موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شغل آرایشگری در استرالیا

آرایشگری جزو مشاغل پرتقاضا در استرالیا بوده و برای افراد حرفه‌ای در این حوزه، موقعیت‌های کاری خوبی در این کشور وجود دارد. اگر به این شغل علاقه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که با آرایشگری در استرالیا درآمد خوبی نیز خواهید داشت.

شغل آرایشگری در استرالیا

آرایشگری جزو مشاغل پرتقاضا در استرالیا بوده و برای افراد حرفه‌ای در این حوزه، موقعیت‌های کاری خوبی در این کشور وجود دارد. اگر به این شغل علاقه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که با آرایشگری در استرالیا درآمد خوبی نیز خواهید داشت. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید و از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار هستید، شانس بالایی برای موفقیت در استرالیا به عنوان یک آرایشگر دارید.

در ادامه این مطلب، هر آنچه که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری لازم است بدانید را بررسی کرده و با نگاهی به چشم‌انداز شغلی، شرایط اصلی مانند انواع ویزا، نحوه ارزیابی مهارت و … را بررسی می‌کنیم.

درباره شغل آرایشگری در استرالیا و مهاجرت آرایشگران به استرالیا

نگاه کلی به شغل آرایشگری در استرالیا

استرالیا کشوری عالی با موقعیت‌های شغلی جذاب برای مقاصد مهاجرت کاری است. شما می‌توانید شانس خود را برای مهاجرت کاری به استرالیا از طریق آرایشگری نیز امتحان کرده و درآمد مناسبی برای زندگی در این کشور داشته باشید. در جدول زیر، برخی از اطلاعات لازم را درباره آرایشگری در استرالیا می‌توانید ببینید:

نگاه کلی به شغل آرایشگری در استرالیا
کد شغلی آرایشگری در استرالیاANZSCO 391111
سازمان ارزیاب Trades Recognition (TRA)
حداقل حقوق ماهانه1,650 دلار استرالیا
حداکثر حقوق ماهانه5,410 دلار استرالیا
پرتقاضاترین شهرهای استرالیا برای آرایشگریسیدنی (Sidney)، ملبورن (Melbourn) و بریزبین (Brisbin)

چشم‌انداز شغل آرایشگری در استرالیا

آرایشگری در استرالیا، در لیست مشاغل STSOL قرار دارد. آرایشگری در تمام دنیا جزو مشاغل پرتقاضایی است که روزبه‌روز با گسترش و پیشرفت قابل‌توجهی همراه است. این حرفه در استرالیا با تقاضای بالایی مواجه بوده و برای کار در این کشور موقعیت‌های کاری جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته آرایشگری تنها شغل پرتقاضا نیست و این کشور پیشرفته در حوزه‌های مختلف دیگری نیز به جذب نیروی کار ماهر نیاز دارد. برای مشاهده مشاغل دیگر می‌توانید لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را بررسی کنید.

این صنعت مشاغل مختلفی را نیز شامل می‌شود که همین موضوع باعث شده تا تنوع بالای موقعیت‌های شغلی برای آرایشگری در استرالیا فراهم باشد. اگرچه حدود 85% از فعالان این حوزه را زنان تشکیل می‌دهند، اما اخیراً مردان نیز نه تنها به فعالیت گسترده در این صنعت روی آورده‌اند، بلکه از خدمات متنوع آن استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشاغل آرایشگری از 63,500 شغل در سال 2021، به حدود 69,600 شغل در سال 2026 رسیده و رشدی برابر با 9.6% داشته باشد.

از جمله موقعیت‌های شغلی اصلی برای مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری عبارت است از:

  • آرایشگران متخصص کوتاهی مو (Hairdresser)
  • آرایشگران متخصص حالت دادن مو (Stylist)
  • مدیران سالن‌های زیبایی (Hair or Beauty Salon Manager)

وظایف و درآمد هر یک از این افراد متفاوت بوده و هر یک مسئول انجام خدمات متفاوتی برای مشتریان هستند. به‌طور کلی، شغل آرایشگری در استرالیا جزو مشاغل پرتقاضایی است، که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز موقعیت‌های شغلی بیشتری را برای افراد در این زمینه فراهم کند.

شرایط مهاجرت آرایشگر به استرالیا

برای شروع به کار آرایشگری در استرالیا باید برخی شرایط و الزامات تعیین شده را رعایت کنید. برای مثال، باید سابقه کار کافی داشته باشید تا بتوانید به استرالیا بروید. کسانی که بدون آموزش و مدرک رسمی کار آرایشگری را دنبال می‌کنند، باید حداقل 5 سال سابقه کاری داشته باشند. برای افرادی که تحت آموزش حرفه‌ای بوده‌اند یا مدرک رسمی دارند، میزان سابقه کار حرفه‌ای لازم به 3 سال کاهش می‌‌یابد.

همچنین اگر از طریق ویزای مهارتی به استرالیا مهاجرت کنید باید مهارت‌های شما در سیستم امتیازبندی استرالیا سنجیده شود تا مجوزهای لازم برای کار را به دست آورید. معیارهای مشخصی از جمله سن متقاضی، سطح تسلط به زبان انگلیسی، تجربه کاری و … هر یک امتیازات مشخصی برای متقاضیان دارند. معمولاً شما برای مهاجرت مهارتی به استرالیا از طریق آرایشگری باید حداقل 65 امتیاز کلی را در معیارهای مشخص‌شده اخذ کنید.

برای این که بتوانید به‌عنوان آرایشگر در استرالیا مشغول به کار شوید، باید برخی مجوزهای لازم را کسب کنید. در استرالیا، به گواهینامه سطح سه AQF (چارچوب صلاحیت حرفه‌ای استرالیا یا Australian Qualifications Framework) با حداقل دو سال آموزش در محل کار و یا به گواهینامه سطح چهار AQF (سطح 3 مهارت ANZSCO) نیاز دارید.

اگر به عنوان یک آرایشگر به استرالیا مهاجرت می‌کنید، باید مهارت‌های شما براساس یک فرآیند از پیش تعیین شده ارزیابی شوند. یعنی تمام مشاغل تحت کد ANZSCO 391111 باید از طریق ارزیابی Trades Recognition Australia (TRA) تأییدیه مهارت دریافت کنند. سازمان TRA تعیین می‌کند که آیا شما مهارت‌ها و تجربه لازم برای کار در استرالیا را دارید یا خیر.

شرایط پذیرش آرایشگر در استرالیا

سازمان ارزیابی مهارت های استرالیا برای آرایشگران، سازمان TRA است.

ویزاهای مهاجرت آرایشگر به استرالیا

برای مهاجرت از طریق شغل آرایشگری به استرالیا روش‌هایی وجود دارد. این افراد یا از طریق ویزای اسکیل ورکر مهاجرت می‌کنند و یا با داشتن یک سابقه کار خوب و جواز کسب، در استرالیا سرمایه‌گذاری (ویزای ۱۸۸ استرالیا) کرده و شغل خود را ایجاد می‌کنند. در هر دو صورت، باید با انواع ویزاهای موجود آشنا باشید.

به‌طور کلی، ویزاهای مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری عبارت‌اند از:

به خاطر داشته باشید که هر یک از انواع ویزای نام برده شده دارای شرایط و الزامات مشخصی بوده و برای این که بتوانید هر یک از آن‌ها را دریافت کنید، باید بتوانید این الزامات را برآورده کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

وظایف شغل آرایشگری در استرالیا

همان طور که گفتیم، متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری برخی وظایف و مهارت‌های مشخص دارند. شرح وظایف یک آرایشگر نه تنها برای استرالیا که برای آرایشگران در تمام دنیا تقریباً یکسان بوده و شامل موارد زیر است:

  • مشاوره در زمینه روش‌های مراقبتی مو، محصولات زیبایی و انواع روش‌های اصلاح و حالت دادن به مو
  • شستشو و ماساژ سر
  • آشنایی با طرز کار مواد شیمیایی برای رنگ کردن مو، صافی یا فر کردن دائم مو
  • کوتاهی مو با قیچی یا ابزارهای دیگر
  • حالت دادن به مو، بافت یا اکستنشن
  • آشنایی با کار با موهای مصنوعی
  • اصلاح و کوتاه کردن ریش و سبیل مردان
  • ضدعفونی و تمیز کردن محل کار و ابزارهای موردنیاز
  • نوبت دهی به مشتریان و دریافت دستمزدها
وظایف شغل آرایشگری در استرالیا

شرح وظایف شغل آرایشگری در استرالیا: کوتاهی مو، حالت دادن مو، رنگ و صاف کردن مو، درمان پوست و مو.

حقوق آرایشگر در استرالیا

زمانی که شغل آرایشگری در استرالیا صحبت می‌کنیم، می‎دانیم که قرار است یک شغل با امکان پیشرفت مناسب و حقوق عالی داشته باشیم. شاید نتوان آرایشگری را به‌طور قطع به‌عنوان بهترین شغل برای مهاجرت تعیین کرد، اما قطعاً می‌توانید یک درآمد مناسب از طریق آن برای زندگی در استرالیا داشته باشید.

یک آرایشگر به‌طور متوسط 3,450 دلار استرالیا در ماه درآمد دارد. این در حالی است که متوسط درآمد سالانه شغل آرایشگری در استرالیا به میانگین 41,300 دلار می‌رسد.

آرایشگران نیز مانند تمام مشاغل دیگر با افزایش سابقه و تجربه خود می‌توانند به درآمد بیشتری دست پیدا کنند. البته سابقه تنها عامل مؤثر در میزان درآمد آرایشگران نیست بلکه موارد دیگری همچون میزان مهارت، جنسیت، موقعیت مکانی آرایشگاه و … نیز روی درآمد تأثیر می‌گذارند.

یک آرایشگر با سابقه کمتر از دو سال، تقریباً 23,200 دلار استرالیا درآمد دارد در حالی که با افزایش تجربه به 2 تا 5 سال، درآمد او به چیزی حدود 32,900 دلار می‌رسد. درآمد برای آرایشگران با بیشتر از 5 سال تجربه نیز می‌توانند تا 43300 دلار در سال درآمد داشته باشند.

سخن پایانی

استرالیا یکی از بهترین کشورهایی است که زمینه لازم برای شروع انواع فعالیت‌های کاری را برای متقاضیان خارجی فراهم کرده است. شغل آرایشگری در استرالیا جزو مشاغل مورد تقاضا و پردرآمدی است که می‌توانید از طریق آن به این کشور بروید.

در این مطلب، هر آنچه را که درباره شرایط و ضوابط مهاجرت به استرالیا از طریق آرایشگری لازم است بدانید را بررسی کرده و به بازار کار و چشم‌انداز شغلی آن نگاهی انداختیم.

همچنین مهارت‌های موردنیاز، انواع ویزای موجود برای مهاجرت آرایشگران، وظایف یک آرایشگر و همچنین درآمد آن‌ها در استرالیا را نیز بررسی کردیم. علاوه براین در مطلب بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران، می‌توانید مروری روی دیگر کشورها داشته باشید.

سوالات متداول

یک آرایشگر در استرالیا می‌تواند به‌طور میانگین 3450 دلار در ماه درآمد داشته باشد. این درآمد به‌طور متوسط به 41,300 دلار استرالیا در سال می‌رسد.

فرد متقاضی این شغل برای کار در استرالیا باید اثبات کند که طی 3 سال گذشته، حداقل 12 ماه در زمینه آرایشگری کار کرده است.

این شغل در اغلب شهرهای بزرگ استرالیا به جذب نیروی کاری ماهر نیاز دارد اما در این بین، سه شهر سیدنی، ملبورن و بریزبین به‌عنوان پرتقاضاترین شهرها شناخته می‌شوند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها