موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

اگر به کار آرایشگری علاقه دارید و می‌خواهید در یک کشور پیشرفته و مدرن این کار را شروع کنید، دوره‌های آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان این فرصت را برای شما فراهم می‌کند. دوره‌های آوسبیلدونگ کشور آلمان یکی از جذاب‌ترین راه‌های آموزش در رشته‌های متنوع است که سالانه کارآموزان زیادی از کشورهای مختلف را جذب می‌کند.

از جمله جذابیت‌های شرکت در این دوره‌ها، این است که کارآموزان نیاز به هیچ مدرک قبلی در رشته موردنظر خود ندارند. آوسبیلدونگ آلمان در رشته آرایشگری نیز برگزار می‌شود. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره آوسبیلدونگ و تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان و ورود به بازار کار

گذراندن آوسبیلدونگ آرایشگری برای ورود به بازار کار آلمان

چرا آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان یک فرصت عالی برای افراد خارجی است تا به این کشور راه پیدا کرده و در آنجا مشغول به کار شوند. همان طور که می‌دانید، آلمان جزو کشورهایی است که به جذب نیروی کار ماهر در مشاغل مختلف نیاز دارد، آرایشگری نیز جزو همین مشاغل است.

برنامه آموزش آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان به افراد خارجی کمک می‌کند، تا در این رشته آموزش دیده و وارد بازار کار شوند. البته این دوره‌های کارآموزی تنها مختص آرایشگری یا برخی رشته‌های محدود نیست، بلکه در حوزه‌های مختلفی برگزار شده که می‌توانید آن‌ها را در لیست اوسبیلدونگ آلمان ببینید.

آرایشگران در آلمان درآمد معقولی هم دارند و این دوره‌ها فرصت خوبی برای علاقمندان به این رشته خواهد بود. علاوه‌ بر تمام مزایای کار در آلمان، افراد خارجی می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها حتی برای دریافت اقامت این کشور نیز اقدام کنند. یعنی شما کافی است دوره آوسبیلدونگ خود را به اتمام رسانده و سپس به‌مدت دو سال با مجوز اقامت کاری در آلمان کار کنید، پس از آن، واجد شرایط اخذ اقامت دائم خواهید بود.

از دیگر دلایلی که چرا باید تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان از طریق آوسبیلدونگ (Ausbildung) را انتخاب کنید، عبارت است از:

  • چشم‌اندازی شغلی عالی برای استخدام یا آغاز به کار کارآموزان ماهر دوره‌های آوسبیلدونگ
  • آموزش مهارت‌های حرفه‌ای طی دوره‌های اوسبیلدونگ
  • پایین بودن هزینه زندگی در کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی

شرایط مهاجرت آوسبیلدونگ آرایشگری

دوره‌های کارآموزی آرایشگری یا همان Ausbildung آلمان دوره‌های آموزشی حرفه‌ای هستند که نه تنها مردم آلمان، بلکه افراد خارجی می‌توانند در آن شرکت کنند. البته شرایط شرکت در این دوره‌ها برای افراد خارجی و آلمانی‌ کمی تفاوت دارد. شرایط کلی شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ را می‌توانید در مطلب ویزای آوسبیلدونگ آلمان به‌طور کامل بررسی کنید.

برخی از اصلی‌ترین شرایط مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان عبارت است از:

شرایط دوره آوسبیلدونگ آلمان

برای مهاجرت از طریق آوسبلدونگ آرایشگری دااتن مدرک زبان B1 الزامی است

شرایط سنی

برای تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان به‌طور رسمی هیچ حداکثر سن مشخصی تعیین نشده است، اما متقاضیان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند. اغلب دانش‌آموزان آلمانی که در دوره‌های آوسبیلدونگ شرکت می‌کنند، معمولاً در سن 16 تا 25 سالگی هستند.

مدرک تحصیلی

برای شرکت در دوره‌های مختلف آوسبیلدونگ، مدارک تحصیلی موردنیاز متفاوت است. به‌طور کلی، برای شرکت در آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان نیاز است تا حداقل مدرک اتمام تحصیلی معادل سالم نهم یا دهم دوره متوسطه را ارائه دهید.

مدرک زبان

دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شوند و به همین دلیل، برای شرکت در این دوره‌ها به داشتن مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت نیاز خواهید داشت. اگرچه داشتن مدرک زبان ضروری است، اما به هر حال شما برای این که بتوانید آموزش‌ها را به‌طور کامل درک کنید، به دانش زبان آلمانی نیاز خواهید داشت. حداقل مدرک زبان برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان مدرک سطح B1 یا B2 است.

تمکن مالی

یکی دیگر از شرایط تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان از طریق آوسبیلدونگ، اثبات تمکن مالی به مبلغ 863 یورو به ازای هر ماه است. این مبلغ برآورد هزینه‌های زندگی در آلمان در طول دوره است که متقاضی باید توان مالی پرداخت آن را داشته باشد.

طول دوره آوسبیلدونگ

به‌طور کلی، دوره‌های آوسبیلدونگ به‌مدت 2 تا 3.5 سال طول می‌کشد که بسته به نوع رشته‌ای که در آن آموزش می‌بینید، متغیر است. این مدت زمان برای آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان نیز زمان مشابهی است.

چشم‌انداز شغل آرایشگری در آلمان

کشور آلمان از نظر وضعیت کار و مشاغل مختلف، در موقعیت خوبی قرار دارد و همین امر باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا با اهداف مهاجرت کاری به این کشور بروند. حقوق مناسب، فضای کاری عادلانه، اقتصاد پررونق و …، همگی از دلایل علاقه برای کار در آلمان هستند. برای آشنایی بیشتر با شرایط، می‌توانید مطلب کار در آلمان را مطالعه کنید.

شغل آرایشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست و افرادی که در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان شرکت کنند، می‌توانند به زودی وارد بازار کار شوند. به‌طور کلی، چشم‌انداز شغلی برای یک آرایشگر پس از گذراندن آوسبیلدونگ در آلمان را می‌توان به‌صورت زیر توصیف کرد:

  • اصلی‌ترین مکان برای کار کردن، آرایشگاه‌های معمولی هستند که بلافاصله پس از اتمام دوره، می‌توانید در آنجا مشغول به کار شوید.
  • همچنین آرایشگران در بخش‌های آرایشی در هتل‌ها، تولیدات سینمایی و تئاتر نیز مورد تقاضا هستند.
  • می‌توانید به‌صورت حضوری و با مراجعه به منازل مشتریان خود، خدمات آرایشگری را ارائه دهید.
پس از پایان دوره آوسبیلونگ آرایشگری امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف وجود دارد

پس از پایان دوره آوسبیلونگ آرایشگری امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف وجود دارد

هزینه ها در طول دوره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان

یکی از نکات قابل‌توجه درباره شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان این است که متقاضیان برای شرکت در این برنامه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ نه تنها مانند سایر شیوه‌های آموزش در این کشور رایگان است؛ بلکه کارآموزان حتی حقوق نیز دریافت می‌کنند.

یعنی شما تنها کافی است تا مبلغ موردنیاز برای مخارج زندگی خود را بپردازید و هیچ هزینه دیگری برای آموزش نخواهید داشت. البته این مخارج به شهری که در آن اقامت دارید بستگی دارد. برای اطلاع از مخارج زندگی روزمره، می‌توانید مطلب هزینه زندگی در آلمان را بررسی کنید.

درآمد آرایشگری پس از پایان دوره آوسبیبدونگ

درآمد شغل آرایشگری در آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که در کدام شهرها یا مناطق کار می‌کنید و یا چند سال تجربه کاری دارید، روی درآمد تأثیر خواهد داشت. به‌طور میانگین، حقوق کارآموزان آوسبیلدونگ در سال اول آموزش حدود 835 یورو خواهد بود. اما درآمد شما پس از گذراندن دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان و ورود به بازار کار، به‌صورت زیر خواهد بود:

حداقل درآمد در ماه790 یورو
میانگین درآمد ماهیانه1710 یورو
حداکثر درآمد در ماه2710 یورو
متوسط درآمد در سال20,500 یورو

همان طور که گفتیم، درآمد آرایشگری در آلمان به عوامل مختلفی از جمله مهارت، جنسیت شهر محل اقامت و از همه مهمتر، به تجربه او بستگی دارد. میزان تجربه آرایشگری مهمترین عامل تعیین‌کننده در میزان درآمد و طبیعتاً هرچه فرد تجربه بیشتری داشته باشد، درآمد او نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود.

فردی که پس از تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان با کمتر از دو سال تجربه شروع به کار می‌کند، درآمدی حدود 890 یورو در ماه دارد. در حالی که اگر فرد تجربه 2 تا 5 ساله داشته باشد، حتی تا 1190 یورو نیز در ماه درآمد خواهد داشت. آرایشگران با 5 تا 10 سال تجربه کاری، درآمدی معادل 1760 یورو به دست می‌آورند.

مراحل دریافت آوسبیلدونگ آرایشگری

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان، لازم است برخی مراحل اصلی را طی کنید. این مراحل عبارت است از:

  1. یادگیری زبان آلمانی
  2. ترجمه مدارک موردنیاز (به همراه کپی) و تأیید آن در سفارت آلمان
  3. تأیید گواهی‌های تحصیلی

برای تأیید گواهی‌های تحصیلی، باید نسخه‌های ترجمه شده آن را به شهر یا ایالتی که قصد دارید دوره آوسبیلدونگ را در آنجا بگذرانید، ارسال کنید. این مرحله 100 تا 200 یورو برای شما هزینه داشته و حدود 2 تا 3 ماه زمان می‌برد.

  1. ارائه رزومه (CV) و انگیزه‌نامه به زبان آلمانی
  2. درخواست آنلاین برای شرکت در برنامه آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان
  3. درخواست برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ

ویزای آوسبیلدونگ یکی از انواع ویزای کار در آلمان است که متقاضی باید برای اخذ آن اقدام کند. شرایط کلی درخواست ویزا، مدارک موردنیاز و همچنین نحوه درخواست را می‌توانید در مطلب ویزای کار آلمان مطالعه کنید.

  1. رفتن به آلمان

البته برای رفتن به آلمان، باید برخی تمهیدات لازم را در نظر بگیرید. برای مثال، باید برای دریافت بیمه اقدام کرده و یک محل اقامت معین و همچنین حساب بانکی در آلمان داشته باشید.

سخن پایانی

دوره‌های آوسبیلدونگ یک فرصت بسیار عالی برای گذراندن دوره‌های آموزشی در حوزه‌های دلخواه شما هستند که به‌راحتی امکان کار و زندگی در آلمان را فراهم می‌کنند. این دوره‌ها در رشته‌های مختلفی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها، آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان است. علاقمندان به کار آرایشگری می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و با امکان زندگی در آلمان، درآمد خوبی هم داشته و حتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در این مطلب، هرآنچه که درباره تحصیل در رشته آرایشگری در آلمان از طریق آوسبیلدونگ لازم است بدانید را بررسی کردیم. همچنین نگاهی به چشم‌انداز شغلی و درآمد آرایشگری در آلمان داشتیم. برای کسب اطلاعات کامل درباره آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. علاوه براین در مطلب بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران، می‌توانید مروری روی دیگر کشورها داشته باشید.

سوالات متداول

بله؛ متقاضیان شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پس از گذراندن دوره و دو سال کار در آلمان با مجوز اقامت کاری، واجد شرایط اخذ اقامت دائم آلمان هستند.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ کاملاً رایگان است و متقاضی تنها باید تمکن مالی موردنیاز برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود که حدود 863 یورو در ماه است را داشته باشد.

به‌طور کلی، طول مدت دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ حدود 2 تا 3.5 سال است که کارآموزان در طول دوره، حقوق دریافت می‌کنند.

درآمد آرایشگری در آلمان بسته به شهر محل اقامت، میزان تجربه، مهارت و … متفاوت است اما پس از ورود به بازار کار، به‌طور میانگین 1710 یورو درآمد ماهانه خواهند داشت.

guest
20 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها