موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

رشته موسیقی در کانادا

رشته موسیقی در سراسر دنیا جذاب و چالش برانگیز است. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند و پس از پایان تحصیلات وارد بازارکار شوند.

رشته موسیقی در کانادا

کانادا یکی از مقاصد مناسب برای افرادی است که دوست دارند در رشته موسیقی تحصیل کرده و مشغول به کار شوند. با تحصیل در رشته موسیقی در کانادا مواردی از قبیل آشنایی با انواع ساز، تئوری موسیقی، آهنگ‌سازی و غیره را یاد می‌گیرید. در این مطلب قصد داریم به شرایط پذیرش و تحصیل در رشته موسیقی و همچنین بازار کار این رشته در کانادا بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شرایط پذیرش در رشته موسیقی در کانادا

تحصیل رشته موسیقی در کانادا یکی از مسیرهای مهاجرتی مناسب برای هنرمندان ایرانی است. برای این رشته برنامه‌های آموزشی مختلفی در کالج‌ها، موسسات آموزشی و دانشگاه‌های کانادا طراحی شده است. یک دانشجوی رشته موسیقی در کانادا، علاوه بر اینکه به‌صورت عملی نواختن ساز را یاد می‌گیرد، با تئوری موسیقی نیز آشنا خواهد شد. همچنین مواردی مانند تاریخچه موسیقی، اجرا، تنظیم آهنگ، هارمونی و فناوری موسیقی را هم یاد می‌گیرد. می‌توانید پس از دریافت مدرک در یک موقعیت شغلی در کشور کانادا مشغول به کار هم شوید. اگر هدف، تحصیل در رشته موسیقی در کانادا است، مطالعه مطلب ویزای تحصیلی کانادا مفید خواهد بود.

مراحل پذیرش در رشته موسیقی در کانادا

مراحل پذیرش در رشته موسیقی کانادا بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. در گام اول لازم است تحقیقات کافی را برای انتخاب دانشگاه مقصد انجام دهید. به‌طور کلی کشور کانادا دارای مدارس و دانشگاه‌های موسیقی متنوعی است که متقاضیان را در مقاطع مختلف پذیرش می‌کنند. پیش ‌از ورود به کانادا باید برای دریافت مجوز تحصیلی اقدام کنید.

پس تمامی مدارک موردنیاز برای درخواست را آماده و پس از دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی منتخب کانادا یا دانشگاه موردتایید این کشور (designated learning institution)، درخواست خود را برای دریافت ویزای تحصیلی ارسال کنید. بعد از درخواست، یک معرفی نامه ارسال می‌شود که شما مجاز به تحصیل در کانادا هستید. افراد باید این نامه را با خود داشته باشند و هنگام ورود به کانادا آن را به افسر مهاجرت نشان دهند.

حتما بخوانید:
تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای پذیرش در رشته موسیقی در کانادا

مدارک موردنیاز برای دانشگاه‌های مختلف کانادا متفاوت است. به‌طور کلی برای پذیرش در رشته موسیقی کانادا بایستی ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا مدارک زیر را نیاز خواهید داشت:

  • اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در کانادا
  • رعایت قانون و نداشتن سابقه کیفری
  • ارائه مدارک اثبات سلامتی
  • اثبات این موضوع که پس از پایان تحصیلات، کانادا را ترک خواهید کرد.
  • اظهارنامه سرپرست: اگر فرزندی تحت تکفل شماست، لازم است فرم اظهارنامه سرپرست را تکمیل کرده و ارائه دهید.
  • نامه توجیهی (letter of explanation): این نامه به افسر مهاجرت کمک می‌کند تا شما و اهدافتان را بهتر درک کند. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، ارائه این نامه ضروری است.
  • اثبات هویت: به‌ این منظور باید پاسپورت و دو عکس جدید از خود را ارائه دهید.
    اثبات قبولی: مدرسه یا دانشگاه باید یک نامه پذیرش ارسال کند. لازم است اصل یا کپی این نامه در درخواست ارائه شود.

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. برای اینکه در این رشته تحصیل کنید لازم است یک دید کلی نسبت به هزینه‌های آن داشته باشید. همچنین می‌توانید در حین تحصیل در کانادا برای تامین بخشی از مخارج خود به کارهای دانشجویی مشغول شوید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب کار دانشجویی در کانادا را مطالعه کنید. به‌طور کلی بر اساس داده‌های وب‌سایت studyinfocentre هزینه تحصیل در مقاطع مختلف این رشته به‌صورت زیر است:

مقطع تحصیلیهزینه (دلار کانادا)
کارشناسی8000 تا 45000
کارشناسی ارشد18000 تا 70000

بورسیه‌های تحصیلی برای رشته موسیقی در کانادا

معمولا دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ساده‌تر از مقطع کارشناسی است؛ اما در برخی موارد برای این مقطع هم تسهیلاتی ارائه می‌شود. برای آشنایی با دانشگاه‌های ارائه دهنده بورسیه، مطلب دانشگاه‌های کانادا را مطالعه کنید. بعضی بورسیه‌های ارائه شده از سوی دانشگاه‌های کانادا در رشته موسیقی عبارت‌اند از:

بورسیه تحصیلیدانشگاهرشته تحصیلی
جایزه ویتمور گریفین در موسیقی (A. Whitmore Griffin Award in Music)دانشگاه براک (Brock University)موسیقی
بورسیه Abigal Edith Condell Memorialدانشگاه آلبرتا (University of Alberta)کارشناسی موسیقی
بورسیه تحصیلی (Agnes Turcotte Memorial)دانشگاه لتبریج (University of Lethbridge)هنر، هنرهای دراماتیک و موسیقی
بورسیه تحصیلی Alice Cobbدانشگاه کلگری (University of Calgary)موسیقی: پیانو، ویولن، ویولا، ویولن سل
جایزه Allan Sangsterدانشگاه کلگریتاریخ موسیقی
بورس تحصیلی Arthur and Helen Hendersonدانشگاه مک گیل (McGill University)ارگ و موسیقی کلیسا
جایزه Avie Bennett Awardدانشگاه تورنتو (University of Toronto)موسیقی و علوم انسانی
بورسیه تحصیلات تکمیلی Kavanagh-Laverendrye Graduate Fellowshipدانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)موسیقی

گرایش‌های مختلف رشته موسیقی در کانادا

رشته موسیقی در گرایش‌های مختلفی ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • اجرای صدا و ساز (voice and instrumental performance)
  • رهبری گروه کر و ساز (choral and instrumental conducting)
  • آهنگ‌سازی (composition)
  • اتنوموزیکولوژی (ethnomusicology)
  • موسیقی‌شناسی (musicology)

مقاطع تحصیلی در رشته موسیقی در کانادا

رشته موسیقی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود و پذیرای دانشجویان سراسر دنیا است. اگر دوست دارید این رشته را از ابتدا شروع کنید می‌توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنید. همچنین برای افرادی که مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه‌های داخل کشور گرفته‌اند، امکان تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. برای آشنایی با سایر رشته‌های پرطرفدار ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا مطلب بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

تصویر آلات موسیقی و پرچم کانادا

دانشگاه ساسکاچوان یکی از بهترین‌ها برای تحصیل در رشته موسیقی در کانادا است.

بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در رشته موسیقی

موسیقی در دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی در کانادا آموزش داده می‌شود. اما برخی از آن‌ها امکانات و برنامه‌های آموزشی بهتری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. برترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته موسیقی عبارت‌اند از:

  • موسسه فناوری و آموزش پیشرفته کالج هامبر (Humber College Institute of Technology and Advanced Learning)
  • دانشگاه ویلفرد لوریر (Wilfrid Laurier University)
  • دانشگاه ترینیتی وسترن (Trinity Western University)
  • دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan university)

اخذ اقامت و ویزای کار پس از تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

دولت کانادا به هنرمندان حوزه موسیقی کمک می‌کند تا در صورت تمایل، پس از تحصیل برای دریافت ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visas) و مجوز کار درخواست دهند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه کار در کانادا بعد از اتمام تحصیلات مطلب ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را مطالعه کنید.

به‌طور کلی شما تا 180 روز پس از پایان تحصیلتان فرصت دارید تا برای مجوز کار پس از اتمام تحصیل (post-graduation work permit) درخواست دهید. برای تکمیل این درخواست لازم است موارد زیر را تایید کنید:

  • شرکت در دانشگاه و تکمیل دوره تحصیلی: برای تایید این مورد می‌توانید مدرک فارغ التحصیلی، کپی آن و یا یک نامه از سوی دانشگاه ارائه دهید. توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی شما بایستی تا 180 روز اعتبار داشته باشد.
  • نام برنامه و طول برنامه تحصیلی

مروری بر بازارکار موسیقی در کانادا

بازارکار موسیقی شامل مشاغلی مانند نوازندگان، خوانندگان ارکستر، گروه‌ کر، اپرا و گروه‌های موسیقی محبوب که در سالن‌های کنسرت و تئاتر و در استودیوهای فیلم، تلویزیون و ضبط اجرا می‌کنند، می‌شود. این گروه شغلی همچنین شامل معلمان موسیقی که در هنرستان‌ها، آکادمی‌ها و خانه‌های شخصی تدریس می‌کنند نیز خواهد بود. به‌طور کلی طبق گزارش وب‌سایت job bank، رشته موسیقی در استان‌های بریتیش کلمبیا (British Columbia)، نیوبرانزویک (New Brunswick) و ساسکاچوان (Saskatchewan) چشم انداز خوبی را تا 10 سال آینده خواهد داشت. اگر کشور کانادا را برای ادامه تحصیل و کار در رشته موسیقی انتخاب کرده‌اید مطالعه مطلب مهاجرت به کانادا برای شما مفید است.

اطلاعات تکمیلی درباره مشاغل حوزه موسیقی در کانادا در جدول زیر آورده شده است:

کد NOC: 51122میانگین درآمد: 25 دلار در ساعت
ارگانیست کلیسا (Church organist)نوازنده گیتار (Guitar player)
نوازنده ساز (Instrumentalist)مدرس موسیقی – نوازندگان (Music teacher - musicians)
خواننده اپرا (Opera singer)نوازنده ضربی (Percussionist)
ضبط موسیقی (Recording artist)خواننده راک (Rock singer)
خواننده (Singer)وکالیست (Vocalist)

سخن پایانی

موسیقی یکی از رشته‌های جذاب و پرطرفدار است. می‌توانید برای تحصیل رشته موسیقی در کانادا از طریق اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. دانشگاه‌های کانادا در مقاطع مختلفی به ارائه این رشته می‌پردازند. علاقه‌مندان به تحصیل در این حوزه می‌توانند با انتخاب دانشگاه مقصد و برآورده کردن انتظارات و شرایط دانشگاه پذیرش بگیرند. پس از اتمام دوره تحصیلی رشته موسیقی در کانادا، متقاضیان می‌توانند برای دریافت اجازه کار پس از تحصیل اقدام نمایند. اگر شما نیز علاقه‌مند به تحصیل و کار در رشته موسیقی هستید مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی درباره این رشته در کشور کانادا به‌دست آورید.

سوالات متداول

گرایش‌های مختلف این رشته عبارت‌اند از: اجرا (ساز یا آواز)، رهبری گروه کر و ساز، آهنگسازی، اتنوموزیکولوژی و موسیقی شناسی

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته بین 8000 تا 45000 دلار کانادا است.

بهترین وکلای استرالیا باید تاییدیۀبرترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته موسیقی عبارت‌اند از: موسسه فناوری و آموزش پیشرفته کالج هامبر، دانشگاه ویلفرد لوریر، دانشگاه ترینیتی وسترن و غیره

 درآمد متوسط این شغل در کانادا 25 دلار در ساعت است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها