موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مروری بر چند سایت خرید ماشین در کانادا به همراه قیمت

مروری بر چند سایت خرید ماشین در کانادا به همراه قیمت

حالا که در کشور کانادا مستقر شدید، وقت آن است که یک خودروی مناسب برای خود خریداری کنید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، ما جزئیات کامل درباره مراحل خرید خودرو در کانادا را شرح داده‌ایم. از آنجا که پارسی کانادا سال‌هاست پا به پای متقاضیان مهاجرت حرکت کرده، به خوبی با انواع دغدغه‌های مهاجرین آشناست و از نزدیک تمامی چالش‌های آن‌ها را درک کرده است. به‌همین دلیل در این صفحه تصمیم گرفتیم هرآنچه درباره خرید ماشین در کانادا لازم است بدانید را عنوان کنیم و در کنار آن چند سایت خرید ماشین در کانادا و قیمت ماشین در کانادا هم پوشش داده‌ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید…

چند سایت خرید ماشین در کانادا

سایت‌هایی هم وجود دارند که برای خرید ماشین در کانادا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از متداول‌ترین وب‌سایت‌های فروش خودروهای نو و دست دوم عبارت‌اند از: 

سایت‌هایی که ما معرفی کردیم، از جمله سایت‌های معتبری هستند که می‌توانند فرایند خرید خودرو در کانادا را برای شما تسهیل کنند و البته در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی کنند. این سایت‌ها معمولا چند روز گارانتی و وارانتی دارند.

وب سایت خرید خودرو در کانادا

در کانادا امکان خرید خودرو به صورت آنلاین هم وجود دارد

قیمت ماشین در کانادا

در جدول زیر لیست قیمت جدیدترین خودروها در کانادا را مشاهده می‌کنید: (منبع وب سایت فروش خودرو autotrader)

نوع خودروبرندمدلقیمت
شاسی بلند (SUV)شورلت 2024 Chevrolet Equinox$28,945 الی $36,645
کیا2024 Kia Seltos$25,195 الی $38,395
هوندا2024 Honda HR-V$28,960 الی $37,910
مزدا2024 Mazda CX90 PHEV$54,900 الی $64,350
وانتشورلت2024 Chevrolet SILVERADO 3500HD$59,199 الی $95,999
جیپ2023 Jeep Gladiator$52,795 الی $61,495
سدانسوبارو2023 Subaru WRX$32,495 الی $43,395
هندا2023 Honda Civic Si Sedan$35,130
هیوندا2023 Hyundai Elantra$20,449 الی $29,899
کوپهBMW2024 BMW M8$157,000 الی $170,500
جگوار2024 Jaguar F-Type$109,300 الی $130,200
فورد2024 Ford Mustang$37,000 الی $74,850
هاچ بکآئودی2023 Audi A5 Sportback$54,750 الی $61,900
میتسوبیشی2023 Mitsubishi Mirage$14,298 الی $20,748
تویوتا2023 Toyota Corolla Hatchback$23,490

خودروهای پرفروش در کانادا کدام هستند؟

در کانادا خودروهایی که برای سفر داخلی استفاده می‌شوند در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند چرا که یکی از تفریح‌ها در کانادا بازدید از جاهای دیدنی این سرزمین پهناور است. در ادامه نام 5 خودرو پرفروش سال 2023 را مشاهده می‌کنید.

  • Ford F-Series
  • RAM
  • Toyota RAV4
  • Chevrolet Silverado
  • GMC Sierra
خودروهای پرفروش در کانادا

تویوتا، فورد و شورلت از خودروهای پر فروش در کانادا هستند

آیا خرید خودرو در کانادا برای خارجی‌ها امکان‌پذیر است؟

خرید ماشین در کانادا برای هر فردی که به‌طور قانونی در این کشور باشد اعم از توریست یا مهاجر امکان‌پذیر است. در واقع تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک گواهینامه رانندگی معتبر بین‌المللی، پول و جایی است که بتوانید به‌عنوان یک آدرس محلی برای خرید اتومبیل در کادانا ثبت کنید.

شرایط خرید خودرو در کانادا برای مهاجرین چیست؟

برای خرید ماشین در کانادا ابتدا باید پیش‌نیازهای آن را بررسی و آماده کنید. مانند هر جای دنیا داشتن گواهینامه موردتایید آن کشور اولین قدم برای اقدام به خرید اتومبیل است. برای این منظور اخذ گواهینامه در کانادا  شروع مسیر است، همچنین می‌توانید گواهینامه خود را تحت شرایط خاصی با گواهینامه کانادایی تطبیق دهید. بعد از دریافت گواهینامه، گرفتن بیمه‌نامه ماشین و سپس خرید ماشین به‌ترتیب قابل انجام است. 

هر استان و منطقه قوانین خود را دارد؛ ممکن است لازم باشد یک امتحان کتبی در مورد قوانین جاده و یا آزمون رانندگی مخصوص آن استان را بگذرانید. در نتیجه توصیه می‌شود قبل از اقدام از شرایط استان خود آگاهی لازم را کسب کنید.

در کانادا خودرو نو بخریم یا کارکرده؟

هنگامی که نیازهای خود را برای خرید ماشین در کانادا به‌طور کلی درک کردید، یکی از بزرگترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا خودروی نو بخرید یا دست دوم؟ اگرچه خودروهای جدید با شرایط عالی وارد بازار می‌شوند و دارای ضمانت‌های کارخانه با آخرین ویژگی‌ها و فناوری هستند، اما گران‌تر از خودروهای دست دو خواهند بود! قطعا این گزینه برای کسانی که به تازگی زندگی در کانادا را آغاز کردند و نیاز به پس‌انداز دارند خیلی مناسب نیست. 

خودروهای دست دوم متفاوت هستند. برای مثال، اگر از یک فروشنده با یک معامله خصوصی خرید کنید، ممکن است گارانتی آن را دریافت نکنید یا از وضعیت سلامت خودرو مطمئن نباشید. با این حال، اگر از شرکتی معتبر خرید کنید، یک وسیله نقلیه کاملاً بازرسی و بازسازی‌شده با ضمانت برگشت دریافت می‌کنید. 

مزایا و معایبی برای ماشین نو و دست دوم وجود دارد، اما یکی از مزیت‌های اصلی خرید خودروی دست دوم این است که ارزش خود را خیلی سریع از دست می دهد. اتومبیل‌های جدید در کانادا تنها در سال اول 20 درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. در نهایت این شما هستید که با آگاهی کامل از شرایط خودتان خرید خودرو نو یا کارکرده را انتخاب می‌کنید.

خرید خودرو در کانادا

خرید خودروهای دست دو، برای تازه واردین کانادا، انتخاب معقول‌تری است

روش‌های پرداخت هزینه خرید خودرو در کانادا

فرقی نمی‌کند ماشین نو باشد یا کارکرده؛ سه راه اصلی  نقدی، اقساطی و لیزینگی برای پرداخت هزینه خرید ماشین در کانادا وجود دارد. این راه‌عا عبارت‌اند از:

خرید نقدی خودرو

اگرچه پرداخت نقدی ساده‌ترین راه برای خرید ماشین است، اکثر مردم بعد از مهاجرت به کانادا پول کافی برای پرداخت هزینه ماشین را در یک زمان ندارند. اما اگر توانایی پرداخت پول نقد را دارید، می‌توانید با دانستن اینکه یک پنی هم هزینه اضافه پرداخت نخواهید کرد، آسوده خاطر شوید.

خرید اقساطی خودرو

راه دوم خرید اتومبیل در کانادا به‌صورت اقساطی است. به این صورت که یک موسسه مالی مانند بانک، هزینه ماشین شما را پرداخت می‌کند سپس به مرور زمان در اقساط منظم به موسسه موردنظر پول را باز می‌گردانید. خرید اقساطی برای اکثر مردم بسیار ساده‌تر از پرداخت کل مبلغ به‌صورت نقدی است و باعث کنترل هزینه زندگی در کانادا می‌شود. لازم به ذکر است که در این صورت به وام یک موسسه مالی متکی هستید بنابراین هزینه اضافی شامل بهره وام را نیز باید بپردازید. در مورد خرید اقساطی نیز، یک قانون خوب وجود دارد: مطمئن شوید که پرداخت‌های ماهانه شما بیش از 10 درصد از درآمد ماهانه شما نباشد. اگر کم به نظر می‌رسد، به این دلیل است که باید به سایر هزینه‌های تکراری مانند بنزین و بیمه خودرو نیز فکر کنید.

خرید لیزینگی خودرو

گزینه نهایی خرید لیزینگی است. لیزینگ به این معنی است که در واقع مالک خودرو نیستید، اما با پرداخت هزینه ماهانه آن را از سازنده (یا مالک) خودرو «اجاره» می‌کنید. این شیوه اجاره خودرو در کانادا شبیه به خرید اقساطی است، زیرا هزینه خودرو را در طول زمان پرداخت می‌کنید، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد: در پایان مدت لیزینگ، باید خودرو را پس دهید یا آن را به‌طور کامل خریداری کنید. لیزینگ در مورد خودروهای دست دوم کمتر رایج است.

نمایندگی خودرو در کانادا

برای اطمینان از قیمت خودرو، نمایندگی‌های دولتی بهترین انتخاب هستند

از کدام نماینگی‌ها برای خرید خودرو اقدام کنیم؟

در کشور کانادا امکان خرید خودرو را هم در نمایندگی‌های دولتی دارید و هم در نمایندگی‌های خصوصی فروش خودرو. اما این دو ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند، که در ادامه هر مورد را بررسی کرده‌ایم:

مراجعه به نمایندگی‎‌های دولتی فروش خودرو

هنگام مراجعه به نمایندگی‌های دولت برای خرید ماشین در کانادا می توانید از موراد زیر مطمئن باشید:

  • یک قیمت مشخص
  • نحوه پرداخت
  • طرح‌های گارانتی
  • طرح‌های پشتیبانی

مراجعه به نمایندگی‎‌های خصوصی فروش خودرو

فروشندگان خصوصی ملزم به فروش اتومبیل با قیمت‌های مشخصی نیستند. در نتیجه چنانچه برای خرید اتومبیل به فروشندگان خصوصی مراجعه کنید، آن‌ها این اختیار را دارند که اتومبیل را به هر قیمتی که خواستند بفروشند. قبل از ادامه اگر در خصوص مهاجرت به کشور کانادا، هرگونه سوالی دارید، از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مراحل خرید خودرو

با اینکه خرید ماشین در استان‌های مختلف کانادا ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، در این بخش گام‌های لازم در حالت کلی گفته می‌شود.

  • مرحله 1: تنظیم بودجه و بررسی بیمه

برای خرید ماشین در کانادا با توجه به نوع خرید (نقدی، اقساطی، لیزینگی) باید بودجه اولیه‌تان را از قبل بررسی و تعیین کنید. همچنین داشتن بیمه‌نامه معتبر قبل از اقدام به خرید ضروری است که این خود ملزم به داشتن گواهینامه‌ موردتایید استان است.

  • مرحله دو: یافتن ماشین موردنظرتان

برای یافتن ماشین موردنظر هم می‌توانید به صورت حضوری به نمایندگی‌های موردنظر سر بزنید هم می‌توانید از طریق سایت‌های معتبری که در بخش‌های بعدی معرفی می‌کنیم جست‌وجو کنید.

  • مرحله سوم: بررسی سلامت خودرو از لحاظ فنی

هدف از تست سلامت فنی خودرو، کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت و عملکرد فعلی یک وسیله نقلیه است. تست فنی خودرو به صورت استاندارد توسط هر نمایندگی معتبری ارائه می‌شود که معمولاً یک کپی از گواهینامه رانندگی شما را از قبل می‌گیرند. این تست فرصتی را در اختیارتان می‌گذارد که علاوه بر مسائل فنی، به ظاهر و جزییات داخلی ماشین بپردازید و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید. اگر تست فنی رضایت بخش باشد، مرحله بعدی دریافت گارانتی (در صورت وجود) برای خودرو است. اکثر خودروهای جدید در کانادا حداقل سه سال گارانتی اولیه ارائه می‌کنند.

  • مرحله چهارم: بازرسی فنی و تست ایمنی استانی برای خودروهای مستعمل

صرف نظر از شرایط خاص هر استان، پس از تست رضایت‌بخش فنی خودرو رضایت، بازرسی مکانیکی به یکی از روش‌های زیر به‌شدت توصیه می شود:

  • بازرسی در گاراژ: باید گزارش دقیقی از وضعیت خودرو توسط گاراژها ارائه شود.
  • بازرسی مکانیک سیار

توجه داشته باشید که برخی از استان‌ها، از جمله انتاریو، هنگام خرید خودروی دست دوم، از فروشنده می‌خواهند که یک UVIP (بسته اطلاعات خودروی استفاده شده) ارائه کند. UVIP نشان می‌دهد که آیا خودرویی پس از تصادف بازسازی شده است یا خیر.

  • مرحله 5 – فرآیند خرید

هنگامی که خریدار از وضعیت فعلی خودرو رضایت داشت و هر تست فنی قابل‌قبولی را پشت سر گذاشت، فرآیند خرید آغاز می‌شود. برای خرید از فروشنده خصوصی باید قرارداد قانونی منعقد و امضا شود. فروشنده پلاک‌های خود را از خودرو خارج می کند و مالک جدید باید پلاک‌های دریافتی را پس از ثبت‌نام خودرو الصاق کند.

مدارک لازم برای خرید خودرو در کانادا

خرید خودرو به‌طور کلی به سه مدرک مهم گواهینامه رانندگی، بیمه نامه خودرو و ثبت‌ رسمی خودرو نیاز دارد.

  • گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی به‌صورت استانی صادر می‌شود. اگر گواهینامه رانندگی از کشور مبدأ خود دارید، ممکن است بتوانید آن را با گواهینامه رانندگی در استان فعلی خود تعویض کنید. وارد سایت موردنظر شوید و بررسی کنید که آیا گواهینامه رانندگی شما در استانی که در آن زندگی می‌کنید پذیرفته می‌شود یا خیر. همچنین دریابید چه مدارک اضافی برای تکمیل تعویض، ممکن است نیاز داشته باشید.

  • بیمه نامه خودرو

دریافت بیمه خودرو در هر استان کمی متفاوت است، اما معمولا روندی ساده است. توجه داشته باشید که بدون گواهینامه رانندگی نمی‌توانید بیمه خودرو بگیرید، پس حتماً در مرحله اول جهت تکمیل مدارک، گواهینامه رانندگی را بگیرید! 

  • ثبت رسمی خودرو

در نهایت برخلاف گواهینامه رانندگی و بیمه خودرو که باید قبل از خرید خودرو تهیه شود، ثبت نام خودرو در طی فرآیند خرید خودرو یا بلافاصله پس از آن (بسته به استان) انجام می‌شود. در برخی از استان‌ها، نمایندگی یا فروشنده خصوصی خودرو ممکن است بتواند خودرو را از طرف شما ثبت کند.

قیمت بنزین در کانادا

قیمت بنزین اکتان 95 در ماه ژانویه 2023 برای هر لیتر 1.73 دلار کانادا است. پیش‌بینی می‌شود که قیمت بنزین در کانادا به حدود 1.33 دلار به‌ازای یک لیتر در سال 2024 و 1.40 دلار در سال 2025 باشد.

هزینه تعمیرات ماشین در کانادا

حتی اگر به‌خوبی از خودروی خود مراقبت کنید، در نهایت نیاز به سرویس یا تعمیر خواهد داشت. با گذشت زمان، قطعات فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. همچنین ممکن است تصادفی هم رخ دهد. بسته به نوع خودروی شما و تعداد دفعات رانندگی، می‌توانید صدها یا حتی هزاران دلار هزینه تعمیر و نگهداری خودرو را در نظر بگیرید.

بهترین کار این است که هر سال حدود 3 تا 5 درصد از قیمت خرید خودرو خود را برای نگهداری و تعمیرات کنار بگذارید. بنابراین، اگر یک ماشین 20000 دلاری خریداری کرده‌اید، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 600 تا 1000 دلار برای نگهداری آن در بهترین شرایط هزینه کنید. به‌عنوان مثال، تعمیر یک ترمز معمولی می‌تواند از 600 دلار تا 1.500 دلار هزینه داشته باشد، در حالی که تعویض روغن معمولا بین 50 تا 100 دلار است.

وام خرید خودرو در کانادا

امکان دریافت وام برای خرید خودرو در کانادا برای شما وجود دارد

وام خرید خودرو در کانادا

 پیش‌تر قید کردیم که یکی از راه‌های خرید ماشین در کانادا، پرداخت اقساطی است؛ در واقع شما وام خرید خودرو دریافت می‌کنید. وام خودرو در کانادا یعنی وام‌دهنده اعتباری معادل کل هزینه خودرو برای خرید را اعطا می‌کند. اگر پرداخت را متوقف کنید، وام‌دهنده این حق را دارد که خودروی شما را پس بگیرد و آن را بفروشد تا بدهی را بازپرداخت کند. وام‌دهنده می‌تواند یک بانک، نمایندگی خودرو، اتحادیه اعتباری، وام‌دهنده آنلاین یا تقریباً هر موسسه مالی معتبر دیگری باشد.

برنامه کمک دولت برای خرید خودرو به مهاجرین

با توجه به شرایطی که افراد برای شروع زندگی در کشور جدید دارند، پس از مهاجرت به کانادا دست‌خوش مشکلات مالی خواهند بود. دولت برای کمک به این افراد طرحی گذاشته است تا بعضی از بانک‌های تازه تاسیس سخت‌گیری کمتری نسبت به دیگر بانک‌ها در اعطای وام داشته باشند. از این رو می‌توان از بانک‌هایی همچون رویال (Royal Bank of Canada) و اسکوتی (StartRight Scotiabank) وام و تسهیلات راحت‌تری برای خرید خودرو گرفت. در این طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن توان دریافت و خرید خودرو را خواهید داشت.

سخن پایانی

ممکن است در ابتدا خرید ماشین در کانادا را امری ضروری ندانید، اما با گذشت زمان به اهمیت داشتن یک خودروی شخصی پی خواهید برد. در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط متفاوت خرید و هزینه‌های داشتن یک خودرو شخصی آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. جدولی هم شامل تنوعی از خودروهای جدید کانادا به همراه قیمت ارائه کردیم تا با دیدی بازتر نسبت به قیمت ماشین در کانادا برای خرید اقدام کنید. چند سایت خرید ماشین در کانادا هم به شما معرفی کردیم تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. اگر چه تمامی اطلاعات در عین دقت و با اتکا به منابع معتبر قید شده‌اند ممکن است در طی زمان دست‌خوش تغییراتی شوند، از این رو بهتر است قبل از اقدام به خرید خودرو در کانادا با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

بله، می‌توانید وام خرید خودرو را از یک بانک، نمایندگی خودرو، اتحادیه اعتباری، وام‌دهنده آنلاین یا تقریباً هر موسسه وام‌دهنده معتبر دیگری دریافت کنید.

قیمت ماشین شاسی بلند در کانادا متفاوت است اما برای مثال یک کیا شاسی بلند مدل 2024 Seltos بین $25,195 الی $38,395 قیمت دارد.

سایت های autotrader، auto123.ca، Carpages و clutch را می‌توان بهترین سایت‌های خرید ماشین در کانادا معرفی کرد.

خودروهای Ford F-Series، RAM، Toyota RAV4، Chevrolet Silverado و GMC Sierra

خرید خودرو به سه مدرک مهم گواهینامه رانندگی، بیمه‌نامه خودرو و ثبت‌ رسمی خودرو نیاز دارد.

بله با ترجمه گواهینامه و تبدیل آن به گواهینامه بین‌المللی، برای مدت مشخصی می‌توانید با آن در این کشور رانندگی کنید. اما در نهایت باید آن را با گواهینامه مخصوص هر استان، تعویض کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها