موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا

در کشور استرالیا، گروه‌های شغلی مکانیک موتور (Motor Mechanic)، با کد 3212 که با آن امکان مهاجرت وجود دارد.

مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا

یکی از فرصت‌های عالی برای مهاجرت به استرالیا داشتن مهارت شغلی بالا از جمله تخصص در مکانیکی خودرو است. فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای مکانیک خودرو در استرالیا وجود دارد. همچنین مکانیک خودرو در استرالیا موقعیت شغلی ایده آلی است و درآمد بالایی دارد.

لذا اگر توانایی لازم برای تعمیر و نگهداری خودروهای سواری را دارید، می‌توانید از فرصت به وجود آمده استفاده کنید. برای این منظور در این مقاله از پارسی کانادا نحوه مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا و وضعیت این شغل را بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت به استرلیا به عنوان مکانیک خودرو

مکانیک خودرو، جزو مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) در استرالیا است.

در کشور استرالیا، گروه‌های شغلی مکانیک موتور (Motor Mechanic)، با کد 3212 که با آن امکان مهاجرت وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • مکانیک موتور (عمومی) با کد شغلی 321211 (نگهداری، تست و تعمیر موتورهای بنزینی و قطعات مکانیکی وسایل نقلیه موتوری سبک وزن مانند گیربکس، سیستم تعلیق، فرمان و ترمز)
  • مکانیک موتور دیزل با کد شغلی 321212 (تعمیر و نگهداری، تست و تعمیر موتورهای دیزل و قطعات مکانیکی کامیون، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه سنگین مانند گیربکس، سیستم تعلیق، فرمان و ترمز)
  • مکانیک موتور سیکلت با کد شغلی 321213 (نگهداری، تست و تعمیر قطعات مکانیکی موتورسیکلت)
  • مکانیک موتور کوچک با کد شغلی 321214 (تعمیر و نگهداری، تست و تعمیر موتورهای اره برقی، چمن‌زنی، تراکتورهای باغی و سایر تجهیزات با موتورهای کوچک)

در ادامه به بررسی چشم انداز این رشته شغلی می‌پردازیم:

بازار کار مکانیک موتور در استرالیا

مکانیک موتور، جزو شغل‌های حرفه‌ای و مهم در استرالیا به شمار می‌رود. مکانیک موتور در فهرست مهارت‌های MLTSSL (مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلند‌مدت) قرار می‌گیرد.

استرالیا جزو کشورهای شناخته شده در زمینه طراحی و تولید خودرو است. در این کشور شرکت‌های معتبری وجود دارند که دارای نمایندگی‌های مختلف برای فروش ورق‌های فولادی و خودروهای پیشرفته هستند. صنعت خودرو در کشور استرالیا شامل بیش از 100 هزار شرکت مختلف است که توانسته است برای 400 هزار فرد مختلف اشتغال ایجاد کند.

افرادی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، دارای مهارت‌هایی همچون مکانیک خودرو، برقکار خودرو، تعمیرکار بدنه خودرو و … هستند. این موضوع نشان می‌دهد که شغل‌های مربوط به خودرو از جمله مکانیک خودرو در استرالیا اهمیت بسیار زیادی داشته و فرصت عالی برای داوطلبان و متخصصان این حوزه است.

موتور مکانیک در استرالیا حدود 100700 نفر را صاحب شغل کرده است. تعداد افرادی که این شغل را برگزیده‌اند در طول 5 سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است. ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بازنشسته شدن افراد باسابقه شرایط لازم برای استخدام افراد جدید را فراهم کرده است.

طبق گزارشی که توسط مجله NSC به دست آمده است تعمیر و نگهداری از خودرو جزو مشاغل مهم در استرالیا است که با کمبود نیرو مواجه شده است. به‌طور میانگین مشاغل تعمیر و نگهداری خودرو با 52 درصد و مکانیک دیزل با 12 درصد کمبود نیرو مواجه هستند. مکانیک خودرو جزو بهترین مشاغل برای مهاجرت است، لذا اگر شرایط آن را دارید بهتر است این فرصت عالی را از دست ندهید.

نمودار زیر، پیش‌بینی‌هایی را برای نشان دادن موقعیت‌های شغلی احتمالی آینده مکانیک موتور (Motor Mechanics) ارائه می‌کند.

چشم انداز شغلی و استخدام غل مکانیک خودرو در استرالیا تا سال 2026

پیش‌بینی‌های استخدام شغلی مکانیک خودرو تا سال 2026 (منبع: سایت https://labourmarketinsights.gov.au)

وظایف شغلی مکانیک خودرو در استرالیا

مکانیک خودرو وظیفه تعمیر، نگهداری و آزمایش وسایل نقلیه موتوری را برعهده دارد. مکانیک موتور باید قطعات ماشین را بررسی کرده و پس از عیب‌یابی و تشخیص مشکل نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند. این شغل اهمیت بسیار زیادی دارد، چون با تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده به شما کمک می‌کند که وسیله نقلیه سالمی داشته باشید.

به‌طور کلی وظایف مکانیک خودرو در کشور استرالیا به‌صورت زیر است:

  • عیب‌یابی و تست قطعات به‌صورت دستی یا به‌وسیله کامپیوتر
  • تعمیر قطعات خراب
  • تعویض قطعات فرسوده و آسیب دیده
  • مونتاژ موتور و قطعات پس از تعمیر
  • برداشتن و تنظیم موتور
  • تعمیر و سرویس‌دهی انواع خودروهای سواری

شرایط لازم برای مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا

مکانیک موتور جزو مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) است. در گام اول بایستی مهارت و سابقه کاری افراد توسط سازمان ارزیابی (Trade Recognition Australia) TRA استرالیا بررسی شود.

به‌طور کلی برای مهاجرت تحت‌عنوان مکانیک خودرو باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک AQF III (فارغ‌التحصیلان این سطح، دانش و مهارت‌های نظری و عملی برای کار یا یادگیری بیشتر خواهند داشت.) که شامل حداقل دو سال آموزش در محل کار است. یا گواهینامه AQF IV (سطح مهارت ANZSCO 3) (فارغ التحصیلان در این سطح دانش و مهارت‌های تخصصی برای کار به‌صورت حرفه‌ای و/یا یادگیری بیشتر خواهند داشت.)
  • دانش و مهارت لازم برای تعمیر، نصب و سرویس خودروهای سواری
  • حداقل سه سال تجربه مرتبط ممکن است، بتواند جایگزین مدارک رسمی ذکر شده در بالا شود.

مسیر مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا

مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا نیاز به ویزا دارد. یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا به عنوان مکانیک خودرو، اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا (Skilled Worker) است. اما در این میان افرادی هستند که سابقه کار مرتبط  و خوبی دارند سابقه کار مرتبط یا پیمان‌کاری یا سهام‌دار شرکتی هستند. این افراد می توانند از طریق ویزای ۱۸۸ استرالیا (ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری) اقدام کنند که نیاز به تمکن مالی دارد. در جدول زیر به بررسی ویزاهای کاری ومهارتی می‌پردازیم.

عنوان ویزاشرایط سنینمره زبان انگلیسی هزینه (دلار استرالیا)
ویزای 491 استرالیازیر 45 سالنمره 6 و بالاتر آیلتس4045
ویزای 190 استرالیا (ویزای اقامت دائم استرالیا)کمتر از 45 سالنمره 6 آزمون آیلتس4240
ویزای 189 استرالیا (ویزای کاری مستقل استرالیا)کمتر از 45 سالآیلتس 6، تافل 64، پی تی ای 50، او ای تی B، کمبریج 169115
ویزای 494 استرالیا (ویزای کارفرمای حامی نیروی کار ماهر منطقه‌ای)زیر 45 سالنمره 5 آیلتس
4240
ویزای 489 استرالیا ( ویزای مهارتی منطقه‌ای)کمتر از 45 سالنمره 6 آزمون آیلتس4115

به غیر از ویزای مهارتی و سرمایه‌گذاری، با استفاده از ویزاهای دیگری نیز می‌توانید برای عنوان شغلی مکانیک خودرو به استرالیا مهاجرت کنید. در جدول زیر به بررسی این ویزاها می‌پردازیم.

عنوان ویزاشرایط سنینمره زبان انگلیسی هزینه (دلار استرالیا)
ویزای 186 استرالیا (ویزای دائم برای نیروهای کار ماهر خارجی)کمتر از 45 سالنمره حداقل 6 در آزمون آیلتس
4240
ویزای 482 استرالیا (ویزای اسپانسر شغلی)کمتر از 45 سالنمره 5 آیلتس1290
ویزای 485 استرالیا (ویزای دانشجویان بین‌المللی)زیر 50 سالنمره 5 آیلتس1535
ویزای 407 استرالیا (ویزای آموزشی)حداقل 18 سالنمره 4.5 در آزمون آیلتس310

حقوق و درآمد مکانیک خودرو در استرالیا

مکانیکی خودرو جزو شغل‌های مهم و ضروری در استرالیا است. بر اساس سایت کاریابی Indeed، میانگین درآمد ثبت شده برای شغل مکانیکی خودرو در استرالیا 67565 دلار به‌صورت سالانه است. البته درآمد این حرفه بستگی به مهارت شغلی و سابقه کار شما دارد. بدون شک هر چقدر سابقه بیشتر و مهارت بیشتری داشته باشید درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود.

شرکت‌ها برای مکانیک‌های خودرو و حقوق‌ پرداختی آن‌ها عبارت‌اند از:

نام شرکتحقوق پرداختی (دلار استرالیا)
تافی (TAFE NSW)سالانه 175838
نوریس (NORRIS MOTOR GROUP)سالانه 87857
گروه خودروسازی سوپریور(Superior Automotive Group)سالانه 83622
شرکت فرانت لاین (Frontline Construction)سالانه 81481

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای مکانیک خودرو

مکانیک خودرو جزو شغل‌های پردرآمد و محبوب در کشور استرالیا است. در این بخش پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای مکانیک خودرو را به شما معرفی می‌کنیم. شناخت این شهرها کمک می‌کند که بتوانید بهترین محل را برای شغل مکانیکی خودرو انتخاب نمایید.

نام شهرحقوق پرداختی (دلار استرالیا)
کارل گورلی (Kalgoorlie WA)سالانه 89288
کایرنس (Cairns QLD)سالانه 75,395
پرث دبلیو آ (Perth WA)سالانه 75171
سیدنی (Sydney NSW)سالانه 75,171
بریزبن (Brisbane QLD)سالانه 65532
ملبورن (Melbourne VIC)سالانه 61943
کاستل هیل (Castle Hill NSW)سالانه 60520

دقت داشته باشید که مبالغ ذکر شده به‌صورت میانگین هستند. حقوق دریافتی شما با توجه به میزان مهارت و سابقه‌ای که دارد ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

سخن پایانی

مکانیک خودرو جزو مشاغل موردنیاز استرالیا است، که فرصت لازم برای مهاجرت به این کشور را فراهم کرده است. اگر تخصص کافی در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهای سواری دارید، می‌توانید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید.

فرصت‌های شغلی مختلفی برای مکانیک خودرو در استرالیا وجود دارد که درآمد بسیار خوبی نیز دارند. پس اگر شرایط لازم را دارید، بهتر است خودتان را برای رفتن به استرالیا آماده کنید. مهاجرت مکانیک موتور به استرالیا دیگر یک رویا نیست، چون با داشتن مهارت، تجربه و مدارک موردنیاز برای مهاجرت، شانس بیشتری برای این کار خواهید داشت.

سوالات متداول

بله. مکانیک خودرو جزو مشاغل موردنیاز در استرالیا است که وضعیت شغلی و استخدامی مطلوبی دارد.

شهر کارل گورلی با پرداخت حقوق 89288 دلار به‌صورت سالیانه بهترین شهر برای مکانیک‌های خودرو است.

مکانیک خودرو در کشور استرالیا باید توانایی و مهارت لازم برای عیب‌یابی، تست، تعمیر و تعویض قطعات خودرو را داشته باشد.

میانگین درآمد مکانیک خودرو در استرالیا به مهارت شغلی و سابقه کاربستگی دارد. بر اساس سایت کاریابی Indeed، برای شغل مکانیکی خودرو در استرالیا 67565 دلار به‌صورت سالانه ثبت شده است.

guest
8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها