موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

متقاضیان مهاجرت به انتاریو از طریق OINP، از فوریه ۲۰۲۴، باید فرم رضایتنامه پر کنند!

متقاضیان مهاجرت به انتاریو از طریق OINP، از فوریه ۲۰۲۴، باید فرم رضایتنامه پر کنند!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از سایت cimmigrationnews، متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی انتاریو (OINP)، اکنون باید یک فرم رضایتنامه (Application Consent Form) تکمیل کنند و دیگر نیازی به تکمیل فرم ابراز علاقه در سایت (EOI) نخواهد بود. سیستم ابزار علاقه (EOI) استان خاطرنشان می‌کند: از ۲۶ فوریه ۲۰۲۴، همه درخواست‌های جدید برای برنامه نامزدی استانی OINP باید شامل فرم رضایت با ویژگی‌های زیر باشد:

  • به‌درستی تکمیل شود.
  • تاریخ آن صحیح باشد.
  • توسط متقاضی امضا شود.
  • در صورت لزوم، توسط همسر و افراد تحت تکفل متقاضی امضا شود.
  • با اسناد دیگر (مانند مدرک زبان، تمکن مالی و غیره) در سایت EOI بارگذاری شود.

طبق آخرین بیانیه OINP، اگر فرم به درستی تکمیل نشده باشد، درخواست متقاضی ناقص تلقی شده و بازگردانده می‌شود. همچنین هزینه درخواست به فرد بازپرداخت خواهد شد. نمایندگانی که فرد متقاضی انتخاب می‌کند، از جمله وکیل مهاجرت، مجاز به امضای این فرم از طرف مشتریان خود نیستند. به همین دلیل لازم است که فرد پس از دریافت دعوتنامه (ITA)، این فرم را در سایت EOI، تکمیل و بارگزاری کند.

اداره مهاجرت انتاریو به همه متقاضیان جدید توصیه می‌کند که چک لیست اسناد خاص برنامه را به‌دقت بررسی کنند تا مطمئن شوند که تمام اسناد اجباری را تهیه و برای استان ارسال می‌کنند.

همچنین استان انتاریو در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است که اکنون، مدرک آزمون انگلیسی (PTE) را به‌عنوان سندی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی برای همه برنامه‌های OINP که نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی دارند، می‌پذیرد.

اداره مهاجرت انتاریو خاطرنشان می‌کند: اگر در سایت EOI ثبت کرده‌اید و دعوتنامه (ITA) دریافت نکرده‌اید، ممکن است بخواهید EOI خود را به‌روزرسانی کرده و مدرک PTE خود به‌همراه فرم رضایتنامه را در این سایت بارگذاری کنید.

همچنین متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را تحت برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) ارسال کنند. تحت این سیستم، مهاجران می‌توانند برای اقامت دائم به‌صورت آنلاین، درخواست دهند. سپس مشخصات آن‌ها بر اساس یک سیستم امتیازی به نام سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) در مقابل یکدیگر رتبه‌بندی می‌شود. کاندیدا‌هایی که بالاترین رتبه را در (CRS) دارند، برای دریافت دعوتنامه ITA و اقامت دائم، در نظر گرفته می‌شوند.

کسانی که دعوتنامه دریافت می‌کنند، باید به‌سرعت یک درخواست کامل را ارسال کنند و هزینه‌های پردازش را ظرف ۶۰ روز بپردازند. نامزد‌های موفقی که نامزد استانی یا منطقه‌ای دریافت می‌کنند، می‌توانند از طریق مقامات مهاجرت به کانادا، برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

پایان خبر: منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال