موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

وکیل مهاجرت به آلمان

وکیل مهاجرت به آلمان

آلمان، اولین و مهم‌ترین مقصد مهاجرتی به اروپا برای ایرانیان است! باتوجه به آمار دبیرخانه شورای ملی ایرانیان خارج از کشور: تا سال 2021، حدود 319 هزار ایرانی در این کشور ساکن هستند (هنوز آمار جدیدی دراین باره منتشر نشده است). آیا همۀ این افراد یک وکیل مهاجرت به آلمان در پرونده خود داشته‌اند؟ آیا داشتن وکیل در این روند الزامی است؟ وکیل مهاجرتی آلمان چه کارهایی برای ما می‌کند؟ بیایید بی‌پرده و کمی عمیق‌تر این موضوع را بررسی کرده و به این سوالات پاسخ دهیم. در ضمن با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت نیز می‌توانید در کمتر از دو دقیقه، شرایط خود را برای مهاجرت به کشور آلمان بسنجید.

آیا داشتن وکیل برای مهاجرت به آلمان الزامی است؟

صددرصد خیر! برای مهاجرت به آلمان، لزومی بر وجودِ یک وکیل در پروسه مهاجرت شما نیست؛ اما حضورِ این فرد می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بالا ببرد. کشور آلمان باتوجه‌به نیازی که به مهاجران و نیروی کار خارجی دارد، سخت‌گیری کمتری برای صدور ویزا نسبت به کشورهایی مانند استرالیا اعمال می‌کند. سخت‌گیریِ کمتر یعنی ریزه‌کاری‌ها و قوانین دست‌وپاگیرِ کمتر و بالارفتن شانس اخذِ ویزا. البته داستان همین‌جا تمام نمی‌شود!

تقاضا برای اخذ ویزای آلمان، خصوصاً از سمت ایران، در این سال‌ها به‌شدت بالا رفته و هستند افرادی که چندین سال منتظر وقتِ سفارت، مصاحبه و تایید مدارک هستند! حضورِ یک وکیل مهاجرت به آلمان می‌تواند در سرعتِ پروسه مهاجرت شما و شانس اخذ ویزا تاثیر مثبت داشته باشد. می‌‎پرسید چگونه؟

یه عکس از صفِ شلوغ سفارت آلمان در ایران

گرفتن ویزای مهاجرت به آلمان با همکاری وکیل مهاجرتی بسیار ساده‌تر می‌شود

وکیل مهاجرت به آلمان واقعاً چه کارهایی برای ما می‌کند؟

در این شرایطِ شلوغ‌پلوغ که افراد زیادی در صفِ اخذ ویزا هستند، وکیل مهاجرتی با آگاهی به شرایط می‌تواند نکاتی را برای تسریع این روند به‌کار بگیرد. همچنین وکیل با بررسی شرایط و پرونده شما، بهترین روش مهاجرتی را جلویِ پایتان گذاشته و نقصِ مدارک را به شما اطلاع می‌دهد.

با تسلط به قوانین و آخرین تغییراتِ دستورالعمل‌های مهاجرتی آلمان، وکیل نکاتی برای افزایش شانس اخذ ویزا، متقاعد کردن آفیسر و مصاحبه هم در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از تجربه وکیل در تقویت رزومه، اخذ مدرک زبان آلمانی، ترجمه مدارک، رزرو بلیط و هتل و سردرگمی‌های پس از رسیدن به آلمان هم استفاده کنید.

بهترین وکیل مهاجرت به آلمان را چگونه پیدا کنم؟

اعتبار و رزومۀ موفق، دو معیار مهم در انتخاب بهترین مشاوره مهاجرت به آلمان هستند. اعتبارِ وکیل را می‌توانید از مجوزات و گواهینامه‌های خارجی و داخلیِ اخذ شده توسط وی بررسی کنید. میزانِ موفقیت و تخصص او را هم می‌توانید از پرونده‌های موفق و تجربیات مشتریان او متوجه شوید.

البته ممکن است فردی به‌تازگی به جمع وکلای رسمی پیوسته باشد و رزومه چندان پُری نداشته باشد؛ اما تخصص و دانش لازم برای مشاوره و وکالت را داشته و یک وکالت حرفه‌ای در اختیار مشتریان بگذارد. احتمالاً این سوال به ذهنتان آمده:

وکیل خود را از آلمان بگیرم یا ایران؟

انتخاب با خودتان است! درصورت بروز مشکل در پروسه مهاجرت یا بررسی پرونده یا حتی سلب اطمینان، دسترسی به وکیل در آلمان یا پیگری مسائل، کمی دشوار خواهد بود. اما با گرفتنِ وکیل مهاجرت آلمان در خودِ ایران، هم دسترسی به او برای جلو بردن مراحل مهاجرت ساده‌تر خواهد بود و هم درصورت‌ نیاز، پیگیری‌های بعدی.

مهاجرت، جدا از شادی‌ها و احساساتِ خوبی که به‌همراه دارد، برای مدتی شما را در شرایط استرس‌آور و نگران‌کننده قرار می‌دهد. شما نیاز دارید با وکیل یا موسسه مربوطه در ارتباط باشید تا هم از روندِ پیشرفتِ پرونده مطلع شوید و هم از میزان این استرس و نگرانی‌ها کاسته شود.

وکیل آلمان برای چه روش‌های مهاجرتی به من کمک می‌کند؟

بعضی از وکلای مهاجرتیِ آلمان تقریباً برای همه روش‌های مهاجرتی می‌توانند وکالت شما را برعهده بگیرند و بعضی هم چند روش و حتی بعضی یک روش! این موضوع را باید از وکیل مهاجرتی یا موسسه موردنظرِ خود بپرسید.

اما معمولا وکلای مهاجرتی بیشتر در روش‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج و خانواده خدمات ارائه می‌دهند. باتوجه‌به مشکلات و پیچیدگی‌های روشِ پناهندگی، تعدادِ کمی از وکلای مهاجرتی این پرونده‌ها را قبول می‌کنند.

هزینه وکیل مهاجرتی آلمان

هزینه مشاوره مهاجرت به آلمان نرخ ثابتی ندارد و متغیر است

هزینه مشاوره مهاجرت به آلمان چقدر است؟

نمی‌توان عددی چه دقیق و چه حدودی برای هزینه وکالت تعیین کرد. هر وکیل یا موسسۀ مهاجرتی باتوجه‌به خدماتِ خود، شرایط شما، پرونده و رزومۀ شما، روشِ مهاجرتی، تعداد اعضای خانواده و معیارهای ریزودرشتِ دیگر، عددی را به شما اعلام می‌کند.

هزینه وکیل مهاجرتی آلمان چطور محاسبه می شود؟ علاوه‌بر این هزینه، باید هزینه‌هایی را هم برای بررسی پرونده و صدور ویزا به دولت آلمان بدهید. بعضی وکلا یا موسسات این هزینه‌ها را هم خودشان برای شما پرداخت می‌کنند. برای فهمیدن میزانِ دقیق هزینه‌های وکالت، با یک وکیل یا موسسه مهاجرتی مشورت کنید.

پارسی کانادا، چه خدمتی در این زمینه به من ارائه می‌دهد؟

ایرانیانی که قصد تحصیل، آموزش، کار یا اقامت دائم در کشور آلمان را دارند، در این مسیر با سوالات او ابهامات زیادی روبه‌رو خواهند شد. در این زمینه، نه تنها تعداد مقررات زیاد و متنوع مربوط به قوانین مهاجرت آلمان، بلکه پروسه تهیه مدارک لازم و مراحل اداری نیز می‌توانداین افراد را با چالش‌های زیادی مواجه کند.

پارسی کانادا برای پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان خود در چنین شرایطی، کمک‌های حقوقی شایسته و متعهدانه‌ای را در کلیه امور حقوقی مهاجرت ارائه می‌دهد. خواه ویزا برای جویندگان کار در آلمان باشد، خواه اخذ اجازه اقامت برای کارمندان/سرمایه‌گذاران یا صدور مجوزات الحاق خانواده! تیم حقوقی پارسی کانادا، اطلاعات جامعی را در مورد شرایط لازم برای اقامت شما ارائه خواهد کرد. درضمن تمام مراحل درخواست مهاجرت شما را شفاف و با حضور خودتان، انجام می‌دهد.

خدماتِ پارسی‌کانادا برای کشورِ آلمان، تا به امروز شامل روش‌ها و لاین‌های زیر است:

پارسی کانادا، با در اختیار داشتن وکلای رسمی مهاجرتی آلمان، مجوز مشاوره شغلی و کاریابی خارجی و با پرونده‌های موفقِ متعدد، یک مشاورهِ خوب و یک وکالت حرفه‌ای را به شما تضمین می‌دهد. پارسی کانادا، در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد شعبه دارد که می‌توانید برای دریافت یک مشاوره تخصصی در زمینه اقامت آلمان به آن مراجعه کنید. اگر هم در این سه شهر نیستید، از طریق راه‌های ارتباطی ما در سایت یا پر کردن فرم مشاوره زیر، می‌توانید یک جلسه آنلاین با وکلای ما رزرو کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

حضور یک مشاور و وکیل مهاجرت به آلمان در پرونده شما الزامی نیست؛ هرچند در این شرایط سختِ صدور ویزا و شلوغیِ صف‌ِ سفارت آلمان، داشتن یک وکیل می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بالا ببرد. از بررسیِ پرونده، نقصِ مدارک و تقویت رزومه گرفته تا راهنمایی‌های پس از رسیدن به آلمان، وکیل مهاجرتی می‌تواند به شما کمک کند. رسمیت و تخصص وکلا را هم می‌توانید از مدارک آن‌ها، پرونده‌های موفق و تجربیات مشتریان بفهمید. درصورتی که سوال یا ابهامی دراین‌خصوص دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

خیر. لزومی بر وجودِ وکیل جهت مهاجرت به آلمان نیست؛ اما داشتن وکیل می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بالا ببرد و در سایر مراحل مهاجرتی هم به شما کمک کند.

معیارهای مختلفی در تعیین هزینه دقیق وکالت موثر هستند؛ مانند روشِ مهاجرتی، تعداد اعضای خانواده، شرایط شما و خدماتی که وکیل به شما ارائه می‌دهد. برای این‌منظور باید با یک وکیل یا موسسه مهاجرتی مشورت کنید.

انتخاب این موضوع با خودتان است؛ اما دسترسی به وکلا، قابلیت پیگیری راحت‌تر و اطلاع از روندِ پیشرفتِ پرونده در داخل ایران راحت‌تر است.

دراختیارداشتن مدارک و گواهینامه‌های مربوطه، پرونده‌های موفق و نظرات و تجربیات مشتریان می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بررسی اعتبار وکلای مهاجرتی آلمان باشند.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها