موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کبک سیتی کانادا (Québec City)

کبک سیتی کانادا (Québec City)

شهر کبک در سال 1608، توسط ساموئل دوشامپلین، کاوشگر فرانسوی در استان کبک کانادا و در کنار رودخانه سن‌لوران، در دهانه خلیج سن‌لوران تأسیس شد و از نظر جمعیتی، یازدهمین شهر بزرگ کانادا به‌حساب می‌آید. این شهر اولین سکونتگاه اروپایی‌ها در آمریکای شمالی محسوب می‌شود و در طول تاریخ، شاهد رویدادهای مهمی بوده است، از جمله جنگ 7 ساله، جنگ انقلاب آمریکا و جنگ 1812!

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته کبک سیتی، معماری منحصر به فرد آن است. باتوجه‌به تاریخچه طولانی شهر، ساختمان‌های قدیمی و زیبایی در سراسر شهر یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برج سام، کاخ فرونتناک و دیوارهای شهری که نمادهایی از زمان‌های گذشته هستند، اشاره کرد. این معماری زیبا همراه با خیابان‌های سنگ‌فرش شده شهر، آن را به یک مقصد فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر تبدیل کرده است.

حدود 80% از جمعیت شهر کبک در کانادا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. از سایر زبان‌های رایج در این شهر، می‌توان به انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و چینی اشاره کرد.

شهر کبک کانادا در یک نگاه

در این جدول نگاهی به شهر کبک کانادا می‌اندازیم.
نامکبک (Quebec city)
پرچم کبکپرچم مونترال
جمعیت549.459 نفر
مساحت485.8 کیلومتر مربع
شعار« Don de Dieu feray valoirیا «هدیه خدا»
زبان رسمیفرانسوی
آب و هواقاره‌ای سرد
حزب حاکمحزب پوپولیست کبک (CAQ)
فرماندارپیر دوکاس Pierre Ducas
منطقه زمانیEST
وبسایتwww.ville.quebec.qc.ca
www.quebec-cite.com

آب‌وهوای کبک سیتی کانادا

این شهر دارای زمستان‌های طولانی و سرد است. میانگین دمای هوا در زمستان بین 14- تا 0 درجه سانتیگراد است. بارش برف در زمستان بسیار زیاد است و گاهی اوقات تا 2 متر هم می‌رسد. فصل بهار در کبک سیتی کوتاه و میانگین دمای هوا بین 0 تا 10 درجه سانتی‌گراد است.

تابستان در کبک سیتی معتدل و خنک است، میانگین دمای هوا در تابستان بین 16 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. آب و هوا در تابستان معمولاً آفتابی است، اما گاهی اوقات امکان بارش باران وجود دارد. پاییز نیز در کبک سیتی، زیبا و رنگارنگ است.

میانگین دمای هوا در پاییز بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد (50 تا 59 درجه فارنهایت) متغیر خواهد بود. احتمال بارش باران در پاییز بیشتر است؛ اما ممکن است بارش برف نیز اتفاق بیفتد. آب‌وهوای کبک سیتی برای برخی از افراد ممکن است چالش برانگیز باشد.

آب‌وهوای کبک سیتی کانادا

نمودار تغییرات آب‌وهوای کبک سیتی کانادا

جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی کانادا

شهر کبک دارای جاذبه‌های گردشگری زیبا و چشم‌نوازی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم:

دشت‌های آبراهام (Plains of Abraham)

یک پارک تاریخی در کبک سیتی است که محل نبرد معروف 1759 بین فرانسه و بریتانیا بود. این پارک امروزه به یک مکان عمومی تبدیل شده و مکانی عالی برای پیاده روی، پیک نیک و لذت بردن از مناظر شهر است.

سیتادل (Citadel de Quebec)

سیتادل، یک قلعه نظامی است که در بالای تپه‌‌ای در کبک سیتی قرار دارد. این قلعه در سال 1820 توسط ارتش بریتانیا ساخته شد تا از شهر کبک در برابر حملات احتمالی محافظت کند. این مکان در طول جنگ‌های داخلی آمریکا و جنگ جهانی دوم نیز مورد استفاده قرار گرفته است. فرماندار کل کانادا در این مکان اقامت دارد.

مونت ترمبلانت (Mont Tremblant)

مونت ترمبلانت، نام یک کوه است که در نزدیکی کبک سیتی قرار دارد. این کوه یک مقصد محبوب برای اسکی، پیاده روی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌های فضای باز است.

تراس دافرین (Dufferin Terrasse)

یک پیاده رو زیبا است که در بالای صخره‌‌ای در کبک سیتی قرار دارد. این تراس مناظری خیره کننده از شهر و رودخانه سنت لارنس ارائه می‌دهد.

میدان پِلَس رویال (Place Royale)

این میدان را به‌عنوان قدیمی‌ترین منطقه مسکونی در قاره آمریکای شمالی می‌شناسند که دارای ساختمان‌های تاریخی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیادی است.

کلیسای نوتردام کبک (Eglise Notre Dame des Victoires)

کلیسای کاتولیک یکی از مکان‌های دیدنی در شهر کبک است که در سال ۱۹۱۹، توسط یک معمار فرانسوی ساخته شد. این کلیسا یکی از آثار مهم معماری مدرن در کانادا به شمار می‌رود که با استفاده از فرم‌های هندسی ساده و خطوط مستقیم طراحی شده است.

کبک قدیم (Old Quebec)

کبک قدیم، یک منطقه تاریخی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این منطقه دارای ساختمان‌های تاریخی، خیابان‌های سنگفرش شده و مناظر زیبا است.

رصدخانه اوبسِرواتور دُلا کَپیتَل (Observatoire de la Capitale)

اوبسِرواتور دُلا کَپیتَل، رصدخانه ایست که در بالای ساختمان مجلس ملی کبک واقع شده است. این رصدخانه مناظری پانوراما از شهر و رودخانه سنت لارنس را ارائه‌ می‌دهد.

هتل لو شتو فرانتوک (Le Chateau Frontenac)

هتل تاریخی و مجلل در شهر کبک است که در سال ۱۸۹۳ ساخته شده و یکی از نمادهای شهر کبک محسوب می‌شود. این هتل در بالای رودخانه لورانس سینت قرار دارد.

محله پتی شامپلین (Petit Champlain)

یک منطقه تاریخی، که دارای فروشگاه‌های کوچک، رستوران‌ها، کافه‌ها و مکانی عالی برای خرید سوغاتی و لذت بردن از غذاهای محلی است.

هتل یخی (Hotel de Glace)

یک هتل زمستانه است که هر ساله در شهر کبک، ساخته می‌شود. این هتل از برف و یخ ساخته شده و تنها در فصل زمستان قابل‌استفاده است. هتل یخی کبک اولین هتل یخی در آمریکا شمالی است که در سال ۲۰۰۱ میلادی افتتاح شد و از آن زمان به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شهر کبک تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی کانادا

هتل یخی، یکی از جاذبه‌های گردشگری کبک سیتی کانادا است.

حمل‌ونقل و جابه‌جایی در شهر کبک کانادا

شهر کبک دارای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی گسترده و کارآمدی است که دسترسی به تمام نقاط شهر را آسان می‌کند.

  • اتوبوس یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی در کبک سیتی به‌شمار می‌رود که در سراسر شهر تردد می‌کند و به اکثر نقاط آن دسترسی دارد. هزینه بلیط اتوبوس در کبک سیتی بسته به مسافت سفر متفاوت است.
  • قطار یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی در کبک سیتی است و مسافت‌های طولانی‌تر را پوشش می‌دهند. هزینه بلیط قطار در کبک سیتی نیز بسته به مسافت سفر متفاوت است.
  • تاکسی نیز یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌و‌نقل است که راحت و سریع هستند، اما هزینه آن‌ها نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی بیشتر است.
  • در کنار وسایل نقلیه دیگر، شهر کبک دارای خط مترو بوده که سریع‌ترین راه برای جابه‌جایی در شهر به‌شمار می‌رود. مترو کبک سیتی دو خط دارد و اکثر نقاط شهر را پوشش می‌دهند.

توجه داشته باشید، برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کبک سیتی، باید کارت OPUS که یک کارت هوشمند است را از ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های قطار و فروشگاه‌های خرده‌فروشی خریداری کنید.

دانشگاه‌های شهر کبک سیتی در کانادا

شهر کبک کانادا دارای پنج دانشگاه معتبر است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • دانشگاه لاوال (Université Laval)
  • دانشگاه کبک (Université du Québec)
  • دانشگاه شربروک (Université de Sherbrooke)
  • دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک (Institut National de la Recherche Scientifique)
  • دانشگاه کبک – مدرسه ملی مدیریت (École nationale d’administration publique)

دانشگاه لاوال، بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فرانسوی‌زبان در کانادا است که افراد می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل کنند. لاوال در رتبه 251 دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

دانشگاه کبک دارای چندین موسسه آموزش عالی در سراسر استان کبک است. این شبکه شامل 10 دانشکده، سه موسسه تحقیقاتی و یک مرکز توسعه و نوآوری می‌شود. دانشگاه کبک در رتبه 1001 موسسات تحقیقاتی قرار دارد.

این دانشگاه فرانسوی‌زبان، دارای مقاطع مختلف و بیش از 40 هزار دانشجو است. دانشگاه شربروک، رتبه 501 دانشگاه‌های جهان را دارد. این دانشگاه را در زمینه‌های مهندسی، پزشکی و حقوق می‌شناسند.

دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک در سال 1969 تأسیس شده و یک دانشگاه تخصصی در زمینه تحقیقات علمی و فناوری است. دانشگاه ملی، دارای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است و بیش از 800 دانشجو دارد. این دانشگاه در زمینه‌های محیط زیست، مواد، انرژی، تلفن همراه و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند. رتبه 28 موسسات تحقیقاتی قرار دارد.

دانشگاه مدیریت کبک، یک دانشگاه تخصصی در زمینه مدیریت عمومی است و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از 4 هزار دانشجو دارد و در زمینه‌های حکومت، سیاست، اقتصاد، ارتباطات و امنیت فعالیت می‌کند و دانشگاه در رتبه 77 دانشگاه‌ها قرار دارد.

اقتصاد شهر کبک

شهر کبک یک مرکز اقتصادی پر رونق است. اقتصاد این شهر در حال رشد، بسیار پویاست، به‌طوری‌که در سال 2022، شاهد رشد اقتصادی 3.2 درصدی بود که بالاتر از میانگین رشد اقتصادی کانادا است.
همچنین می‌توانید به فهرستی از پروژه‌های بزرگی که در منطقه در دست اجرا هستند، سرمایه‌گذاری‌های خبری توسط کارفرمایان خصوصی و همچنین بسیاری از مقالات و اسناد مرتبط دسترسی داشته باشید.

فرهنگ مردم شهر کبک کانادا

کبک سیتی را معمولا به دلیل معماری زیبا، غذاهای خوشمزه و مردم مهمان نوازمی‌شناسند. غذاهای کبک تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلف، از جمله فرهنگ فرانسه، بومیان آمریکا شمالی و فرهنگ‌های مهاجرین، دارای تنوع بسیار زیادی است. زبان رسمی شهر کبک فرانسه است، با این حال برخی از مردم به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. به طور کلی مردم این شهر، به فرهنگ و زبان خود اهمیت زیادی می‌دهند.

زندگی در شهر کبک کانادا

شهر کبک یکی از معروف‌ترین شهرهای کانادا و مقاصد محبوب برای بازدیدکنندگان است. این شهر یک محل زندگی دوست‌داشتنی برای ساکنان خود محسوب می‌شود. زندگی در کبک سیتی، فرصت مناسبی برای آشنایی با زبان فرانسه و شناخت فرهنگ محلی است.

کبک سیتی، شب‌هایی پویا و  زنده دارد. به همین دلیل، علاقه‌مندان به سرگرمی و تفریحات شبانه می‌توانند از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و کلوپ‌های شبانه متعددی در این شهر وجود دارد، لذت ببرند.

از دیگر ویژگی‌های شهر کبک می‌توان به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی با کیفیت بالا، خدمات بهداشتی عالی، وجود مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر، وجود فرصت‌های شغلی متنوع و پویا اشاره کرد. این شهر برای علاقمندان به فعالیت‌های خارج از منزل مانند تماشای ورزش‌های زمستانی، کوهنوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فرصت‌های فراوانی را فراهم می‌کند.

زندگی در شهر کبک کانادا

تصویری از روزمرگی و زندگی در شهر کبک کانادا

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا

هزینه‌های زندگی در کبک سیتی نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا پایین‌تر است. به‌طور کلی، هزینه‌های زندگی در کبک سیتی حدود 20 درصد کمتر از تورنتو و مونترال است و شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه مسکن

هزینه مسکن یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در هر شهر محسوب می‌شود. میزان اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کبک سیتی حدود 1200 دلار کانادا در ماه و هزینه خرید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کبک سیتی حدود 300 هزار دلار کانادا است.

هزینه غذا

به طور کلی، هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط در کبک سیتی حدود 20 دلار کانادا و هزینه خرید مواد غذایی برای یک هفته برای یک فرد حدود 200 دلار کانادا است.

هزینه حمل‌ونقل

هزینه یک بلیط اتوبوس یک طرفه در کبک سیتی حدود 3 دلار کانادا و هزینه شارژ یک ماه کارت حمل‌ونقل عمومی در کبک سیتی حدود 80 دلار کانادا است.

هزینه‌های دیگر

هزینه‌های دیگر زندگی در کبک سیتی شامل هزینه‌های انرژی، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی و تفریح است. دیگر هزینه‌های زندگی در کبک سیتی حدود 500 دلار کانادا در ماه است.

مشاغل پرتقاضا در کبک سیتی

پرتقاضاترین مشاغل کبک سیتی عبارت‌اند از:

  • کارگران ساختمانی، نظافتچی و سرایدار
  • کارگران خدمات غذایی،کارگران پشتیبانی
  • پرستاران
  • برقکارها
  • مهندسان مکانیک
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • تحلیلگران مالی
  • متخصصان منابع انسانی
  • مهندسین عمران
  • مهندسان محیط زیست
  • متخصصان هوش مصنوعی (AI)

ایرانیان مقیم کبک سیتی کانادا

جمعیت ایرانیان مقیم کبک سیتی در سال 2022 حدود 25825 نفر بود. این جمعیت در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

بسیاری از ایرانیان مقیم کبک سیتی در زمینه‌های مهندسی، علوم و فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی مشغول به کار هستند. همچنین، تعداد زیادی از ایرانیان نیز در مشاغل تجاری و مدیریتی فعالیت می‌کنند.

یکی از مشکلات رایج ایرانیان مقیم کبک سیتی، عدم تسلط به زبان فرانسوی است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه تحصیل، اشتغال و تعامل با جامعه شود.

راه‌های مهاجرت به شهر کبک سیتی کدام‌اند؟

روش‌های متعددی برای مهاجرت به شهر کبک سیتی، مانند دیگر شهر‌های کانادا وجود دارد که بهتر است، هر کس براساس شرایط خود و پس از مشورت با متخصصین این امر، روش مهاجرت را انتخاب نماید. انواع روش‌های مهاجرت عبارت‌اند از:

جهت بررسی شرایط خود و انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به کیک سیتی باید با مشاوران ما در پارسی کانادا، صحبت کنید. برای دریافت نوبت، فرم مشاوره را تکمیل نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

کبک؛ شهری زیبا و غنی از فرهنگ و رسوم مختلف

در این مقاله از سری مقالات پارسی کانادا، ما شهر کبک سیتی را به‌عنوان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای کانادا، مورد بررسی قرار دادیم. این شهر به‌عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی و تجاری کانادا شناخته می‌شود. شهر کبک سیتی، شهری زیبا و تاریخی در کانادا است که با فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری متنوع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کانادا به‌حساب می‌آید.

با مطالعه این مقاله دید جامع‌تری نسبت به شهر کبک، زندگی در این شهر و راه‌های مهاجرت به آن خواهید داشت و می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری نسبت به سفر یا مهاجرت به کانادا داشته باشید.

سوالات متداول

فاصله کبک سیتی تا مونترال، حدود 250 کیلومتر است و این دو شهر، بزرگترین شهرهای استان کبک کانادا به‌شمار می‌روند.

زبان رسمی مردم شهر کبک، فرانسه است، حدود 82 درصد از مردم این شهر به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. انگلیسی نیز زبان دوم مردم شهر کبک است.

بهترین زمان برای سفر به شهر کبک کانادا، فصل تابستان است. در این فصل، دمای هوا به‌طور متوسط بین 16 تا 25 درجه سانتیگراد می‌رسد.

مردم شهر کبک به مشاغل مختلفی از جمله گردشگری، آموزش، فناوری، خدمات دولتی و صنایع تولیدی مشغول هستند.

شهر کبک دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است. از جمله این جاذبه‌های می‌توانبه قلعه کبک، خیابان قدیمی کبک، پارک ملی غارهای سانت-آنتونین، پارک ملی ساحلی فورت-سن-ژاک، موزه ملی کبک و غیره اشاره کرد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال