موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آلمان کارت شانس را برای جذب نیروی کار اجرایی کرد، ثبت نام کنید!

آلمان کارت شانس را برای جذب نیروی کار اجرایی کرد، ثبت نام کنید!

طرح جدیدی که به نیروهای کار ماهر که جز کشورهای اتحادیه اروپا نیستند اجازه می‌دهد برای یافتن کار به آلمان بیایند اجرایی شد. سال پیش دولت آلمان طرح جدیدی به نام کارت شانس را برای برای جذب نیروهای کار مورد نیاز خود معرفی کرد. شرایط اصلی برای اینکه مشمول این کارت شوید داشتن مهارت زبان، مدرک تحصیلی و تجربه شغلی و عوامل دیگری است که در مطلب کارت شانس آلمان به طور کامل بررسی کردیم

از روز شنبه یعنی 1 ژوئن 2024، نیروهای کار ماهر خارج از اتحادیه اروپا در صورت رعایت معیارهای مناسب، می‌توانند به آلمان بروند و تا یک سال به دنبال کار باشند.

طرح جدید ویزا بخشی از یک بسته قانونی است که هدف آن رفع کمبود شدید نیروی کار ماهر در آلمان است.

نانسی فایزر، وزیر کشور روز شنبه گفت: «ما تضمین می‌کنیم که کارگران و کارگران ماهری که اقتصاد ما سال‌ها به آن نیاز فوری داشته است، می‌توانند به کشور ما بیایند.

طرح جدید کارت شانس چیست؟

افرادی که حداقل دو سال آموزش حرفه ای را گذرانده باشند یا دارای مدرک دانشگاهی معتبر و تایید شده در کشور آلمان باشند، می توانند برای به کارت شانس، که در زبان آلمانی به عنوان Chancenkarte شناخته می شود، درخواست دهند.

آنها باید به زبان آلمانی یا انگلیسی نیز اطلاعات داشته باشند.

واجد شرایط بودن برای این طرح بر اساس یک سیستم امتیازدهی بر اساس مهارت های زبانی، تجربه حرفه ای، سن و روابط متقاضی با آلمان تعیین می‌‌شود. برای دریافت کارت حداقل شش امتیاز لازم است.

اگر متقاضی کارت دریافت کند، می تواند تا یک سال وارد آلمان شده و به دنبال کار باشد. در طول این مدت، شرکت کنندگان در این طرح می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در مشاغل پاره وقت یا آزمایشی کار کنند.

با وجود این طرحی که مانع از ورود افراد غیر اتحادیه اروپا به آلمان بود لغو می شود، چرا که ویزای جستجوی کار یا  جاب سیکر مدت ها بود که در آلمان برای افراد عیر اتحادیه اروپا غیر فعال شده بود و با این طرح در صورت داشتنن امتیاز لازم و می توانید بدون داشتن قرارداد کاری وارد حاک آلمان شوید.

طرح ویژه بالکان غربی

از روز شنبه، فرصت‌ها برای جویندگان کار از بالکان غربی (Western Balkans)، از جمله برای نیروی کار غیر ماهر، افزایش یافته است.

به جای 25000 نفر قبلی، حداکثر 50000 شهروند از آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و صربستان بدون نیاز به ارائه هیچ مدرک حرفه ای به بازار کار آلمان دسترسی خواهند داشت.

با این حال، مردم کشورهای بالکان غربی همچنان نیاز به قرارداد با یک شرکت آلمانی دارند تا بتوانند وارد آلمان شوند.

منبع خبر: سایت دویچه وله

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال