موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

یکی از دوره‌های محبوب برای مهاجرت به آلمان، آوسبیلدونگ رادیولوژی است. رادیولوژیست‌ها با استفاده از دستگاه‌های عکس‌برداری پیشرفته بر مبنای اشعه ایکس، از اعضای داخلی بدن عکس‌برداری می‌کنند. به‌طور کلی دستگاه‌های جدید به‌تنهایی ارزشی ندارند و لازم است افرادی باشند که به‌صورت موثر از آن‌ها استفاده کنند.

کار رادیولوژیست‌ها و دستیاران آن‌ها در این موارد اهمیت پیدا می‌کند. درآمد رایولوژیست‌ها در آلمان بالا است و سالانه افراد زیادی جذب این رشته در کشور آلمان می‌شوند. اگر به رادیولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید از این طریق به کشور آلمان مهاجرت کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان بیشتر آشنا شوید.

شروع دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

درباره آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

رادیولوژیست‌ها در آلمان معاینات رادیولوژِی را بر اساس دستور پزشک انجام می‌دهند تا بیماری‌ها و آسیب‌های بدن انسان را شناسایی و مشاهده کنند. این افراد می‌توانند به‌طور مستقل از تصویر برداری اشعه ایکس به‌منظور تصویربرداری از استخوان‌ها، اندام‌ها، رگ‌های خونی و سی تی اسکن استفاده کنند. دستیاران رادیولوژی با ام آر آی، رادیوتراپی و پزشکی هسته‌ای نیز کار می‌کنند.

در دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان متقاضیان به‌صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند. پس از آن بایستی در یک آزمون نهایی شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنند. اگر می‌خواهید پس از دریافت مدرک در آلمان مشغول به کار شوید، مطلب ویزای کار آلمان را مطالعه کنید.

اطلاعات بیشتر درباره این دوره در جدول زیر آمده است:

آوسبیلدونگ رادیولوژی
میانگین حقوق سالانهدوگانه (تئوری و عملی)
مدت‌زمان آموزش3 سال (کاهش دوره به 2 تا 2.5 سال نیز ممکن است)
کمک هزینه آموزشی-

نکته: برخلاف تمام آموزش‌های دوگانه که شامل کمک هزینه آموزشی می‌شوند در آوسبیلدونگ رادیولوژی هیچ کمک هزینه‌ای به فرد تعلق نمی گیرد اما در حین تحصیل حقوق دارد که جلوتر بررسی کرده‌ایم.

چرا آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

نیاز به رادیولوژیست‌ها و دستیاران رادیولوژی در آلمان در حال افزایش است. به‌طور کلی امید به زندگی بالا در آلمان، وجود سالمندان در این کشور و نیاز آن‌ها به معاینات و درمان‌ آسیب‌های جسمی سبب نیاز به جذب رادیولوژیست‌ها می‌شود. با توجه به اینکه رادیولوژی یکی از حرفه‌های مربوط به پزشکی است محل کار یک رادیولوژیست نیز در بیمارستان‌ها، مطب‌های تخصصی رادیولوژی و یا پزشکی هسته‌ای است.

رادیولوژیست‌ها اغلب در اتاق‌های اشعه ایکس و یا در مطب‌ها و بخش‌های معاینه و درمان فعالیت می‌کنند. اگر مهاجرت از طریق این دوره‌ها هدف شماست، بهتر است مطلب لیست اوسبیلدونگ آلمان را مطالعه کنید.

رادیولوژیست‌ها می‌توانند در زمینه‌های زیر نیز فعالیت کنند:

  • تکنسین بخش ساخت دستگاه‌ها در صنعت
  • مهندسی کیفیت، تضمین و تست
  • بخش حفاظت در برابر اشعه
  • فناوری پزشکی
  • آموزش کار با دستگاه‌ها به سایرین

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ رادیولوژی

آوسبیلدونگ رادیولوژی یکی از دوره‌های پرطرفدار در آلمان است. برای شرکت در این دوره، متقاضیان بایستی دارای شرایط مشخصی باشند. شما با داشتن دانش و نمرات خوب در دروسی مانند فیزیک، شیمی و زیست در فرایند یادگیری موفق‌تر خواهید بود. همچنین دقت عمل شما در کار می‌تواند سبب پیشرفت شغلی‌تان شود. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره دوره‌های آوسبیلدونگ به‌دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویزای آوسبیلدونگ را مطالعه کنید.

شرایط لازم برای مهاجرت آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان

شرایط تعریف شده برای مهاجرت از طریق این دوره عبارت‌اند از:

  • سن: حداکثر 25 سال
  • تمکن مالی: داشتن حداقل 600 تا 700 یورو برای زندگی یک ماه در آلمان
  • مدرک زبان: حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2.
  • مدرک تحصیلی: دیپلم پایان دوره متوسطه
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

وظایف یک رادیولوژیست در آلمان در یک نگاه

یک رادیولوژیست در آلمان وظایفی در حیطه معاینه و درمان آسیب‌های جسمی را برعهده دارد. وظایف رادیولوژیست‌ها در آلمان عبارت‌اند از:

  •  ایجاد تصاویر اشعه ایکس
  •  کار با دستگاه‌های بسیار پیچیده بزرگ مانند MRT و CT
  • همدلی و احساس مسئولیت در برخورد با افرادی که بیماری شدیدی دارند و تحت فرایندهای پرتو درمانی هستند
  • کار با موارد رادیواکتیو در بخش پزشکی هسته‌ای
  •  بررسی تجهیزات درمانی و کنترل کیفی
  • دزیمتری و اندازه‌گیری دقیق تابش اشعه
  • بررسی پرتوها و تضمین ایمنی و ایجاد حفاظت در برابر اشعه‌ها

رادیولوژیست‌ها و دستیاران آن‌ها به‌عنوان بخشی از کادر درمان فعالیت می‌کنند. سایر اعضای کادر درمان نیز می‌توانند از روش‌های مختلفی به آلمان مهاجرت کنند. اگر شما هم عضوی از کادر درمان هستید و قصد مهاجرت دارید مطلب مهاجرت کادر درمان به آلمان را مطالعه کنید.

درآمد رادیولوژیست در آلمان

افرادی که از طریق آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان به این کشور مهاجرت می‌کنند، در سال‌های متفاوت آموزش و حضور در این کشور ، بسته به کارفرما ، درآمدهای مختلفی خواهند داشت. طبق گزارش وب‌سایت medi-karriere.de حقوق فیزیوتراپیست‌ها در طول آموزش به‌صورت زیر است:

درآمد دانشجویان دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی
سال اول آموزشماهانه 1060 یورو
سال دوم آموزشماهانه 1120 یورو
سال سوم آموزشماهانه 1217 یورو

پس از اتمام دوره حقوق شما افزایش یافته و طبق داده‌های وب‌سایت salaryexplorer به‌شکل زیر است:

میانگین درآمد رادیولوژیست ها در آلمان براساس سابقه
میانگین حقوق سالانه141,000 یورو
درآمد با سابقه زیر 2 سالماهانه 6130 یورو
درآمد با سابقه بالای 20 سالماهانه 17400 یورو

دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

دوره آموزشی آوسبیلدونگ رادیولوژی شامل دو بخش آموزش تئوری و عملی است که به‌مدت 3 سال طول می‌کشد. فیزیولوژی (ساختار و عملکرد بدن انسان) و ایمونولوژی (بیماری‌ها و سیستم دفاعی بدن) حوزه‌های مهم آموزش در این رشته هستند.

به‌علاوه در آموزش‌های فیزیوتراپی، پزشکی هسته‌ای نیز به تفصیل مورد بحث قرار گرفته و عملکرد پرتودرمانی به متقاضیان آموزش داده خواهد شد. همچنین، سایر دستگاه‌های فنی مورد استفاده در این حرفه (مانند الکترودی اکشن، الکتروکاردیوگرافی، سونوگرافی و توموگرافی کامپیوتری) و نحوه کار با آن‌ها از سرفصل‌های مهم آموزش در این رشته هستند.

توجه داشته باشید که آموزش در آلمان مستلزم تسلط نسبی به زبان آلمانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدرک زبان آلمانی به لینک زیر مراجعه کنید :

حتما بخوانید:
مدرک زبان آلمانی

کدام شهرها برای رادیولوژیست‌ها مناسب‌تر هستند؟

حقوق و دستمزد رادیولوژیست‌ها در شهرهای مختلف کشور آلمان متفاوت است. با توجه به گزارشات سایت salaryexplorer، فیزیوتراپیست‌ها در شهر برلین (Berlin) بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند که معادل ماهانه 13,200 یورو است. برای کار در آلمان لازم است که میزان حقوق دریافتی رادیولوژیست‌ها در هر شهر این کشور را بدانید. بنابراین، سایر شهرهای مناسب برای رادیولوژیست‌های آلمانی بر اساس میزان درآمد عبارت‌اند از:

  • هامبورگ (Hamburg) میانگین حقوق ماهانه 13,100 یورو
  • دوسلدورف (Dusseldorf) میانگین حقوق ماهانه 11,900 یورو
  • مونیخ (Munchen) میانگین حقوق ماهانه 11,800 یورو

درآمد رادیولوژیست ها در کشور آلمان

آینده شغلی برای رادیولوژی در آلمان

مشاغل حوزه رادیولوژی در آلمان طرفداران زیادی دارند. با توجه به رشد جمعیت سالمند در کشور آلمان نیاز به رادیولوژیست‌ها و دستیاران رادیولوژیست در این کشور در حال افزایش است. همچنین درآمد رادیولوژیست‌ها نیز در حال افزایش است. مطابق با گزارشات وب‌سایت statista، پیش بینی می‌شود که درآمد این صنعت در کشور آلمان نرخ رشد سالانه 5.39 درصد را تا سال 2027 داشته باشد.

پس از پایان دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی و یا آوسبیلدونگ دستیار رادیولوژی، متقاضیان می‌توانند در محل‌های مختلفی مانند بیمارستان‌ها، مراکز تخصصی رادیولوژی و یا پزشکی هسته‌ای مشغول به‌کار شوند. چشم انداز مشاغل مختلف در کشور آلمان متفاوت است. شما می‌توانید از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ مهارت‌های کافی برای اشتغال در آلمان را به‌دست آورید. برای انتخاب دوره آوسبیلدونگ موردنظر خود، بهتر است مطلب بهترین آوسبیلدونگ‌ها را مطالعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سخن پایانی

آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان یکی از دوره‌های پرطرفدار آموزشی در کشور آلمان است. سالانه متقاضیان زیادی از طریق این دوره به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. حرفه رادیولوژی به‌طور کلی مربوط به عکسبرداری از بدن در پی آسیب‌های جسمی و به‌منظور تشخیص و درمان است. با توجه به امید به زندگی بالا در آلمان و رشد جمعیت سالمند نیاز به استفاده از این فناوری افزایش یافته و در نتیجه بایستی افراد آموزش دیده برای کار با این دستگاه‌ها وجود داشته باشند. رادیولوژی یکی از مشاغل پر درامد در کشور آلمان است و بیشترین میزان حقوق به رادیولوژیست‌ها در شهر هامبورگ آلمان پرداخت می‌شود. اگر شما نیز به این حرفه علاقه‌مند هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا به‌صورت خلاصه با دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی و آوسبیلدونگ دستیار رادیولوژی آشنا شوید.

سوالات متداول

شرایطی از جمله حداقل سن 25 سال، داشتن مدرک زبان آلمانی B2، داشتن تمکن مالی و غیره از جمله شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ رادیولوژی است.

متقاضیان فعالیت در این حرفه پس از پایان دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی می‌توانند در بیمارستان‌ها، مطب‌های تخصصی رادیولوژی و یا پزشکی هسته‌ای مشغول به کار شوند. رادیولوژیست‌ها اغلب در اتاق‌های اشعه ایکس، مطب‌ها و بخش‌های معاینه و درمان فعالیت می‌کنند.

از نظر میزان حقوق دریافتی، رادیولوژیست‌ها در شهر برلین بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند که معادل ماهانه 13,200 یورو است.

پیش بینی می‌شود که درآمد این صنعت در کشور آلمان نرخ رشد سالانه 5.39 درصد را تا سال 2027 داشته باشد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال