موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اولین نتایج قرعه‌کشی برنامه نامزدی 3 استان کانادا در سال 2024 منتشر شد

اولین نتایج قرعه‌کشی برنامه نامزدی 3 استان کانادا در سال 2024 منتشر شد

کشور کانادا، در آغاز سال جدید، برای تقویت بازار کار و جذب نیروی کار ماهر، اولین قرعه‌کشی برنامه‌های استانی خود را آغاز و زمینه را برای مهاجرت به این کشور فراهم می‌کند. به گزارش CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، در اولین قرعه‌کشی برنامه نامزدی استانی (PNP) که در سال 2024 برگزار شد، استان‌های انتاریو (Ontario)، بریتیش کلمبیا (British Columbia) و مانیتوبا (Manitoba) برای متقاضیانی که مهارت، سابقه کاری و تحصیلات لازم را داشتند، دعوت‌نامه صادر کردند.

در برنامه نامزدی استانی کانادا (PNP)، هر استان در کانادا (به استثنای استان‌های کبک و نوناووت)، بسته به نیاز خود، به متقاضیانی که مهارت، تحصیلات و سابقه کاری لازم را دارند، اجازه می‌دهد اقامت این کشور را اخذ کنند. هر استان برنامه‌های مهاجرتی خاص خودش را دارد که برای جذب متقاضیان در مشاغل خاص یا شرایط مشخصی طراحی شده است.

در نتیجه قرعه‌کشی، این 3 استان در مجموع، 4803 دعوت‌نامه برای متقاضیان واجد شرایط صادر کردند که از این تعداد، 4003 دعوت‌نامه متعلق به استان انتاریو، 372 دعوت‌نامه متعلق به استان بریتیش کلمبیا و 431 دعوت‌نامه متعلق به استان مانیتوبا است. در این دسته از اخبار مهاجرتی به بررسی نتایج حاصل از این قرعه‌کشی می‌پردازیم.

برسی نتایج قرعه‌کشی برنامه PNP کانادا از 1 تا 12 ژانویه 2024

نتایج قرعه‌کشی برگزار شده به صورت زیر است:

1- استان انتاریو که یکی از پر جمعیت‌ترین استان‌های کانادا است، برای تقویت نیروی کار خود، در هفته گذشته، دو قرعه‌کشی هدفمند در تاریخ‌های 9 و 11 ژانویه برگزار کرد. برنامه نامزد استانی انتاریو (OINP)، با صدور 4003 دعوت‌نامه در بین این سه استان پیشتاز است. در نتیجه این قرعه‌کشی، از 821 متقاضی در مشاغل بهداشتی و فنی با حداقل 40 امتیاز و از 630 متقاضی در مشاغل حرفه‌ای با حداقل 33 امتیاز دعوت کرد. در قرعه‌کشی دوم نیز، 2552 نامزد از طریق برنامه اسکیل ترید اکسپرس انتری (Express Entry Skilled Trades) با 350 الی 424 امتیاز دعوت شدند.

2- استان بریتیش کلمبیا، در اولین قرعه‌کشی خود که در تاریخ 10 ژانویه 2024، برگزار کرد، از بیش از 372 نامزد، دعوت کرد که طیفی از مجموعه مهارت‌ها و سطوح تجربه را در بر گرفت. در نتیجه این قرعه کشی، 110 متقاضی از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر (Skilled Worker)، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (International Graduate) با حداقل 120 امتیاز و برنامه افراد خارجی نیمه حرفه‌ای (Entry level and semi-skilled) با حداقل 100 امتیاز دعوت شدند.

در چهار قرعه‌کشی باقیمانده، 74 نامزد در مشاغل ساختمانی با حداقل 75 امتیاز، 113 متقاضی در مشاغل مراقبت از کودکان، 75 نفر در مشاغل بهداشت و درمان و باقی متقاضیان در مشاغل مراقبت‌های دامپزشکی با حداقل 60 امتیاز دعوت شدند.

3- در آخرین قرعه کشی که توسط استان منیتوبا در 11 ژانویه 2024 برگزار شد، شاهد صدور 431 دعوت‌نامه با حداقل امتیازهای 607 و 639، تحت هر سه برنامه استانی منیتوبا (MPNP) بودیم؛ یعنی برنامه نیروی کار ماهر داخلی (Skilled Workers in Manitoba)، برنامه آموزش بین‌المللی (International Education Stream) و برنامه نیروی کار خارجی مانیتوبا (Skilled Workers Overseas).

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها