موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شرایط اجاره خودرو در کانادا چگونه است؟

شرایط اجاره خودرو در کانادا چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های توریست‌ها و مهاجران در کانادا، نحوه اجاره خودرو در این کشور است. اولین قدم برای اجاره خودرو در کانادا، انتخاب شرکتی مطمئن است که بتوانید خودرویی متناسب با نیازتان از آن کرایه کنید. لازمه آن هم داشتن گواهینامه ایرانی و مجوز رانندگی بین‌المللی است و سن شما برای اجاره خودرو از اکثر این شرکت‌ها باید 21 سال به بالا باشد. هزینه آن معمولا بین 30-100 دلار برای یک روز است. همچنین، ضروری است ماشین اجاره‌ای را بیمه کنید تا خیالتان تا حد زیادی از بابت حوادث رانندگی راحت باشد.

عکس از پرچم کانادا و تصویر یک خودرو در طبیعت کانادا

در این مقاله به بررسی صفر تا صد اجاره خودرو در کانادا و مهم‎‌ترین قوانین رانندگی در این کشور پرداخته‌ایم. اگر قصد دارید در این باره بیشتر بدانید، با ما همراه باشید یا فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس مشاوران ما در پارسی کانادا بمانید. آن‌ها در اسرع وقت با شما تماس گرفته و تمام سؤالات شما را پاسخ خواهند داد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

برای اجاره خودرو در کانادا باید چه مدارکی را ارائه دهم؟

اولین قدم برای اجاره خودرو در کانادا، آماده کردن مدارک مورد نیاز است که عبارت‌اند از:

1. گواهینامه معتبر

همان‌طور که انتظار می‌رود، مهم‌ترین شرط اجاره خودرو در کانادا، داشتن گواهی‌نامه معتبر است. اکثر شرکت‌ها گواهینامه‌های خارجی را قبول می‌کنند. بنابراین علاوه بر گواهینامه ایرانی، باید مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) را نیز دریافت کنید. این مجوز، نسخه ترجمه شده گواهینامه است که به‌صورت رسمی تایید می‌کند شما صلاحیت رانندگی را دارید.

2. پاسپورت و ویزا

شرکت‌های اجاره خودرو ممکن است بخواهند پاسپورت شما را ببینند تا اطلاعات شخصی شما را تأیید کنند. همچنین کپی ویزای خود را همراه داشته‌باشید؛ زیرا وضعیت اقامت شما را در کانادا نشان می‌دهد.

3. کارت اعتباری

برای پرداخت اجاره‌بها به یک کارت اعتباری معتبر نیاز دارید. کارت اعتباری باید به نام خود شما به‌عنوان راننده اصلی باشد و برای تضمین، گرو نگه‌داشته می‌شود. زمانی که خودرو را در همان شرایط قبلی برگردانید، می‌توانید کارت اعتباری خود را پس بگیرید.

4. مجوز رانندگی بین‌المللی یا (International Driving Permit)

داشتن مجوز رانندگی بین‌المللی ضروری نیست؛ اما اگر IDP بگیرید، روند اجاره خودرو برای شما راحت‌تر می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از مهاجرت به کانادا، IDP بگیرید. این مجوز شامل ترجمه اطلاعات گواهینامه شما به چند زبان می‌شود و شرکت‌های اجاره خودرو با استفاده از آن، صلاحیت شما را متوجه می‌شوند.

5. اثبات محل زندگی

بعضی از شرکت‌های اجاره خودرو ممکن است از شما مدرکی بخواهند که آدرس محل اقامت شما در کانادا باشد. این مدرک ممکن است واچر(رسید) هتل، اجاره‌نامه یا هر مدرک رسمی دیگری باشد که محل اقامت شما را اثبات می‌کند.

6. تأیید هویت

ممکن است شرکتی که برای اجاره ماشین در کانادا انتخاب می‌کنید، برای اثبات هویت، مدارک دیگری نیز درخواست کند. مثلا از طریق کارت شناسایی عکس‌دار ثانویه یا کارت اعتباری ثانویه. این اقدامات علاوه بر تأیید هویت شما، از کلاهبرداری جلوگیری می‌کنند.

7. اطلاعات بیمه مسافرتی

داشتن بیمه مسافرتی اجباری نیست؛ اما اگر بیمه مسافرتی کانادا دارید که حوادث خودروهای اجاره‌ای را هم پوشش می‌دهد، باعث آسودگی خیال شما می‌شود. به یاد داشته‌باشید که هر شرکت یا استانی ممکن است شرایط خاص خود را برای اجاره خودرو داشته‌باشد. پس قبل از رفتن به کانادا، با شرکت مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید و در مورد مدارک خاصی که نیاز دارند بپرسید. از این طریق، مطمئن می‌شوید که همه مدارک لازم برای اجاره ماشین در کانادا را دارید و لحظه آخر غافلگیر نمی‌شوید.

عکس دونفر در حال انجام بیمه خودرو در کانادا

حداقل سن مجاز برای اجاره خودرو در کانادا

حداقل سن مجاز برای اجاره ماشین در کانادا بر اساس شرکت اجاره دهنده و استان محل سکونت، متفاوت است.اغلب شرکت‌ها به افرادی ماشین اجاره می‌دهند که حداقل 21 سال سن داشته باشند. همچنین ممکن است از راننده‌های 21-24 سال هزینه اضافی گرفته‌شود یا محدودیت‌های خاصی داشته‌باشند؛ زیرا رانندگان جوان بیشتر در معرض خطر حوادث رانندگی قرار می‌گیرند.

اگر زیر 21 سال سن دارید، ممکن است پیدا کردن شرکتی که به شما ماشین کرایه دهد، چالش برانگیز باشد و هزینه‌ها یا محدودیت‌های بیشتری داشته‌باشید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، شرایط سنی و سایر قوانین شرکتی که مد نظر دارید را بررسی کنید.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا، مفتخر است که در زمینه اجاره و خرید ماشین در کانادا به شما کمک کند و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهد. بنابراین با تکمیل فرم مشاوره زیر، می‌توانید از مشاوران باتجربه ما کمک بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

کدام شرکت را برای اجاره خودرو در کانادا انتخاب کنم؟

وقتی می‌خواهید شرکتی را برای اجاره خودرو انتخاب کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. خوش نام باشد.

پیش از شروع هر کاری، حتما شهرت شرکت یا سایتی را که مد نظر دارید بررسی کنید. همچنین نظرات کاربران را در فضای مجازی چک کنید. شرکت‌هایی را انتخاب کنید که نظرات مثبتی در مورد آن‌ها وجود دارد؛ زیرا احتمال دارد خدماتشان با کیفیت بالاتری ارائه شوند. پلتفرم‌هایی مانندGoogle Reviews و Yelp هم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

2. نرخ مشخص داشته‌باشد.

داشتن نرخ مشخص برای اجاره خودرو بسیار مهم است. شرکتی که انتخاب می‌کنید، باید حتما تمام هزینه‌های لازم را به‌صورت واضح و دقیق به شما اعلام کند. بعضی شرکت‌ها شما را با هزینه‌هایی که عنوان نکرده بودند غافلگیر می‌کنند. بنابراین قبل از رزرو نهایی، از کل هزینه‌ای که باید پرداخت کنید مطمئن شوید.

3. خدماتی ارائه دهد که به کار مهاجران بیاید.

بهتر است به دنبال شرکتی باشید که نیازهای مهاجران را درک کند. بعضی شرکت‌ها خدماتی ارائه می‌کنند که مختص مهاجران و افرادی‌ است که به تازگی به کانادا آمده‌اند؛ مانند:

  • کمک در زمینه فراهم کردن مدارک مورد نیاز
  • پشتیبانی به زبان‌های مختلف
  • کمک به دریافت مجوز رانندگی بین‌المللی

4. پشتیبانی مناسب داشته‌باشد.

پشتیبانی و پاسخگویی سریع به مشتریان دارای اهمیت زیادی است؛ به‌خصوص وقتی که می‌خواهید در کشور دیگری خودرو کرایه کنید. شرکت اجاره دهنده خودرو باید از راه‌های مختلف در دسترس شما باشد؛ مانند تلفن، ایمیل و گفتگوی آنلاین. اگر شرکتی که انتخاب می‌کنید، خدمات مشتریان خوبی داشته‌باشد، خیالتان از بابت هر مشکلی که در روند اجاره خودرو ممکن است پیش بیاید، راحت خواهد بود.

5. نزدیک شما باشد.

حتما مکان شعب شرکت را در نظر بگیرید. مثلا اگر به‌صورت هوایی سفر می‌کنید، خوب است شرکت اجاره خودرو، شعبه‌ای در فرودگاه داشته‌باشد. این مورد باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود.

اگر در شهر خاصی زندگی می‌کنید، شرکتی که شعبه‌ای نزدیک شما داشته‌باشد بهتر است؛ زیرا کار شما را برای تحویل و بازگرداندن خودرو راحت می‌کند.

6. وسایل نقلیه مختلف داشته‌باشد.

به‌عنوان یک مهاجر، ممکن است نیازهای خاصی مانند فضایی برای جابه‌جایی بار، خانواده یا دوستان خود نیاز داشته باشید. شرکتی که وسایل نقلیه متفاوتی داشته‌باشد، می‌تواند گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما بگذارد. پس اگر با خانواده یا دوستان خود سفر می‌کنید، نیازی نیست از این بابت نگران باشید.

7. خدمات دیگری داشته‌باشد که به آن‌ها نیاز دارید.

خدمات اضافه‌ای که بعضی از شرکت‌ها ارائه می‌دهند، می‌تواند تجربه بهتری را برای مشتریان فراهم کند. این خدمات شامل سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا GPS ، صندلی بچه، امداد جاده‌ای و باشگاه مشتریان می‌شود. خدماتی که هر شرکت اجاره دهنده خودرو ارائه می‌دهد را ارزیابی کنید. برای مثال به‌عنوان فردی که تازه به کانادا مهاجرت کرده‌ است و با آدرس‌ها آشنایی ندارد، ممکن است به GPS نیاز داشته‌باشید. در این صورت بهتر است به سراغ شرکتی بروید که ماشین‌های GPS دار در اختیارتان می‌گذارد.

تصویر چند خودرو لاکچری در پارکینگ جهت اجاره خودرو در کانادا

معرفی چند شرکت‌ و سایت بزرگ اجاره خودرو در کانادا

وقتی نوبت به انتخاب شرکت یا سایت اجاره خودرو در کانادا می‌رسد، انتخا‌ب‌های بسیاری پیش رویتان وجود دارد. چه به‌دنبال خودروی جمع‌وجوری برای گشتن در شهر و چه به‌دنبال خودروی شاسی‌بلند برای مسافرت خانوادگی باشید، این شرکت‌ها، گزینه‌های بسیاری به شما ارائه می‌دهند. در ادامه چند شرکت مهم اجاره خودرو در کانادا را معرفی خواهیم کرد:

اینترپرایز به‌علت داشتن تنوع بسیار در انتخاب خودرو و خدمات مشتریان استثنایی، از شرکت‌های معتبر در سراسر کاناداست. این شرکت امکان اجاره ماشین در یک شعبه و تحویل آن در شعبه‌ای دیگر را به شما می‌هد. (ورود به سایت اینترپرایز)

هرتز از شرکت‌هایی است که در سرتاسر کانادا شعبه‌ دارد. از جمله خدمات آن ارائه خودروهای لوکس و هیبریدی است. همچنین باشگاه مشتریان این شرکت، پیشنهادات خوبی ارائه می‌دهد. (ورود به سایت هرتز)

ایویس به‌علت داشتن انتخاب‌های بیشتر و خودروهای لوکس و خاص معروف است. این شرکت با داشتن شعبه در فرودگاه‌ها، سایت اجاره خودرو در کانادا و باشگاه مشتریان فوق‌العاده، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. (ورود به سایت ایویس)

این شرکت قیمت‌های رقابتی دارد و اجاره خودرو را از طریق برنامه Fastbreak Budget ساده کرده‌ است. (ورود به وبسایت باجت)

نشنال از طریق باشگاه مشتریان Emerald Club با سرعت بالا خدمات خود را ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین طیف وسیعی از ماشین‌ها مانند مینی‌ون‌ها و شاسی‌بلندها را دارد. (ورود به سایت نشنال)

این شرکت طیف وسیعی از وسایل نقلیه از جمله مینی‌ون‌ها و شاسی‌بلندها را دارد و به ارائه خدمات مناسبِ خانواده شناخته شده‌ است. آلامو با داشتن سایت اجاره خودرو در کانادا و کیوسک‌هایی برای رزرو خودکار خودرو، کار شما را راحت کرده‌ است. (ورود به سایت آلامو)

این شرکت به خاطر داشتن خودروهای متنوع (از جمله کامیون‌ها و شاسی‌بلندها) و قیمت‌های مناسب شناخته شده‌است. علاوه بر این، باشگاه مشتریان آن پیشنهادات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌کند. ( ورود به سایت تریفتی )

اجاره خودرو از شرکت دلار، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین این شرکت از طریق باشگاه مشتریان، پیشنهادات ویژه‌ای را (مانند اجاره خودرو به‌صورت رایگان در روزهای خاص) به شما ارائه می‌دهد. (ورود به سایت دلار)

در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌های اجاره خودرو در شهرهای ونکوور و تورنتو را بر اساس نظرات کاربران در سایت Yelp به شما معرفی کرده‌ایم:

اگر می‌خواهید در ونکوور خودرو اجاره کنید، این شرکت‌ها می‌توانند انتخاب خوبی باشند:
  • اینترپرایز (Enterprise Rent-A-Car)
  • آلامو (Alamo Rent A Car)
  • هرتز (Hertz Car Rental)
  • لوکاست (Lo-cost Rent-A-Car)
  • سی تو اِسکای اِگزوتیک (Sea To Sky Exotic)

اگر قصد اجاره ماشین در تورنتو دارید، به این چند شرکت نگاهی بیاندازید:
  • اینترپرایز (Enterprise Rent-A-Car)
  • آلامو (Alamo Rent A Car)
  • نشنال (National Car Rental)
  • هرتز (Hertz Car Rental)

بیمه کردن خودروی اجاره‌ای در کانادا

بیمه کردن خودروی اجاره‌ای در کانادا ضرورت دارد. در حالی که بعضی شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، بیمه پایه آن را پوشش می‌دهند، گرفتن بیمه‌های دیگر هم می‌تواند خیال شما را راحت کند. کارت اعتباری شما هم ممکن است بیمه ماشین اجاره‌ای را پوشش دهد. برای اطلاع از این مورد، می‌توانید با ارائه دهنده کارت اعتباری‌تان مشورت کنید.

به‌طور کلی بیمه پایه اجاره خودرو در کانادا، شامل 3 مورد زیر است:

  • پوشش مالی شخص ثالث
  • پوشش مالی خسارات غیرخطی
  • پوشش سرنشین

هزینه بیمه پایه اجاره ماشین در کانادا، معمولا بین 10 تا 30 دلار در روز است. خریدن بیمه‌های دیگر از شرکت‌های اجاره خودرو، ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته‌باشد، اما پوشش بیشتری هم ارائه می‌دهد. این بیمه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • بیمه کامل
  • بیمه تصادف با حیوانات
  • بیمه لاستیک و شیشه
  • وغیره

از بین این بیمه‌ها، بیمه کامل بیشترین پوشش را دارد و هزینه آن بین 20 تا 50 دلار در روز است.

اگر قصد اجاره ماشین در کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از بیمه کامل استفاده کنید، زیرا این بیمه درصورتی‌که خسارتی به خودرو وارد شود، هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن را پوشش می‌دهد.


به‌طور کلی، هزینه بیمه ماشین اجاره‌ای در کانادا به شرکت اجاره دهنده خودرو، نوع خودرو و شرایط شما بستگی دارد.

به‌عنوان مثال، عوامل زیر ممکن است بر هزینه بیمه خودروی اجاره‌ای در کانادا تاثیر‌گذار باشد:

  • سن
  • سابقه رانندگی
  • نوع خودروی اجاره‌ای
  • و فصلی که خودرو اجاره می‌کنید.

اگر بیشتر از 25 سال سن و سابقه رانندگی خوبی دارید، می‌توانید با هزینه کمتری ماشین اجاره‌ای را بیمه کنید. همچنین اگر خودروی اجاره‌ای شما ارزان قیمت باشد، به طبع هزینه؛ بیمه آن هم کمتر خواهد بود. در فصل‌های کم‌تردد مانند زمستان نیز، هزینه بیمه خودروی اجاره‌ای کمتر خواهد بود.

چه ماشینی را برای اجاره انتخاب کنم؟

برای انتخاب وسیله نقلیه، باید جایی که قصد دارید بروید و تعداد سرنشینان خودرو را در نظر بگیرید. اگر قصد داشته‌باشید در شهر رانندگی کنید، یک خودروی جمع‌وجور برای شما کافی‌ است؛ اما اگر به‌صورت گروهی یا جاده‌ای سفر می‌کنید، ممکن است به ماشین شاسی‌بلند یا مینی‌ون احتیاج داشته‌باشید. پس قبل از کرایه ماشین، اطمینان حاصل کنید که با نیازهای شما منطبق باشد.

نگاهی به انواع خودروهای اجاره‌ای در کانادا

اگر بخواهید به تنهایی در محیط شهری بگردید، به مناطق ناهموار کانادا سفر کنید یا با خانواده خود به مسافرت جاده‌ای بروید، باید خودرو مناسب نیاز خود انتخاب کنید. شرکت‌ها و سایت‌های اجاره خودرو در کانادا می‌توانند به شما کمک کنند. در اینجا به انواع خودروهایی که می‌توانید در کانادا اجاره کنید، نگاهی می‌اندازیم:

خودروهای جمع‌وجور، ماشین‌های کم مصرفی‌اند که برای سفرهای کوتاه مناسب هستند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی در پارکینگ‌های سطح شهر پارک کنید.

سدان‌ها فضای بیشتری نسبت به خودروهای جمع‌وجور دارند. از دیگر ویژگی‌های آن‌ها، صندلی راحت‌تر و صندوق عقب جادار است. این خودروها برای رانندگی در بزرگراه‌ها و همراه با خانواده مناسب هستند.

این ماشین‌ها برای سفرهای جاده‌ای با افراد بیشتر مناسب‌اند. همچنین فضای راحت و کافی برای سرنشینان و وسایل دارند که آن‌ها را برای سفر خانوادگی، گزینه‌ای مناسب می‌کند.

مینی‌ون‌ها به‌خاطر داشتن فضای زیاد و صندلی‌های راحت، گزینه‌ای عالی برای مسافرت‌های گروهی و خانوادگی هستند.

اگر به‌دنبال یک خودروی لوکس و شیک هستید، کروکی‌ها برای شما مناسب‌اند. با استفاده از این ماشین، می‌توانید هنگام سفر از مناظر خیره کننده اطراف لذت ببرید.

از سدان‌های بالارده گرفته تا شاسی‌بلندهای لوکس، جزو این دسته از خودروها محسوب می‌شوند. این خودروها عملکرد پیشرفته و طراحی بسیار شیکی دارند و علاوه بر آن، بسیار راحت هستند.

کامیون‌ها فضای کافی برای حمل بار را به شما می‌دهند و برای اسباب‌کشی یا کمپ‌های تفریحی، مناسب هستند.

این خودروها برای افرادی که دغدغه محیط زیست را دارند، مناسب‌اند و همان راحتی خودروهای متداول را فراهم می‌کنند.

قیمت اجاره ماشین در کانادا چقدر است؟

قیمت اجاره ماشین در کانادا به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع خودرو
  • مدت‌زمان اجاره خودرو
  • مکان اجاره
  • شرکت اجاره دهنده
  • و زمان اجاره خودرو

این مبلغ به‌طور متوسط بین 30 تا 100 دلار برای یک روز است. توجه داشته‌باشید که اجاره‌بهای خودروهای لوکس و خاص می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

در جدول زیر قیمت اجاره ماشین در کانادا را به‌صورت تقریبی آورده‌ایم:

نوع ماشینقیمت اجاره ماشین در کانادا (به ازای هر روز)
ماشین اقتصادی30-60 دلار
ماشین جمع‌وجور35-70 دلار
ماشین سایز متوسط40-80 دلار
ماشین فول سایز45-90 دلار
ماشین شاسی‌بلندبیش از 100 دلار
ماشین لوکسقیمت‌ها بسیار متفاوت است. (معمولا بیشتر از 100 دلار)

به یاد داشته‌باشید که این قیمت‌ها تقریبی هستند و در واقعیت ممکن است متفاوت باشند. علاوه‌براین، قیمت اجاره خودرو در مکان‌های توریستی و فصل‌هایی که توریست‌های بیشتری وجود دارند، افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌کنیم، قیمت‌های شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، از تخفیفات آن‌ها بهره ببرید و از قبل خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید.

9 قانون مهم رانندگی در کانادا که خوب است بدانید

رانندگی در کانادا، با آنچه در ذهن دارید و در ایران تجربه کرده‌اید، بسیار متفاوت است، بنابراین سعی کنید قوانین، علائم و مقررات رانندگی در کانادا را یاد بگیرید. به این ترتیب نه تنها امنیت خودتان را هنگام رانندگی تضمین می‌کنید، بلکه به دیگر شهروندان هم خسارت نمی‌زنید. در ادامه به مهم‌ترین قوانین رانندگی کانادا نگاهی می‌اندازیم:

1. گواهینامه کانادایی بگیرید.

برای استفاده از هر خودرویی در کانادا، حتما باید گواهینامه معتبر از استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دریافت کنید. بعضی استان‌ها ممکن است از شما بخواهند در بازه زمانی خاصی بعد از اینکه اقامت کانادا را دریافت کردید، برای دریافت گواهینامه کانادایی اقدام کنید. برای اطمینان از این مورد، حتما قوانین محل زندگی خود را بررسی کنید.

2. کمربند ایمنی را فراموش نکنید.

فرقی نمی‌کند روی کدام صندلی ماشین نشسته‌اید؛ بستن کمربند برای همه سرنشینان اجباری است. بنابراین قبل از رانندگی، از اینکه همه سرنشینان کمربندشان را بسته‌اند اطمینان حاصل کنید.

3. حواستان به سرعت مجاز باشد.

محدودیت‌های سرعت در کانادا به‌طور سختگیرانه‌ای اعمال می‌شوند. این محدودیت‌ها با توجه به نوع جاده و منقطه‌ای که در آن رانندگی می‌کنید، متفاوت است. پس حتما به علائمی که سرعت مجاز را نشان می‌دهند توجه کنید. در غیر این صورت، ممکن است جریمه شوید و هزینه آن را پرداخت کنید.

اما این محدودیت‌ها به چه چیزی بستگی دارند؟ در جواب باید گفت به نوع جاده و استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید.

در اینجا به چند قانون کلی در مورد سرعت مجاز رانندگی در کانادا اشاره کرده‌ایم:

سرعت مجاز در مناطق مسکونی کانادا معمولا حدود 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت (18 تا 31 مایل بر ساعت) است. این محدودیت برای اطمینان از امنیت عابران پیاده و ساکنان است.

سرعت مجاز در این مناطق معمولا حدود 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت (31 تا 37 مایل بر ساعت) است؛ اما امکان دارد بر اساس نوع جاده و مقرراتِ آن محدوده فرق کند.

سرعت مجاز در این جاده‎‌ها معمولا حدود 80 کیلومتر بر ساعت (50 مایل بر ساعت) است که ممکن است بر اساس شرایط جاده و مقرراتِ آن محدوده فرق کند.

در بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی، سرعت مجاز می‌تواند بین 80 تا 100 کیلومتر بر ساعت (50 تا 62 مایل بر ساعت) باشد که این مورد نیز به استان و جاده‌ای که در آن رانندگی می‌کنید بستگی دارد.

توجه کنید که این محدودیت‌ها کلی هستند و در واقعیت ممکن است متفاوت باشند. همیشه به علائم سرعت مجاز در مسیر نگاه کنید و سرعتتان را با توجه به مواردی همچون شرایط جاده، آب‌وهوا و جریان ترافیک تنظیم کنید. رعایت مقررات رانندگی برای ممانعت از ایجاد حوادث و اطمینان حاصل کردن از ایمنی شما و افراد دیگر ضروری است.

4. حق تقدم را رعایت کنید.

رعایت قوانین حق تقدم برای رانندگی ایمن و منظم در ترافیک، اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌طور کلی، رانندگان باید حق تقدم را در خطوط عابر پیاده و تقاطع‌ها به عابران پیاده بدهند. در چهارراه نیز حق تقدم با فردی‌ است که زودتر برسد؛ اما اگر چند خودرو به‌صورت همزمان به چهارراه رسیدند، حق تقدم با خودروی سمت راست است.

5. مصرف الکل و مواد مخدر ممنوع!

رانندگی تحت تأثیر الکل و مواد مخدر ممنوع است و جریمه‌های سنگینی در پی دارد. غلظت الکل خون (BAC)، نباید برای افرادی که گواهینامه کامل ایالتی در کانادا را دارند و اصطلاحا fully licensed driver تلقی می‌شوند، بالای 0.08% باشد. این رانندگان تمامی آزمون‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و گواهینامه آن‌ها محدودیتی ندارد. بنابر آنچه گفته شد، توصیه می‌کنیم قبل از رانندگی اکیدا از مصرف الکل پرهیز کنید.

6. حواستان هنگام رانندگی جمع باشد.

در دست داشتن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، هنگام رانندگی در بسیاری از استان‌های کانادا ممنوع است. تمرکز کردن بر مسیر و اجتناب از هر کاری که حواستان را پرت می‌کند، ضروری‌ است.

7. به سرعت مجاز اطراف مدرسه‌ها توجه کنید.

سرعت رانندگی اطراف مدرسه‌ها، در زمان‌های خاصی از روز، باید بسیار کم باشد. همیشه حواستان به سرعت مجاز در این مناطق باشد و هنگام رانندگی هشیار باشید تا امنیت عابران پیاده به خصوص کودکان را تضمین کنید.

8. زمستان‌ها از تایر یخ‌شکن یا زنجیر چرخ استفاده کنید.

در بسیاری از استان‌ها در ماه‌های سرد سال، لازم است از تایر یخ‌شکن یا زنجیر چرخ استفاده کنید. با مقررات محل زندگی خود در این مورد آشنا شوید و هنگام برف و یخبندان آن‌ها را رعایت کنید.

9. از عملکرد درست چراغ‌های جلوی ماشین اطمینان حاصل کنید.

در بسیاری از استان‌ها برای داشتن دید بهتر در هوای بارانی، برفی یا مه‌آلود، لازم است در طول روز هم چراغ‌های جلوی ماشین را روشن کنید. به همین دلیل، لازم است همیشه از عملکرد درست آن‌ها، اطمینان حاصل کنید.

کلام پایانی: اجاره ماشین در کانادا و تجربه یک رانندگی فوق‌العاده

برای فردی که به‌تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌ یا به هر دلیلی قصد خرید خودرو ندارد، اجاره ماشین در کانادا ممکن است یک گزینه عالی باشد. شرکت‌ها و سایت‌های اجاره خودرو در کانادا، این امکان را برایتان فراهم می‌کنند. کافی‌‌ است شرکتی که برای شما مناسب باشد را پیدا و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.

درصورتی‌که سوالی برایتان پیش آمده که در این مقاله پاسخ نداده‌ایم، می‌توانید آن‌ها را از مشاورین ما در پارسی‌کانادا بپرسید. همچنین، چه بخواهید اقامت دائم کانادا را بگیرید، چه قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا را داشته‌باشید، موسسه پارسی کانادا قدم به قدم در کنار شما خواهد بود و با وکلای حرفه‌ای و مشاوران متخصص، مسیر را برای شما هموار می‌کند.

(فرم ارزیابی اضافه شود.)

سوالات متداول

بله، بسیاری از شرکت‌ها گواهینامه‌های معتبر خارجی را می‌پذیرند؛ با این حال بهتر است برای سهولت کار، مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) داشته‌باشید.

بله، معمولا هزینه اجاره خودرو بیمه پایه را هم پوشش می‌دهد؛ اما بهتر است بیمه‌های دیگر را هم خریداری کنید تا خیالتان از هر نظر راحت باشد.

کرایه ماشین در کانادا به افرادی که به‌تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند و هنوز خودرو نخریده‌اند، فرصت رانندگی و سفر در این کشور را می‌دهد.

باید قانون سفرهای بین استانی شرکت (یا سایت) اجاره خودرو و هزینه‌های احتمالی را بررسی کنید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال