موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه

بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه

کانادا (Canada) به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دنیا، بستر‌های مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است؛ به‌طوری که در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش‌های اصلی مهاجرت به این کشور به شمار می‌آید. از این رو انتخاب بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه، یکی از دغدغه‌های مهم امروزه متقاضیان شده است.

همچنین امروزه کانادا فرصت‌های شغلی متنوعی را به‌خصوص در رشته‌های فناوری اطلاعات، داروسازی، پزشکی، بیوتکنولوژی، مهندسی هوا و فضا، مدیریت و علوم زیستی برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند، ارائه می‌کند. به‌علاوه در اکثر دانشگاه‌های کانادا تا پایان تحصیل حدود 20 ساعت در هفته و پس از فارغ‌التحصیلی حداکثر تا 3 سال می‌توانید کار کنید.

چنانچه برای گرفتن بورسیه دانشگاه‌های کانادا در حال تصمیم گیری هستید خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم.

دانشگاه کوئینز (Queen’s University)

بورسیه های دانشگاه کویینز

دانشگاه کوئینز صدها بورسیه تحصیلی ورودی برای دانشجویان دارد. این مرکز علمی از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا است. برخی ازبورسیه‌ها بر اساس نیاز مالی، مانند بورسیه‌های پذیرش و برنامه محققین پرومیس (Promise Scholars Program) اعطاء می‌شوند، اما دیگر بورسیه‌های این دانشگاه بر اساس پیشرفت تحصیلی به کسانی که در حال تحصیل در کانادا هستند، تعلق می‌گیرند. به طور میانگین ارزش این بورسیه‌ها بین 36,000 تا 80,000 دلار کانادا است!

از جمله بورسیه‌های اصلی که دانشگاه کویینز اعطا می‌کند عبارت‌اند از:

  • جوایز پذیرش بین‌المللی (International Admission Awards)
  • بورسیه‌های پذیرش (Admission Bursaries)
  • جوایز مالی ورزشی (Athletic Financial Awards)

برای مشاهده آدرس وب سایت و جزئیات کامل درباره این دانشگاه، مطلب دانشگاه کوئینز را بخوانید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

بورسیه های دانشگاه بریتیش کلمبیا

زمانی که صحبت از بهترین دانشگاه های کانادا برای بورسیه در میان است، دانشگاه بریتیش کلمبیا در اوایل لیست مشاهده می‌شود. طبق آمار سایت grantme، این دانشگاه هر سال 15 میلیون دلار کمک مالی به دانشجویان ورودی اختصاص می‌دهد! با دریافت ویزای تحصیلی کانادا از طریق این دانشگاه، امکانات مختلفی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید در مقاطع مختلف پذیرش بگیرید.

از جمله بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا موارد زیر را می‌توان نام برد که بین 40,000 تا 80,000 دلار ارزش دارند.

  • جوایز Presidential Scholars
  • جوایز ورودی Scholars Centennial UBC

شرایط پذیرش هر کدام از بورسیه‌ها متفاوت است، می‌توانید برای مشاهده آدرس وب سایت و جزئیات کامل درباره این دانشگاه، مطلب دانشگاه بریتیش کلمبیا را بخوانید.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

بورسیه های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو بیشترین تنوع دانشکده‌ها را در کانادا دارد و رشته‌های متعددی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه‌ داده است. همان طور که دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه شرایط مختلفی را در نظر می‌گیرند، این دانشگاه نیز هرساله بیش از 4400 بورسیه پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند! دو بورسیه اصلی ورودی دانشگاه تورنتو بین 7,500 تا 10,000 دلار ارزش دارند که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

  • برنامه دانش پژوهان برتر رئیس جمهور (President’s Scholars of Excellence Program)
  • برنامه پژوهشگران تورنتو (Toronto Scholars Program)

زمانی که برای پذیرش در دانشگاه تورنتو کانادا اقدام می‌کنید به‌‎طور خودکار شرایط متقاضیان برای بورسیه بررسی می‌شود. برای بررسی ددلاین و ارسال درخواست به مطلب دانشگاه تورنتو مراجعه کرده و از انواع بورسیه آن بهره‌مند شوید.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

بورسیه های دانشگاه مک گیل

علت نام بردن دانشگاه مک گیل به‌عنوان بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه ارائه بورسیه‌های تحصیلی مختلفی است که از3,000 دلار، 5,000 دلار، 10,000 دلار تا 12,000 دلار متغیر هستند. مهم‌تر این که بورسیه‌ها قابلیت تمدید دارند؛ به این معنی که شما هر سال متناسب با مدرک تحصیلی خود، به شرط رعایت قوانین، بورسیه را دریافت خواهید کرد. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه One-year با ارزش 3000 دلار
  • بورسیه Major با ارزش 3000 تا 12000 دلار

بسته به اینکه از کجا این بورسیه‌ها را درخواست می‌دهید، چندین ددلاین برای درخواست وجود دارد:

  • دانشجویان CEGEP کبک (در کبک یک مدرسه دولتی یا کالج وجود دارد که سطح اول تحصیلات پس از متوسطه را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. این موسسات اغلب با CEGEP نامیده می‌شوند): 7 مارس
  • باقی دانشجویان داخل کانادا: 7 فوریه
  • دانشجویان خارج از کانادا: 21 ژانویه

برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب دانشگاه مک گیل مراجعه کنید!

دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)

بورسیه های دانشگاه سایمون فریزر

اسم دانشگاه سایمون فریزر که به اختصار SFU است، یکی از دانشگاه‌های دولتی و جامع شهر ونکوور (Vancouver) ایالت بریتیش کلمبیای کاناداست. سایمون فریزر بهترین دانشگاه کانادا در زمینه‌ پژوهشی و تحقیقاتی به شمار می‌آید. بورسیه‌های این دانشگاه از 10,000 دلار در مقطع کارشناسی شروع می‌شود.

برخی از بورسیه‌های دانشگاه سایمون فریزر بر اساس نیاز مالی تعلق می‌گیرد، در حالی که برخی دیگر در ازای برتری علمی و خدمات اجتماعی پاداش داده می‌شوند. در ادامه برخی از بورسیه‌های این دانشگاه را مشاهده می‌کنید، در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی هر بورسیه به مطلب دانشگاه سایمون فریزر مراجعه کنید.

  • بورسیه دکتری رئیس جمهور(President’s PhD Scholarship)
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی مایکل استیونسون (Michael Stevenson Graduate Scholarship)
  • بورسیه ورود به دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی (Graduate Dean’s Entrance Scholarship)
  • بورسیه مالی چند ساله (Multi-Year Funding Scholarship)
  • بورسیه تحصیلی Vanier کانادا (Vanier Canada Graduate Scholarship)

دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

بورسیه های دانشگاه رایسون

دانشگاه رایرسون سه بورسیه معتبر را به دانشجویان ورودی ارائه می‌دهد. بالاترین ارزش این بورسیه‌ها 10,000 دلار و قابل تمدید است؛ به این معنی که در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید 40,000 دلار در طول دوره تحصیلی خود دریافت کنید. این دانشگاه که به‌عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه معرفی می‌شود، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های بین‌‌المللی زیر را ارائه می‌کند:

  • بورسیه‌های President’s Entrance
  • بورسیه International Secondary School Merit
  • بورسیه تحصیلی ترنس گریر (Terence Grier Entrance Scholarship)
  • بورسیه تحصیلی بین‌المللی دانشجویی ترم زمستان ( International Student Winter Merit Scholarship)

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

بورسیه های دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا که به‌عنوان بزرگترین دانشگاه دو زبانه (انگلیسی – فرانسوی) در جهان شناخته می‌شود، مکانی منحصربه‌فرد برای یادگیری، رشد فوق‌العاده و موفقیت است. بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه سالانه و بر اساس نیاز مالی و پیشرفت تحصیلی اعطا می‌شود، دانشجویان می‌توانند تا حد امکان درخواست دهند.

بزرگترین جایزه دانشگاه اتاوا بورسیه تحصیلی Schulich Leader است! این جایزه که به‌طور مشترک با بنیاد Schulich Leader ارائه می‌شود، 80,000 تا 100,000 دلار به دانشجویان ورودی در برنامه‌های علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات (STEAM) ارائه می‌کند. در مجموع سه نوع بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است:

  • بورسیه پذیرش دانشگاه اتاوا (University of Ottawa Admission Scholarship)
  • بورسیه Schulich Leader
  • بورسیه Faculty of Arts Dean’s Merit
  • بورسیه Differential Tuition Fee Exemption برای دانشجویان بین‌المللی

از آنجا که بورسیه‌های محتلف این دانشگاه می‌تواند به هر کدام از دانشجویان تعلق گیرد پیشنهاد می‌کنیم از لیست کامل و شرایط آن‌ها در مطلب دانشگاه اتاوا غافل نشوید.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

بورسیه های دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که در بین برترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه قرار دارد، یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی پیشرو با شهرت معتبر در رشته‌های علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی است. از هر 5 دانشجوی سال اول 1 نفر در دانشگاه آلبرتا بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند. دانشگاه آلبرتا سالانه بیش از 28 میلیون دلار کانادا، بورسیه تحصیلی و سایر کمک‌های مالی را به شهروندان کانادایی و دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. برترین بورسیه‌های تحصیلی شامل Government of Alberta Undergraduate Academic و Leadership Awards است. از دیگر بورسیه‌های ارزشمند این دانشگاه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بورسیه پذیرش بین‌المللی (International Admission Scholarship) با ارزش حداقل 5000 دلار کانادا
  • بورسیه برتر منطقه‌ای (Regional Excellence Scholarship) با ارزش حداقل 5000 دلار کانادا
  • بورسیه استاندارد طلایی (Gold Standard Scholarship) برای 5 درصد از دانشجویان هر دانشکده با ارزش حداقل 6000 دلار
  • بورسیه President’s International Distinction با ارزش 120000 دلار کانادا
  • بورسیه بین‌المللی لیدر (International Leader Scholarship) با ارزش حداقل 10000 دلار کانادا
  • بورسیه کارشناسی May Quon با ارزش 100000 دلار

بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه شرایط و ارزش‌های مختلفی دارد، برای دیدن اطلاعات کامل می‌توانید به مطلب دانشگاه آلبرتا کانادا مراجعه کنید.

سخن پایانی

تحصیل در کانادا فرصتی برای ساخت آینده‌ای درخشان است. در این مسیر شناخت بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه به شما در تأمین هزینه‌های تحصیلی کمک می‌کند. هرساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا در آرزوی تحصیل در کانادا و بهره‌مندی از امکانات پیشرفته تحصیلی آن و همچنین گرفتن اقامت دائم، راهی این کشور پهناور می‌شوند. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا، می‌توانید با متخصصان موسسه پارسی کانادا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بورسیه‌های one year و major با ارزش 3000 تا 12000 دلار است.

دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، آلبرتا و اتاوا از جمله بهترین دانشگاه های کانادا برای بورسیه هستند.

بورسیه Gold Standard برای 5 درصد از دانشجویان هر دانشکده با ارزش حداقل 6000 دلار موجود است.

 تا 100,000 دلار به دانشجویان ورودی در برنامه‌های علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات ارائه می‌شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها