موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کالبدشکافی خدمات دولت کانادا به تازه واردین

خدمات دولت کانادا به تازه واردین

تازه‌ واردها یا اصطلاحاً نیوکامرها (New Comers)، افرادی هستند که به تازگی وارد کانادا شده‌اند و هنوز در ابتدای مسیر هیجان‌انگیز و آینده درخشان خود هستند. کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین خدمات و سرویس‌ها را به مهاجرین تازه‌ وارد ارائه می‌دهد. فکرش را بکنید که تمامی سختی‌های اخذ ویزاهای تحصیلی یا کاری را پشت سر گذاشته‌اید و حالا قرار است که از بهترین امکانات و فرصت‌های زندگی بهره‌مند شوید. کمک دولت کانادا به تازه واردین، شامل کمک به پیدا کردن خانه و شغل، بهبود مهارت‌های زبان، کمک به ثبت مالیات، ثبت‌نام کودکان و دانش‌آموزان در مدرسه و غیره است.

اگر شما هم وارد کشور کانادا شوید، یک نیوکامر هستید که تقریباً چیزی بلد نیست؛ اما این مسئله اصلاً جای نگرانی ندارد، چرا که کانادا همان جایی است که از تازه‌واردها به‌خوبی استقبال می‌کند. برای خودتان یک فنجان قهوه بریزید و تمام نگرانی‌هایتان در مورد زندگی در کانادا را با یک جرعه قورت دهید! خدمات دولت کانادا به تازه واردین، شامل شما هم می‌شود؛ اما در چه مواردی و چگونه؟

5 تا از بهترین خدمات دولت کانادا به تازه واردین

خدماتی که دولت کانادا به مهاجران تازه‌وارد ارائه می‌دهد، گسترده و وسیع هستند. شاید باورتان نشود، اما این خدمات حتی شامل برگزاری کلاس برای معرفی بهترین پودرهای لباسشویی و آموزش استفاده از دستگاه‌های برقی در رطوبت کانادا هم می‌شود. بسته به دغدغه‌مندی شما و هدفی که بابت آن به کشور آرزوها یعنی کانادا سفر می‌کنید، اولویت‌بندی خدمات دولت هم برایتان فرق می‌کند. در ادامه به 5 تا از مهم‌ترین خدمات دولت کانادا به تازه واردین اشاره می‌کنیم.

خدمات دولت کانادا به نیوکامرها برای مسکن

خدمات دولت کانادا به تازه واردین در موضوع مسکن می‌تواند به شما در پس‌انداز کردن کمک کند.

1. پیدا کردن مسکن

جست‌وجوی محل اقامت یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های نیوکامرها در کاناداست و پیدا کردن یک خانه مناسب، خواب‌وخوراک را از آدم می‌گیرد. خبر خوب این است که در بدو ورود به کانادا، یک اقامتگاه موقتی از جانب دولت به‌ شما داده می‌شود. یک خوابگاه، اجاره کوتاه‌مدت در یک آپارتمان و یا زندگی موقتی در اقامتگاه دوستانتان می‌توانند گزینه‌های جالبی برای شروع کار باشند. اجاره‌های کوتاه‌مدت به‌ شما کمک می‌کند تا با محله‌های مختلف کانادا آشنا شوید و تصوری دقیق از نقشه شهرها داشته باشید. این مسئله باعث می‌شود که اگر بعداً یک فرصت شغلی پیدا کردید، نزدیک‌ترین مکان به محل کارتان را اجاره کنید.

🔊خبر مهاجرتی (14/دی/1402)

وبسایت اخبار مهاجرتی کانادا CICNews در تاریخ سوم ژانویه 2024، خبری مبنی بر جزئیات اخذ وام مسکن برای تازه واردین به کانادا منتشر کرد. طبق این خبر، تازه واردین به کانادا می‌توانند با ارائه یک‌سری مدارک، مبلغی را برای خرید مسکن در کانادا از وام‌گیرنده‌های معتبر، دریافت کنند. در این خبر اعلام شده است، حداکثر مبلغ وام مسکن، به توانایی وام‌گیرنده و سوابق مالی او بستگی دارد. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

فراموش نکنید که هزینه‌های مربوط به مسکن در کانادا تقریباً سر به‌ فلک می‌کشد و این مقدار در شهرهای بزرگ مثل تورنتو (Toronto) و مونترال (Montreal) خیلی بیشتر است. بعضی از اجاره‌نامه‌ها شامل خدمات ویژه مثل سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی هستند و بعضی دیگر از این خصوصیات برخوردار نیستند. استفاده از خدمات دولت کانادا به تازه واردین در موضوع مسکن می‌تواند شما را در پس‌انداز کردن و پیدا کردن یک جای بهتر کمک کند.

خدمات دولت کانادا به نیوکامرها برای پیدا کردن شغل

یافتن کار و استخدام از جذاب‌ترین خدمات دولت کانادا به نیوکامرهاست.

2. خدمات مربوط به استخدام کاری

خدمات استخدامی یا Employment Services، یکی دیگر از خدمات دولت کانادا به تازه واردین است که آینده شغلی شما را شکل می‌دهد. این سرویس‌ها نه‌ تنها به‌ شما در پیدا کردن فرصت شغلی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا همان محیط کاری دلخواه خودتان را پیدا کنید. فرایند پیدا کردن و ارائه درخواست کار در کانادا با همه کشورها فرق دارد و باید برای تهیه یک رزومه خوب، از خدمات دولت کانادا به تازه واردین استفاده کنید.

آینده شغلی فقط به پیدا کردن یک فرصت شغلی و استخدام شدن محدود نمی‌شود. گاهی ممکن است که پس از پیدا کردن شغل، به جلسات محلی دعوت شوید تا پیرامون شغلتان و فرهنگ کاری کانادا به بحث بنشینید. این جلسات کمک می‌کنند تا درک بهتری از آینده شغلی و سقف انتظاراتتان داشته باشید. برای مثال، شما باید به‌خوبی بدانید که چند ساعت در هفته باید کار کنید و یا نحوه تعامل کارمندان با همدیگر چگونه است.

خدمات دولت کانادا به نیوکامرها برای تحصیل کودکان

مهم‌ترین خدمات دولت کانادا به تازه واردین، موضوعات مربوط به آموزش کودکان است

3. آموزش و دوره‌های تحصیلی برای کودکان

یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات دولت کانادا به تازه واردین، موضوعات مربوط به آموزش، ادامه تحصیل کودکان و دانش‌آموزان است. بسیاری از والدین برای آینده‌سازی کودکان خود به کانادا مهاجرت می‌کنند و ممکن است که برای ثبت‌نام کردن آنها در مدارس به کمک نیاز داشته باشند. اگر شما هم از این قبیل والدین هستید و نمی‌دانید فرزندتان چگونه و کجا باید به مدرسه برود، از یک مرکز خدمات ویژه نیوکامرها (newcomer services) کمک بگیرید.

خدمات دولت کانادا به تازه واردین در موضوع آموزش کودکان، والدین را راهنمایی می‌کند تا مدارک لازم برای ثبت‌نام کودکان را ارائه دهند. حتی به آن‌ها یاد می‌دهد که کدام مدرسه را برای کودکشان انتخاب کنند و چگونه از راهنمایی‌های مشاور تحصیلی برای ساختن آینده دانش‌آموزان استفاده کنند.

سازگاری با سبک جدید زندگی و پیدا کردن دوست جدید، برای کودکان دشوار است؛ شما باید به‌عنوان والدین او این مسئله را به‌خوبی درک کنید. اکثر مدارس، کلاس‌های آموزش زبان فرانسوی و انگلیسی را برگزار می‌کنند و خدمات دولت کانادا به تازه واردین باعث می‌شود تا فرزندتان هم از این دوره‌ها بهره‌مند شود.

خدمات دولت کانادا به نیوکامرها برای آموزش زبان

یادگیری زبان، یکی از اساسی‌ترین نیازهای یک مهاجر تازه‌وارد است

4. آموزش زبان

اگر با زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی آشنایی کامل داشته باشید، دیگر هیچ مشکلی از لحاظ زبان در کانادا نخواهید داشت. یادگیری زبان، یکی از اساسی‌ترین نیازهای یک مهاجر تازه‌وارد یا نیوکامر است. بعضی از استان‌های کانادا، خدمات دولتی ویژه‌ای را در مورد یادگیری زبان ارائه می‌دهند. برای مثال، آن دسته از ساکنین شهر کبک (Quebec) که گواهی معتبر CSQ (Certificat de sélection du Québec) دارند، می‌توانند وارد شرایط کلاس‌های زبان با بودجه دولتی باشند.

اولین قدم برای ثبت‌نام در کلاس‌های زبان در کانادا، ارزیابی اولیه مهارت زبان شماست؛ چیزی شبیه به یک آزمون تعیین سطح در آموزشگاه‌های زبان ایران. شما می‌توانید این پروسه را به‌صورت آنلاین و قبل از آمدن به کانادا انجام دهید و از بودجه دولتی آن برای پرداخت شهریه استفاده کنید.

خدمات دولت کانادا به نیوکامرها برای دانشجوهای خارجی

5. خدمات ویژه دانشجویان بین‌المللی

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ممکن است که در مورد مسائلی همچون مراقبت‌های بهداشتی، اجاره مسکن دانشجویی، افتتاح حساب در کانادا، حمل‌ونقل شهری و کار در کانادا سوال داشته باشید. اگر هنوز در هیچ دانشگاهی قبول نشده‌اید، می‌توانید مقالات مربوط به زندگی دانشجویی در کانادا وبه طور کلی زندگی در کانادا را در پارسی کانادا مطالعه کنید. اگر هم در یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شده‌اید، از خدمات دولت کانادا به تازه واردین بهره‌مند شوید و فرصت را از دست ندهید.

اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا دارای یک بخش ویژه در محوطه حیاطشان هستند تا خدمات دولت کانادا به تازه واردین را ارائه دهند. این خدمات دانشگاهی شامل سرویس‌های پیدا کردن مسکن، ثبت‌نام، سازگاری با فرهنگ عامه کانادا و غیره است. حتی در بعضی از دانشگاه‌ها بخشی ویژه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است تا از تازه‌واردها به‌صورت خصوصی استقبال شود.

14 سرویس عمومی که به همه تازه‌واردها در کانادا ارائه می‌شوند

چهارده سرویس ویژه و عمومی برای نیوکامرها و مهاجرت به کانادا عبارت‌اند از:

  • کمک در زندگی روزمره
  • کمک در پیدا کردن فرصت شغلی مناسب
  • کمک به کسب آمادگی برای آزمون‌های شهروندی (citizenship test)
  • تبدیل شدن به یک مربی (mentor) برای یک تازه‌وارد یا نیوکامر
  • سرویس‌های ویژه پناهندگان
  • خدمات ویژه فرانسوی (شامل زبان، آشنایی با فرهنگ و غیره)
  • ارزیابی و آمادگی زبان
  • آموزش زبان (عمومی)
  • آموزش زبان تخصصی (ویژه شغل‌ها)
  • خدمات ویژه بانوان
  • خدمات ویژه سالمندان
  • خدمات ویژه جوانان
  • خدمات ویژه کودکان
  • سرویس‌های مخصوص اقلیت‌های جنسیتی (+2SLGBTQi)

راستی، می‌توانید با مراجعه به سایت ircc.canada.ca، کدپستی، شهر، استان و آدرس کامل خود را وارد کنید تا از نزدیک‌ترین مرکز خدمات رایگان دولتی استفاده کنید.

سرویس‌های دولتی به مهاجرین کانادایی

شامل 2 دسته از افراد می‌شود که عبارتند از:

  1. متقاضیان خارج از کشور کانادا: اگر پروسه مهارت شما با کانادا تمام شده و قرار است که به این کشور بروید، می‌توانید از سرویس‌های دولتی مخصوص تازه‌واردها استفاده کنید. به این سرویس‌ها، اصطلاحاً خدمات پیش از ورود (pre-arrival services) از قبیل سرویس‌های استخدامی، خدمات مربوط به خانواده و جوانان، اطلاعات مربوط به حساب‌های مالی، اطلاعاتی در مورد زندگی در کانادا و غیره، گفته می‌شود.
  2. شهروندان ساکن کانادا: اگر به‌تازگی وارد کانادا شده‌اید و یک نیوکامر محسوب می‌شوید، می‌توانید از خدمات محلی و دولتی محل سکونتتان بهره‌ند شوید.

سخن پایانی: کانادا، کشوری برای رشد تازه‌واردها

کمک دولت کانادا به تازه واردین، آن‌قدر ویژه و مهم است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به مهاجرت به‌همین دلیل، کانادا را انتخاب می‌کنند. تازه‌واردها یا اصطلاحاً نیوکامرها در کانادا از تمامی سرویس‌ها و خدمات دولتی بهره‌مند می‌شوند. گستردگی این خدمات در حدی است که دولت کانادا برای آموزش انتخاب قرص ماشین لباسشویی هم به آن‌ها کمک می‌کند. در این مقاله با انواع خدمات و سرویس‌هایی که به نیوکامرها ارائه می‌شوند، آشنا شدید و حالا وقت آن است که برای ورود به کانادا اقدام کنید.

شما می‌توانید با تکیه بر خدمات موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، برای اخذ ویزا و پاسپورت کانادا اقدام کنید. فراموش نکنید که کمتر کشوری مثل کانادا پیدا می‌شود که برای افراد تازه‌وارد یا نیوکامرها اینقدر سرویس ارائه می‌دهد.

پاسخ به چند سوال متداول

 این خدمات شامل 5 مورد مهم هستند که پیدا کردن مسکن، کمک به ادامه تحصیل فرزندان و آموزش زبان جزو آن‌ها محسوب می‌شوند.

بله؛ این، یکی از خدمات 14 گانه دولت کانادا به نیوکامرها محسوب می‌شود.

بله؛ آن دسته از ساکنین شهر کبک (Quebec) که گواهی معتبر (CSQ) دارند، می‌توانند واجد شرایط کلاس‌های زیان با بودجه دولتی باشن.

بله، سرویس‌های ویژه سالمندان، یکی از خدماتی است که دولت کانادا در اختیار تازه‌واردین می‌گذارد.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها