موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری آدلاید

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری آدلاید

شهر آدلاید (Ade­laide)، به تاریخ غنی، سرگرمی‌های فراوان و فضای چندفرهنگی‌اش مشهور است. جاهای دیدنی آدلاید از جاذبه‌های گردشگری استرالیا (Australia) به شمار می‌آید. این شهر در جنوب این کشور و پر جمعیت‌ترین شهر استرالیای جنوبی است.

از مرکز شهر آدلاید، به فرودگاه، سواحل شنی، تپه‌های مخصوص پیاده‌روی و… فقط 20 دقیقه فاصله است. برای طبیعت‌گردی نیاز به 20 دقیقه ندارید؛ شهر آدلاید بخاطر داشتن فضاهای سرسبز درون‌شهری دارای جغرافیای رشک برانگیزی است.

آب و هوای مدیترانه‌ای آدلاید این امکان را می‌دهد در تمام طول سال از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید. جالب است بدانید در طول تاریخ، شهر آدلاید، اولین شهری بود که به زنان اجازه داد تا رای دهند و تبعیض جنسیتی و نژادی را جرم‌ نگاشت.

هر ساله افراد زیادی این شهر را برای مهاجرت یا سفر انتخاب می‌کنند و یکی از دلایل آن جاهای دیدنی آدلاید استرالیا است که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بازار مرکزی آدلاید (Adelaide Central Market)

بازار مرکزی آدلاید یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است و قدمت آن به سال 1869 برمی‌گردد. امروزه با بیش از 8.5 میلیون بازدیدکننده در سال، قطب غنی از غذاها و فرهنگ‌های متنوع است. این بازار یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی آدلاید است که بازدیدکنندگان آن، به تاریخ و فرهنگ استرالیا پی می‌برند.

در طول 145 سال گذشته، بیش از 80 تاجر در آن به فروش میوه و سبزیجات تازه، گوشت و مرغ، غذاهای دریایی، پنیرهای فصلی و محصولات پخته شده مشغول هستند. همچنین بعد از یک خرید دلچسب می‌توانید از کافه‌ها و غذاخوری‌های آن برای استراحت کردن در مکانی دنج لذت ببرید.

بازار مرکزی آدلاید از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

تصویری از بازار مرکزی آدلاید (Adelaide Central Market)

باغ وحش آدلاید (Adelaide Zoo)

این مکان نمادین، دومین باغ وحش قدیمی استرالیا؛ میزبان تقریباً 3000 گونه از پستانداران، خزندگان، ماهی‌ها و پرندگان است. این باغ وحش برای نجات حیوانات از انقراض و بازگرداندن مردم به طبیعت ساخته شده است.

تجربیاتی مانند تغذیه دستی کانگوروهای درختی و کوالا، ملاقات و احوالپرسی با حیوانات، آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آدلاید استرالیا تبدیل کرده است.

در این باغ وحش می‌توانید گونه‌های بومی مانند شیر آفریقایی، تمساح آمریکایی، کاپی بارا، پنگوئن کوچک، ایگوانای کرگدن و غیره را ببینید و تجربه سفری دلنشین را برای خود رقم بزنید.

پارک حفاظت‌ شده کلیلند (Cleland Conservation Park)

پارک حفاظت‌ شده کلیلند یکی از جاذبه‎‌های گردشگری آدلاید به شمار می‌آید. این منطقه شامل حیات وحش کلیلند (Cle­land Wildlife Park)، قله کوه لوفتی (Mount Lofty Sum­mit) و آبشار گالی (Water­fall Gully) است.

یکی از مجبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در استرالیای جنوبی، مسیر آبشار گلی به سمت قله لوفتی است که در مسیر شما را با حیات وحش بومی متنوع، میراث فرهنگی و مناظر تماشایی تپه‌های شهرآدلاید و اطراف آن آشنا می‌کند.

حیات وحش کلیلند زیستگاه صد و سی گونه بومی استرالیایی از جمله کانگوروها و کوالاها است. از آنجایی که این حیوانات در فضایی باز و آزادانه رفت‌وآمد می‌کنند کمتر حس زندانی بودن به آن‌ها القا می‌شود، همچنین می‌توانید راحت از نزدیک به آن‌ها غذا بدهید و نوازششان کنید.

پارک حفاظت‌ شده کلیلند (Cleland Conservation Park) از جاهای دیدنی آدلاید

تصویری از پارک حفاظت‌ شده کلیلند (Cleland Conservation Park)

موزه استرالیای جنوبی (South Australian Museum)

موزه استرالیای جنوبی بیش از 165 سال است که میراث طبیعی و فرهنگی استرالیا را به‌طرز جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در دسترس عموم قرار داده است. این موزه به‌عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی میراث بومیان استرالیا شهرت دارد و بیش از 3000 اثر هنری را به نمایش گذاشته شده است.

در این موزه می‌توانید حیات وحش خشکی و دریایی استرالیای جنوبی را بهتر بشناسید. علاوه بر این، گالری‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل تمدن اقیانوس آرام، فسیل‌های اپالیس (Opalised Fossils)، مگافونا (Megafauna)، ماوسون (Mawson)، مواد معدنی ادیاکاران (Minerals Ediacaran) و اتاق مصر باستان می‌شود.

این موزه یکی از جاهای دیدنی آدلاید استرالیا است که برای یک بازدید مهیج و مشارکت خانوادگی مورد استقبال قرار می‌گیرد. نمایشگاه‌ها و رویدادهای تابستانی نیز در اینجا بسیار محبوب هستند.

موزه هنر استرالیای جنوبی (Art Gallery of South Australia)

موزه هنر استرالیای جنوبی مکانی ایده‌آل برای بازدید همه هنردوستان است. این ساختمان باشکوه ویکتوریایی که در سال ۱۸۸۱ ساخته شد از برترین مجموعه‌های هنری استرالیا نگهداری می‌کند. این مکان به‌عنوان نقطه عطفی از شهر شناخته می‌شود که نزدیک به دانشگاه آدلاید و موزه استرالیا واقع شده است.

این موزه یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی آدلاید است که هر ساله بیش از 700000 بازدیدکننده از آن دیدن می‌کنند. این گالری هنری شامل 38000 اثر هنری از نقاط مختلف از جمله آسیا (Asia)، آمریکای شمالی (North America)، اروپا (Europe) و استرالیا در ژانرهای مختلف از جمله نقاشی، عکاسی، طراحی، مجسمه‌سازی، فلزکاری، جواهرات، سرامیک و اثاثیه منزل است.

موزه هنر استرالیای جنوبی (Art Gallery of South Australia)

تصویری از داخل موزه هنر استرالیای جنوبی (Art Gallery of South Australia)

موزه مهاجرت (Migration Museum)

برای درک فرهنگ متنوع آدلاید، بازدید از موزه مهاجرت ضروری است. موزه مهاجرت یکی از جاهای دیدنی آدلاید است که در آن می‌توانید سنت‌های متنوع و ویژگی‌های متمایز مردم ساکن استرالیای جنوبی را کشف کنید.

این موزه دارای شش گالری است که تاریخچه خود موزه، تأثیر مهاجرت از دیدگاه بومیان، ایجاد مستعمره، تغییرات و توسعه اخیر را به نمایش می‎گذارد. با گشت‌وگذار در این موزه با تاریخچه و جاذبه‌های جذاب استرالیای جنوبی آشنا می‌شوید.

میدان ویکتوریا (Victoria Square)

میدان ویکتوریا یک میدان عمومی معروف در شهر آدلاید است. این میدان که به نام Tarndanyangga نیز شناخته می‌شود، در مرکز آدلاید واقع شده است. Tarntanyangga جایی است که پرچم بومیان استرالیا برای اولین بار در سال 1971 به اهتزاز درآمد.

مجسمه ملکه ویکتوریا (1819-1901) که در مرکز میدان قرار دارد. این مجسمه که در سال 1894 رونمایی شد، از مسِ استخراج شده از شهرهای والارو (Wallaroo) و مونتا (Moont) استرالیای جنوبی، ساخته شده است.

میدان ویکتوریا برای مردم بومی اهمیت فرهنگی و تاریخی زیادی دارد. به‌عنوان بخشی از تعهد شورای شهر آدلاید برای آشتی کردن با جوامع بومی شناخته می‌شود. این مکان یک فضای محبوب برای گردهمایی‌ها، جشن‌های سیاسی و یکی از بهترین جاهای دیدنی آدلاید است.

میدان ویکتوریا (Victoria Square) از جاهای دیدنی آدلاید استرالیا

نمایی از میدان ویکتوریا (Victoria Square) در شهر آدلاید استرالیا

ساحل سمافور (Semaphore Beach)

یکی از زیباترین سواحل شهر آدلاید، ساحل سمافور است که با خدمات و امکانات متنوعی که در اختیار شما قرار می‌دهد دوست دارید برای همیشه آنجا زندگی کنید!

این ساحل که در پشت تپه‌های شنی قرار گرفته است، دارای زمین بازی، کافه‌، چرخ فلک ۱۰۰ ساله، امکانات ماهیگیری در اسکله، مینی‌گلف و چمن‌های فراوانی است. در این ساحل می‌توانید مرغ‌های دریایی را تعقیب کنید و از پیک‌نیک لذت ببرید.

سمافور دارای آب‌های شفاف، شن‌های سفید و ساحل رنگارنگی است که برای یک استراحت عالی است. این ساحل یک انتخاب عالی برای سفر در فصل تابستان به آدلاید است.

اگر می‌خواهید صبح با صدای امواج از خواب بیدار شوید و روز را با شنا شروع کنید، همین امروز اقدام به دریافت ویزای توریستی استرالیا کنید و از سفر به ساحل زیبای سمافور آدلاید لذت ببرید

ساحل سمافور (Semaphore Beach) از جاهای دیدنی آدلاید استرالیا

نمایی از ساحل سمافور (Semaphore Beach) در آدلاید

بنای تاریخی کریک هیل (Carrick Hill)

کریک هیل یک بنای بزرگ به سبک عمارت است که قبلاً خانه سِر ادوارد (Sir Edward) و لیدی اورسولا هیوارد (Lady Ursula Hayward) بوده است. این خانه تاریخی باشکوه توسط 40 هکتار باغ زیبا و بوته‌های بومی احاطه شده و دارای مناظر باورنکردنی از آدلاید است.

کریک هیل یکی از جاذبه های گردشگری آدلاید است که مجموعه‌های هنری مهم و با ارزش بین‌المللی را در خود جای داده است. می‌توانید در یک عمارت انگلیسی قدم زده و در عین حال مناظر خیره‌کننده شهر آدلاید را تماشا کنید.

بنای تاریخی کریک هیل (Carrick Hill)

نمای بیرونی بنای تاریخی کریک هیل (Carrick Hill) در آدلاید

نورث تراس (North Terrace)

نورث تراس، در مرکز شهر آدلاید با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مزین شده است. یکی از جاهای دیدنی آدلاید استرالیا است که موردتوجه علاقه‌مندان به معماری و تاریخ قرار می‌گیرد.

بسیاری از هنردوستان اقدام به دریافت ویزای توریستی آدلاید می‌کنند تا از سه جاذبه‌ مهم فرهنگی این شهر یعنی کتابخانه ایالتی، موزه و گالری هنری استرالیای جنوبی که در نزدیکی نورث تراس است، بازدید کنند. نورث تراس نیز شامل یادبود جنگ، گالری‌های هنری، موزه‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه، رستوران‌ها و هتل‌های مختلف است.

سخن آخر

شهر آدلاید مفتخر به داشتن میراث فراوانی از فرهنگ و تاریخ کشور استرالیا است. بهترین تجربه‌هایی که در این شهر می‌توانید داشته باشید بازدید از موزه‌ها، گالری‌ها، بناهای تاریخی و سواحل آن است که برای یک سفر خانوادگی و پر از آرامش توصیه می‌شود.

شهر آدلاید مملو از مکان‌های تاریخی و فرهنگی است که الهام‌بخش هستند. هنگام بازدید، مطمئن شوید که زمان کافی برای گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آدلاید استرالیا را دارید تا یک تجربه بی‌نظیر از سفر به این شهر را برای خود رقم بزنید.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری آدلاید، اگر علاقه دارید با سایر شهرهای زیبای استرالیا آشنا شوید، مطلب بهترین شهرهای استرالیا برای سفر توریستی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

شهر آدلاید به تاریخ غنی، سرگرمی‌های فراوان و فضای چندفرهنگی‌اش مشهور است.

با آب‌وهوای مدیترانه‌ای آدلاید در تمام سال می‌توانید بیرون بروید و تمام امکانات شهر را در آغوش بگیرید؛ به این معنی که به‌راحتی می‌توانید در چهار فصل از مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.

 بهترین تجربه‌هایی که در این شهر می‌توانید داشته باشید بازدید از موزه‌ها، گالری‌ها، بناهای تاریخی و سواحل آن است که برای یک سفر خانوادگی و پر از آرامش توصیه می‌شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها