تمدید به شرایط و ضوابطی نیاز دارند. به‌طور کلی برای تمدید ویزای کانادا باید فرد متقاضی قبل از انقضای مهلت ویزا، با ارائه دلایل و ادله محکم برای ماندن بیشتر در کانادا برای تمدید درخواست دهد. برای تمدید ویزا باید به‌صورت آنلاین درخواست داد. چنانچه تمایل دارید از مشاوره و خدمات تخصصی مجموعه پارسی کانادا در زمینه تمدید ویزا کانادا بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق شماره‌ تماس‌های موجود در وب‌سایت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

فرایند درخواست برای تمدید ویزای توریستی به‌صورت آنلاین و از طریق پورتال اداره مهاجرت کانادا انجام می‌شود. بنابراین در مصاحبه حضوری شرکت نخواهید کرد.

همان طور که گفتیم فرایند تمدید به‌صورت آنلاین است و هزینه آن را با استفاده از یک کارت اعتباری پرداخت می‌نمایید.

اگر ویزای کاری شما زمانی منقضی شود که برای تمدید آن اقدام کرده باشید، بله می‌توانید در همان موقعیتی که هستید به کار خود ادامه دهید ولی مجاز به شروع کردن کار جدید نیستید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها