موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در آلبرتا

زندگی در آلبرتا

آلبرتا غربی ترین استان سرسبز کانادا بوده و از دشت های زیبای بسیار زیادی تشکیل شده است. اغلب مردم جهان، استان آلبرتا را با اسم استان انرژی می شناسند. جمعیت این استان هم اکنون بیش از چهار میلیون نفر است و همچنین در حال افزایش می باشد. بخش عمده این جمعیت را دو شهر بزرگ آلبرتا یعنی ادمونتون و کلگری تشکیل داده است. هر کدام از این شهرها بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند. جالب است بدانید شهر آلبرتا در صنعت نفت و گاز جهانی حرف اول را می زند و همیشه در حال پیشرفت است. با وجود امکاناتی که دولت کانادا برای استان آلبرتا در نظر گرفته، این استان را به یکی از مقصد های مهاجرت به کانادا تبدیل کرده است.

زندگی استاندارد در آلبرتا

به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری و اشتغال زایی در استان آلبرتا، میانگین حقوق و دستمزد در این شهر بسیار بالاتر از بقیه استان های کاناداست. حداقل دستمزد در آلبرتا به 10 دلار در ساعت می رسد. علاوه بر این نکته، افراد ساکن آلبرتا میزان کمی از مالیات در کانادا را پرداخت می کنند. بهتر است به این نکته توجه کنید که پایین ترین نرخ مالیات بنزین به این استان تعلق می گیرد و بر این اساس خانواده ها می توانند بیشتر درآمد خود را صرف دیگر هزینه های زندگی کنند. در استان آلبرتا خبری از جرم و جنایت نیست و این عامل باعث می شود امنیت شهری بالا برود. جالب است بدانید، این استان مناظر طبیعی فوق العاده زیبایی دارد و همین جنگل های وسیع و چشم انداز های دیدنی باعث شده سالانه افراد زیادی برای اقامت در کانادا اقدام کنند.

زندگی در آلبرتا

زندگی در آلبرتا

بهداشت در آلبرتا

طبق قانون کشور کانادا، کلیه استان ها و قلمروها موظف هستند کلیه شهروندان و ساکنان قانونی را تحت پوشش مراقبت های بهداشتی با بودجه محدود، قرار دهند. به عبارت دیگر ، بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا با کم ترین هزینه برای بیمار ارائه می شود اما برای مثال جراحی های زیبایی و تعدادی از اقدامات مراقبت از دندان تحت پوشش این نوع بیمه قرار نمی گیرند. در حالت کلی این مقدار هزینه برای هر استان متفاوت می باشد و استان آلبرتا هم از این امر مستثنی نیست. دولت کانادا سالانه حدود 7000 دلار برای این شهر در نظر گرفته است که تقریبا در بین دیگر استان ها بیشترین هزینه است.

مهاجرت به آلبرتا

استان آلبرتا از نظر جمعیت به عنوان چهارمین استان کانادا شناخته می شود. دو شهر ادمونتون و کالگری را نیز می توان از مهم ترین شهر های این استان نام برد. نام آلبرتا از نام چهارمین دختر ملکه ویکتوریا گرفته شده است. این شهر به دلیل کیفیت زندگی بالا و شرایط اقتصادی خوب به یکی از محبوب ترین مقصد مهاجران به کانادا تبدیل شده است. استان آلبرتا از فرهنگ و ملیت های متنوعی تشکیل شده است و خدمات بسیاری را برای مهاجران و ساکنانش فراهم می کند به همین دلیل آلبرتا یکی از بهترین و مناسب ترین شهر ها برای زندگی و سکونت به شمار می رود.

هزینه زندگی در آلبرتا

درآمد خانواده های آلبرتا به طور معمول نسبت به سایر مناطق کانادا بیشتر است. در بررسی های انجام شده در سال، خانواده های آلبرتا به طور متوسط 92.800 دلار دریافت می کنند که این رقم بسیار بالاتر از حد متوسط درآمد در دیگر استان های کانادا می باشد. با زندگی در آلبرتا می توانید از هزینه زندگی در کانادا کم کنید. این استان بسیار برای اجاره مسکن، خوراک و دیگر هزینه ها مناسب است زیرا شما می توانید با پرداخت هزینه ای کم، زندگی خوبی داشته باشید.

تحصیل در آلبرتا

در ابتدا بهتر است به آموزش ابتدایی و متوسطه در استان آلبرتا بپردازیم. جالب است بدانید آموزش عمومی برای کودکان 5 تا 19 ساله رایگان است. در آلبرتا بچه های بین 6 تا 16 سال باید به مدرسه بروند و والدین می توانند فرزندان شش ساله خود را به مهد کودک بفرستند. سیستم مدرسه در آلبرتا به 12 کلاس تقسیم شده است. همچنین اگر می خواهید با موارد دیگری آشنا شوید به صفحه تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

زندگی در آلبرتا

زندگی در آلبرتا

بازار کار در استان آلبرتا

در استان آلبرتا به طور معمول تقاضاهای شغلی و استخدام نیروی کارآمد هر دو سال یک بار تکرار می شود و افراد علاقه مند به کار در آلبرتا می توانند برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند. در این قسمت به مشاغلی می پردازیم که با کمبود بیش از 1000 نیروی کارگر تا سال 2025 مواجه هستند:

  • مدیران ساخت و ساز و راه و ترابری
  • متخصصان سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی
  • پرستاران و سرپرست های بخش پرستاری
  • تکنسین های بخش پزشکی
  • سرپرستان فروش و خدمات
  • کارگران مراقبت از کودک و خانه
  • رانندگان وسایل نقلیه موتوری و رانندگان ترانزیت
  • پیمان کاران، اپراتورها و سرپرستان در کشاورزی، باغ داری و پرورش آبزیان

جاذبه های گردشگری آلبرتا

استان آلبرتا یکی از زیباترین مناطق کاناداست و همچنین هر فصل آن زیبایی مخصوص به خود را دارد، از فصل زمستان و اسکی روی دریاچه های یخ زده گرفته تا جنگل های سبز تابستان. این استان مقصدی بسیار دل انگیز و زیبا برای تعطیلات است و افراد می توانند با رفتن به طبیعت از طبیعت آن استفاده کنند. در زیر به تعدادی از مناطق گردشگری استان آلبرتا پرداخته می شود، بهتر است به آن ها توجه کنید.

پارک ملی بانف یکی از بهترین مکان هاست. کافی است برای گشت و گذار، قایقی کرایه کنید و از دریاچه موراین و لوییز لذت ببرید. همیشه بر روی دریاچه مینویانکا قایق های بزرگی قرار دارد، با سوار شدن در آن ها از زیبایی های آن منطقه دیدن کنید. با رفتن به پارک ملی جاسپر، از دیدن آبشارهای آتاباستکا در ارتفاع 75 متری، لذت ببرید.

به وین اسپورت بروید. این مکان یکی از پارک های اصلی ماجراجویی در کاناداست. در این پارک می توانید به فعالیت هایی همچون دوچرخه سواری در کوهستان و پیاده روی بپردازید.

همان طور که مشاهده کردید، استان آلبرتا یکی از مناسب ترین شهر های کاناداست که اگر قصد اخذ ویزای توریستی کانادا را داشته باشید نیز می توانید برای رفتن به آن برنامه ریزی کنید.

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از معتبر ترین موسسه های مهاجرتی است که شما عزیزان را در این مسیر راهنمایی می کند.  برای اطلاعات بیشتر فقط کافی است نگاهی به سایت بیندازید، فرم ارزیابی مهاجرتی را کامل کنید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها