موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان، زمانی حائز اهمیت می‌شود که متقاضی واقعاً تصمیم می‌گیرد که از کشور خود خارج شود. پیش از پرداختن به هرچیزی در مورد موضوع بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان، باید درکی درست از واژه داروساز، نوع خدماتی که ارائه می‌دهد و موسساتی که در این حوزه به استخدام افراد می‌پردازند، به‌دست آورد.

داروساز یا Pharmacist، پزشکی معتبر و یا متخصص است که در استفاده و تجویز مناسب داروها بر اساس نسخه‌های صادرشده، تخصص کافی دارد. یک داروساز در مورد انواع داروها دانش کافی دارد و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از کشورهای پیشرفته برای جذب داروسازان، برنامه‌های مهاجرتی ارائه دهند.

در مورد انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت داروسازان، باید فاکتورهایی مهم همچون حقوق‌ودستمزد سالانه، شرایط کاری، زمان کار و سیاست‌های کاری را مورد بررسی قرار داد.

با ما در این مقاله همراه شوید تا به‌سراغ نحوه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان برویم.

نگاهی به رتبه‌بندی شغل داروسازی در بین سایر مشاغل

قبل از آن که به معرفی بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان بپردازیم، بهتر است که نگاهی به رتبه شغل داروسازی در بین مشاغل مختلف و پردرآمد داشته باشیم. طبق اطلاعات سایت money.usnews، داروسازی رتبه 20 را در بین لیست بلند بالای پردرآمدترین مشاغل جهان دارد. همچنین، طبق اطلاعات این سایت، رتبه‌بندی کامل شغل

داروسازی در بین سایر مشاغل عبارت است از:

نگاه کلی به رشته داروسازی
رتبه در بین بهترین مشاغل مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی22
رتبه از نظر بهترین بازارکار8
رتبه از نظر آینده شغلی2
رتبه در میان شغل‌های استرس‌زا4
رتبه در بین شغل‌هایی که متعادل‌ترین زندگی کاری را دارند4

همچنین، طبق اطلاعات همین سایت، آمار مربوط به حقوق و دستمزد داروسازان در سال 2021، نشان می‌دهد که 25 درصد از پردرآمدترین داروسازان، حدود 144 هزار دلار در سال درآمد داشته‌اند.

آینده شغلی داروسازی در خارج از کشور

طبق اطلاعات سایت Pharmacist Migration، 10 کشور در جهان وجود دارند که آینده شغلی خوبی را برای داروسازان به ارمغان می‌آورند. این 10 کشور به‌تفکیک درآمد سالانه‌ای که باعث مهاجرت داروسازان می‌شوند، عبارت‌اند از:

  •  ایالات متحده آمریکا: 133 هزار و 14 دلار
  •  ایسلند: 106 هزار دلار
  •  استرالیا: 88 هزار و 843 دلار
  •  سوئیس: 83 هزار و 600 الی 127 هزار دلار
  •  کانادا: 80 هزار و 700 دلار
  •  سوئد: 70 هزار و 465 دلار
  •  بریتانیای کبیر: 57 هزار الی 53 هزار و 300 دلار
  •  آلمان: 44 هزار و 800 دلار
  •  جمهوری ایرلند: 45 هزار و 442 الی 68 هزار و 163 دلار
  •  امارات متحده عربی: 24 هزار و 800 دلار

طبق این آمار و ارقام، مهاجرت داروسازان به 5 کشور ایالات متحده آمریکا، ایسلند، استرالیا، سوئیس و کانادا بهتر است. بازار کار داروسازان با توجه به مقدار درآمد سالانه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، در این 3 کشور بهتر ارزیابی می‌شود. البته در ادامه این مقاله به 5 تا از بهترین کشورها که شرایطی رویایی و بی‌نظیر را برای داروسازان فراهم می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

بهترین کشور ها برای مهاجرت داروسازان

طبق اطلاعات سایت money.usnews، رشد شغلی داروسازان در بین سال‌های 2021 تا 2031، حدود 2.4 درصد برآورد می‌شود.

5 تا از بهترین شهرهای جهان برای داروسازان

اگر بخواهیم، بحث بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان (از نظر درآمد) را زیر ذره‌بین قرار دهیم، باید رویایی‌ترین شهرهای جهان برای این شغل را هم بررسی کنیم. طبق اطلاعات سایت money.usnews، شهرهای سن خوزه (San Jose)، سانفرانسیسکو (San Francisco)، سانتا روزا (Santa Rosa)، والجو (Vallejo) و سانتا کروز (Santa Cruz) از ایالت کالیفرنیا (California)، بیشترین حقوق را برای داروسازان دارند که مقدار آن به‌تفکیک عبارت است از:

  • سن خوزه: 168 هزار و 640 دلار
  •  سانفرانسیسکو: 163 هزار و 840 دلار
  • سانتا روزا: 158 هزار و 420 دلار
  •  والجو: 156 هزار و 850 دلار
  •  سانتا کروز: 152 هزار و 770 دلار

5 تا از بهترین کشورها برای مهاجرت داروسازان

به نظر شما شرایط کاری کدام کشور برای داروسازان بهتر است؟ احتمالاً هیچ جای تعجب نیست که ایالات متحده آمریکا بهترین شرایط (چه از نظر حقوق‌ودستمزد و چه از نظر کیفیت زندگی) را برای داروسازان فراهم می‌کند.

اما آیا کشورهای دیگر هم از شرایطی ویژه برای استقبال از داروسازان برخوردار هستند یا خیر؟ پاسخ به این سوال، همان چیزی است که در ادامه این بخش به آن خواهیم پرداخت.

1. ایالات متحده آمریکا (United States of America)

طبق گزارش رسانه BLS و سایت pharmacistmigration، متوسط دستمزد سالانه برای همه مشاغل در ایالات متحده برابر با 47 هزار و 230 دلار است. بالاترین میانگین دستمزد در حیطه داروسازی در ایالات متحده، متعلق به ایالت سانفرانسیسکو (San Francisco) است. احتمالاً این مسئله به میزان هزینه زندگی در سانفرانسیسکو مربوط می‌شود؛ چرا که این ایالت رتبه دوم هزینه‌های بالای زندگی در ایالات متحده را داراست.

ایالات متحده، علاوه بر این که کشوری مناسب برای مهاجرت محسوب می‌شود، از جمله بهترین کشور برای تحصیل داروسازی هم است. پرداخت حقوق ساعتی در حوزه داروسازی (با میانگین 59.70 دلار در ساعت) در ایالات متحده به 3 فاکتور بستگی دارد که عبارتند از:

  •  موقعیت جغرافیایی: میزان حقوق‌ودستمزد در امتداد ساحل شرقی و غربی (East and West coast) بیشتر است.
  • نوع کارفرما: کیفیت پرداخت حقوق‌ودستمزد در شرکت‌ها معمولاً بهتر از افراد و کارفرماهای مستقل است.
  •  تجربه: هرچقدر مقدار سال‌های تجربه در متقاضیان برای مهاجرت به‌عنوان داروساز بیشتر باشد، بهتر است.

یکی از راه‌هایی که داروسازان می‌توانند به آمریکا برسد، مهاجرت کاری است که با ویزای کاری امکان‌پذیر است. (مثلا ویزای H-1B)

2. ایسلند (Iceland)

ایسلند، در نگاه اول ممکن است یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت داروسازان محسوب شود، اما صبر کنید و چمدان‌هایتان را به مقصد این کشور جمع نکنید! یکی از دلایل بالا بودن دستمزد داروسازان در این کشور، این است که ایسلند بسیار کوچک است. طبق اطلاعات سایت pharmacistmigration، حدود 60 داروخانه در سرتاسر ایسلند وجود دارند که اکثر آن‌ها با همکاری یک داروساز مشخص کار می‌کنند. بنابراین، مهاجرت به ایسلند به هدف داروسازی، یک کار بسیار پرریسک و رقابتی است.

3. استرالیا (Australia)

طبق اطلاعات سایت pharmacistmigration، میانگین دستمزد داروسازان در استرالیا به‌ازای هر ساعت 42.54 دلار است. به‌عبارت ساده‌تر اگر شما به‌عنوان داروساز به‌صورت متوسط 40 ساعت در هفته کار کنید، 88 هزار و 483 دلار در سال درآمد خواهید داشت. بر اساس رتبه‌بندی کیفیت زندگی در سایت Usnews، استرالیا پنجمین کشور است که بالاترین کیفیت زندگی را از نظر خانواده دوست بودن، داشتن بازار کار خوب، ثبات اقتصادی، سیستم آموزشی و بهداشت عمومی دارد.

آینده داروسازی در استرالیا، در حال گسترش است و فرصت‌های بیشتری برای رشد این شغل وجود دارد که امیدوارکننده است. با این حال، نگرانی در مورد کمبود داروساز نیز وجود دارد، زیرا تعداد زیادی از آن‌ها اعلام کرده‌اند که تا چند سال آینده قصد ترک شغل خود را دارند.

داروسازان برای مهاجرت به استرالیا می‌توانند از طریق ویزای سرمایه‌گذاری 188 استرالیا یا ویزای مهارتی استرالیا اقدام کنید.

4. سوئیس (Switzerland)

سوئیس، همواره به‌عنوان کشوری با بالاترین شاخص کیفیت زندگی، مراقبت‌های بهداشتی کافی، ایمنی بالا و آلودگی و ترافیک بسیار پایین محسوب می‌شود. ممکن است که درآمد سالانه برای مهاجرت داروسازان در سوئیس به‌اندازه ایالات متحده، قابل‌توجه نباشد، اما کیفیت زندگی در این کشور بهتر از آمریکاست.

جالب است بدانید که هر واحد فرانک سوئیس (CHF)، ارزشی معادل با یک دلار آمریکا دارد. حقوق داروسازان در سوئیس برای یک ساعت 42 فرانک سوئیس است.

در حال حاضر طبق آمار سایت glassdoor ،108 فرصت شغلی برای جایگاه داروساز در سوئیس موجود است. مخصوصا شهر زوریخ (Zürich) دارای 33 جایگاه شغلی خالی برای داروسازی است.

5. کانادا (Canada)

طبق آمار موثق سایت pharmacistmigration، میانگین حقوق داروسازان در کانادا به‌ازای هر ساعت برابر با 33.74 دلار است. همچنین، این کشور از جمله بهترین کشور برای تحصیل رشته داروسازی هم محسوب می‌شود.  طبق آمار دولتی کشور کانادا، متوسط دستمزد همه کانادایی‌ها در سال 2014 حدود 49 هزار دلار برآورد شده است.

بازار کار برای داروسازان در کانادا امیدوار کننده است و فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. انجمن داروسازان کانادا (CphA) کمبود ملی داروساز در کانادا را گزارش می‌دهد. طبق آمار سایت graduateshotline، انتظار می‌رود بین سال‌های 2019 تا 2028، حدود 13000 فرصت شغلی در زمینه داروسازی در کانادا افزایش یابد.

راه‌هایی که پیش روی داروسازان برای مهاجرت به کانادا هست، عبارت است از:

6. آلمان (Germany)

میانگین حقوق داروساز در آلمان برای یک سال، 44800 دلار است. طبق آمار PayScale، زنان در آلمان 55 درصد از نیروی کار داروسازان این کشور را تشکیل می‌دهند. داروسازان آلمانی فقط مجاز به داشتن حداکثر 3 داروخانه هستند، بنابراین هیچ داروخانه زنجیره‌ای بزرگی مانند ایالات متحده یا بریتانیا، در آلمان وجود ندارد.

بازار کار برای داروسازان در آلمان خوب است و تعداد داروسازان شاغل در آلمان از سال 2000 به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر طبق آمار سایت glassdoor، 26 جایگاه شغلی خالی در آلمان برای داروسازان موجود است.

داروسازانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند گزینه‌های مختلفی در اختیار دارند. راه‌های مهاجرت به آلمان به‌عنوان داروساز به شرح زیر است:

بهترین دانشگا‌ه‌ها برای تحصیل در رشته داروسازی

اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد دارید، ایالات متحده امریکا و انگلستان در صدر لیست کشورهای برتری هستند که بهترین دانشگاه‌ها را در این زمینه ارائه می‌دهند. همچنین، کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آلمان نیز برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد، برترین دانشگاه‌ها را دارند. لیست دانشگاه‌های برتر عبارتند از:

  • دانشگاه آکسفورد، کالج لندن، ناتینگهام، کمبریج و منچستر در انگلستان
  • دانشگاه موناش در استرالیا
  • دانشگاه تورنتو در کانادا
  • دانشگاه فرایبورگ در آلمان
  • دانشگاه کپنهاگ در دانمارک
  • موسسه کارولینسکا در سوئد
  • دانشگاه کوئینزلند در استرالیا

سخن پایانی

داروسازی، یکی از حرفه‌های جدانشدنی از جامعه یک کشور سالم است. بسیاری از کشورهای پیشرفته و ثروتمند (مثل ایالات متحده، کانادا، سوئیس، سوئد، ایسلند و غیره) برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهروندان خود، از مهاجرت داروسازان استقبال می‌کنند. در این مقاله از مجموعه پارسی کانادا با استفاده از آمار و ارقام موثق سایت‌های معتبر، میزان حقوق‌ودستمزد، ارزش بازار کار و فرصت‌های شغلی را در بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان و شهرهای مختلف بررسی کردیم.

اگر شما هم می‌خواهید مهاجرت داروسازان در کشورهای پیشرفته را تجربه کنید، بهتر است که برای مشاوره و آینده شغلی داروسازی در خارج از کشور ، با ما و همکارانمان در تماس باشید. مجموعه پارسی کانادا تمامی مسیرهای منتهی به یک مهاجرت خوب و ارزشمند را پیش پای شما قرار می‌دهد؛ پس وقت را از دست ندهید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شماره همراه با 09 شروع شود.

سوالات متداول

متوسط درآمد سالانه داروسازان برابر با 128 هزار و 570 دلار است.

 

ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی است

آمریکا، کانادا، سوئیس، استرالیا و ایسلند از بهترین کشورها برای مهاجرت داروسازان هستند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال