موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت برنامه نویس به کانادا (مروری بر بازار کار برنامه نویسی در کانادا)

مهاجرت برنامه نویس به کانادا (مروری بر بازار کار برنامه نویسی در کانادا)

برنامه نویسی در کانادا از جمله مشاغلی است که گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به حساب می‌آید. کشور کانادا همگام با پیشرفت تکنولوژی به‌دنبال ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است. با ظهور هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های دیجیتال، نیاز بازار به برنامه‌نویسان کامپیوتر در حال افزایش بوده و از طرفی کانادا در این حوزه، کمبود نیروی ماهر را احساس می‌کند.

برای مهاجرت برنامه‌نویسان به کانادا، داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی و سابقه کار، الزامی است. با دریافت یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی، خواهید توانست به کانادا رفته و در شغل موردنظر خود، مشغول به کار شوید. اگر برنامه‌نویس هستید و میخواهید به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بازار کار برنامه‌نویسی در کانادا از بازارهای داغ بوده و جزو مشاغلی محسوب می‌شود که درآمد قابل‌توجهی (بین 25.32 الی 47.80 دلار در ساعت) دارد. البته میزان درآمد برنامه نویسی در کانادا، در استان‌های مختلف این کشور، متفاوت است. پیش از هر اقدامی می‌توانید، جدول درآمدها به تفکیک استان را مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید که دقیقاً به کدام بخش از کشور کانادا مهاجرت کنید. در ادامه، مطالب مهم‌تر و کاربردی‌تری را درباره مهاجرت برنامه نویس به کانادا برای شما ارائه می‌کنیم.

برنامه نویسی در کانادا

بازار کار برنامه نویسی در کانادا

برنامه‌نویسی کامپیوتر حتی پیش از همه‌گیری کرونا بازار خوبی در سراسر جهان برای خود فراهم آورده بود و امید می‌رفت که با گذر زمان، در آینده، با استقبال بیشتری روبه‌رو گردد. اما پس از شیوع کرونا و با گسترش فعالیت‌های آنلاین در زمینه‌های مختلف، بازار این حرفه بیش از پیش داغ‌تر شد.

بازار برنامه‌نویسی در کانادا نیز رونق گرفته و این کشور قصد دارد کمبود برنامه‌نویسان را از طریق جذب نیرو از سایر کشورها جبران کند. شهر اتاوا کانادا پیش‌بینی می‌کند تا سال 2028 حداقل 64200 شغل جدید برای برنامه‌نویسان ایجاد شود. آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد اشتغال در این زمینه با عددی بیشتر از میانگین ملی ادامه پیدا کرده است. همه این‌ها نشانه‌ای است برای متخصصان در حوزه برنامه‌نویسی تا مشاغل مورد نیاز کانادا را بشناسند و اقدامات لازم جهت مهاجرت به کانادا را انجام دهند.

برنامه‌نویسی در رده‌بندی مشاغل تجربه کار کانادایی (NOC) با کد 2174 شناخته می‌شود که اتفاقاً از مشاغل پردرآمد در کانادا به حساب می‌آید. حقوق دریافتی این افراد از 21،63 تا 57.50 دلار کانادا به‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود. جمع این رقم به‌صورت سالیانه به بیش از 112،125 هزار دلار هم می‌رسد.

اگر برنامه‌نویس هستید و برای مهاجرت به کانادا برنامه‌ریزی کرده‌اید بهتر است بدانید در ایالت‌های مختلف این کشور، میزان درآمد برنامه نویسی متفاوت است.

درآمد برنامه نویسی در کانادا، ساعتی 30 دلار

درآمد برنامه نویسی در کانادا

برنامه‌نویسی از جمله شغل‌های پردرآمد در کانادا است که میانگین دریافتی آن برای یک برنامه‌نویس ماهر حدود ساعتی 30،33 دلار تخمین زده می‌شود. البته همان طور که پیشتر ذکر کردیم، حقوق برنامه‌نویسی در ایالت‌های مختلف، متفاوت است. در جداول زیر میزان حقوق دریافتی را به تفکیک استان و عنوان شغلی ارائه می‌دهیم:

جدول درآمد برنامه نویسی در کانادا به تفکیک استان
درآمد ساعتی (دلار کانادا 💲)استان
47.80بریتیش کلمبیا
35.18آلبرتا
29.50ساسکاچوان
25.00کبک
25.32نوااسکوشیا
جدول درآمد برنامه نویسی در کانادا به تفکیک عناوین شغلی
درآمد سالانه (دلار کانادا 💲)عنوان شغلی
150,300مهندس نرم‌افزار
123,491توسعه‌دهنده جاوا
102,463توسعه‌دهنده نرم‌افزار
84,086تحلیلگر سیستم
70,000توسعه‌دهنده وب

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌نویسی، نیازمند دارا بودن شرایط عمومی و شرایط خاص کاری است. شرایط عمومی شامل مواردی می‌شود که برای هر نیروی کاری، صرف‌نظر از عنوان شغلی، مورد‌نیاز است:

  • زبان موردنیاز

قبولی در آزمون مهارت زبان انگلیسی برای هر متقاضی کار در کانادا واجب است. قرار است در کانادا به زبان انگلیسی صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. بنابراین با ارائه مدرک زبان مورد‌تأیید دولت کانادا باید اثبات کنید که این توانایی را دارید. کسانی که قصد ادامه کار و زندگی در کبک را دارند باید به زبان فرانسه نیز مسلط باشند.

  • شرایط سنی

کسی که به‌دنبال جاب آفر کانادا و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب است، باید این نکته را در نظر بگیرد که به‌طور کلی سن کار در کانادا، 18 است. با این حال، اگر کارفرما نیاز شغلی خاصی داشته باشد، می تواند کمتر از 18 سال را هم قبول کند.

  • تحصیلات موردنیاز

کسانی که به‌عنوان نیروی کار قرار است در خاک کانادا مشغول به کار شوند باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشند. برخی مشاغل به مدرک دانشگاهی نیاز دارند که یکی از آن‌ها، برنامه‌نویس کامپیوتر است.

  • استخدام از طرف کارفرمای کانادایی

برای برنامه نویسی در کانادا نیاز دارید که یک کارفرمای کانادایی برای شما درخواست استخدام بفرستد. البته فرد انتخاب شده باید از هر نظر شایسته دریافت این عنوان شغلی باشد.

  • تطبیق پذیری

کانادا دارای آب‌و‌هوای سرد است و هر کسی نمی‌تواند خود را با چنین شرایط محیطی سازگار کند. معمولاً افراد پیش از مهاجرت به این کشور، آزمایش‌هایی را جهت تأیید سلامت جسمانی خود انجام می‌دهند.

  • تجربه کاری

ارائه تجربه و سوابق کاری از مواردی است که برای به دست آوردن شغل های پردرآمد در کانادا به آن نیاز پیدا می‌کنید. داشتن تجربه کاری برای مهاجرت به کانادا اجباری نیست، ولی برای کسب امتیاز بالا در سیستم رتبه‌بندی جامع کمک‌کننده است.

  • توانایی‌های شریک زندگی

اگر متقاضی بخواهد همراه همسر یا شریک زندگی خود مهاجرت کند، مهارت‌های زبانی، تحصیلی و کاری وی نیز مورد‌توجه و اهمیت قرار می‌گیرد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شرایط خاص جهت استخدام برنامه‌نویس به شرح زیر است:

  • تحصیلات آکادمیک مرتبط: برای دستیابی به شغل برنامه‌نویسی در کانادا داشتن حداقل لیسانس کامپیوتر یا سایر رشته‌های مرتبط با برنامه‌نویسی و یا گذراندن دوره کالج در این زمینه موردنیاز است.
  • تخصص برنامه‌نویسی: تخصص داشتن در برنامه‌نویسی برای کاربردهای مهندسی و علمی از دیگر شرایط خاص برای به دست آوردن این شغل است.

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌نویسی از کجا شروع کنید؟

جهت مهاجرت به کانادا به‌عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر می‌توانید هر یک از راه‌های زیر که به شرایط شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

1- اکسپرس اینتری Express entry

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ورود به خاک کانادا، اکسپرس اینتری است. البته این راه، شرایط خاص خود را می‌طلبد و پیش از هرگونه اقدامی باید ببینید که صلاحیت‌های لازم را دارید یا خیر؟ برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، باید ابتدا پروفایل خود را در سایت ایجاد و آن را تکمیل کنید. پس از تکمیل پروفایل به شما امتیاز خواهند داد که در این بخش، باید حداقل 67 امتیاز از 100، دریافت کنید تا واجد شرایط اقدام از طریق این برنامه شوید. سه برنامه تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجربه کانادایی (Canada experience class)
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal skilled worker program)
  • برنامه تجارت فدرال (Federal skilled trades program)

جزئیات بیشتر را می‌توانید در مطلب اکسپرس انتری کانادا بخوانید.

2- برنامه نامزدهای استانی Provincial Nominee Program

این برنامه در واقع معادل اکسپرس اینتری است اما توسط دولت‌های استانی مدیریت می‌شود. علاوه بر داشتن شرایط باید آمادگی لازم جهت کار و زندگی، همچنین سازگاری با آب‌و‌هوای استان موردنظر را داشته باشید.

راه های مهاجرت به کانادا برای برنامه نویسان

روش های مهاجرت برنامه نویس به کانادا متنوع است

3- پیشنهاد شغلی Job offer

مهاجرت به کانادا به‌عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر ممکن است آسان نباشد، اما با داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی به‌راحتی می‌توانید مشغول به کار شوید. البته شرایطی برای کارفرما در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها گرفتن مجوز از LMIA است و دیگری اثبات این نکته که شما بهترین گزینه برای این شغل هستید. کارفرمایان در کشور کانادا برای استخدام نیروی کار خارجی باید تاییدیه و مجوزی از وزارت کار کانادا دریافت کنند که با عنوان اختصاری LIMA شناخته می شود.

حتما بخوانید:
LMIA کانادا چیست؟

4- مشاغل پرتقاضا In-demand jobs

برنامه‌نویسی در کانادا از شغل‌های پر تقاضا بوده که دولت به‌دنبال جذب نیرو از سایر کشورها است. پیدا کردن کارفرمای کانادایی از کارهایی است که باید انجام دهید. لیست کامل این مشاغل را در صفحه مشاغل مورد نیاز کانادا بخوانید.

5- تجربه کبک Quebec Experience Class

برای کار و زندگی در کبک الزامات خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را فراهم کنید. تسلط به زبان فرانسه، سازگاری با شرایط آب‌و‌هوایی این استان و دارا بودن شرایط کاری از جمله آن‌هاست. جزئیات کامل‌تر را در صفحه برنامه تجربه کار کبکی بخوانید.

وظایف اصلی برنامه‌نویسان در کانادا

برنامه‌نویس کامپیوتر وظایف متعددی دارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نوشتن، اصلاح، ادغام و تست کدهای برنامه‌نویسی
  • حفظ برنامه‌های کامپیوتری موجود، با انجام تغییرات
  • شناسایی مشکلات فنی، فرآیندها و ارائه راه‌حل
  • تهیه گزارش و جمع‌آوری اسناد در مورد وضعیت، بهره‌برداری و نگهداری نرم‌افزار
  • کمک به جمع‌آوری و مستندسازی نیازهای کاربر
  • رهبری و ایجاد هماهنگی بین تیم‌های برنامه‌نویسان کامپیوتر
  • تحقیق و ارزیابی در مورد انواع محصولات نرم‌افزاری
زبان های برنامه نویسی پرطرفدار در کانادا

مهم‌ترین و بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای مهاجرت به کانادا: جاوا، لینوکس و جاوا اسکریپت

بهترین زبان برنامه‌نویسی برای مهاجرت به کانادا

برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف اجرا می‌شود که برنامه‌نویس با توجه به شرایط و نیازها یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و می‌نویسد. مهم‌ترین و بهترین زبان برنامه‌نویسی را در ادامه به شما ارائه می‌کنیم:

JavaLinux
JavaScriptSQL
PythonC#/.net
C/C++Agile
Cloud technologyChange management

اگر هنوز سوالی در ذهن دارید، با پر کردن فرم زیر، منتظر تماس مشاورین پارسی کانادا باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

برنامه نویسی در کانادا از مشاغل پرطرفدار برای افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. زیرا با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای دنیای دیجیتال، داشتن افراد باتجربه و ماهر در چنین شغلی موردنیاز است. از طرف دیگر مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی با درآمد بالایی همراه بوده و فرد به‌راحتی توان پرداخت هزینه‌های زندگی را خواهد داشت.

با دارا بودن شرایطی مثل مدرک زبان، توانایی تطبیق و سازگاری، داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با برنامه‌نویسی و سابقه کار می‌توان برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کرد. داشتن جاب آفر یا ورود به خاک کانادا از طریق اکسپرس اینتری از راه‌های متفاوتی است که هر فرد با توجه به شرایط و امکانات خود انتخاب می‌کند.

سؤالات متداول

کار برنامه‌نویسی در کانادا میانگین ساعتی 30،33 دلار کانادا درآمد دارد. این مقدار در برخی استان‌ها بیشتر و در استان‌های دیگر کمتر است.

اکسپرس اینتری، جاب آفر، تخصص داشتن در یکی از مشاغل پر تقاضا کانادا، برنامه تجربه کار کبکی و برنامه نامزدهای استانی از جمله راه‌های دریافت ویزای کار با عنوان برنامه‌نویس در کانادا است. توصیه می‌کنیم فرم ارزیابی مهاجرت را پر کرده، تا بهترین روش برای شما انتخاب شود.

زبان انگلیسی اولین زبان کشور کانادا بوده و بنابراین یادگیری آن لازم است. البته برای کار و زندگی در کبک، مهارت در زبان فرانسه نیز مورد‌نیاز است.

زبان های Python، SQL، JavaScript، Java و Linux پنج زبان برتر برنامه نویسی در کانادا هستند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها