موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها در آلمان است. متقاضیان این دوره به‌عنوان یک تکنسین مکانیک خودرو با بخش‌های مختلف الکترونیکی و مکانیکی وسایل نقلیه آشنا می‌شوند. شما با شرکت در دوره آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو و دریافت مدرک می‌توانید به تعمیر و نگهداری از سیستم‌هایی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، کیسه هوا و یا رایانه داخلی خودرو بپردازید.

کشور آلمان قطب خودروسازی در اروپا است. شرکت‌های خودروسازی بزرگی مانند بنز و بی ام دبلیو در این کشور مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل افرادی که به حرفه مکانیک خودرو علاقه‌مند هستند آلمان را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. شما با شرکت در دوره سه سال و نیم آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو تمام نکات مهم در زمینه سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی وسایل نقلیه را یاد می‌گیرید. پس اگر به این حرفه علاقه‌مند هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه آوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک خودرو به دست آورید.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو

درباره آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو در آلمان

انجام عیب‌یابی و مقاوم سازی سیستم‌های خودرو بخشی از کارهای روزمره تکنسین‌های مکانیک است. به‌طور کلی افراد مشغول در این حرفه با وسایل نقلیه آشنا هستند و می‌توانند سیستم‌های الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی را تجزیه‌وتحلیل کنند. آن‌ها خطاها و عیوب را شناسایی می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را اصلاح کنند. یکی از مسیرهای یادگیری این حرفه در کشور آلمان استفاده از دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است. پس از پایان دوره آموزشی می‌توانید در محل‌هایی مانند کارگاه یا سالن‌های بزرگ تولید خودرو و یا محل تعمیر و نگهداری از وسایل نقلیه مشغول به‌کار شوید. اطلاعات کلی دوره اوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک آلمان عبارت‌اند از:

آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو
نوع آموزشدوگانه (تئوری و عملی)
مدت‌زمان آموزش3 سال و نیم (کاهش دوره نیز ممکن است)
کمک هزینه آموزشی892 تا 1090 یورو

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق دوره آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو را دارند، لازم است در درجه اول شرایط اولیه مهاجرت از طریق ویزای آوسبیلدونگ را داشته باشند.قبل از بررسی این شرایط، برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مسیر مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویزای آوسبیلدونگ آلمان را مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو عبارت‌اند از:

  • دیپلم پایان تحصیلات متوسطه
  • مهارت زبان آلمانی و ارائه مدرک B2
  • حداکثر سن 25 سال
  • اثبات تمکن مالی زندگی در آلمان برای 1 ماه (داشتن مبلغ 600 تا 700 یورو)
  • بیمه سلامت
  • مدرک اقامت

وظایف یک تکنسین مکانیک خودرو در آلمان در یک نگاه

در کشور آلمان فرصت‌های شغلی خوبی برای تکنسین مکانیک خودرو وجود دارد. وجود شرکت‌های خودروسازی معتبر در این کشور و همچنین افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری باعث می‌شود که کار در آلمان به‌عنوان مکانیک‌ خودرو روند رو‌به‌رشدی داشته باشد. به‌طور کلی اگر به وسایل نقلیه علاقه‌مند هستید، درک فنی دارید و انجام کارهای دستی را دوست دارد، کار در این حرفه برای شما مناسب خواهد بود. وظایف یک تکنسین مکانیک خودرو در آلمان در یک نگاه عبارت‌اند از:

  • تعمیر و نگهداری خودروها و وسایل نقلیه موتوری
  • عیب‌یابی وسایل نقلیه
  • برطرف کردن آسیب‌های بدنه و تعویض اجزای فرسوده مانند لنت ترمز
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

درآمد مکانیک خودرو در آلمان

مکانیک‌های خودرو در آلمان در سال‌های مختلف آموزشی خود حقوق دریافت می‌کنند. بر اساس گزارش وب‌سایت ausbildung میزان حقوق دریافتی یک تکنسین مکانیک خودرو در آلمان در دوره آموزشی به شرح زیر است:

درآمد دانشجویان دوره آورسبیلدونگ مکانیک خودرو
سال اول آموزش706 تا 979 یورو
سال دوم آموزش745 تا 1041 یورو
سال سوم آموزش820 تا 1144 یورو
سال چهارم آموزش860 تا 1202 یورو

پس از پایان دوره آموزشی، افراد شاغل در حرفه مکانیک خودرو در آلمان درآمدهای متفاوت و خوبی را خواهند داشت. اگر به‌عنوان یک مکانیک خودرو مقصد نهایی شما آلمان است، مطالعه مطلب ویزای کار آلمان برای شما مفید است. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexplorer، میزان حقوق دریافتی تکنسین مکاترونیک خودرو در آلمان به‌صورت زیر است:

درآمد پس از گذراندن دوره آورسبیلدونگ مکانیک خودرو
میانگین حقوق سالانه16,200 یورو
حداقل حقوق مکانیک خودرو در یک ماه620 یورو
حداکثر حقوق مکانیک خودرو در یک ماه2140 یورو

مکانیک خودرو با سابقه کاری بین 10 تا 15 سال، حقوقی معادل 1690 یورو در ماه دریافت می‌کند که 22 درصد بیشتر از افرادی با 5 تا 10 سال سابقه کاری هستند. در نهایت مکانیکی که بیش از 20 سال سابقه کار حرفه‌ای دارد، ماهیانه 2000 یورو حقوق دریافت می‌کند که 8 درصد بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه کاری است. در نمودار زیر می‌توانید این موارد را مشاهده کنید:

نمودار تاثیر سابقه کار بر درآمد در آلمان

دوره آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو در آلمان

دوره آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو در آلمان، یک دوره دوگانه متشکل از آموزش‌های تئوری و عملی است. آموزش‌های تئوری و عملی در دوره‌های جداگانه به متقاضیان ارائه می‌شود. مطالعه مطلب لیست آوسبیلدونگ‌ آلمان به شما کمک می‌کند تا با این دوره‌های آموزشی بیشتر آشنا شوید. در ادامه به شرح مراحل مختلف آموزش این دوره می‌پردازیم.

شما در 1 سال و نیم اول آموزش مطالب زیر را یاد می‌گیرید:

  • باز کردن و سرهم کردن مجدد یک وسیله نقلیه
  • تعمیر قطعات و سیستم‌ها در وسایل نقلیه
  • تجهیز کردن وسایل نقلیه با آخرین تکنولوژی‌ها
  • تشخیص و تصحیح عیوب با ابزار تشخیص
  • رسیدگی به شکایات مشتریان و آسیب شناسی

همچنین در اواسط سال دوم آموزش تصمیم می‌گیرید که در یکی از 5 زمینه اصلی این رشته که در ادامه ذکر می‌شوند فعالیت کنید:

  1. تکنولوژی بدنه: در این بخش افراد در بخش‌هایی مثل رنگ خودرو، آسیب‌های ناشی از تصادف، سیستم قفل و سایر امور مربوط به بدنه خودرو متخصص می‌شوند.
  2. تکنولوژی موتورسیکلت: در این بخش افراد در حوزه تعمیر و نگهداری موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری آموزش می‌بینند.
  3. تکنولوژی وسایل نقلیه تجاری: در این بخش آموزش‌هایی در زمینه وسایل نقلیه ویژه مانند اتوبوس، کامیون و غیره ارائه می‌شود.
  4. سیستم  و تکنولوژی فشار قوی: در این بخش افراد به‌صورت خاص با تکنولوژی خودروهای هیبریدی و الکتریکی آشنا می‌شوند.
  5. تکنولوژی وسایل نقلیه سواری: این بخش نیز مربوط به تعمیر و نگهداری خودروهایی است که برای جابجایی حداکثر 9 نفر طراحی شده‌اند.

لازمه شرکت فعال در دوره‌های آموزشی و همچنین ارتباط کاری با مشتریان در آینده تسلط به زبان آلمانی است. برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره زبان این کشور، مطلب مدرک زبان آلمانی را مطالعه کنید.

حتما بخوانید:
مدرک زبان آلمانی

کدام شهرها برای مکانیک خودرو مناسب‌ترند

میزان حقوق دریافتی مکانیک خودرو، بسته به بازار کار و شرکت‌های مشغول به کار، در شهرهای مختلف کشور آلمان متفاوت است. در کشور آلمان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خودرو و فروشگاه‌های قطعات خودرو، بهترین محل‌ها برای اشتغال مکانیک‌های خودرو هستند. بر اساس گزارش وب سایت salaryexplorer بهترین شهرهای آلمان از نظر میزان حقوق دریافتی برای مکانیک خودرو عبارت‌اند از:

درآمد پس از گذراندن دوره آورسبیلدونگ مکانیک خودرودرآمد ماهانه (یورو)
برلین (Berlin)1520
هامبورگ (Hamburg)1510
مونیخ (Munchen)1490
دوسلدورف (Dusseldorf)1490
فرانکفورت (Frankfurt)1470
کلن (Koln)1480
حتما بخوانید:
خرید خودرو در آلمان

آینده شغلی برای مکاترونیک خودرو در آلمان

با توجه به نوآوری‌های فراوان در صنعت خودرو سازی آلمان و همچنین استقرار شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در این کشور، آینده شغلی بسیار خوبی در انتظار تکنسین‌های مکاترونیک آلمان است. این افراد می‌توانند در شرکت‌های خودرو سازی و یا تعمیرگاه‌ها مشغول به‌ کار شده و یا کارگاه شخصی خود را راه‌اندازی کنند. براساس گزارش وب‌سایت salaryexpert پیش‌بینی می‌شود که میزان حقوق دریافتی تکنسین مکاترونیک خودرو تا 5 سال آینده 15 درصد افزایش داشته باشد. به‌طور کلی دوره‌های آوسبیلدونگ برای مشاغل پرتقاضا در آلمان ارائه می‌شوند. برای آشنایی با پرتقاضاترین دوره‌های آوسبیلدونگ مطلب بهترین آوسبیلدونگ‌ها در آلمان را مطالعه کنید. همچنین برای پیشرفت بیشتر در این حرفه و آینده شغلی بهتر می‌توانید در دویه‌های آموزشی اضافی شرکت کنید. شرکت در دوره‌های مدیریتی و مهارتی به شما کمک می‌کند که به درجات بالای شغلی دست پیدا کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

دوره آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو که در گذشته از آن به‌عنوان آوسبیلدونگ مکانیک خودرو یاد می‌شد، یکی از دوره‌های پرتقاضا در آلمان است. علاقه‌مندان به این حرفه می‌توانند از طریق ویزای آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کرده و یک دوره 3 سال و نیم آموزشی را بگذرانند. شما می‌توانید در یکی از 5 حوزه تخصصی این رشته آموزش خود را کامل کرده و مشغول به‌کار شوید. میزان حقوق دریافتی مکانیک خودرو بسته به شهر محل کار و همچنین سابقه کاری متفاوت خواهد بود. همچنین با توجه به رشد صنعت خودروسازی آلمان و فناوری‌های جدید ارائه شده در این حوزه آینده شغلی تکنسین‌های مکاترونیک خوب خواهد بود. اگر شما نیز علاقه‌مند به گذراندن دوره آوسبیلدونگ مکاترونیک خودرو هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که اطلاعات خوبی درباره این دوره و شرایط آوسبیلدونگ تکنسین مکانیک خودرو به دست آورید.

سوالات متداول

این دوره 3.5 سال طول می‌کشد و مبلغ 891 تا 1090 یورو کمک هزینه آموزشی به آن اختصاص داده می‌شود.

تکنسین مکانیک خودرو در آلمان وظایفی مانند تعمیر و نگهداری خودروها و وسایل نقلیه موتوری، عیب‌یابیی و برطرف کردن آسیب‌های بدنه و تعویض اجزای فرسوده مانند لنت ترمز را برعهده خواهند داشت.

آموزش‌های این دوره در 5 حوزه تخصصی ارائه می‌شوند که عبارت‌اند از:  تکنولوژی بدنه، تکنولوژی موتورسیکلت، تکنولوژی وسایل نقلیه تجاری، سیستم و تکنولوژی فشار قوی و تکنولوژی وسایل نقلیه سواری

برای مهاجرت از این طریق لازم است دارای دیپلم پایان تحصیلات متوسطه، حداکثر 25 سال سن و مدرک زبان آلمانی B2 باشید. همچنین بتوانید تمکن مالی خود را برای زندگی یک ماه در آلمان (600 تا 700 یورو) اثبات کنید.

guest
14 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها