موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

چگونه اداره مهاجرت کانادا (IRCC) و سازمان‌های دیگر در امور مهاجرت همکاری می‌کنند؟

چگونه اداره مهاجرت کانادا (IRCC) و سازمان‌های دیگر در امور مهاجرت همکاری می‌کنند؟

به گزارش cicnews به نقل از پارسی کانادا، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مسئول اجرای قوانین مربوط به مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPA) است. این اداره با آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، در فرآیند مهاجرت، همکاری دارد. سایر بخش‌ها نیز در امور مهاجرتی و بررسی درخواست‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا دخیل هستند. به‌عنوان مثال، سازمان اشتغال کانادا (ESDC)، نقش کلیدی برای رسیدگی به درخواست‌ها برای برنامه نیروهای کار خارجی موقت (TFWP) ایفا می‌کند. در ادامه نقش سازمان‌های مهم در امور مهاجرتی، شرح داده شده است:

نقش IRCC در مهاجرت

IRCC وظیفه دارد که درخواست‌ متقاضیان مهاجرت به کانادا را ارزیابی کند؛ به‌گونه‌ای که فرد شرایط کافی برای مهاجرت با برنامه‌ای که انتخاب کرده است را داشته باشد. این دپارتمان مسئولیت، صادر کردن پاسپورت و تعیین دریافت‌کنندگان اقامت دائم کانادا را دارد.

نقش آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA

CBSA با اداره مهاجرت کانادا، همکاری نزدیک دارند. اگر اداره مهاجرت قبول می‌کند که متقاضی شرایط مهاجرت را دارد، CBSA باید اجازه ورود به مرز کانادا را برای او صادر کند. این بدان معنی است که CBSA ارزیابی می‌کند که آیا یک تازه‌وارد برای کانادا از نظر امنیتی، خطری محسوب می‌شود یا خیر. این آژانس، پیشینه و سوابق کیفری متقاضیان را بررسی می‌کند.

نقش سازمان اشتغال کانادا یا ESDC

این سازمان، مسئول صدور ارزیابی‌ تاثیر بازار کار (LMIA) برای برنامه نیروی کار خارجی موقت کانادا (TFWP) است. کارفرمایان کانادایی گاهی اوقات در صورت پیدا نکردن نیروی کار کافی با مهارت لازم، تصمیم می‌گیرند که نیروی کار خارجی استخدام کنند.

برای انجام این کار، کارفرمایان باید یک LMIA را به ESDC ارسال کنند. سپس، این سازمان باید تصمیم بگیرد که آیا استخدام نیروی کار خارجی برای یک موقعیت شغلی چه تاثیری (مثبت، منفی و خنثی) بر اقتصاد کانادا خواهد گذاشت. اگر ESDC نتیجه بگیرد که استخدام نیروی کار، تأثیر خنثی یا مثبت دارد، کارفرما مجاز خواهد بود که او را استخدام کند. در نهایت، نیروی کار خارجی باید یک کپی از LMIA را از کارفرما دریافت کند تا درخواست مجوز کار خود را به IRCC ارسال کند. زمان پردازش LMIA کانادا می‌تواند از 9 تا 57 روز باشد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها