موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا بوده و در حاشیه غربی شبه جزیره ایبری قرار دارد و از سمت غرب به اقیانوس اطلس می‌رسد. پایتخت پرتغال، شهر لیسبون است که سالانه، گردشگران خارجی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از دیگر شهر‌های بزرگ کشور پرتغال می‌توان به پورتو، آویرو، براگا، کویمبرا و فارو اشاره کرد.

این کشور دارای سواحل و بنادر زیبا، جاذبه‌های طبیعی و البته آثار تاریخی ارزشمندی است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد تا از آن دیدن کند. در واقع ساحلی بودن پرتغال، منجر به شکل‌گیری جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری شده که در کنار آثار تاریخی و باشکوه‌ش، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان، تبدیل کرده است. جالب است بدانید که جزایر مادیرا و آزور واقع در اقیانوس اطلس نیز، جزوی از خاک پرتغال به‌حساب می‌آیند.

در این مقاله از پارسی کانادا، قصد داریم بهترین مکان‌ها و جاذبه‌ های گردشگری پرتغال را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر یا مهاجرت به پرتغال، از دیدن این مناطق زیبا و شگفت‌انگیز محروم نشوید.

جاذبه های گردشگری پرتغال

توریست‌های زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری پرتغال به این کشور سفر می‌کنند.

علت جذابیت‌ کشور پرتغال در چیست؟

سواحل آبی رنگ و متمایل به یاقوت کبود، کلیسا‌های طلایی، قلعه‌های قرون وسطایی، مناطق بکر و دیدنی کشور پرتغال، از زیبایی‌های کشور پرتغال است. همچنین هنر، تاریخچه فرهنگ و آداب و رسوم، غذا‌های محلی خوشمزه و هزاران مورد دیگر نیز از جاذبه های گردشگری پرتغال به حساب می‌آیند که علت جذابیت بیسیار زیاد این کشور برای بازدیدکنندگان است. در ادامه ۲ ویژگی جذاب این مردم کشور را شرح می‌دهیم.

رفتار گرم و صمیمی مردم پرتغال با یکدیگر

روابط در کشور پرتغال به گونه‌ای گرم و صمیمی است که گردشگران کمتر احساس غربت می‌کنند. مردم پرتغال، افرادی صمیمی و خوش برخوردند که در احوال پرسی تا حدودی شبیه ایرانیان رفتار می‌کنند. مردم پرتغال صلح طلب، راحت طلب و خانواده دوست هستند و احترام به مقامات، به‌شدت برایشان مهم است. افراد جوان نیز حتی برای تصمیم‌گیری‌های ساده هم با بزرگتر‌ها و افراد دارای جایگاه بالاتر مشورت می‌کنند.

همچنین آن‌ها در جلسات رسمی، هنگام شروع صحبت یا حین خداحفظی از همدیگر، با هم دست می‌دهند و چنانچه افراد همدیگر را بشناسند و روابط نزدیک باشد، همدیگر را در آغوش می‌گیرند. از طرفی مردم این کشور، صریح، واضح و با صدای تقریباً بلند، حرف‌شان را می‌زنند. بنابراین اگر شاهد چنین صحنه‌ای بودید، آن را پای خشم یا عصبانیت نگذارید.

رسم هدیه دادن مردم پرتغال به یکدیگر

در این کشور مرسوم است که هنگام رفتن به مهمانی برای میزبان، گل یا شکلات هدیه ببرند. پرتغالی‌ها نیز همچون ایرانیان بر این باور هستند که عدد ۱۳ نشانه بدشانسی است. بنابراین هنگام هدیه دادن به همدیگر، به این مسأله دقت می‌کنند. برای مثال، هیچ‌وقت به یکدیگر ۱۳ عدد گل هدیه نمی‌دهند.

جاذبه‌های گردشگری شهرها و روستاهای مختلف پرتغال

همان‌طور که گفتیم، کشور پرتغال جاذبه‌های گردشگری زیاد و متفاوتی دارد که از این میان می‌توان به شهر‌ها و البته روستا‌های زیبای این کشور مانند شهر لیسبون، براگا، آمارانته، روستای سورتله، مونسانتو، بازدید از آبشار‌های آزورس و غیره اشاره کرد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم.

جاذبه‌های گردشگری پرتغال

جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون (Lisbon)

همانطور که می‌دانید، شهر لیسبون، پایتخت کشور پرتغال بوده که به‌عنوان یکی از بهترین پایتخت‌های اروپا شناخته می‌شود و مکان‌های دیدنی بی‌شماری دارد. مکان‌های گردشگری جذاب و خیره‌کننده برای هر سلیقه‌ای، موسیقی محلی و زنده‌ی این شهر، دسر و شیرینی‌های معروفش، غذا‌های خوش طعم محلی لیبسون، بار‌های کوچک زیبای خانگی و غیره، همه و همه از جاذبه‌ های گردشگری پرتغال هستند.

چنانچه به شهر لیسبون سفر کردید، حتماً از برج بلم و بایرو آلتو دیدن کرده و در کایس نیز خود را به صرف یک خوراکی خوشمزه دعوت کنید. بازدید از این شهر می‌تواند برای شما تبدیل به تجربه‌ای تکرار نشدنی باشد. این شهر، آب‌وهوایی دل‌انگیز، جنب‌و‌جوش فراوان، مناظر زیبا، آثار تاریخی ویژه‌ای، کوچه‌های سنگ فرش شده و محله‌های رنگارنگ و قدمتی بس عظیم دارد که به‌راحتی نظر گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب جاذبه های گردشگری شهر لیسبون را مطالعه کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر کویمبرا (Coimbra)

شهر کویمبرا، یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی پرتغال است که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان را دارد. این شهر دارای معماری باروک و رومانسک است که به کلیساها و ساختمان‌های تاریخی‌اش معروف است. کویمبرا همچنین به خاطر کتابخانه‌ی جوآنینا (Biblioteca Joanina)، با شکوه و استثنایی، شهرت دارد که با نقاشی‌های سقفی و مجسمه‌های چوبی تزئین شده است.

دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra) با قدمت 731 ساله، در شهر کویمبرا واقع در غرب پرتغال است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور به‌حساب می‌آید. سبک بی‌نظیر معماری باروک و فضای تاریخی این دانشگاه سالانه دانشجویان و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال

دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra) در شهر کویمبرا، دارای سبک معماری بسیار زیبایی است.

اگر قصد تحصیل در پرتغال را دارید، این دانشگاه را نیز جزء انتخاب‌های خود قرار دهید. هزینه تحصیل در پرتغال در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر، بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر، دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری شهر پورتو (Porto)

پورتو نیز از معروف‌ترین شهر‌های پرتقال است که در قسمت شمالی این کشور و در انتهای رود دورو، نزدیک به اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر از تپه‌های بسیار زیاد، خیابان‌های سنگفرش شده و بنادر زیادی تشکیل شده است. رفتن به پرتو مانند وارد شدن به داستان‌های تخیلی قدیمی است. در گوشه‌های مخفی این شهر، رستوران‌ها کلیسا‌های طلایی و کتابفروشی‌های بی‌نظیری وجود دارد که به معنای واقعی جادو می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری شهر لاگوس (Lagos)

اگر اهل تماشای آب‌های آبی درخشان از روی صخره‌های بلند با چشم انداز‌های زیبا، قایقرانی در غار‌های آبی و شب‌زنده‌داری در سواحل زیبا هستید، لاگوس می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای سفر باشد. شهری زیبا و آرام که در امتداد خط ساحلی الجرو در قسمت جنوبی پرتغال واقع شده است. هنگام گردش در این شهر خیره‌کننده و جذاب، حتماً غذا‌های تازه محلی دریایی را امتحان کنید. بعد از چند روز اقامت در این شهر زیبا، به‌راحتی از آن دل نخواهید کند.

چنانچه از این شهر بازدید کردید، قلعه لاگوس را فراموش نکنید. صخره‌های بی‌نظیری در این ناحیه وجود دارد که با طی مسافت کوتاهی با ماشین دسترسی به این مناطق زیبا را خواهید داشت. این ناحیه مکانی مناسب برای گذراندن یک بعد از ظهر طولانی است که در ساحل جنوبی پرتغال قرار دارد.

سفر به شهر لاگوس، بدون دیدن آب‌های کریستالی و زیبای پانتا دا پیداد (Ponta da Piedade)، قطعاً سفر کاملی نخواهد بود. طبیعت زیبا، ساحل بکر با صخره‌های سنگی، غار‌های اسرارآمیز، امواج فیروزه‌ای و حیوانات بومی این منطقه، بسیار دیدنی و بی‌نظیر است. هنگام بازدید از این شهر، حتماً تور کایاک را فراموش نکنید.

جاذبه‌های گردشگری دهکده بناگیل (Benagil)

کمی بعد از شهر لاگوس، دهکده بسیار زیبایی به‌نام بناگیل است که بسیاری از افراد برای ماهیگیری به آن‌جا می‌روند. در این دهکده، غاری وجود دارد که به دلیل شکل گنبدی‌اش، به غار کلیسای جامع معروف است. غواصی و قایقرانی در ساحل زیبای این منطقه بسیار لذت بخش است.

جاذبه‌های گردشگری شهر سینترا (Sintra)

شهر سینترا از لحاظ زمانی، فقط ۴۰ دقیقه با شهری لیپسون فاصله دارد و کاملاً شبیه به داستان‌های خیالی جنگل‌های انبوه است. کاخ‌های سلطنتی، قلعه‌های خارق‌العاده، تپه‌های افسونگر و سر سبز در شهر سینترا، به‌خوبی گویای جاذبه‌ های گردشگری پرتغال است. رفتن به مرکز این شهر پر هیاهو، باعث نشاط و سرزندگی در روحیه تمامی گردشگران می‌شود. به‌ علت وجود مغازه‌های منحصر به فرد و کافه‌های خاص، افراد محلی مهربان در مرکز این شهر، تجربه‌ای به‌یاد ماندنی خواهید داشت. به همین دلیل، بسیاری از مسافران که صرفاً قصد سفری یک روزه به شهر سینترا را دارند، هنگام بازدید از آن، حتماً سفر خود را به تعویق انداخته و دو سه روزی را بیشتر می‌مانند.

جاذبه‌های گردشگری شهر براگا (Braga)

براگا، شهری در نزدیکی پورتو و آمارانته است و مکانی بسیار مناسب برای بازدید از ساختمان‌های تاریخی و معروف کشور پرتغال به‌حساب می‌آید. در این شهر می‌توانید از جایگاه مقدس بوم جیسیس دومونته (Sanctuary of Bom Jesus do Monte)، دیدن کنید. نکته مهم در مورد این بنا این است که قرار است از پله‌های بسیار زیادی بالا بروید. در نتیجه برای بازدید از این مکان دیدنی، فراموش نکنید که کفش‌های راحت بپوشید و حتماً خود را برای یک پله نوردی طولانی آماده کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر آمارانته (Amarante)

این شهر نیز مکان بسیار مناسبی برای گشت و‌ گذار و تفریح در مناطق تاریخی برای شما فراهم می‌کند. چنانچه به این شهر سفر کردید، به خاطر بسپارید که در کنار رودخانه‌های آن، کافه‌ها و رستوران‌های بسیار جذابی وجود دارد که مقاومت برای وارد نشدن به آن‌ها، کار بسیار سختی خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری شهر کاسکایس (Cascais)

شهر کاسکایس در جنوب ساحل لیسبون واقع شده است. در این شهر از قدیم الایام افراد به ماهیگیری می‌پرداختند. کاسکایس آب‌وهوای خنکی دارد و می‌تواند تفرجگاه خوبی برای افرادی که به‌دنبال آرامش و استراحت هستند، باشد.

جاذبه‌های گردشگری آبشارهای آزورس (‏Azores)

آزورس، به‌عنوان یک مجموعه جزایر آتشفشانی شناخته می‌شود که نزدیک اقیانوس اطلس قرار دارد. بازدید از این منطقه بسیار جذاب و خیره‌کننده است. پیشنهاد می‌شود که دیدن از جزیره زیبای فلورس و پوکو دا آلا گوین‌ها را نیز فراموش نکنید.

زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال

یکی از جاذبه‌های گردشگری پرتغال، آبشارهای زیبای آزورس است.

جاذبه‌های گردشگری شهر اوورا (Évora)

اوورا شهری رومی است که از جانب سازمان یونسکو حمایت می‌شود و دارای کلیسای بسیار زیبایی است. این کلیسای رومی از استخوان‌هایی که در دیوار‌ها چیده شده‌اند، تشکیل شده است. بعد از این معبد، بهتر است که از پراکادو گیرالدو و ماکابره (Praca Do Giraldo and Macabre) نیز دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری روستای سورتله (Sortelha)

سورتل‌ها، روستای کوچکی است که شما را به دوران قرون وسطا می‌برد. این روستا دارای قلعه‌ای است که با حضور در آن، می‌توانید تمام منطقه را ببینید. برای بازدید از این قلعه به کفش‌های راحتی نیاز دارید. بنابراین هنگام گردش، بهتر است که هر چه می‌توانید راحت‌تر و مجهزتر حاضر شوید.

جاذبه‌های گردشگری روستای مونسانتو (Monsanto)

مونسانتو نیز یکی از جاذبه‌ های گردشگری پرتغال است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این روستای کوچک که در کنار یک قلعه و بنای سنگی ایجاد شده است و ساکنان آن کمتر از هزار نفر هستند. روستایی عجیب و دیدنی که بازدید از آن به تمامی افرادی که اهل سفر و گردشگری هستند، توصیه می‌کنیم.

سواحل پرتغال؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور!

کسی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند که پرتغال سواحل بی‌نظیری دارد، به گونه‌ای که می‌توان آن را جزء بهترین سواحل اروپا و در زمره جاذبه‌ های گردشگری پرتغال دسته‌بندی کرد. اگر به‌دنبال مکانی برای آرامش یا قایقرانی هستید، بهتر است که از سواحل بی‌نظیر پرتغال دیدن کنید. به‌عنوان مثال، ساحل سگرس (Sagres beaches) از زیباترین‌ترین خطوط ساحلی است که می‌شود در امتداد آن قدم زد و هر لحظه از این پیاده روی لذت برد. حتماً به این منطقه سفر کنید و از پرسه کنار صخره‌ها لذت ببرید.

چگونه برای دیدن جاذبه های گردشگری پرتغال به این کشور سفر کنیم؟

حتما تاکنون فهمیده‌اید که جاذبه‌ های گردشگری پرتغال بسیار زیاد است و سالانه، توجه توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. حال که تا حدودی در خصوص این کشور اطلاعاتی کسب کردید، شاید تمایل داشته باشید که به این کشور بروید. اما باید بدانید که برای مسافرت به این کشور و بازدید از آن، به ویزای توریستی نیاز دارید.

همچنین از آن‌جایی‌که کشور پرتغال از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است، بنابراین با دریافت ویزای شینگن (Schengen Visas) نیز قادرید به این کشور سفر کنید. باتوجه‌به توسعه یافتگی این کشور و پیشرفت روز افزون آن در صنعت و تکنولوژی، می‌توان اینگونه پیش‌بینی کرد که با مهاجرت به این کشور و اشتغال در آن، آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.

اخذ ویزای توریستی پرتغال با خدمات پارسی کانادا

به‌منظور اخذ ویزای توریستی پرتغال  بهتر است که از سمت کشور پرتغال، دعوت نامه داشته باشید. همچنین داشتن تمکن مالی معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان، فیش‌های حقوقی، قراردادهای کاری، سند املاک و دارایی‌ها، شانس ویزا شدن شما را افزایش می‌دهد. مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا آماده هستند که در این مسیر و برای اخذ ویزای توریستی پرتغال شما را راهنمایی کنند.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از شرکت‌های خوشنام و باسابقه در زمینه گردشگری و مهاجرت است که به شما کمک می‌کند تا سفری رویایی و زیبا به کشورهای جهان داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه یک سفر راحت و آسوده به پرتغال را داشته باشید، می‌توانید از راهنمایی‌ها و خدمات وکلا و مشاورین این مؤسسه مهاجرتی معتبر استفاده کنید. برای دریافت مشاوره درخصوص مهاجرت به پرتغال یا سفر به این کشور، فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال