موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ایالت تورینگن آلمان

ایالت تورینگن آلمان

تورینگن (Thüringen) در مرکز آلمان واقع شده است و به‌عنوان پنجمین ایالت کوچک از لحاظ جمعیت شناخته می‌شود. ایالت تورینگن آلمان با ایالت‌های باواریا (Bavaria)، هسه (Hesse)، نیدرزاکسن (Lower Saxony)، زاکسن-آنهالت (Saxony-Anhalt) و زاکسن (Saxony) هم مرز است.

تورینگن در حوضه آبریز Saale واقع شده است و به دلیل بهره‌مندی از مناطق جنگلی انبوه که از دامنه‌های جنوبی کوه‌های هارتز تا دامنه‌های شمالی جنگل‌های فرانکونی به‌عنوان «قلب سبز آلمان» شناخته می‌شود. تورینگن از لحاظ کیفیت زندگی، قدرت اقتصادی و گردشگری در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد.

به همین دلیل گزینه مناسبی برای مهاجرت شناخته می‌شود. در این مقاله از پارسی کانادا هر آنچه که باید درباره ایالت تورینگن بدانید را بررسی خواهیم کرد.

نام ایالتتورینگن (Thuringia)
پرچمپرچم مونیخ
جمعیت تا سال 20232064020 نفر
شعارقلب سبز آلمان (The Green Heart of Germany)
زبان رسمیآلمانی، گویش تورینگی
مهم‌ترین شهرهاارفورت (Erfurt)، ینا (Jena)، گرا (Gera)، وایمار (Weimar)، آیزناخ (Eisenach) و گوتا (Gotha)
آب‌وهوامعتدل و نزدیک به آب‌‌وهوای قاره‌ای جنوب شرقی
نخست‌وزیربودو راملو (Bodo Ramelow)
منطقه زمانیUTC+1 (CET)
وب‌سایتwww.thueringen.de

آب و هوای تورینگن

ایالت تورینگن آلمان دارای آب‌وهوای معتدل است و بیشتر به آب‌وهوای قاره‌ای نزدیک است. در این منطقه، تابستان‌ها می‌تواند بیش از اندازه گرم و زمستان‌ها بیشتر از حد معمول سرد باشد. تورینگن به‌عنوان یکی از خشک‌ترین مناطق کشور آلمان شناخته می‌شود که تعداد روزهای بارانی آن کمتر از حد متوسط در طول سال است. این استان با میانگین دمای روزانه بالای 13 درجه سانتی‌گراد جزو سردترین مناطق آلمان نیز به شمار می‌رود. بهترین آب‌وهوای استان تورینگن مربوط به ماه‌های می و سپتامبر است.

آب و هوای ایالت تورینگن چگونه است؟

زبان و مذهب مردم در تورینگن

 تورینگن که یکی از بهترین ایالت های آلمان است، گویش رایج مردمانش، تورینگی است. این گویش مربوط به آلمان مرکزی شرقی است که علاوه‌بر تورینگن در جنوب‌غربی زاکسن-آنهالت (southwestern Saxony-Anhalt)، در نواحی هسه (areas of Hesse) و باواریا (Bavaria) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حرف ‘g’ تلفظ متفاوتی دارد و در بسیاری از کلمات، “b” مانند “w” یا “f” آلمانی تلفظ می‌شود. برای مثال کلمه “aber” به معنای اما، “ah wah” تلفظ می‌شود.

استان تورینگن آلمان دارای جمعیت بیش از 2 میلیون نفر است و مردم آن پیرو مذهب‌های مختلفی هستند. 21 درصد از مردم تورینگن پیرو مذهب پروتستان، 5.3 درصد مردم پیرو مذهب کاتولیک رومی و حدود 72 درصد مردم وابستگی مذهبی ندارند.

زندگی و فرهنگ مردم تورینگن

استان تورینگن آلمان یک میراث بزرگ و قدیمی از تاریخ یهودیان است که هنوز هم  پابرجاست. در بین مردم روستا و شهر داستان‌های مختلفی درباره یهود و فرهنگ‌های آن بیان می‌شود. زندگی یهودی و فرهنگ یهودی در موزه‌ها، نوع رفتار مردم، ساخت خانه‌ها و غیره دیده می‌شود. فرهنگ یهودی به قدری بین مردم تورینگن عجین شده است که در سال 2021، این ایالت یک سالگرد مخصوص و ویژه برای 900 سالگی میراث یهودی در تورینگن برگزار کرد.

زندگی در ایالت تورینگن آلمان

از لحاظ زندگی نیز ایالت تورینگن در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. این استان به‌قدری زیبا و وسیع است که جسم و روح مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تورینگن همیشه خواهان داشتن کشوری مدرن و دوست‌دار خانواده بوده است. پیدا کردن شغل و مسکن در این ایالت کار چندان سختی نیست. تورینگن یکی از بهترین مکان‌ها است که می‌توان برای زندگی در آلمان، آن را تجربه کرد؛ چرا که قیمت‌ها در وضعیت مقرون‌به‌صرفه‌ای قرار دارند و شما می‌توانید با امنیت و آسایش فراوانی در زندگی کنید.

اقتصاد و بازار کار تورینگن

تورینگن یکی از ایالت‌های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد آلمان است. این ایالت دارای صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، خودروسازی، صنایع بیوتکنولوژی، اپتوالکترونیک و صنایع دستی متنوع است. مشاغل فنی یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد تورینگن است که حوزه‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند و کارکنان، خدمات جدید را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

صادرات قطعات، دستگاه‌های الکتریکی، دارو، کالاهای پلاستیکی و اجزای خودرو از دیگر منابع درآمد ایالت تورینگن است که به رشد اقتصادی آن کمک می‌کند. صادرات محصولات تورینگن در سال 2020 به رقم 11.6 میلیارد یورو رسید. این موضوع نشان دهنده قدرت اقتصادی بالای تورینگن و بازار کار فوق‌العاده آن است. طبق آمار ارائه شده توسط اداره آمار ایالت تورینگن آلمان، افراد شاغل در این ایالت بین 15 الی 65 سال سن دارند.

این موضوع نشان می‌دهد که تورینگن برنامه‌ریزی خوبی برای کار و کسب درآمد مردم خود تدارک دیده است. بنابراین می‌توان گفت بازار کار تورینگن در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مردم می‌توانند از موقعیت‌های شغلی مختلف برای کسب درآمد و داشتن زندگی راحت‌تر در این ایالت بهره‌مند شوند. پس اگر در زمینه‌های فنی و مهندسی مهارت دارید یا در رشته‌هایی همچون مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مدیریت و غیره تحصیل کرده‌اید، استان تورینگن آلمکان مکانی مناسبی برای شماست تا بتوانید در موقعیت‌های شغلی متناسب با مهارت خود استخدام شوید.

اقتصاد تورینگن برپایه کارخانجاتی است که در این ایالت هستند.

 مهاجرت به استان تورینگن آلمان

تورینگن به‌دلیل اقتصاد قدرتمند خود مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. جاذبه‌های گردشگری متنوع تورینگن در کنار موقعیت‌های شغلی متنوعی که دارد سبب می‌شود افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای مهاجرت به این استان داوطلب شوند. ایالت تورینگن آلمان از مهاجران ماهر و با استعداد استقبال می‌کند، چرا که این مهاجران می‌توانند نقش مثبت و مهمی در اقتصاد تورینگن ایفا می‌کنند.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که توانایی لازم برای کار کردن در صنایع مختلف را دارید یا می‌توانید روی پروژه های متنوع موجود در این ایالت سرمایه‌گذاری کنید، مهاجرت به تورینگن بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر قصد مهاجرت به تورینگن را دارید، مستقیم‌ترین راه برای مهاجرت به آلمان به‌عنوان یک نیروی کار ماهر است.

شما باید در یکی از مشاغل موردتقاضا واجد شرایط باشید، یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی داشته باشید و برای ویزای کار آلمان درخواست دهید. اگر شما یک فریلنسر هستید، باید قبل از اعطای ویزا ثابت کنید که در آلمان تقاضا برای خدما‌ت‌تان وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید در مورد شرایط دریافت ویزای کار آلمان بدانید، مطلب زیر را مطالعه کنید:

 کار در تورینگن

تورینگن قدرت اقتصادی بالایی دارد و طبیعی است که موقعیت‌های شغلی متنوعی داخل آن وجود داشته باشد. این موضوع سبب می‌شود که پیدا کردن شغل مناسب برای افراد ماهر کار چندان سختی نباشد. همچنین شرکت‌های موجود در تورینگن فرصت لازم برای سرمایه‌گذاری را به افراد توانمند می‌دهند. همچنین تورینگن ایالتی است که کیفیت زندگی بالا و تنوع کار در آلمان را ارائه می‌دهد. پس اگر دارای مهارت کافی هستید و احساس می‌کنید که می‌توانید برای اقتصاد این ایالت مفید واقع شوید، بهتر است فرصت را از دست ندهید. در ادامه برخی از مشاغل موردتقاضا در تورینگن آورده شده است:

  • بیش از 2000 فرصت شغلی در زمینه فناوری اطاعات و نرم‌افزار وجود دارد.
  • در تورینگن موقعیت‌های زیادی برای مهندسان برق وجود دارد.
  • مشاغل پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی نیز موردتقاضا هستند.
  • مشاغل مربوط به فروش و بازاریابی در موقعیت‌های رهبری بازاریابی موجود است.
  • و در آخر مشاغل حسابداری و مالی 

 مهم‌ترین جاهای دیدنی تورینگن

ایالت تورینگن یکی از مناطق زیبا و منحصر‌به‌فرد آلمان است که جاهای دیدنی زیادی دارد. در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی در ایالت تورینگن آلمان

  •  مسیر رنستاگ (The Rennsteig Trail)

Rennsteig یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا است که مسافت 170 کیلومتری دارد. این مسیر بین آیزناخ (Eisenach) و بلانکنشتاین (Blankenstein) قرار دارد و مناطقی همچون قلعه وارتبورگ، دره اژدها، جنگل‌های تورینگن، فرانکونی و تعدادی دریاچه دیدنی را پوشش می‌دهد. با پیاده‌روی در این مسیر علاوه‌بر ورزش می‌توانید از تماشای مناظر زیبای راه لذت ببرید.

  •  قلعه وارتبورگ (Wartburg Castle)

قلعه وارتبورگ در بالای تپه‌ آیزناخ و جنگل تورینگن واقع شده است. این قلعه قدمت 900 ساله دارد و به‌عنوان یکی از معروف‌ترین قلعه‌های آلمان شناخته می‌شود. Wartburg Castle جزو میراث جهانی یونسکو به‌ شمار می‌رود و یکی از بهترین جاهای دیدنی ایالت تورینگن آلمان است.

  •  غارهای پری سالفلد (Saalfeld Fairy Grottoes)

مجموعه‌ای از غارها و استخرهای زیبا است که در گذشته به‌عنوان گودال برای استخراج سنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این غارها در سال 1910 دوباره کشف شدند و اکنون به‌عنوان رنگارنگ‌ترین غارهای جهان در کتاب گینس ثبت شده‌اند. اگر به رنگ‌ها علاقه دارید و می‌خواهید لحظات هیجان‌انگیزی برای خودتان فراهم کنید، غارهای پری سالفلد گزینه مناسبی برای شما هستند.

  • پلانتاریوم ینا (Planetarium Jena)

پلانتاریوم یک سیاره‌نمای قدیمی در جهان است که در 18 ژوئیه سال 1926 افتتاح شده است. این مرکز دارای سیستم تصویربرداری پیشرفته، آموزش و سرگرمی است و به شما این امکان را می‌دهد که مناطق دور دست را به‌راحتی مشاهده کنید. 

  • یادبود بوخنوالد (Buchenwald Memorial)

بوخنوالد یکی از بزرگترین ارودگاه‌های کار اجباری در آلمان بود که بیش از 250 هزار نفر داخل آن زندانی شده بودند. این منطقه تاریخی در سال 1937 افتتاح شده است و چند مایل دورتر از وایمار (Weimar) قرار دارد. بوخنوالد یادآور یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ بشر است اما بازدید از سلول‌های کمپ، برج‌های دیده بانی، کوره‌سوزی، ایستگاه، معدن و گورستان‌های آن خالی از لطف نیست.

سخن پایانی

تورینگن یکی از ایالت‌های کم جمعیت و با وسعت کم آلمان به شمار می‌رود. این ایالت به‌دلیل داشتن قدرت اقتصادی بالا و پشتیبانی از صنایع مختلف مورد استقبال مهاجران قرار گرفته است. استان تورینگن آلمان دارای آب‌وهوای معتدل است و از لحاظ شرایط زندگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی، جاهای دیدنی متنوع، فرهنگ غنی مردم، رشد اقتصادی بالا و همچنین  بهره‌مندی از موقعیت‌های شغلی مختلف برای کسب درآمد و داشتن زندگی راحت‌تر ایالت تورینگن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت به آلمان تبدیل می‌کند. در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره ایالت تورینگن آلمان بدانید برای شما شرح دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

 سوالات متداول

مشاغل مهندسی برق، پرستاری، فروش و بازاریابی، حسابداری و مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات و نرم‌افزار

ایالت تورینگن آلمان دارای آب‌وهوای معتدل است و بیشتر به آب‌وهوای قاره‌ای جنوب شرقی نزدیک است.

گویش رایج مردم تورینگن، تورینگی است و مردم آن به سه دسته با مذهب پروتستان، کاتولیک رومی و بدون وابستگی مذهبی تقسیم می‌شوند.

هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی، جاهای دیدنی متنوع، از همه مهم‌تر اقتصاد آن که رو به رشد است و همچنین بهره‌مندی از موقعیت‌های شغلی مختلف برای کسب درآمد و داشتن زندگی راحت‌تر گزینه مهم برای زندگی است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها