موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

درباره ابوظبی امارات

درباره ابوظبی امارات

ابوظبی (Abu Dhabi(، پایتخت کشور زیبای امارات متحده عربی(United Arab Emirates)، نه تنها به عنوان مرکز سیاسی و اداری کشور شناخته می‌شود بلکه به عنوان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان نیز مطرح است. این شهر نقش مهمی در اقتصاد منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند و به دلیل داشتن منابع نفتی عظیم و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف شهرت دارد.

اگر شما نیز قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره ابوظبی بدست بیاورید، این مقاله را تا آخر با پارسی کانادا همراه باشید. در این مطلب، ضمن آشنایی بیشتر با شهر ابوظبی، شرایط زندگی، شرایط کاری، جاذبه‌های دیدنی، مذهب و فرهنگ شهر ابوظبی، مشاغل موردنیاز در این شهر و … را نیز بررسی خواهیم کرد.

ابوظبی (Abu Dhabi)
جمیعت1,540,000
مساحت67.340 کیلومتر مربع
درصد از کل خاک امارات84 درصد
زبان رسمیعربی
حاکم ابوظبی و رئیس دولت اماراتمحمد بن زاید آل نهیان (Mohammed bin Zayed Al Nahyan)
نخست‌وزیرمحمد بن راشد آل مکتوم (Mohammed bin Rashid Al Maktoum)
منطقه زمانی‎+۴ گرینویچ
وبسایتwww.u.ae

ابوظبی کجاست؟

ابوظبی، در جنوب شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. این شهر در کنار خلیج فارس واقع شده و بزرگترین امارت در میان 7 امارت عربی زبان امارات متحده است. ابوظبی به خاطر داشتن سواحل زیبا، پارک‌ها و مناطق سبز، مراکز خرید مدرن و بناهای چشم‌نواز معماری، شهرت جهانی دارد. در اطراف ابوظبی، 200 جزیره کوچک و بزرگ و همچنین یک خط ساحلی زیبا به طول 700 کیلومتر وجود دارد.

ابوظبی از سه منطقه اصلی تشکیل شده‌است:

  1. «منطقه ابوظبی» شامل شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات.
  2. «منطقه شرقی» شامل شهر العین و توابع.
  3. «منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع

تاریخچه ابوظبی

تاریخچه ابوظبی به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد، جایی که ابتدا به عنوان یک جامعه ماهیگیری کوچک شروع به فعالیت کرد. با کشف نفت، ابوظبی شاهد تحول عظیمی بود و به سرعت به یکی از غنی‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد.

آب‌وهوای ابوظبی

در ابوظبی تابستان‌های طولانی و خشک و زمستان‌ها عمدتاً هوا خنک تر است. در طول سال، دما معمولاً از 15.56 درجه سانتی‌گراد تا 40 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت زیر 12.78 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از 43.89 درجه سانتی‌گراد است.در ابوظبی سردترین ماه سال دی و گرم‌ترین ماه مرداد است. آب‌های سواحل ابوظبی به علت تابش مستقیم خورشید به این بخش از زمین همیشه گرم و مناسب برای شنا و آی‌تنی هستند.

بهترین زمان‌های سال برای سفر به ابوظبی برای فعالیت‌های مخصوص هوای گرم، در ماه آوریل (April) و از اواخر اکتبر (October) تا اوایل دسامبر (December) است. مساله این است که فصل سرد در ابوظبی وجود ندارد.

آب و هوای ابوظبی امارات چگونه است

زبان و مذهب مردم شهر ابوظبی

مذهب رسمی مردم امارات متحده عربی و مردم شهر ابوظبی، دین اسلام است. در واقع اسلام، مذهب رسمی و مذهب اکثریت جامعه مردم امارات متحده عربی و شهر ابوظبی است. 60 درصد از جمعیت امارات متحده عربی مسلمان هستند که از این تعداد مسلمان، 80 درصد پیرو مذهب سنی هستند و باقی جمعیت نیز شیعه هستند. در رده دوم ادیان موجود در ابوظبی، مذهب‌های بودا، هندو و مسیحیت است.

زبان رسمی امارات متحده عربی و ابوظبی، عربی است و در مدرسه‌ها و کشورهای اطراف و همسایه امارات نیز شهروندان به زبان عربی صحبت می‌کنند. به‌دلیل وجود مهاجرهای زیاد از کشورهای: هند، پاکستان، ایران و سایر کشورها، زبان‌های هندی، پشتو، بلوچی و فارسی نیز در این منطقه نیز صحبت می‌شود. همچنین به دلیل وجود گردشگرهای اروپایی و تاجران بین‌المللی، زبان انگلیسی نیز در بخش وسیعی از این مناطق صحبت می‌شود.

صحبت به زبان عربی و انگلیسی در ابوظبی امارات

توسعه زبان‌هایی غیر از زبان انگلیسی در ابوظبی

فرهنگ مردم و زندگی در ابوظبی

رسیدیم به بخش جالب این مقاله یعنی بررسی فرهنگ و زندگی در امارات و بزرگترین شهر آن، ابوظبی! قبل از پرداختن به فرهنگ مردم ابوظبی در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد زندگی در امارات بدانید، مطلب زندگی در امارات را مطالعه کنید.

فرهنگ مردم این منطقه با فرهنگ اسلام و فرهنگ قدیمی عرب گره خورده است. همچنین نزدیکی این منطقه به خلیج فارس باعث شده است تا کمی فرهنگ ایرانی نیز به این منطقه راه پیدا کند. زنان اماراتی از لباس‌های نخی با رنگ‌های شاد و روشن برای پوشش خود استفاده می‌کنند. مردان نیز بیشتر از لباس‌های سنتی خود که از جنس کتان است و سفید رنگ است به علت گرمی هوا استفاده می‌کنند.

پوشش بانوان و آقایان در ابوظبی از هر دو سبک سنتی و مدرن پیروی می‌کند

پوشش بانوان و آقایان در ابوظبی از هر دو سبک سنتی و مدرن پیروی می‌کند

اقتصاد و بازار کار ابوظبی

ابوظبی یکی از ثروتمندترین شهرهای امارات متحده عربی، همراه با اقتصادی پویا و رو به رشد است. این عوامل باعث شده‌اند تا سرمایه‌گذارهای زیادی از سراسر دنیا، خواهان سرمایه‌گذاری در این شهر زنده و پرجنب‌و‌جوش باشند.

طبق گزارش سایت cadogantate.com ابوظبی دارای تقریباً 10 درصد از ذخایر نفت جهان است و مالکیت 95 درصد از فرآورده‎‌های نفتی امارات متحده عربی را در دست دارد. بخش عمده‌ای از اقتصاد ابوظبی به استخراج و صادرات نفت و گاز وابسته است.  علاوه بر داشتن ذخایر نفتی، صنعت گردشگری، صنایع غذایی امارات و خرید و فروش مواد غذایی نیز به اقتصاد این شهر کمک فراوانی کرده‌اند و تاثیر بسیار مهمی بر روی رشد اقتصاد امارات دارند.

در ابوظبی، صنایع مختلفی برای بهترین بودن با یکدیگر رقابت می‌کنند. کسب‌وکارهای تجاری و پردرآمد ابوظبی عبارت‌اند از:

  1. مشاور املاک و ساخت‌وساز (Real estate and construction)
  2. نساجی (Textile)
  3. تولید یا فرآوری مواد غذایی (Food Manufacturing or Processing)
  4. صنایع شیمیایی (Chemical Industry)

مهاجرت به شهر ابوظبی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که زمان مهاجرت به ابوظبی و مهاجرت به امارات باید در نظر گرفت، آب‌وهوای آن است. با توجه به اینکه آب و هوایی گرم و خشک دارد، ممکن است تحمل آن برای اکثر افراد آسان نباشد. قبل از پرداختن به انواع راه‌های مهاجرت به ابوظبی، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مهاجرت به امارات بدانید، مطلب مهاجرت به امارات را مطالعه کنید.

حتما بخوانید:
مهاجرت به امارات

موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، مقوله ویزا است. هدف شما از حضور در ابوظبی نوع ویزای شما را مشخص می‌کند:

  • ویزای توریستی: این نوع از ویزا 30 روز اعتبار دارد و برای 30 روز بعد قابل تمدید است.
  • ویزای کاری: ویزاهای کاری موقت، به‌مدت 90 روز اعتبار دارند و می‌توانند دوباره به‌مدت 90 روز تمدید شوند. برای گرفتن ویزای کاری دائم، شما نیاز به یک اسپانسر در امارات دارید. انواع مختلفی از ویزای کاری برای شرکت‌های خصوصی وجود دارد.
  • ویزای تحصیلی: ویزای تحصیلی برای دانشجویان مقیم خارج از کشور که بالای 18 سال سن دارند و در امارات اقامت دارند صادر می‌شود. دانشجویان ممتاز می‌توانند ویزای بلندمدت 5 ساله دریافت کنند.
  • ویزای طلایی: یک ویزای اقامت طولانی مدت است که استعدادهای خارجی را قادر می‌سازد در امارات متحده عربی زندگی، کار یا تحصیل کنند. سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، دانشمندان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برجسته از جمله واجدین شرایط برای دریافت ویزای طلایی هستند.

کار در ابوظبی

مهاجرت کاری به امارات و پایتخت اقتصادی آن (وضعیت کار در شهر ابوظبی امارات)

مهاجرت کاری به امارات و پایتخت اقتصادی آن

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به ابوظبی، از طریق کار است. برای این موضوع شما باید ابتدا در مورد مشاغل مورد نیاز امارات تحقیق کرده و سپس اگر تخصص شما در لیست بود، به‌راحتی می‌توانید اقدام کنید.

مشاغلی که برای جویندگان کار تقاضای زیادی دارند، عبارت است از:

  • مشاغل مدیریتی
  • مشاغل حسابداری
  • مشاغل مالی
  • مشاغل فناوری اطلاعات
  • مشاغل تدارکاتی
  • مشاغل بازاریابی
  • مشاغل آموزشی
  • مشاغل فروش
  • مشاغل مدیریتی

مهمترین عامل کمک به اقتصاد ابوظبی صنعت پتروشیمی است، زیرا اقتصاد این شهر به‌شدت به درآمد منابع طبیعی آن متکی است. به غیر از بخش پتروشیمی، صنایع رو به رشدی مانند گردشگری، ساخت‌وساز، آموزش، خدمات تجاری و املاک گزینه‌های مناسبی برای جویندگان کار است. برای اطلاعات بیشتر درباره کار در امارات لینک زیر را مطالعه کنید:

حتما بخوانید:
کاریابی در امارات

مهم‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، ابوظبی جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. سواحل زیبا و دریاهای شفاف، صحراهای بی‌انتها و … . در کنار جاذبه‌های طبیعی در ابوظبی، مراکز خرید و تفریحی بسیار زیادی نیز وجود دارند و افراد می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند که شامل موارد ذیل است:

جاهای دیدنی در ابوظبی، نمایی از مرکز تفریحی بزرگ شهر ابوظبی امارات شهربازی Ferrari

نمایی از مرکز تفریحی بزرگ شهر ابوظبی امارات شهربازی Ferrari

  • بازار مرکزی ابوظبی(Abu Dhabi grand bazaar)
  • شهربازی فراری (Ferrari world)
  • پیست یاس مارینا (Yas marina circut)
  • پارک آبی یاس (Yas waterworld Abu Dhabi)
  • مسجد شیخ زاید (Sheikh Zayed Mosque)
  • قصر امارات ( emirates palace)

سخن پایانی

شهر ابوظبی یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و تفریح در بین افراد خارجی است. به علت وجود منابع نفت و گاز و صنعت قوی گردشگری در امارات و شهر ابوظبی، این شهر اقتصاد بسیار خوبی نیز دارد. در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات مهم و کاملی را درباره ابوظبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با تمام جذابیت‌های این شهر آشنا شوید و بتوانید با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

در شهر ابوظبی مشاغلی از جمله: مشاور املاک، ساخت‌وساز، نساجی، تولید و فرآوری موادغذایی و صنایع شیمیایی پردرآمد و پرطرفدار هستند.

از مهمترین مکان‌های دیدنی درباره ابوظبی می‌توان به مسجد شیخ زاید، شهربازی فراری، پارک آبی یاس و… اشاره کرد.

ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی و ویزای طلایی از جمله ویزاهای مهاجرت به ابوظبی هستند.

مشاغل مدیریتی، حسابداری، مالی، فناوری اطلاعات، بازاریابی، فروش و… از مشاغل پرتقاضای ابوظبی هستند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها