موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کبک، باید گواهی CAQ دریافت کنند!

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کبک، باید گواهی CAQ دریافت کنند!

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) به‌تازگی اعلام کرده که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در استان کبک (Quebec)، باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) را نیز دریافت کنند! بر این اساس، دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در کبک را دارند، باید قبل از درخواست مجوز تحصیلی که توسط IRCC صادر می‌شود، یک مجوز CAQ و یک نامه تأییدیه (Attestation Letter) نیز دریافت کنند.

CAQ چیست؟

CAQ یک گواهی اجباری برای تمام کسانی است که قصد تحصیل در یک موسسه آموزشی منتخب کانادا (DLI) در کبک را دارند. این مجوز تایید می‌کند که متقاضی، استانداردهای کبک را دارد و می‌تواند در این استان تحصیل کند.

نامه تأییدیه (Attestation letter) چیست؟

در 22 ژانویه 2024، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که در سال جاری، صدور مجوزهای تحصیلی را محدود خواهد کرد. در این راستا، استان‌ها مسئول هستند که سیستمی را برای صدور یک نامه تأییدیه (Attestation Letter) برای دانشجویان داوطلب بین‌المللی خود، به اجرا درآورند.

اگرچه این نامه برای کلیه درخواست‌های مجوز تحصیلی که پس از 22 ژانویه ارسال می‌شود، لازم است، اما طبق اعلام IRCC، استان‌ها و مناطق تا 31 مارس 2024 نیز فرصت دارند تا این سیستم را ایجاد و اجرا کنند.

این اقدامات جدید، در تلاش برای مقابله با تخلفات دانشجویان و کنترل تعداد مقیمان موقتی است که وضعیت مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات در کانادا را با کمبود مواجه کرده‌اند.

تحصیل در کبک

کبک پس از انتاریو و بریتیش کلمبیا، دارای بیشترین تعداد دانشجو بین‌المللی در بین استان‌های کانادا است و مونترال نیز بالاترین تعداد را در بین شهرهای دیگر کانادا دارد. استان کبک، همچنین به دلیل تعدادی مؤسسات آموزشی عالی، از جمله برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا؛ بیشتر از دیگر استان‌ها؛ مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد.

کبک در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین هزینه زندگی در کانادا را دارد. همچنین، دانشجویانی که در این استان تحصیل می‌کنند، می‌توانند پس از تحصیل، با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی مخصوص به این استان؛ مانند برنامه تجربه کار کبکی (PEQ) و برنامه اسکیل ورکر ماهر کبک (QSWP) استفاده و اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

همچنین، درصورتی‌که قصد زندگی در خارج از کبک را داشته باشند، می‌توانند از برنامه‌های فدرال مانند

اکسپرس اینتری (Express Entry) استفاده کنند که گزینه‌های مهاجرتی بیشتری را جهت مهاجرت به کانادا در اختیار فارغ التحصیلان کبک قرار می‌دهد.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال