موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک‌ گیل (McGill Canada) یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که دانشجویان بین‌المللی از بیش از 150 کشور در آن پذیرش شده‌اند که بالای 30 درصد جمعیت تعداد دانشجویان را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در رشته‌های آموزشی و تحقیقاتی در سراسر جهان زبان‌زد است. پذیرش دانشگاه مک گیل کانادا فرآیند پیچیده‌ای نیست به همین دلیل دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند از کشورهای مختلف هستند.

معرفی دانشگاه مک گیل

این دانشگاه با تأسیس دانشکده‌های مختلف و پشتیبانی از 300 رشته تحصیلی متنوع شرایط لازم برای تحصیل دانشجویان از سراسر دنیا را فراهم کرده است. در این مقاله به‌طور کامل دانشگاه مک ‌گیل و شرایط پذیرش دانشگاه مک گیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با مؤسسه پارسی کانادا همراه باشید.

دانشگاه مک گيل مونترال كانادا برای 18 سال متوالی، رتبه اول را در بین دانشگاه‌های پزشکی کانادا کسب کرده است. این دانشگاه محبوب در بین دانشگاه های کانادا پس از بریتیش کلمبیا در رتبه سوم قرار دارد. با بهره‌مندی از امکانات متنوع و داشتن بیش از 30 هزار دانشجو از سراسر دنیا جزو دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده در جهان به شمار می‌رود.

نام دانشگاهدانشگاه مک گیل کانادا (McGill university)
لوگولوگوی دانشگاه مک گیل
شهرمونترال
رتبه‌بندی Shanghai73 در دنیا
رتبه‌بندی Times46 در دنیا
رتبه‌بندی QS31 در دنیا
سال تاسیس1821
تعداد دانشجو39,513
سایت دانشگاه مک گیلwww.mcgill.ca

دانشگاه مک گیل کجاست؟

این دانشگاه در استان کبک، شهر مونترال و در خیابان شربروک غروبی (Sherbrooke Street West) واقع شده است و دو ایستگاه مترو McGill و peel در نزدیکی آن هستند. در نقشه زیر، آدرس دقیق آن موجود است:

دانشکده‌های دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در کانادا از دو پردیس تشکیل شده است که یکی از آن‌ها در مرکز شهر مونترال و دیگری در شهر Sainte-Anne-de-Bellevue قرار دارد. پردیسی که در شهر مونترال واقع شده است به‌عنوان پردیس اصلی دانشگاه مک‌گیل شناخته می‌شود و در نزدیکی دو ایستگاه‌ مترو McGill و peel قرار دارد.

پردیس های دانشگاه مک گیل کانادا

نمایی از دو پردیس دانشگاه مک گیل کانادا

اما پردیس مک دونالد (McDonald’s) کمی از دانشگاه دور است و دانشکده‌های علوم کشاورزی، محیط‌‌زیست، تغذیه و رژیم غذایی داخل آن قرار دارند. هر یک از این پردیس‌ها دارای دانشکده‌ها و رشته‌های مختلفی هستند و شرایطی جداگانه برای پذیرش دانشجو دارند.

به‌طور کلی دانشکده‌های موجود در دانشگاه McGill عبارت‌اند از:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده هنر
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده دندان‌پزشکی
  • دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست
  • دانشکده علوم تغذیه و رژیم غذایی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده مطالعات مستمر
  • دانشکده مدیریت

رشته‌های دانشگاه مک گیل

یکی از نکات مثبتی که در رابطه با این دانشگاه وجود دارد پوشش رشته‌های تحصیلی متنوع است. این موضوع سبب می‌شود که بتوانید به‌راحتی در رشته‌های تحصیلی موردعلاقه خود ثبت‌نام کنید و زیرنظر اساتید برجسته از دانش کافی بهره‌مند شوید. لذا اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، دانشگاه مک‌ گیل می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای تحصیل شما باشد.

حتما بخوانید:
ویزای تحصیلی کانادا

هر یک از دانشکده‌های این دانشگاه دارای رشته‌های مختلف هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید رشته موردعلاقه خود را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که رشته‌های دانشگاه مک گیل به سه دسته کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری تقسیم‌بندی می‌شوند. شما با مراجعه به سایت دانشگاه مک‌ گیل کانادا به آدرس mcgil.ca می‌توانید از جرئیات دقیق بیش از 300 رشته موجود در این دانشگاه باخبر شوید.

برخی از رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه McGill عبارت‌اند از:

اقتصادفیزیکریاضی و آمارعلوم کامپیوترمهندسی بیولوژیک
گیاه شناسی و انگل شناسیروانشناسیهنرزبان انگلیسی و فرانسهادبیات
فسلفهبیوشیمیپرستاریژنتیکمهندسی سازه و عمران
سینماداروسازیمهندسی مکانیکمعماریمهندسی شیمی

شرایط پذیرش دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل در کانادا هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان پذیرش می‌کند. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان فقط به پیشینه تحصیلی شما حساس است و اگر بار علمی شما در وضعیت ایده‌آلی قرار داشته باشد به‌راحتی شما را قبول خواهد کرد.

  • مدرک آیلتس آکادمیک 6.5 یا IBT 86 که در هر قسمت نمره 20 را کسب کرده باشید.

  • مدرک لیسانس (یا معادل آن که توسط دانشگاه مک گیل به رسمیت شناخته شده است) برای رشته‌‌ای که قصد ادامه دادن آن را دارید.
  • برای شرکت در دکترا، داشتن درک فوق‌لیسانس از یک موسسه معتبر الزامی است.
  • مدرک آیلتس آکادمیک 6.5 یا IBT 86 که در هر قسمت نمره 20 را کسب کرده باشید.

با در دست داشتن مجوزهای لازم برای تحصیل و اقامت در این کشور و همچنین داشتن سابقه تحصیلی خوب شانس شما برای پذیرش دانشگاه مک‌گیل افزایش خواهد یافت. پس لازم است مدارک خود را تکمیل کنید و فرم‌های مخصوص دانشگاه را پر کرده و به دانشگاه ارائه دهید. قبل از آن باید مراحل لازم برای اقامت و تحصیل در کانادا را طی کرده باشید.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک‌گیل

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا یکی از مسائل مهم و ضروری است که لازم است قبل از مهاجرت به این کشور و تحصیل در دانشگاه مک‌گیل بدانید. هزینه تقریبی تحصیل در سه مقطع عبارت است از:

شهریه در مقطع کارشناسیشهریه در مقطع ارشدشهریه در مقطع دکترا
1,440.60 دلار (به ازای یک ترم)17066 دلار در سال 15572 دلار در سال

به‌طور کلی هزینه تحصیل در این دانشگاه به کیفیت زندگی شما و رشته‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر به‌دنبال هزینه‌های پایین زندگی در حین تحصیل در دانشگاه هستید، مونترال گزینه بسیار مناسبی است. هزینه زندگی دانشجویی در مونترال عبارت است از:

مواردهزینه (ماهانه)
اسکان در خارج از دانشگاه960 دلار
غذا649 دلار
بیمه سلامت75 دلار
حمل‌ونقل (اتوبوس)30 دلار
اینترنت60 دلار

اگر به سایت دانشگاه مراجعه کنید متوجه خواهید شد که مک گیل امکانات ویژه‌ای برای دانشجویان خود تدارک دیده است. این خدمات برای تغذیه، تفریح، دانشجویان خارج از کشور، فامیل‌های دانشجویان، ورزش، اقامت و یادگیری آن‌هاست. با توجه به این شرایط می‌توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل کاملا به‌صرفه است و شما می‌توانید از پس هزینه‌های آن بربیایید.

طبق استناد از سایت studyabroad هزینه تحصیل در استان کبک نسبت به سایر مناطق کانادا در وضعیت بهتری قرار دارد و مقرون‌به‌صرفه است. این بدین معناست که شما می‌توانید با هزینه معقولی در دانشگاه مک ‌گیل به تحصیل بپردازید. اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی دانشجویی در کانادا را در مطلب زیر مطالعه کنید:

بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

گرفتن بورسیه کمک می‌کند که به میزان قابل‌توجهی هزینه‌های دانشگاه کاهش پیدا کند و از این بابت دچار مشکل نشوید. پس بهتر است پس از پذیرش دانشگاه مک گیل، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بورسیه دریافت کنید. بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا در سه مقطع عبارت است از:

  • بورسیه One-year entrance با ارزش 3000 دلار
  • بورسیه Major entrance با ارزش 3000، 5000 و 10000 دلار
  • بورسیه ورودی دانشکده‌های موسیقی، پزشکی، حقوق با ارزش نامشخص

  • بورسیه Pierre Elliott Trudeau Foundation با ارزش 20000 دلار تا سه سال
  • بورسیه Vanier Canada Graduate با ارزش 50000 دلار سالانه به مدت سه سال

از آنجایی که این دانشگاه مک گیل مونترال جزو بهترین دانشگاه های کانادا برای بورسیه است. برای دریافت بورسیه، نیاز نیست که درخواستتان را ثبت کنید و فقط باید شرایط دریافت آن را داشته باشید. همچنین در صورتی که بتوانید جزو دانشجویان برتر رشته خود باشید و سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشید با بررسی دانشگاه ممکن است بورسیه خوبی به شما تعلق بگیرد.

خوابگاه دانشگاه مک‌گیل و زندگی دانشجویی

خوابگاه دانشگاه مک گیل

نمایی از اتاق های خوابگاه دانشگاه مک گیل کانادا

برای تحصیل در دانشگاه مک گيل مونترال كانادا باید شرایط خوابگاه و زندگی دانشجویی را نیز بدانید. دانشگاه مک ‌گیل خوابگاه‌هایی را در دو پردیس اصلی و مک دونالد برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. شرایط اقامت در هر یک از این خوابگاه‌ها متفاوت است چرا که ابعاد، کیفیت و انواع مختلفی دارند. به‌طور میانگین هزینه‌های خوابگاه و زندگی دانشجویی در شهر مونترال به‌صورت سالیانه بین 12 الی 20 هزار دلار تخمین زده شده است.

اقامتگاه‌های مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

  • اقامتگاه‌های سبک خوابگاه که شامل: Royal Victoria College، Molson، McConnell و Douglas Hall هستند.
  • اقامتگاه‌های سبک خوابگاهی مدرن که به تازگی بازسازی شده‌اند.
  • Solin Hall که از اقامتگاه‌های سبک آپارتمان است.

هزینه برخی از گزینه‌های اقامتی که به سبک خوابگاه هستند در ادامه امده است:

مکان اقامتگاهنام اقامتگاههزینه
اقامتگاه‌های پردیس McDonald’sاتاق یک‌نفره Laird Hall545 دلار در ماه
اتاق یک‌نفره بازسازی شده300 دلار در ماه
اقامتگاه‌های Downtownاتاق یک‌نفره معمولی6540 دلار در سال
اتاق یک‌نفره7680 دلار در سال
اتاق دونفره با حمام5402 دلار در سال

مشاهیری که در دانشگاه مك گيل كانادا تحصیل کرده‌اند

مشاهیر دانشگاه مک گیل کانادا

تعدادی از افراد سرشناس تحصیل‌کرده در دانشگاه مک گیل کانادا

تنوع رشته‌های دانشگاه مک گیل و اعتبار بالای آن سبب شده است که افراد مشهوری در این دانشگاه تحصیل کنند. شناخت این مشاهیر به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. چرا که این موضوع نشان می‌دهد سطح علمی دانشگاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و گزینه مناسبی برای تحصیل است. از جمله مشاهیری که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • جاستین ترودو (Justin Trudeau): نخست‌وزیر فعلی کانادا
  • ویلیام شانتر (William Shatner): بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده
  • لئونارد کوهن (Leonard Cohen): خواننده، شاعر و ترانه سرا
  • ویلفرد لاوریر (Sir Wilfrid Laurier): یکی از نخست‌وزیرهای کانادا
  • میا کریشنر (Mia Kirshner): بازیگر

اساتید ایرانی دانشگاه مک گیل کانادا که به این دانشگاه وابسته هستند عبارت‌اند از:

  • عباس زارعی هنزکی: استاد دانشکده فنی و مهندسی متالورژی و مهندسی مواد دانشگاه تهران
  • سروش شهریاری: مدرس مطالعات یهودیت در دانشگاه مک گیل

سخن پایانی

دانشگاه مک‌ گیل جزو دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در جهان است که در کشور کانادا و ایالت کبک واقع شده است. این دانشگاه از رشته‌های تحصیلی متنوعی پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای تحصیل و اقامت دانشجویان از سراسر دنیا را فراهم کرده است. در این مقاله بررسی کردیم که دانشگاه مک گیل کجاست و شرایط پذیرش دانشگاه مک ‌گیل چگونه است. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که به‌صورت کامل با این دانشگاه آشنا شوید و با دید بهتری نسبت به مهاجرت تحصیلی به کانادا و خصوصا تحصیل در کبک اقدام نمایید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. اگر هر گونه سوالی در رابطه با مهاجرت به کانادا و دانشگاه مك گيل كانادا دارید در قسمت نظرات مطرح کنید. همکاران ما در اولین فرصت مشکل شما را برطرف خواهند کرد.

حتما بخوانید:
دانشگاه‌های کبک

سوالات متداول

بله، دانشجویان خارجی باید ریزنمرات دانشگاهی، نمرات آزمون مهارت زبان (مانند آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 یا تافل) و سایر مدارک لازم را برآورده کنند.

پذیرش دانشگاه مک گیل نیاز به اخذ مدارک لازم برای اقامت و تحصیل در کانادا دارد. سپس نمرات سابق شما و پیشینه تحصیلی‌تان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانشگاه مک گیل در شهر مونترال است که این منطقه نسبت به سایر نقاط کانادا ارزان‌تر است.

دانشگاه مک گيل مونترال كانادا جزو دانشگاه‌های معتبر دنیاست که افراد مشهور زیادی در آن تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که سطح علمی این دانشگاه بالاست و ارزش تحصیل کردن را دارد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها