موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاب آفر آتلانتیک کانادا

جاب آفر آتلانتیک کانادا

آتلانتیک کانادا جزو مناطق مهم و محبوب کانادا است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این منطقه سالانه افراد زیادی را تحت‌عنوان مهاجر می‌پذیرد و هدف از آن کمک به رشد اقتصاد و جبران کمبود نیروی کار است. یکی از روش‌های ایده‌آل برای مهاجرت به این منطقه استفاده از جاب آفر آتلانتیک کانادا است.

جاب آفر آتلانتیک فرصت لازم را برای مهاجران فراهم می‌کند تا بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و در آنجا مشغول کار شوند. در این مقاله از پارسی کانادا شرایط استفاده از جاب آفر استان‌های آتلانتیک و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید را بررسی خواهیم کرد.

منظور از جاب آفر آتلانتیک چیست؟

در حالت کلی جاب آفر (Job Offer) به معنای دریافت پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای خارجی است. اما جاب آفر آتلانتیک به معنای دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اهل آتلانتیک است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در یکی از استان‌های آتلانتیک مشغول به کار و زندگی شوید. مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر مزایای بسیار زیادی دارد و به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید مجوز لازم برای اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

معرفی برنامه جاب‌آفر آتلانتیک

جاب‌آفر آتلانتیک کانادا شامل استان‌های: نوااسکوشیا، پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک

کدام استان ها شامل برنامه جاب آفر آتلانتیک می شوند؟

آتلانتیک جزو مناطق مهم و محبوب کشور کانادا است که هر ساله مهاجران زیادی را می‌پذیرد. این منطقه دارای 4 استان کوچک و کم جمعیت است که شرایط ایده‌آلی برای کار و زندگی دارند. هر 4 استان آتلانتیک کانادا از برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا پشتیبانی می‌کنند. لذا شما با دریافت پیشنهاد شغلی از هر یک از استان‌های آتلانتیک می‌توانید به این منطقه مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید. در زیر شرایط و مراحل لازم برای دریافت جاب آفر استان‌های آتلانتیک کانادا را شرح می‌دهیم.

استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

نوا اسکوشیا جزو استان‌های کوچک کانادا است که در یک منطقه ساحلی واقع شده است. این استان شامل شبه‌جزیره نوا اسکوشیا، جزیره کیپ برتون (Cape Breton Island) و بیش از 3000 جزیره کوچک است. پایتخت این استان هالیفاکس (Halifax) است که به‌دلیل فرهنگ و هنر بالایی که دارد از استاندارد زندگی ایده‌آلی برخوردار است.

برنامه مهاجرتی استان نوا اسکوشیا NSNP نام دارد. مهاجرانی که دارای مهارت‌های موردنیاز برای این استان هستند، می‌توانند مجوز لازم برای جاب آفر آتلانتیک را به دست آورند. در واقع نوا اسکوشیا از قدیم پذیرای مهاجرانی بوده است که نقش بسیار مهمی در پیشرفت این استان داشته‌اند.

شرایط لازم برای دریافت مجوز NSNP (برنامه مهاجرتی استان نوا اسکوشیا)

تجربه کاری: برای دریافت جاب آفر نوا اسکوشیای آتلانتیک باید طی 5 سال گذشته به‌مدت 1560 ساعت کار کرده باشید. کارهای داوطلبانه و کارآموزی بدون حقوق موردقبول نیستند. برای واجد شرایط بودن باید حتما سابقه کاری و مهارت کافی داشته باشید.

مدرک تحصیلی: حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز دیپلم است. همچنین باید مهارت و اعتبار لازم برای کار داشته و دوره آموزشی دیده باشید.

مدرک زبان: مهارت خواندن و نوشتن الزامی است یعنی شما باید حداقل استاندارد زبان را داشته باشید. مدرک موردنیاز برای تایید سطح مهارت زبان آیلتس 4 یا معیار زبان کانادایی (CLB) 4 است.

وضعیت مالی: طبق دستورالعمل‌هایی که توسط سازمان مهاجرتی کانادا اعلام شده است مهاجران باید حداقل 11 هزار دلار کانادا و 2 هزار دلار کانادا به ازای هر نفر که اضافه می‌شود، همراه خود داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای مجوز NSNP

برای دریافت مجوز NSNP به یک سری مدارک مهم نیاز دارید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • رزومه فرد متقاضی
  • گذرنامه تمام اعضای خانواده که قصد مهاجرت دارند
  • گواهی تولد تمام کودکان موجود در لیست مهاجرت
  • سند ازدواج
  • مدرک آیلتس
  • صورت‌حساب بانکی
  • عکس پاسپورت با پس‌زمینه سفید (برای تمام اعضای موجود در لیست مهاجرت)
  • آدرس ایمیل
  • گزارش ECA

* گزارش ECA: یا ارزیابی اعتبار تحصیلی توسط سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا ارائه می‌شود و نشان دهنده همخوانی و اعتبار مدرک با مدارک کشور کانادا است.

هزینه درخواست مجوز NSNP

برای دریافت مجوز NSNP لازم است هزینه‌ای را در دو مرحله پرداخت نمایید:

  • هزینه اول 3000 دلار کانادا است که همراه با مدارک و تضمین پیشنهاد شغلی متناسب با تجربه و مهارت متقاضی است.
  • هزینه دوم و نهایی 3000 دلارکانادا پس از نامزدی استانی و ویزا (NSNP) است.

به‌طور کلی شما برای دریافت جاب آفر آتلانتیک کانادا (استان نوا اسکوشیا) باید 6000 دلار پرداخت نمایید. این هزینه برای یک خانواده 6 نفره در نظر گرفته شده است.


نکته: زمان فرآیند درخواست مجوز NSNP حدود 9 الی 10 ماه است. نتیجه پس از زمان اعلام شده به شما اعلام خواهد شد.

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

جزیره پرنس ادوارد یکی دیگر از استان‌های کانادا است که در منطقه آتلانتیک واقع شده است. این جزیره با توجه به جمعیت و مساحت کمی که دارد به‌عنوان کوچکترین استان آتلانتیک کانادا شناخته می‌شود. پرنس ادوارد علی رغم وسعت کمی که دارد بسیار پیشرفته و مدرن است. اقتصاد این جزیره بر پایه صنایع دریایی و کشاورزی استوار است.

جاب‌آفر آتلانتیک پرنس ادوارد

نمایی از جزیره پرنس ادوارد

برنامه مهاجرتی جزیره پرنس ادوارد  PEI نام دارد و اگر شرایط لازم برای دریافت آن را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از پیشنهادات شغلی ارائه شده استفاده نمایید. افرادی که ویژگی‌های زیر را دارند واجد شرایط دریافت PEI خواهند بود:

  • یک پیشنهاد شغلی تمام‌وقت طولانی مدت (حداقل دو‌ساله یا دائمی) از کارفرمای معتبر در مهارت گروه NOC 0,A و B داشته باشد.
  • دارای حداقل سابقه کاری 2 ساله طی پنج سال گذشته باشد.
  • بین 18 تا 59 سال سن داشته باشد.
  • دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد.
  • به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد (یک آزمون زبان از یک موسسه تایید شده توسط IRCC در دو سال گذشته با حداقل نمره CLB/NCLC 4).
  • وضعیت مالی خوبی داشته و توانایی لازم برای پرداخت‌ هزینه‌های مهاجرت و اقامت را داشته باشد.

نحوه درخواست جاب آفر آتلانتیک کانادا (استان پرنس ادوارد)

اگر شرایط لازم برای دریافت EPI را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت آن اقدام نمایید. برای این کار ابتدا باید در سایت eoi.princeedwardisland.ca یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای تکمیل پروفایل خود باید اطلاعات شناسایی از جمله پاسپورت، ایمیل و … را وارد نمایید. پس از اینکه پروفایل تایید شد می‌توانید مراحل بعدی را ادامه دهید.

پروفایل شما به‌مدت 6 ماه فعال است و لازم است اطلاعات دقیق وارد سیستم کنید. البته در طی این مدت می‌توانید پروفایل خود را به‌روزرسانی کرده و اطلاعات‌تان را تکمیل نمایید. فرم ابراز علاقه (EOI) به جزیره پرنس ادوارد نشان دهنده علاقه شما به استفاده از جاب آفر پرنس ادوارد است. دقت داشته باشید که برای این فرم نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

اما اگر فرم EOI شما را PEI انتخاب کند، باید 300 دلار پرداخت کنید. این مبلغ هنگام ارسال فرم درخواست نیروی کار پرداخت می‌شود. همچنین باید فرم ارزیابی جاب‌آفر نیروی کار پرنس ادوارد (PEI Workforce Job Offer Form) و فرم وکالت نیروی کار پرنس ادوارد (PEI Workforce Use of Representative Form) از نماینده را پر کنید.


بعد از تائید جاب آفر، باید درخواست اقامت خود را به اداره مهاجرت ارسال نمایید. دقت داشته باشید که اگر اطلاعات شغلی، تماس، وضعیت خانوادگی و … تغییر یافت باید در اولین فرصت به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

نیوفاندلند و لابرادور یکی از جذاب‌ترین استان‌های آتلانتیک کانادا است که پذیرش مهاجران را یکی از ارکان اصلی رشد بازار کار و اقتصاد خود می‌داند. علاوه بر این، نیوفاندلند و لابرادور آب‌و‌هوایی متعادل داشته و برای گردشگران جذابیت‌های زیادی دارد.

جاب‌آفر آتلانتیک نیوفاندلند و لابرادور

جاب‌آفر نیوفاندلند و لابرادور،فرصتی برای کار و اقامت در این استان

برنامه مهاجرتی استان نیوفاندلند و لابرادور که اصطلاحا NLPNP نام دارد، فرصتی ایده‌آل برای مهاجران است که استعدادهای خود را شکوفا کنند. افرادی واجد شرایط این برنامه مهاجرتی قرار می‌گیرند که پیشنهاد شغلی حداقل دو‌ساله با قابلیت تمدید از سمت کارفرمای معتبر دریافت کرده باشند. دقت داشته باشید که افراد با شغل‌های قراردادی یا محلی (کمتر از 12 ماه و بدون قابلیت تمدید) واجد شرایط دریافت NLPNP نیستند.

شرایط موردنیاز برای دریافت جاب آفر آتلانتیک کانادا (استان نیوفاندلند و لابرادور)

برای اینکه جزو واجدین شرایط دریافت جاب آفر استان نیوفاندلند و لابرادور شوید باید یک سری ویژگی‌ها و شرایط را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

آزمون زبان انگلیسی

با توجه به سطح مهارت و پیشنهاد شغلی که دریافت می‌کنید باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید. سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی شما باید برای صحبت کردن، شنیدن، خواندن یا نوشتن مناسب باشد:

نمره ارزیابی زبان انگلیسی هنگام درخواست برای NLPNP
اکسپرس اینتری (Express Entry Category) CLB 4.0 -7.0
نیروی کار ماهر (Skilled Worker Category)
Noc گروه C و D
حداقل CLB 4.0
فارغ‌التحصیلان بین‌المللی
Noc گروه C
حداقل CLB 4.0
کارآفرین بین‌المللیحداقل CLB 5.0
کارآفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللیحداقل CLB 7.0

سابقه کاری

افرادی که برای دریافت جاب آفر آتلانتیک در استان نیوفاندلند و لابرادور داوطلب می‌شوند باید دارای سابقه کار باشند. میزان سابقه کاری موردنیاز با توجه به پیشنهاد شغلی متفاوت است. همچنین اگر دارای حداقل دو سال سابقه مدیریت یا مالکیت کسب‌وکار باشید می‌توانید از برنامه NLPNP برای کارآفرینان بین‌المللی استفاده کنید.

شرایط تحصیلی

اگر از یک موسسه بین‌المللی فارغ‌التحصیل شده باشید نیاز به ارائه سابقه کاری نیست.

نیوبرانزویک (New Brunswick)

استان نیوبرانزویک در ساحل شرقی کانادا واقع شده است. این استان به‌دلیل قرار گرفتن در کنار اقیانوس اطلس دارای آب‌وهوای معتدلی دارد و گزینه ایده‌آلی برای زندگی است. برنامه مهاجرتی استان نیوبرانزویک PNPS نام دارد و از مهاجران ماهر استقبال می‌کند. هدف از ایجاد چنین برنامه مهاجرتی استفاده از دانش و مهارت مهاجران برای تامین نیروی کار موردنیاز برای استان و همچنین کمک به اقتصاد نیوبرانزویک است.

جاب‌آفر آتلانتیک نیوبرانزویک

برنامه‌های مهاجرتی استان نیوبرانزویک متنوع است و به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

اکسپرس اینتری

این برنامه برای افراد حرفه‌ای با مهارت بالا که قصد اقامت دائم در این استان را دارند مناسب است.

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک

طبق گزارش سایت canadim.com، این برنامه از تاریخ 18 اکتبر 2018 متوقف شده است اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک دوباره بازگشایی شود. این برنامه از مدیران و کارآفرینانی که قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نیوبرانزویک را دارند استقبال می‌کند.

برنامه کارآفرینی تحصیلات تکمیلی

این برنامه مختص دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های نیوبرانزویک است که سابقه مدیریت، راه‌اندازی یا خریداری کسب‌وکارهای موجود در نیوبرانزویک را دارند.

اسکیل ورکر

این برنامه افراد ماهر خارجی که مهارت بالایی دارند را هدف قرار می‌دهد و به آن‌ها شغلی مناسب از یک کارفرمای معتبر را پیشنهاد می‌دهد.

برای دریافت جاب آفر آتلانتیک، چه شرایطی باید داشته باشید؟

دریافت جاب آفر یکی از بهترین روش‌های برای مهاجرت به منطقه آتلانتیک کانادا است. اما همه افراد نمی‌توانند واجد شرایط دریافت جاب آفر آتلانتیک باشد. برای دریافت این مهم باید یک سری ویژگی‌ها و شرایط را داشته باشید. شرایطی که برای دریافت جاب آفر آتلانتیک کانادا موردنیاز است عبارت‌اند از:

شرایط جاب‌آفر آتلانتیک

شرایط شغلی

داشتن سابقه کاری یکی از مهم‌ترین شرایط موردنیاز برای دریافت جاب آفر است. در طی 5 سال گذشته شما باید سابقه حداقل 1560 ساعت کار داشته باشید. البته این شرط چندان هم سخت نیست چون تنها با 30 ساعت کار در هفته می‌توانید طی یک سال به این محدوده برسید. برای شمارش ساعات کاری می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • مشاغل پاره‌وقت و تمام‌وقت را حساب کنید.
  • تنها ساعت‌هایی را حساب کنید که به ازای آن حقوق گرفته‌اید.
  • ساعت کاری در داخل یا خارج از کانادا به‌عنوان سابقه کاری حساب می‌شود پس آن‌ها را لحاظ کنید.
  • تجربه کاری حین تحصیل را حساب کنید.
  • زمانی را که به خوداشتغالی مشغول بوده‌اید جزو سابقه کاری محسوب نمی‌شود پس از محاسبه آن اجتناب نمایید.

دقت داشته باشید که برای ارائه سابقه کاری باید در مشاغل طبقه‌بندی شده ملی کشور کانادا (NOC) کار کرده باشید. این مشاغل و مهارت‌ها عبارت‌اند از:

  • مهارت NOC 0: مشاغل مدیریتی مانند مدیران رستوران و مدیران معدن جزو این دسته هستند.
  • مهارت NOC Skill Level A: مشاغل حرفه‌ای که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند جزو این دسته محسوب می‌شوند. این مهارت‌ها شامل پزشکان، دندا‍‌ن‌پزشکان و معماران هستند.
  • مهارت NOC Skill Level B: این دسته شامل مشاغل فنی‌وحرفه‌ای مانند آشپزی، تکنسین برق و لوله کشی است.
  • مهارت NOC Skill Level C: مشاغل سطح متوسطی که نیاز به مدرک تحصیلی دبیرستان دارند جزو این دسته هستند. از جمله شغل‌های این دسته می‌توان به قصابی صنعتی، راننده کامیون، گارسون‌ها و سرورهای غذا و نوشیدنی اشاره کرد.

شرایط مالی

زمانی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در کشور کانادا را دارید باید شرایط مالی مناسبی داشته باشید. قبل از دریافت شغل موردنظر و حقوق اول باید در کانادا ساکن شوید و زندگی کنید. همه این موارد نیاز به پول دارد و اگر شرایط مالی مناسبی نداشته باشید، نمی‌توانید از خود یا خانواده‌تان حمایت نمایید. پس لازم است مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد شما توانایی لازم برای مهاجرت به آتلانتیک کانادا و تامین هزینه‌های زندگی خود را دارید.

نکته: اگر با ویزای کار در کانادا کار می‌کنید و ساکن این کشور هستید نیازی به ارائه مدرک جهت تمکن مالی نیست.

شرایط تحصیلی

اگر دارای مدرک فارغ‌التحصیلی بین‌المللی باشید نیازی به ارائه سابقه کاری نیست و می‌توانید جاف آفر آتلانتیک کانادا را دریافت نمایید. مدرک دیپلم، گواهینامه بازرگانی یا کارآموزی نیز موردقبول است به شرطی که 2 سال تحصیل کرده باشید. طی این دو سال باید به مدت 16 ماه در یکی از استان‌های آتلانتیک زندگی کرده باشید. اگر شرایط ذکر شده را دارید واجد شرایط دریافت جاب آفر کانادا هستید و می‌توانید برای دریافت آن اقدام نمایید.


نکته: اگر در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اید لازم است مدارک شما توسط سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) ارزیابی شود. اگر مدارک شما موردتایید سازمان ارزیابی واقع شود به‌راحتی می‌توانید از جاب آفر استان های آتلانتیک استفاده نمایید.

شرایط زبان

در خصوص مدرک زبان زیاد سخت‌گیرانه عمل نمی‌کنند اما شما باید حداقل شرایط زبانی لازم برای پیشنهادات شغلی را داشته باشید. سطح زبان شما بر اساس دو مدرک معتبر زبان CLB برای انگلیسی و NCLC برای زبان فرانسه، است. هر دوی این معیارها برای دریافت جاب آفر موردتایید هستند و تفاوتی ندارد که مدرک شما از کدام نوع است. برای بررسی مدارک زبان، لازم است نتایج آزمون زبان خود را همراه با درخواست جاب آفر ارسال نمایید.

مشاغل موردتقاضا در حوزه آتلانتیک کدام‌اند؟

مشاغل موردتقاضا در حوزه آتلانتیک کانادا

قبل از اینکه بخواهید برای جاب آفر آتلانتیک کانادا تقاضا دهید، بهتر است که بدانید مشاغل موردنیاز این منطقه کدام هستند. مهاجران با داشتن مهارت‌های موردنیاز در این مشاغل، می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرت به کانادا که برنامه مهاجرتی آتلانتیک یکی از آن‌ها است، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در ادامه، تعدادی از مشاغل موردتقاضا را در جدول زیر مشاهده کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید:

مشاغل موردتقاضا در نوا اسکوشیامشاغل موردتقاضا در نیوبرانزویکمشاغل موردتقاضا در جزیره پرنس ادواردمشاغل موردتقاضا در نیوفاندلند و لابرادور
کمک پرستارمدیران ارشد در زمینه مالیدستیار پرستارتوسعه‌دهندگان نرم‌افزار
راننده کامیونمدیران در حوزه بهداشت و درمانقصابپزشکی
حسابدارمدیر رستورانتکنسین‌های شیمیپرستاری
مهندس عمرانبرنامه‌نویس کامپیوترپزشک عمومیروانشناس بالینی
پرستارتکنسین شبکه‌های کامپیوتریمدیر فروشکشاورزی
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

دریافت جاب آفر آتلانتیک کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به آتلانتیک است. جاب آفر آتلانتیک از چهار استان نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک پشتیبانی می‌کند. هر یک از این استان‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای زندگی و کار کردن گزینه مناسبی هستند. البته باید بدانید که جاب آفر آتلانتیک به راحتی به دست نمی‌آید بلکه برای دریافت آن لازم است یک سری مراحل را پشت سر بگذارید و شرایط لازم برای دریافت آن را داشته باشید. در این مقاله نکات لازم درباره جاب آفر استان های آتلانتیک را مورد بررسی قرار دادیم. لذا اگر به فکر مهاجرت به کشور کانادا هستید، استفاده از جاب آفر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

حتما بخوانید:
جاب آفر کانادا

سوالات متداول

جاب آفر آتلانتیک به معنای دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اهل آتلانتیک است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در یکی از استان‌های آتلانتیک مشغول به کار و زندگی شوید.

برنامه جاب آفر آتلانتیک هر چهار استان نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک را پوشش می‌دهد.

برای دریافت جاب آفر آتلانتیک کانادا باید شرایط مالی، تحصیلی، شغلی و زبان کافی را داشته باشید.

خیر. اگر دارای مدرک فارغ‌التحصیلی بین‌المللی باشید نیازی به ارائه سابقه کاری نیست و می‌توانید جاف آفر آتلانتیک کانادا را دریافت نمایید.

guest
6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها