موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

رشته برق در کانادا

رشته برق در کانادا

انتخاب رشته برق در کانادا موقعیت شغلی‌های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با گذشت زمان، فناوری به‌طور مداوم در حال تغییر و تحول است و مهندسان متخصص در این زمینه پیوسته در حال یادگیری و رشد مهارت‌های خود هستند و دیدگاه گسترده‌تری در مورد اصول مهندسی برق به دست می‌آورند.

بسیاری از شرکت‌های برق در حال اصلاح فناوری‌های تجدیدپذیر موجود هستند و برای انجام این کار به مهندسان برق ماهر نیاز دارند. همچنین موقعیت‌های مهندسی در سرتاسر جهان دستمزد بالایی دارند، زیرا به مجموعه مهارت‌های تخصصی و درک کاملی از ریاضیات و فیزیک نیاز دارند.

تحصیل در کانادا به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا روابط حرفه‌ای با متخصصان در این زمینه ایجاد کنند و در مسیر یک حرفه مفید قدم بردارند. در این مقاله همراه ما باشید تا هر اطلاعاتی برای تحصیل در رشته برق در کانادا نیاز دارید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط پذیرش در رشته برق کانادا

روند پذیرش در رشته برق کانادا با پروتکل‌های هر دانشگاه متفاوت است. به‌طور کلی ارائه سابقه تحصیلی موردتائید، ریز نمرات متقاضیان و تسلط به زبان انگلیسی (یا فرانسوی بسته به دانشگاه) بخشی جدایی‌ناپذیر از درخواست برای پذیرش در رشته مهندسی برق در کانادا است. به‌طور کلی شرایط پذیرش در رشته برق کانادا عبارت است از:

  • دانشجویان بین‌المللی باید دارای مدرک لیسانس چهارساله یا فوق لیسانس دو‌ساله داشته باشند.
  • دانشجویان بین‌المللی باید دارای آیلتس حداقل 6.5 برای دوره‌های کارشناسی و  آیلتس حداقل 7.0 برای دوره‌های کارشناسی ارشد داشته باشند.
  • از اصلی‌ترین شرایط تحصیل در رشته برق کانادا داشتن ویزای تحصیلی کانادا است که برای دریافت آن می‌توانید با مشاوران موسسه پارسی کانادا تماس بگیرید.
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مراحل پذیرش در رشته برق کانادا

برخی از مراحل اخذ پذیرش دانشگاه‌های کانادا در رشته مهندسی برق به شرح زیر است:

  1. دانشجویان بین‌المللی باید فرآیند پذیرش خود را با درخواست آنلاین برای دانشگاه مدنظرشان شروع کنند.
  2. دانشجویان باید ریزنمرات تحصیلی موردنیاز، مانند مدرک لیسانس و دیگر مدارک آکادمیک را با دانشگاه موردنظر بررسی کنند.
  3. نمرات مهارت زبان انگلیسی را برای دانشگاه ارسال کنند.
  4. اگر درخواست متقاضی توسط دانشگاه کانادا پذیرفته شود، یک ایمیل تایید پذیرش به همراه نامه پذیرش ضمیمه آن دریافت خواهند کرد.
  5. پس از تکمیل تمام مدارک و پرداخت شهریه، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده و بعد از دریافت، برای مهاجرت به کانادا برنامه‌ریزی کنید.

مراحل تحصیل در رشته برق در کانادا

مدارک لازم برای پذیرش در رشته مهندسی برق کانادا

مدارک زیر را برای پذیرش در رشته مندسی برق کانادا باید تهیه کنید:

  • مدرک تحصیلی ترجمه شده (مدرک کارشناسی برای دریافت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد و مدرک ارشد برای دکترا)
  • ریزنمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (یا فرانسوی بسته به دانشگاه)
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • پاسپورت
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه (در مقاطع تکمیلی): نامه‌ای که در آن با ذکر پیشینه تحصیلی، از اهداف و علت انتخاب رشته تحصیلی مدنظرتان به‌طور شفاف صحبت می‌کنید.
  • توصیه‌نامه (در مقاطع تکمیلی): در این نامه که توسط فردی معتبر از جمله استادان پیشین شما نوشته می‌شود، از توانایی و مهارت‌ها در مقطع تحصیلی قبلی‌تان گفته می‌شود.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

کانادا در میان کشورهای برتر، کشور موردعلاقه دانشجویان برای کسب آموزش باکیفیت شناخته شده است. در ادامه جزئیات هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را برای دوره‌های مهندسی برق بررسی می‌کنیم.

خرج زندگی

دانشجویان بین‌المللی در کانادا دو انتخاب گسترده برای زندگی در دانشگاه (خوابگاه‌ها) یا خارج از دانشگاه دارند. بسته به اتاق‌ها و آپارتمان‌ها، هزینه‌ها ممکن است از حدود 5,000 تا 10,000 دلار کانادا در سال متغیر باشد. همچنین کار دانشجویی در کانادا می‌تواند بخشی از هزینه‌های شما را جبران و خرج زندگی را کمتر کند.

شهریه

میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌ برق در کانادا بسته به گرایش و دانشگاه حدود 11,460 دلار کانادا در سال است. در مقایسه، هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در کانادا بسته به دانشگاه می‌تواند حدوداً 62,840 دلار کانادا در سال هزینه داشته باشد. همچنین بسیاری از دانشگاه های کانادا کمک هزینه‌هایی را شامل بورسیه‌ و وام‌های مختلف تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌کنند.

بورسیه‌های تحصیلی برای رشته برق در کانادا

در جدول زیر لیست انواع بورسیه‌های تحصیلی برای رشته برق در کانادا را مشاهده می‌کنید:

نام بورسیهشرایط بورسیهارزش بورسیه
بورسیه تحصیلی Vanier کانادادانشجویان باید در 2 سال آخر تحصیل خود رتبه یک را کسب کرده باشند.50,000 دلار کانادا در سال
جوایز تحقیقات IDRCبه دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از کشورهای در حال توسعه در دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکترا ثبت‌نام کرده‌اند.تا سقف 15,000 دلار کانادا
بورسیه منافع مشترک با کانادابه دانشجویان ممتازی که از کشورهای مشترک‌المنافع در موسسات کانادایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند، ارائه می‌شود.این بورسیه شامل هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و کمک هزینه سفر می‌شود.

بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا

هر گرایشی از رشته برق را برای ادامه تحصیل در کانادا انتخاب کنید، بعد از پایان تحصیلات خود و اخذ مدرک می‌توانید در صنایع بسیار گسترده‌ای مشغول به کار شوید. از جمله بهترین گرایش‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • الکترونیک (Electronic)
  • کامپیوترهای دیجیتال (Digital computers)
  • مهندسی قدرت (Power engineering)
  • مخابرات (Telecommunications)
  • سیستم‌های کنترل (Control systems)
  • مهندسی فرکانس‌های رادیویی (Radio frequency engineering)
  • پردازش سیگنال (signal processing)
  • میکروالکترونیک (Microelectronics)
کلاس‌های رشته برق در کانادا

رشته برق در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود

مقاطع تحصیلی در رشته برق کانادا

رشته برق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود و دانشجویان با هر سابقه تحصیلی می‌توانند برای ادامه تحصیل و مهاجرت از این طریق، رشته برق در کانادا را انتخاب کنند. از این رو رشته برق یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. متقاضیان اگر در ایران مقطع کارشناسی را گذرانده باشند برای ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی نیاز به مدرک کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی معتبر دارند. در صورتی که کارشناسی موردتایید دانشگاه نباشد ملزم به گذراندن دروس پیش‌نیازی هستید که دانشگاه تعیین می‌کند تا برای مقطع تکمیلی درخواست پذیرفته شود. هر مقطع تحصیلی مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مقطع کارشناسی در رشته برق

برنامه کارشناسی رشته برق در کانادا اکثرا چهارساله و در بعضی از دانشگاه‌ها سه‌ یا پنج‌ساله است. مدارک کارشناسی مهندسی برق به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که بیشتر مشاغل مهندسی برق و الکترونیک را دنبال کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، بایستی بدانند که کشور کانادا روی گپ تحصیلی و شرایط سنی حساس است.

برخی از دروس رایج در این رشته عبارتند از: تجزیه‌وتحلیل مدارهای الکتریکی (Analysis of electrical circuits)، شبکه‌های الکتریکی (Electrical grids) و اقتصاد مهندسی (Engineering Economics). بعضی از برنامه‌های تحصیل در رشته برق در کانادا ممکن است نیاز به کارآموزی نیز داشته باشند که خود برای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یک مزیت و تجربه کاری مفید محسوب می‌شود.

مقطع کارشناسی ارشد در رشته برق

اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد در مهندسی برق دو تا سه سال طول می‌کشد و شامل دروسی مانند مدل‌سازی سیستم‌های الکتریکی (electrical systems modeling)، حفاظت از سیستم‌های الکتریکی (electrical systems protection) و ارزیابی ریسک سیستم (system risk assessment) می‌شود. تخصص کارشناسی ارشد در رشته برق کانادا می‌تواند گزینه‌های شغلی بهتری را پیش روی شما بگذارد.

مقطع دکترا در رشته برق

مدرک دکترا در رشته برق، مدرک پایانی در این رشته است. در صورت داشتن روزمه تحصیلی قوی می‌توان در مقطع دکترا فول فاند بورسیه گرفت که برای ادامه تحصیل در کانادا مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. مقطع دکتری مهندسی برق اغلب بر تحقیق و طراحی، از جمله شرکت در کلاس‌هایی مانند معماری تراشه (chip architecture) یا طراحی سیستم انرژی (energy system design) تأکید دارند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته برق

تحصیل در رشته برق در کانادا دانشجویان را با مهارت‌های مهندسی موردنیاز برای طراحی، ارزیابی و پیشرفت سیستم‌های الکتریکی آماده می‌کند. طبق آمار سایت yocket، بهترین دانشگاه‌های مهندسی برق در کانادا عبارت‌اند از:

سخن پایانی

دانشجویان پس از اخذ مدرک رشته برق در کانادا، به‌راحتی می‌توانند به هر کشوری نقل مکان کنند، زیرا فناوری مورد استفاده در همه جا یکسان است. بنابراین، اگر شما نیز علاقه‌مند به دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا هستید، همین امروز با متخصصین موسسه آکادمی پارس تماس بگیرید و برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا برنامه‌ریزی کنید. بدین منظور می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت پارسی کانادا را  پر کنید و منتظر نتیجه آن باشید. در این مطلب، تمامی نکات از جمله: بورسیه‌های تحصیلی، بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته برق، هزینه تحصیل در این رشته، بهترین گرایش‌ها و غیره برای موفقیت تحصیل متقاضیان توضیح داده شده است.

سوالات متداول

برای مقطع کارشناسی حداقل 6.5 و مقطع تحصیلات تکمیلی حداقل 7 نیاز است.

در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود و دانشجویان با هر سابقه تحصیلی می‌توانند برای ادامه تحصیل، رشته برق در کانادا را انتخاب کنند.

میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 11,460 دلار کانادا و برای کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه حدوداً 62,840 دلار کانادا در سال است.

الکترونیک، کامپیوترهای دیجیتال، مهندسی قدرت، مخابرات، سیستم‌های کنترل، مهندسی فرکانس‌های رادیویی، پردازش سیگنال، تجهیزات، میکروالکترونیک.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها