موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه‌چیز در مورد برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

همه‌چیز در مورد برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا (the Manitoba Farm Investor Pathway)، مسیری برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت دائم این کشور است. این برنامه برای افرادی که مهارت، تجربه و توانایی مالی کافی (حدود 575 هزار دلار آمریکا) را برای راه‌اندازی یک تجارت در حوزه کشاورزی دارند، مناسب است. کافی است که متقاضی واجد شرایط بتواند از این طریق وارد استان مانیتوبا شود و با موفقیت در کسب‌وکار خود به اقتصاد کانادا کمک کند. سپس می‌تواند برای کسب اقامت دائمی کانادا اقدام و و پس از مدتی کوتاه، شهروند رسمی آن‌جا شود. اگر شما هم جزء مزرعه‌داران کلان و باتجربه محسوب می‌شوید و مایل به سرمایه‌گذاری در کانادا هستید، این مقاله از پارسی کانادا را از دست ندهید تا شرایط، مراحل، مدارک و تمام نکات لازم برای اقدام از طریق این برنامه را برای شما شرح دهیم.

معرفی برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

برنامه کشاورزی در مانیتوبا یکی از برنامه‌های زیرمجموعه برنامه کاندیدای استانی (PNP) یا Provincial Nominee Program است که توسط استان مانیتوبا ارائه و مدیریت می‌شود. این برنامه به‌‌صورت مشخص با هدف حمایت از افرادی که مایل به راه‌اندازی یک مزرعه پرسود در مانیتوبا هستند، اجرا شده است.

طرح کشاورزی مطرح‌شده توسط متقاضی باید با وضعیت فعلی صنعت کشاورزی در مانیتوبا مطابقت داشته باشد. به‌عبارت ساده‌تر برنامه سرمایه‌گذار کشاورزی مانیتوبا باید باعث شود که محصولات کشاورزی اصلی مانیتوبا از جمله میوه‌جات، گندم، سیب زمینی و پرورش زنبور عسل رشد ارتقا پیدا کنند.

عکس پرچم مانیتوبا و منظره ای از طبیعت و کشاورزی در مانیتوبا

نمایی زیبا از دشت‌های استان مانیتوبا کانادا

به‌طور کلی، سرمایه گذاری در مانیتوبا با 2 روش انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها، کارآفرینی در مانیتوبا و دیگری برنامه سرمایه گذار کشاورزی است.

شرایط شرکت در برنامه کشاورزی مانیتوبا

افراد واجد شرایط که اصطلاحاً کاندیدا، نامزد یا Nominee نامیده می‌شوند، باید شرایطی طبق جدول زیر داشته باشند:

شرایط مورد نیاز
توضیحات
تجربه تجاری در زمینه کشاورزیارائه اسناد مربوط به حداقل 3 سال تجربه مالکیت و بهره‌برداری از مزارع کشاورزی
مهارت‌های زبانیتسلط بر یکی از 2 زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) و انجام مصاحبه FIP یا Financially Independent Person، برای اثبات استقلال مالی
سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزیسرمایه‌گذاری باید با ارزش سرمایه‌ای حداقل 150 هزار دلاری در یک مزرعه‌ی موردتایید با ارائه یک بیزینس پلن معتبر، سرمایه‌گذاری کند.
بازدید تحقیقاتی برای سرمایه‌گذاری در کشاورزیمتقاضی باید شخصاً برای یک بازدید تحقیقاتی و تجاری از مزارع مانیتوبا به این استان سفر کند
فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در کشاورزیفردی که در مانیتوبا مزرعه دارد، باید در این استان زندگی کند و به‌طور مداوم در حال فعالیت‌های کشاورزی باشد و صفر تا صد کسب‌وکارش را در مانیتوبا مدیریت کند.
سازگاری با مهارت‌های عملی در حوزه کشاورزیمتقاضی باید همواره به دنبال یادگیری مهارت‌های عملی کشاورزی، دانش فنی و آشنایی با شیوه‌های کشاورزی مبتنی بر فناوری باشد و خودش را به‌روز نگه دارد
ارزش خالص دارایی برای سرمایه‌گذاری در این طرح ارزش خالص دارایی متقاضی (Net Worth)، باید حداقل 350 هزار دلار باشد.

مدارک لازم برای برنامه کشاورزی در استان مانیتوبا

مدارک لازم برای برنامه کشاورزی در استان مانیتوبا عبارت‌اند از:

  1. فتوکپی از مجوز کاری معتبر (valid work permit)
  2. پاسپورت معتبر
  3. ارائه مدارکی که سابقه کاری مرتبط با کشاورزی را تایید می‌کنند
  4. ارائه بیزنس پلن
  5. گواهی عدم سوء‌پیشینه و سابقه کیفری
  6. ارائه مدارک سابقه مدیریتی در حوزه کشاورزی

7 مرحله برای شرکت در برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذار کشاورزی مانیتوبا، باید از 7 مرحله ساده و آسان عبور کرد که در ادامه با این مراحل بیشتر آشنا خواهید شد:

مرحله اول: تحقیق در مورد مانیتوبا و خود ارزیابی (Explore Manitoba)

مقامات مانیتوبا همیشه به متقاضیان برنامه سرمایه گذار کشاورزی توصیه می‌کند که به‌صورت کامل در مورد صنعت کشاورزی این استان تحقیق کنند. همه متقاضیان باید نشان دهند و ثابت کنند که علاقه و مهارت‌های کشاورزی را دارند و از دانش فنی و تجربه کافی در زمینه مزرعه‌داری برخوردار هستند.

برای شروع لازم است که فرم ارزیابی (Self-Assessment Form) را تکمیل کنید تا متوجه شوید واجد شرایط این برنامه هستید، یا خیر.

مرحله دوم: تکمیل فرم پیشنهاد تجاری (Business Concept Form) و فرم علاقه‌مندی (Guideline Form)

فرم Guideline Form نشان‌دهنده علایق، میزان تحصیلات، تجربه در کسب‌وکارهای مرتبط با مزرعه‌داری و کشاورزی، سازگاری با زندگی در مانیتوبا، مهارت‌های زبانی و غیره است. بنابراین در این مرحله، باید نسبت به تکمیل فرم مفهوم پیشنهاد تجاری (Business Concept Form) اقدام کنید.

مرحله سوم: ارسال فرم‌های تکمیل‌شده به MPNP

در این مرحله باید فرم ارزیابی، فرم علاقه‌مندی و فرم پیشنهاد تجاری همراه با آیین‌نامه رفتاری نمایندگان مهاجرت (the Code of Conduct for Immigration Representatives) را از طریق ایمیل به MPNP ارسال کنید.

پس از دریافت فرم‌ها توسط MPNP، به متقاضیان اطلاع داده می‌شود که واجد شرایط مهاجرت به مانیتوبا با کشاورزی هستند یا خیر. طبق اظهارات مقامات مانیتوبا، اگر متقاضی حتی یک مورد از شرایط مذکور ⬆️ را نداشته باشد، فرم پیشنهاد تجاری یا بیزنس کانسپت وی، بررسی نخواهد شد.

مرحله چهارم: دریافت نامه مشاوره برای درخواست (LAA) از MPNP

در طول فرآیند برنامه مهاجرت، پس از بررسی فرم‌ها، ممکن است متقاضیان یک دعوتنامه (LAA) دریافت کنند. این نامه حاوی اطلاعاتی در مورد مدارک و دستورالعمل‌های لازم برای ارسال اپلیکیشن یا فرم اصلی به MPNP است و به متقاضی کمک می‌کند که دچار اشتباه نشود. متقاضیان نیز باید تمامی مدارک و هزینه‌های موردنیاز را ظرف 120 روز (4 ماه) پس از دریافت نامه LAA به MPNP ارسال کنند.

مرحله پنجم: ارزیابی درخواست (Application Assessment)

در مرحله بررسی و ارزیابی، چنانچه درخواست شما برای برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا، مطابق با الزامات MPNP باشد، گواهی نامزدی یا Certificate of nomination را دریافت می‌کنید.

پس از تایید شدن به‌عنوان کاندیدا یا نامزد واجد شرایط، از متقاضی خواسته می‌شود که مبلغی به ارزش 75 هزار دلار کانادا را به‌حساب MPNP واریز کند.

💡نکته: لازم به‌ ذکر است، دریافت گواهی تاییدیه نامزدی به معنای اخذ مجوز کاری یا اجازه ورود به خاک کانادا نیست. باید تمامی مراحل با موفقیت طی شوند تا اجازه ورود به کانادا برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مانیتوبا فراهم شود.

مرحله ششم: ارسال درخواست برای دریافت اقامت دائم

پس از نامزد شدن و پایان ارزیابی‌ها، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم یا Permanent Resident و زندگی در مانیتوبا به دولت کانادا درخواست ارسال کند. به این مرحله از برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا اصطلاحاً Apply for Permanent Resident Status گفته می‌شود.

مرحله هفتم: راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه کشاورزی

پس از تایید وضعیت متقاضی برای دریافت اقامت دائمی کانادا، امکان ورود او به خاک این کشور وجود خواهد داشت. متقاضی پس از ورود حق دارد که مزرعه اختصاصی خودش را راه‌اندازی کند. افراد تازه‌وارد باید اطلاعات جدید تماس و نشانی سکونت خود را ظرف 30 روز پس از ورود به خاک کانادا به MPNP گزارش دهند.

💡نکته: متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات، راهنمایی‌ها و توصیه‌های ویژه‌ای را در مورد کارآفرینی در مانیتوبا از واحد مشاوره کسب‌وکار (BCU) یا The Business Consulting کمک بگیرند.

مدت زمان اخذ اقامت با روش کشاورزی مانیتوبا

مدت زمان تایید درخواست‌ کامل همه برنامه‌های MPNP، نهایتاً 6 ماه است. تاییدیه درخواست‌های برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا که کامل نیستند یا با الزامات تعیین‌شده MPNP مغایرت دارند، ممکن است بیشتر از 6 ماه طول بکشد.

هزینه شرکت در برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا شامل یک هزینه 3 گانه برای متقاضیان است که به همه آن‌ها در بخش‌های قبلی این مقاله اشاره کردیم. با تمامی این اوصاف و برای این‌که برای اطلاع از هزینه‌‌های سرمایه گذاری در کانادا دچار دردسر نشوید، اطلاعات جدول زیر را با استفاده ازسایت canadim.com برای شما جمع‌آوری کردیم:

نوع هزینههزینه (به دلار کانادا)
حداقل هزینه سرمایه‌گذاری150 هزار دلار کانادا (سرمایه‌گذاری اولیه) + 350 هزار دلار کانادا (ارزش دارایی خالص) = مجموعاً 500 هزار دلار کانادا
پرداخت هزینه سپرده قرارداد75 هزار دلار کانادا پس از امضای قرارداد سپرده (Deposit Agreement)
مجموع هزینه‌ها: 575 هزار دلار کانادا

امتیازبندی برنامه کشاورزی در مانیتوبا

حداقل امتیاز لازم برای پذیرفته شدن در برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا، امتیاز 60 از 100 است. فاکتورهای 5 گانه‌ای که در این سیستم امتیازدهی استفاده می‌شوند، عبارتند از:

  • مهارت‌های زبانی (Language Proficiency)
  • سن (Age)
  • تجربه کاری (Work Experience)
  • سطح تحصیلات (Education)
  • سازگاری (Adoptability)

سیستم امتیازبندی مهارت‌های زبانی (در سطوح IELTS و CLB)

سطح مهارت‌های زبانیامتیازات
زبان اول (انگلیسی یا فرانسوی)
سطح CLB 8 یا بالاتر / توانایی صحبت کردن به‌صورت Native (بومی)20
سطح CLB 718
سطح CLB 616
سطح CLB 514
سطح CLB 412
سطح CLB 3 یا پایین‌تر0
زبان دوم (انگلیسی یا فرانسوی) سطح CLB 5 یا بالاتر5

سیستم امتیازبندی سن‌وسال

سنامتیازات
184
196
207
21 تا 4510
468
476
484
492
50 و مسن‌تر0

سیستم امتیازبندی تجربه کاری (در 5 سال اخیر)

تجربه کاری در 5 سال اخیرامتیازات
کم‌تر از یک سال0
یک سال8
2 سال12
5 سال و بیشتر15

سیستم امتیاز بندی سطح تحصیلات

سطح تحصیلاتامتیازات
فوق لیسانس یا دکترا25
تحصیلات تکمیلی پس از دوره متوسطه (حداقل 2 سال)
(Two post-secondary of at least 2 years)
23
تحصیلات تکمیلی پس از دوره متوسطه (بیشتر از 2 سال)
(One post-secondary program of two years or longer)
20
برنامه یک ساله تحصیلات تکمیلی پس از دوره متوسطه
(One year post-secondary program)
14
گواهی تجارت
(Trade Certification)
14
عدم ادامه تحصیل پس از دوره متوسطه0

سیستم امتیازبندی میزان سازگاری

فاکتورهای سازگاریامتیازات
داشتن بستگان نزدیک در مانیتوبا20
دعوت شدن به‌درخواست MPNP به‌عنوان بخشی از ماموریت استخدامی یا بازدید از مزارع مانیتوبا20
سابقه کار در مانیتوبا12
برنامه تحصیلات تکمیلی 2 ساله یا بیشتر پس از دوره متوسطه در مانیتوبا12
برنامه تحصیلات تکمیلی حداقل یک ساله یا بیشتر پس از دوره متوسطه در مانیتوبا10
دوست یا فامیل دور ساکن در مانیتوبا10
امتیاز ویژه: قصد اقامت در خارج از شهر وینیپگ (Winnipeg)5
جمع امتیازات: 100

شرایط اخذ اقامت برای همسر و فرزندان از طریق برنامه کشاورزی مانیتوبا

متقاضی پذیرفته‌شده در برنامه کشاورزی مانیتوبا، باید حداقل یک سال در این استان زندگی کند و یک شغل ثابت داشته باشد. پس از این دوره یک ساله، متقاضی می‌تواند از برنامه حمایت از خانواده یا Family Sponsorship استفاده کند. البته، متقاضی باید روابط نزدیک خود از جمله رابطه زناشویی و فرزندان را با مدارک و مستندات به دولت کانادا ثابت کند.

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا

در این مقاله در خصوص برنامه سرمایه گذار کشاورزی مانیتوبا صحبت کردیم و گفتیم که این برنامه برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی ارائه شده است. در صورت تایید درخواست متقاضی از طریق این برنامه، برای او یک گواهی نامزدی (certificate of nomination) صادر می‌شود. متقاضی پس از دریافت این گواهی، یک قرارداد سپرده به ارزش 75 هزار دلار کانادا امضا خواهد کرد و پس از دریافت مدارک، باید نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. در واقع، علاقه‌مندان به کشاورزی در مانیتوبا می‌توانند با داشتن شرایط و شرکت در آزمون‌های این برنامه مهاجرت به مانیتوبا با کشاورزی، علاوه بر ایجاد یک کسب‌وکار خوب، امکان اخذ اقامت خود و خانواده‌شان را فراهم کنند.

در‌صورتی که فکر می‌کنید واجد شرایط برنامه مهاجرت به مانیتوبا با کشاورزی هستید، همین حالا با مشاوران ما در مجموعه پارسی کانادا تماس بگیرید تا بهترین تصمیم‌های کاری و زندگی شخصیتان را داشته باشید. همچنین با تکمیل فرم مشاوره زیر، می‌توانید منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

پاسخ به پرسش‌های متداول:

متقاضی باید حداقل 3 سال تجربه مالکیت و بهره‌برداری از مزارع کشاورزی را داشته باشد.

حداقل سرمایه موردنیاز برای شرکت در این برنامه مهاجرتی، 300 هزار دلار کاناداست.

بله؛ پس از اخذ گواهی نامزدی مانیتوبا می‌توان برای اقامت دائمی کانادا هم اقدام کرد.

بله؛ اما متقاضی باید حداقل یک سال در مانیتوبا کار کند، یک شغل ثابت داشته باشد و پس از آن اقدام کند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال