موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

درباره ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان (نقشه - شهرها - جاهای دیدنی -وضعیت کار)

درباره شلسویگ-هولشتاین

ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان (Schleswig-Holstein) در شمال غربی کشور آلمان (Germany) واقع شده است. این استان از سمت جنوب با نیدرزاکسن (Lower Saxony)، هامبورگ (Hamburg) و مکلنبورگ-فورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern) و از سمت شمال با دانمارک (Denmark) همسایه بوده و یک سوم قسمت جنوبی شبه جزیره یوتلند (Jutland) را در بر می‌گیرد. 

اگر علاقه‌مند به دریا هستید، می‌توانید به ساحل غربی و شرقی استان شلسویگ-هولشتاین بروید و به ترتیب دریای شمال (North Sea) و دریای بالتیک (Baltic Sea) را ببینید! این استان شمالی‌ترین استان آلمان بوده و از سمت شلسویگ با دانمارک  (Denmark) مرز مشترک دارد.

حدود 8.8% جمعیت استان شلسویگ-هولشتاین یعنی 254195 نفر را افراد خارجی تشکیل داده‌اند. ایالت شلسویگ-هولشتاین با مناظر زیبای خود از جمله دریاچه‌های زیبا، تپه‌های غلتان و سواحل شنی شناخته می‌شود.

نامایالت شلسویگ هولشتاین (Schleswig-Holstein)
پرچمپرچم برلین
مرکزشهر کیل (Keel)
جمعیت (2022)2،922،005 نفر
مساحت15,763 کیلومتر مربع
زبان رسمیآلمانی
مهم‌ترین شهرهالوبک (Lubeck)، فلنزبورگ (Flensburg)
آب‌وهواآب و هوای سرد
وزیردانیل گونتر (Daniel Gunter)
منطقه زمانیUTC+1
وبسایتwww.schleswig-holstein.de

نقشه ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان

مهم‌ترین شهرهای ایالت شلسویگ-هولشتاین

بر اساس آمارهای وبسایت iamexpat، شلسویگ-هولشتاین که یکی از ایالت های آلمان است، 1576 کیلومتر مربع مساحت دارد و شهر‌های مختلفی را در خود گنجانده است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

کیل (Kiel)

کیل پایتخت شلسویگ-هولشتاین است و اسکله چشمگیری دارد. این شهر دارای یک بندر تجاری باشکوه و امکانات قایق سواری است. کشتی‌های فری بین سواحل شرقی و غربی کیل تردد می‌کنند و به دهکده‌ها و استراحتگاه‌های ماهیگیری مجاور خدمات می‌دهند. کشتی‌سازی و مهندسی از مشاغل اصلی این شهر به حساب می‌آیند.

لوبک (Lubeck)

لوبک تاریخ تجاری پرافتخار دارد. بر اساس گزارش وبسایت wikivoyage این شهر پیش از سال 1935 یک ایالت شهری بود، اما هم‌اکنون شهر بندری محسوب می‌شود. لوبک میراث فراوانی چون هفت برج کلیسا به سبک گوتیک از گذشته‌ هانسیاتیک (Hansiatic) را دارا است. این شهر با مارزیپان‌های خود مشهور است. 

شهرهای مهم در ایالت شلسویگ-هولشتاین

فلنزبورگ (Flensburg)

شمالی‌ترین شهر در کشور آلمان، شهر فلنزبورگ است، چرا که تنها هفت کیلومتر از مرز دانمارک فاصله دارد. این شهر در ساحل شرقی استان شلسویگ-هولشتاین واقع شده است. صنایع فعال در فلنزبورگ، شامل فلزکاری، کشتی‌سازی و تولید ماشین آلات می‌باشد. دفاتر بسیاری از شرکت‌های دانمارکی نیز در این شهر قرار دارد. 

نیومونستر (New Munster)

شهر نیومونستر، صنعت رو به رشدی داشته و مرکز مهم حمل و نقل در استان شلسویگ-هولشتاین محسوب می‌شود. نیومونستر، چهارمین شهر بزرگ این استان بوده و موزه بزرگ صنعت نساجی را در خود جای داده است. 

آب و هوای شلسویگ-هولشتاین

با زندگی در آلمان، مخصوصاً ایالت شلسویگ-هولشتاین، روزهای سردی را در پیش خواهید داشت. در واقع زمستان‌های بسیار سرد، طولانی بادخیز و عمدتاً ابری را در این ایالت تجربه خواهید کرد. این در حالی است که تابستان‌های راحت و نیمه ابری دارد. 

در طول سال دما بین -1 درجه سانتی‌گراد تا 21 درجه سانتی‌گراد متغیر است. به ندرت پیش می‌آید که دما کمتر از -9 درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از 27 درجه سانتی‌گراد شود.

آب و هوا در ایالت شلسویگ-هولشتاین

زبان و مذهب مردم در شلسویگ-هولشتاین

زبان رسمی‌ این ایالت، آلمانی است، اما با این حال بسیاری از افراد ساکن در سواحل غربی ایات شلسویگ-هولشتاین، به زبان دانمارکی و زبان فریسی شمالی (در  هلند و بخش مرکزی آلمان بکار می‌رود) صحبت می‌کنند.

مردم استان شلسویگ-هولشتاین، مذهب‌های مختلفی دارند. حتی برخی از آن‌ها بدون وابستگی مذهبی هستند. به طور کلی می‌توان دین مسیحیت را برای این استان ذکر کرد که زیر شاخه‌های مختلفی دارد. 

ابتدا مردم این استان مذهب کاتولیک رومی‌ داشتند. سپس مارتین لوتر (Martin Luther) راهب در صدد اصلاح این مذهب، مطابق با مذهب پروتستانی برآمد. آمارهای به‌دست‌آمده از وبسایت nationsonline در حال حاضر 59.3 درصد مردم این استان مذهب پروتستانی، 4.9 درصد کاتولیک رومی ‌و 30.9 درصد مردم بدون وابستگی مذهبی هستند. 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

زندگی و فرهنگ مردم شلسویگ-هولشتاین

فرهنگ مردم شلسویگ-هولشتاین با فستیوال‌ها، جشن‌ها، کنسرت‌های گسترده، شهرهای قدیمی ‌تاریخی، عمارت‌ها، کاخ‌ها، کلیسا‌ها، موزه‌ها، پارک‌های آن نشان داده می‌شود. 

موزه‌ها بسیار متنوع هستند و تاریخ این ایالت را از عصر نوسنگی تا زمان وایکینگ‌ها و اتحادیه‌ هانسی تا به امروز به نمایش می‌گذارند. جشنواره موسیقی استان شلسویگ-هولشتاین، یکی از فرهنگ‌های محلی این کشور محسوب شده که با حضور هنرمندان درجه یک برگزار می‌شود. 

نمایشگاه بین‌المللی سالانه را نیز می‌توان جزء فرهنگ مردم این کشور دانست. زندگی مردم این استان، همواره با تفریح عجین است و مکان‌های مختلف دیدنی و تفریحی، همیشه شلوغ هستند. 

زندگی مردم در ایالت شلسویگ-هولشتاین

حتما بخوانید:
زندگی در آلمان

اقتصاد و بازار کار شلسویگ-هولشتاین

در هر کجای دنیا که باشید، حتماً در مورد اقتصاد آلمان شنیده‌اید. ایالت شلسویگ-هولشتاین، از جمله استان‌های آلمان است که اقتصاد قوی و فعالی دارد. به همین دلیل افراد زیادی برای مهاجرت به این استان اقدام می‌کنند. 

  • کشاورزی از مهم‌ترین صنایع فعال در این استان محسوب می‌شود. 
  • وجود کانال کیل و موقعیت آن نسبت به اقیانوس اطلس، سبب پیشرفت صنعت کشتی‌سازی شده است.
  • نزدیک بودن ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان به دریای شمال و دریای بالتیک، موجب شده صنعت ماهیگیری نیز گسترش پیدا کند. 
  • محصولات لبنی تولیدی این کشور نیز زیاد است. در نتیجه صنعت لبنیات را هم می‌توان جزء صنایع این کشور دانست.
  • بخش عمده اقتصاد این کشور بر پایه گردشگری و توریست‌هایی است که از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. 

چند مورد از مشاغل مهم این ایالت عبارت‌اند از:

  • نقشه‌کشی فنی، طراحی سازه و مدل‌سازی
  • کار اداری و منشی
  • ساخت‌وساز فلزی، جوشکاری، رنگ‌آمیزی و گچ‌کاری
  • تبلیغات و بازاریابی
  • رانندگی وسیله نقلیه جاده‌ای
  • مهندسی مکانیک و صنایع
  • مدیریت انبار، پست و تحویل، جابجایی کالا

بر اساس گزارش وبسایت eures.ec.europa بازار کار ایالت شلسویگ-هولشتاین، بعد از بحران کرونا برخلاف سایر ایالت‌ها، پا برجا بوده و تغییر چندانی نکرده است. به طور کلی نرخ بیکاری در این ایالت، در مارس 2021، 6.2 درصد و در مارس 2022، 5.1 درصد اعلام شد. این نشان می‌دهد که نرخ بیکاری 1.1 درصد کاهش یافته است. 

با شروع کرونا، نرخ اشتغال در ایالت شلسویگ-هولشتاین همانند دیگر ایالات کاهش یافت. اما خوشبختانه در سال 2022 اشتغال در بخش‌های بهداشت و تجارت، تعمیر خودرو، تعمیر و نگهداری  افزایش یافت و حتی رو به رشد است. 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شما می توانید در مشاغل مختلف و در دسترس این ایالت که نیازمند نیروی کار هستند، مشغول به کار شوید. از جمله این مشاغل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • پرستاری
  • باغبانی
  • مهندسی انرژی
  • مهندسی عمران
  • مشاور مالی
  • نصب کفپوش
  • پزشکان و دستیاران عمل
  • ساخت‌وساز، عایق‌کاری
  • مهندسی هوافضا، خودرو و کشتی‌سازی
  • خدمات دادگستری، حقوقی و سایر ضابطان دادگاه 

مهاجرت به شلسویگ-هولشتاین

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید با روش‌های مختلف آن آشنا باشید. ایالت شلسویگ-هولشتاین در آلمان، مقصد بسیاری از افراد خارجی قرار می‌گیرد. در ادامه با دو مورد از روش‌های مهاجرت آشنا می‌شوید. 

مهاجرت تحصیلی: اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان و این ایالت را دارید، باید از شرایط دانشگاه‌های مختلف، مدارک مورد نیاز برای مقطع مورد نظر آگاه باشید.

مهاجرت کاری: برای مهاجرت کاری به استان شلسویگ-هولشتاین، باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشید. یکی از این مدارک، دریافت ویزای کار آلمان است. اگر مدارک شما در آلمان به رسمیت شناخته شود، می‌توانید مهاجرت کاری به آلمان داشته باشید. این ویزا حداکثر چهار ساله بوده و با توجه به شرایط می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. 

حتما بخوانید:
مهاجرت به آلمان

کار در شلسویگ-هولشتاین آلمان

اگر به دنبال کار در آلمان هستید، ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان، بهترین مکان است. با مهاجرت به این استان، سریعاً می‌توانید شاغل شوید، چرا که تعداد شغل‌های موجود در این استان، زیاد است. از جمله این مشاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرستاری
  • لوله کشی
  • باغبانی
  • مهندسی عمران
  • پزشکان و دستیاران عمل
  • فعالیت های خدمات غذا و نوشیدنی
  • ساخت دیوار خشک، عایق کاری، نجاری، لعاب، کرکره و نصب کوره
  • مهندسی خودرو و هوافضا و کشتی سازی
  • خدمات حقوقی، دادگستری و سایر ضابطان دادگاه
  • مشاوره مالیاتی
  • مهندسی انرژی

یکی دیگر از مواردی که درباره ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان اهمیت دارد، نیروی کار است. بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده از وبسایت eures.ec.europa در آوریل 2022، به طور متوسط برای هر شغل، حدود 2.5 جویای کار وجود داشته است. به طور کلی آلمان کمترین نرخ بیکاری را در اروپا دارد.

نرخ اشتغال در بخش های مختلف در ایالت شلسویگ-هولشتاین

مهم‌ترین جاهای دیدنی در شلسویگ-هولشتاین

ایالت شلسویگ-هولشتاین از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای برخوردار است. علاوه بر پارک ملی دریای وادن، قلعه یوتین و جزیره فهمارن که بسیار معروف هستند، در ادامه با دیگر جاذبه‌های این استان زیبا آشنا می‌شوید.

قلعه گلوکسبورگ 

قلعه گلوکسبورگ (Gloucester Castle) که به آن قصر آب، قصر گلوکسبورگ یا شلوس گلوکسبورگ نیز می‌گویند، دقیقاً در وسط یک دریاچه قرار گرفته است. این قلعه از مهم‌ترین قلعه‌های دوره رنسانس در شمال اروپا و متعلق به دوک‌های شلسویگ-هولشتاین-سوندربورگ-گلوکزبورگ بوده که مورد استفاده پادشاهان دانمارک قرار گرفته است. 

تصویری از قلعه تاریخی گلوکسبورگ در ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان

تصویری از قلعه تاریخی گلوکسبورگ در ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان

موزه دریایی

موزه دریایی در شهر بندری فلنزبورگ واقع شده است. همان‌طور که از نام موزه پیداست، شما می‌توانید تمام اطلاعات، وسایل و اشیاء باقی‌مانده از بندر، ماشین‌ها، خانه‌های بازرگانان، موتور‌ها، مالکان کشتی و بازرگانان، ماشین‌کاران، کشتی‌سازی‌ها و کشتی‌ها، ناخداها، بند ناف و دکل‌ها و … را در این موزه مشاهده کنید. 

در واقع این موزه از هفت نمایشگاه و یک نمایشگاه ویژه با ایستگاه‌های متعدد تشکیل شده که شما را برای بازدید، ترغیب می‌کند. 

کلیسا 

لوبک به عنوان پایتخت اتحادیه‌ هانسی و بزرگ‌ترین بندر آلمان در دریای بالتیک، از سال 1987 در فهرست یونسکو (UNESCO) قرار گرفت‌. یکی از دلایل قرارگیری در فهرست یونسکو، کلیساهای منقوش مسی و خانه‌های تجاری آجری است که در جزیره‌ای توسط تراو محصور شده‌اند.

قابل ذکر است که این شهر، موزه‌های ادبی، اختصاصی و درجه یک برای نویسندگان دارد و خانه برندگان جایزه نوبل، گونار گراس و توماس مان محسوب می‌شود. 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

استان شلسویگ هولشتاین آلمان، یکی از زیباترین، جذاب‌ترین و بهترین استان‌های آلمان است. صخره‌های بی‌نظیر، دریاچه‌ها، برکه‌ها، خندق‌ها، موزه‌ها و دیگر جاذبه‌های این شهر، مردم را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر شما هم قصد مهاجرت به ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان را دارید، بهتر است سریعاً دست به کار شوید.

سوالات متداول 

بر اساس گزارش وبسایت iamexpat با در نظر گرفتن افراد خارجی، جمعیت این استان به 2922005 نفر می‌رسد. 

شهر کیل ( Kiel) پایتخت این استان زیبا است.

این ایالت، از نظر اقتصادی در رتبه بالایی قرار دارد. به گونه‌ای که تقریباً همه افراد آن مشغول به کسب‌وکار هستند و درآمد دارند.

از جمله شهرهای مهم این ایالت می‌توان به کیل (Kiel)، هوسم (Hosem)، نیومونستر (New Munster)، فلنزبورگ (Flensburg)، لوبک (Lubeck) اشاره کرد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها