موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کاریابی در امارات

کاریابی در امارات

شاید سخت‌ترین مرحلۀ مهاجرت به امارات و کارکردن در این کشور، پیداکردن کار باشد. کاریابی در امارات هم سخت است هم آسان و با توجه به تفاوت‌های زبانی و فرهنگی، کمی پیچیده!

پیداکردن کار، مهم است؛ اما مهم‌تر از آن، پیداکردن کار متناسب و مرتبط با مهارت‌ها و تخصص شماست. هر چقدر این شغل با رزومه و تخصص‌های شما متناسب‌تر باشد، هم شانس بیشتری برای گرفتن ویزا دارید و هم یک آیندۀ شغلی راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر.

این مطلب، راهنمای کاریابی در امارات متحدۀ عربی است؛ که در آن روش‌ها و ریزه‌کاری‌های پیداکردن کار در دبی و سایر شهرهای امارات را برای شما توضیح می‌دهیم.

نکته مهم: در حال حاضر پارسی کانادا برای امارات خدمت ویژه ثبت شرکت در امارات و مهاجرت پزشکان به امارات را ارائه می‌دهد.

چگونه در امارات کار پیدا کنیم؟

شش راه اصلی دارید:

  1. جستجو در مؤسسه‌ها و سایت‌های کاریابی در امارات
  2. جستجو در سایت‌های کاریابی دولتی در امارات
  3. جستجو در نشریات و مجلات مرتبط
  4. جستجوی محلی و بررسی بازارِ کار این کشور
  5. ارتباط مستقیم با کارفرماها و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی
  6. استفاده از مؤسسه‌های کاریابی امارات در ایران

هرکدام از این روش‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم:

6 روش کاریابی در امارت

1. جستجو در مؤسسه‌ها و سایت‌های کاریابی امارات

بانک‌های کاریابی، روزانه آگهی‌های شغلی مختلفی را منتشر می‌کنند که می‌توانید برای کاریابی در دبی و سایر شهرهای امارات از آن استفاده کنید و با کارفرماها ارتباط بگیرید. این موسسات خصوصی هستند که تعدادی از مهم‌ترینِ آن‌ها را در زیر به شما معرفی می‌کنیم:

2. جستجو در سایت‌های کاریابیِ دولتیِ امارات

چندین موسسۀ کاریابی در امارات زیر نظر دولت این کشور فعالیت می‌کنند و آگهی‌های شغلی را در وب‌سایت‌هایشان منتشر می‌کنند. بعضی از این مشاغل دولتی و بعضی هم خصوصی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه جستجوهایتان، سَری هم به این وب‌سایت‌ها بزنید:

در بعضی از این سایت‌های کاریابی می‌توانید پروفایل درست کنید و برای مشاغل مدنظرتان درخواست ثبت کنید تا روند پیداکردن‌ کار سریع‌تر پیش برود.

3. جستجو در نشریات و مجلات مرتبط

در امارت، بعضی نشریات و مجلات بخشی به‌عنوان آگهی‌های شغلی دارند که در نسخه‌های کاغذی و مجلات آنلاین آن‌ها چاپ می‌شود. شاید شغل آیندۀ شما در یکی از این نشریات آگهی شده باشد! پس آن‌ها را هم در لیست جستجوهایتان قرار دهید.

4. جستجوی محلی و بررسی بازارِ کار این کشور

همۀ آگهی‌های شغلی آنلاین و در وب‌سایت‌ها نیستند. اگر دوست یا آشنایی در امارات دارید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید به شکل محلی برای شما به‌دنبال کار باشند.

با یک جستجوی ساده هم می‌توان موسسۀ کاریابی در دبی و بقیۀ شهرهای امارات پیداکرد و از آن‌ها هم در این روند کمک گرفت. اگر هم خودتان شرایط سفر توریستی به این کشور را داشته باشید، می‌توانید بررسی خوبی در بازارِ کار امارات انجام دهید و کار پیدا کنید.

5. ارتباط مستقیم با کارفرماها و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی

اگر خودتان شرکت یا سازمانی را برای کارکردن مدنظر دارید، می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید، رزومۀ خودتان را برای آن‌ها بفرستید و دربارۀ موقعیت‌های شغلی خالی در آن شرکت سوال کنید.

6. استفاده از مؤسسه‌های کاریابی امارات در ایران

در ایران هم بعضی مؤسسات کاریابی هستند که در بازارِ کار امارات فعالیت می‌کنند و با استفاده از وکلای تجاری-حقوقی و ارتباطاتی که با شرکت‌های اماراتی و مؤسسات کاریابی در این کشور دارند، می‌توانند شغل مدنظرتان را پیداکنند.

برای پیداکردن کار در امارات، پیشنهاد می‌کنیم مشاغل موردنیاز این کشور را هم هرچند وقت یک‌بار بررسی کنید تا با نیازهای بازار کار این کشور آشنا شوید و سریع‌تر به شغل موردعلاقۀ خودتان برسید.

در مطلب مشاغل موردنیاز امارات، ما مشاغل داغ بازارِ کار را به تفکیک حوزه و با میزان درآمد معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم آن را برای تکمیل اطلاعاتان مطالعه کنید.

روش های مناسب برای کاریابی در امارات

کدام راه را انتخاب کنم؟

اگر بتوانید همۀ گزینه‌های جستجو را انجام دهید و دایرۀ بررسی خودتان را گسترده‌تر کنید که عالی است؛ اما هر راهی را که رفتید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک موسسۀ کاریابی ایرانی فعال در بازار کار امارات هم مشورت بگیرید.

این مؤسسات معمولاً زیرمجموعۀ مؤسسات مهاجرتی هستند یا اطلاعات خوبی هم از شرایط مهاجرت دارند. دلایل زیر را هم که مدنظر بگیریم؛

  • پیداکردن کار در امارات برای مهاجرت کافی نیست.
  • پیداکردن شغل مناسب با توجه به شرایط‌تان مهم‌تر از پیداکردن هر شغلی است.
  • با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی، ارتباط با کارفرماهای اماراتی ریزه‌کاری‌های خودش را دارد.
  • تقویت رزومه، نکات مهم در مصاحبه‌های کاری و تکمیل مدارک از مهم‌ترین قدم‌ها در این مسیر هستند.
  • و … .

وجود یک مؤسسۀ کاریابی امارات برای ایرانیان، می‌تواند در پیداکردن شغل مناسب، اقدام برای آن و مهاجرت به امارات به شما کمک کند.

موسسۀ مهاجرتی پارسی کانادا، با داشتن مجوز کاریابی خارجی، وکلا و مشاوران رسمی و معتبر و با تسلط به قوانین و شرایط مهاجرتی امارات، همراهِ شما در این مسیر است.

البته در حال حاضر تمرکز پارسی کانادا بر روی مشاغل پزشکی است و خدمات کاریابی آن در امارات فعلاً در این حوزه فعال است. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، فرم ارزیابی زیر را پرکنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

نکات مهم برای پیداکردن کار و گرفتن جاب‌آفر از امارات:

  • دانش زبان عربی، حداقل در حد مکالمات روزمره را یاد بگیرید. بلدبودنِ زبان عربی برگِ برندۀ شما در برابر بقیۀ متقاضیان است و اهمیت بالایی دارد.
  • داشتن یک مدرک زبان انگلیسی (مثلاً آیلتس یا تافل) شانس شما را برای گرفتن پیشنهادهای شغلی بالا می‌برد.
  • اطلاعات عمومی خودتان را دربارۀ امارات، ساختار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن بالاببرید و دربارۀ فعالیت‌های حوزۀ خودتان در این کشور هم مطالعه کنید.
  • رزومۀ خودتان را مدام به‌روزرسانی کنید و جدیدترین مهارت‌ها و توانایی‌ها را به آن اضافه کنید
  • لینکدین را فراموش نکنید. یک پروفایل حرفه‌ای بسازید، در حوزۀ خودتان فعالیت کنید و در رزومه‌ها به لینکدین‌تان ارجاع دهید.
  • ناامید نشوید. در مسیر پیداکردن کارِ مناسب و مهاجرت موانع زیاد است. کسی پیروز است که دست از تلاش‌کردن برندارد.
  • از مشاوران و موسسات کاریابی ایرانی فعال در بازار کار امارات کمک بگیرید.

تقریباً به آخر مقاله رسیدیم. در صورتی که مهاجرت کاری به امارات و شرایط آن سوال یا ابهامی دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب کار در امارات را مطالعه کنید.

سخن پایانی

کاریابی در دبی برای ایرانیان هم سخت است هم آسان! سخت، با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، زبانی و ساختار بازارِ کار. آسان هم با توجه به روش‌های متنوع و متعدد کاریابی. برای بقیۀ شهرهای امارات هم تقریباً شرایط مشابهی وجود دارد.

در این مطلب، 6 روش کاریابی در کشور امارات را معرفی کردیم. برای پیداکردن کار در این کشور، پیشنهاد می‌کنیم همۀ روش‌ها را درنظر بگیرید؛ اما حتماً از یک مشاور یا موسسۀ کاریابیِ ایرانیِ فعال در بازارِ کار امارات هم کمک بگیرید.

سؤالات متداول:

شش راه اصلی دارید:

  1. جستجو در مؤسسه‌ها و سایت‌های کاریابی در امارات
  2. جستجو در سایت‌های کاریابی دولتی در امارات
  3. جستجو در نشریات و مجلات مرتبط
  4. جستجوی محلی و بررسی بازارِ کار این کشور
  5. ارتباط مستقیم با کارفرماها و بررسی موقعیت‌های شغلی خالی
  6. استفاده از مؤسسه‌های کاریابی امارات در ایران

در این مطلب همۀ راه‌ها را توضیح داده‌ایم.

بعضی سایت‌ها دولتی و بعضی هم شرکت‌های خصوصی هستند. وب‌سایت‌های Bayt، Naukri Gulf و Laimoon مهم‌ترین وب‌سایت‌های خصوصی کاریابی در امارات هستند.

همۀ وب‌سایت‌های خصوصی و دولتی را در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

بله. کار کردن در بخش خصوصی در امارات نیازمند گرفتن جاب‌آفر از یک کارفرماست. داشتن یک جاب‌آفر معتبر، شرط اصلی گرفتن ورک‌پرمیت و ویزای کار امارات است.

guest
38 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها