موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا

اخذ نامه حمایتی ویزای استارتاپ، یکی از شرایط اصلی و مهم راه‌اندازی استارتاپ در کانادا است. یعنی بدون داشتن این نامه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید ویزای استارتاپ کانادا بگیرید.

احتمالا سوالاتی در ذهن شما نقش بسته است؛ سوالاتی مانند: نامه حمایتی (Letter of Support) چیست؟ توسط چه‌کسی صادر می‌شود و چگونه باید آن را بگیریم؟ جواب این سوالات و سوالات بیشتری را در ادامه به شما خواهیم داد.

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا باید یک سرمایه‌گذار کانادایی را متقاعد کنید که از طرح‌تجاری، ایده و کسب‌وکار شما حمایت کرده و در آن سرمایه‌گذاری کند.

این سرمایه‌گذار با بررسی ایده شما در نهایت تصمیم به حمایت یا رد آن خواهد گرفت. در صورتی که ایده شما تایید شود، سرمایه‌گذار نامه‌ای به‌نام لتر آف ساپورت (Letter of Support) به شما می‌دهد.

نامه حمایتی استارتاپ کانادا

بدون داشتن نامه حمایتی، پرونده شما درجا رد خواهد شد!

حالا شما یکی از شرایط اصلی اخذ ویزای استارتاپ کانادا را دارید و در مراحل اقدام برای اخذ ویزا، این نامه را به اداره مهاجرت کانادا می‌دهید.

کدام سرمایه‌گذارها نامه ساپورت برای ویزای استارتاپ می‌دهند؟

سه نوع سرمایه گذار برای اخذ نامه حمایتی استارتاپ کانادا وجود دارد:

دقت کنید که این‌ها 3 نوع سرمایه‌گذار مورد تایید هستند، نه سه شرکت سرمایه‌گذار. تعداد 22 سرمایه گذار ریسک‌پذیر، 9 سرمایه‌گذار فرشته و 38 سرمایه‌گذار انکوباتور (مرکز رشد) مورد تایید اداره مهاجرت کانادا برای صدور نامه حمایتی هستند.

یعنی 69 سرمایه‌گذار کانادایی برای صدور نامه ساپورت وجود دارد. لیست شرکت‌های سرمایه‌گذار را می‌توانید در صفحات مربوطه بخوانید.

چگونه نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا بگیریم؟

برای گرفتن نامه ساپورت باید با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کرده و طرح تجاری خود را به آن‌ها ارائه دهید. بعضی از آن‌ها ممکن است از شما بخواهند به‌صورت حضوری به کانادا رفته و ایده تجاری خود را ارائه دهید. بعضی هم ممکن است به ارائه مجازی اکتفا کنند.

درهر صورت، بیزینس پلن شما بررسی شده و درصورتی که شانس موفقیت آن بالا باشد یا ایده اولیه آن جذاب، قابل رقابت و پرسود شناسایی شود، شرکت سرمایه‌گذار در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

چگونه نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا بگیریم؟

اخذ نامه حمایتی در گرو متقاعد کردن یک سرمایه‌گذار کانادایی برای حمایت از شماست!

درنهایت سرمایه‌گذار یک نسخه از “Letter of Support” را برای اعضای تیم شما و یک نسخه از قرارداد یا گواهی تعهد (Commitment Certificate) را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کند.

کدام سرمایه‌گذار برای اخذ نامه حمایتی بهتر است؟

این سوال جواب دقیقی ندارد. انتخاب نوع سرمایه‌گذار به معیارهای زیادی مانند نوع استارتاپ یا طرح تجاری شما بستگی دارد. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر معمولاً روی بیزینس‌های با پتانسیل رشد بالا اما ریسک زیاد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد انکوباتورها با اختلاف زیاد بیشترین حمایت از ایده‌های استارتاپ را داشته‌اند. همچنین بیشترین درصد موفقیت راه‌اندازی استارتاپ‌ها در جلب رضایت اداره مهاجرت را سرمایه‌گذاران فرشته و کمترین میزان را سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر داشته‌اند.

به آمار زیر دقت کنید:

بین سال‌های 2015 تا 2020، از تعداد 3494 استارتاپ تایید شده، تعداد 2764 (79%) آن‌ها توسط انکوباتورها حمایت شده‌اند. 17% آن‌ها توسط سرمایه گذاران آنجل و 4% هم توسط VCFها.

درصد حمایت از استارتاپ های در کانادا به تفکیک نوع سرمایه گذار

بیشترین حمایت از استارتاپ‌ها در کانادا را انکوباتورها با 78% دارند

نرخ موفقیت استارتاپ ها در نهایی کردن پرونده و جلب رضایت اداره مهاجرت کانادا به تفکیک نوع سرمایه‌گذار هم در زیر آمده است:

  • 80% استارتاپ‌های حمایت شده توسط سرمایه‌گذاران فرشته تایید شدند.
  • 78% استارتاپ‌های حمایت شده توسط مراکز رشد تایید شدند.
  • 43% استارتاپ‌های حمایت شده توسط سرمایه گذاران ریسک پذیر تایید شدند.
نرخ موفقیت استارتاپ‌های راه‌اندازی شده در کانادا به تفکیک نوع سرمایه گذار

بیشترین موفقیت را در این مورد به‌ترتیب سرمایه‌گذاران فرشته و انکوباتورها دارند

چه فرقی بین گرفتن حمایت از سه نوع سرمایه‎‌‌گذار وجود دارد؟

سرمایه‌گذاران فرشته و ریسک‌پذیر باید مبلغی را در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کنند. Angelها باید حداقل 75,000 دلار و ونچرها حداقل 200,000 دلار سرمایه‌گذاری کنند. (البته به‌ازای آن، بخشی از سهام شرکت شما را برداشته یا در سود آن شریک می‌شوند.)

درحالی‌که انکوباتورها (مراکز رشد) نیازی به سرمایه‌گذاری نقدی ندارند و تنها پذیرفته شدن در برنامه‌های آن‌ها کافیست. البته به‌دلیل روند حمایتی قوی و نبود سرمایه‌گذاری نقدی، رقابت برای گرفتن حمایت انکوباتورها بالاست و طرح شما باید بتواند با رقبای سرسختی رقابت کند!

آیا می‌توان از چند سرمایه گذار کانادایی نامه حمایت گرفت؟

بله. نامِ این کار Syndication است و می‌توانید از چند سرمایه گذار کانادایی نامه حمایت دریافت کنید. البته به‌شرطی که از سرمایه گذاران مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند.

آیا بعد از دریافت نامه حمایتی، می‌توان با ویزای استارتاپ مهاجرت کرد؟

بعد از اینکه نامه حمایتی را دریافت کردید، 6 ماه فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید و منتظر باشید. حداکثر 3 سال طول می‌کشد تا درخواست شما بررسی شود. به غیر از نامه حمایتی، باید مدارک لازم از جمله: رزومه، پاسپورت معتبر، مدارک تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، تاییدیه معاینه پزشکی و غیره را برای مهاجرت به کانادا جمع‌آوری کنید تا مراحل به‌خوبی پشت سر گذاشته شوند.

بعد از دریافت نامه حمایتی، تنها 6 ماه تا ارسال درخواست فرصت است

سخن پایانی

نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا، نامه‌ای است که از طرف یک سرمایه‌گذار کانادایی برای حمایت از طرح استارتاپ شما صادر می‌شود. تعداد 69 شرکت سرمایه‌گذار برای صدور این نامه مورد تایید هستند.

بدون داشتن این نامه نمی‌توانید ویزای استارتاپ کانادا و راه گرفتن آن هم ارتباط با سرمایه‌گذاران و متقاعد کردن آن‌ها به حمایت از ایده تجاری شماست.

اگر سوالی درباره نامه حمایتی استارتاپ یا روند اخذ ویزای استارتاپ کانادا دارید، در قسمت نظرات بپرسید یا با پر کردن فرم ارزیابی، منتظر تماس مشاوران ما باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول:

لتر آف ساپورت (Letter of Support) نامه‌ای است که از طرف یک سرمایه‌گذار کانادایی برای حمایت از ایده استارتاپ به شما داده می‌شود.

خیر. شرط اصلی گرفتن ویزای استارتاپ کانادا، داشتن نامه حمایتی از یک سرمایه‌گذار کانادایی است و بدون داشتن آن پرونده شما درجا رد خواهد شد.

بله. نام این کار Syndication است و می‌توانید از چند سرمایه گذار کانادایی حمایت دریافت کنید. البته به‌شرطی که از سرمایه گذاران مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند.

تعداد 69 سرمایه‌گذار در سه گروه سرمایه‌گذاران فرشته، سرمایه‌گذاران ریسک پذیر و سرمایه‌گذران انکوباتور می‌توانند نامه حمایتی صادر کنند.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها