موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کبک، برنامه مهاجرت خود را برای سال 2023 منتشر کرد

کبک، برنامه مهاجرت خود را برای سال 2023 منتشر کرد

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، تعداد پذیرش مهاجرین کبک مانند سال 2022 است و تنها تغییرات کمی در گروه‌بندی‌ها اعمال شد.

برنامه مهاجرت کبک برای سال 2023 که در 8 دسامبر منتشر شد، نشان می‌دهد این استان قصد دارد در سال 2023، بیش از 52 هزار اقامت دائم جدید را بپذیرد. البته این هدف دقیقاً مشابه برنامه مهاجرتی سال 2022 است.

بر اساس این اخبار مهاجرتی منتشر شده، اکثر پذیرش‌های جدید کبک در سال 2023 از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استان، از جمله برنامه اسکیل ورکر کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبک (PEQ) انجام می‌شود. طرح جدید به اهداف تعیین‌شده که در تابستان 2019 به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی مهاجرت کبک، برای دوره 2020-2022 مشخص شد، وفادار است.

روش مهاجرت اقتصادی، با حداکثر جذب 33900 نفر، بیشترین میزان پذیرش را به خود اختصاص داده است. این عدد برابر با بیش از 65% پذیرش‌های برنامه‌ریزی شده است. در این بخش، استان کبک انتظار دارد از 29500 کارگر ماهر و تا 4300 مهاجر تجاری که شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال می‌شود، استقبال کند. انتظار می‌رود 18100 اقامت دائم جدید باقی مانده، از طریق اسپانسرشیپ خانواده، پناهندگی و سایر برنامه‌های مهاجرت وارد شوند. جزئیات بیشتر درباره این روش‌ها را در ادامه بخوانید:

طرح مهاجرتی کبک هر ساله توسط اداره مهاجرت استان ارائه می‌شود. این طرح، تعداد ساکنان دائمی جدیدی را که استان در نظر دارد در سال آینده بپذیرد، مشخص می‌کند. برنامه‌های مهاجرتی منتشر شده تا به امروز، اهداف پذیرش را تنها برای سال آینده مشخص می‌کرد. با این حال، در سال 2023 رایزنی‌هایی انجام خواهد شد که در آن استان کبک یک برنامه چند ساله از سال 2024 معرفی کند.

تمرکز این طرح، روی مهاجرین فرانسوی زبان است

برنامه 2022 به رهبری نخست‌وزیر کنونی فرانسوا لگو، با هدف افزایش تدریجی تعداد تازه‌واردان پس از یک دوره کاهش در سال 2019 تنظیم شد. کاهش 20 درصدی در آن سال توسط حزب ائتلاف، برای بهینه‌سازی انتخاب متقاضیان مهاجرت و فرانسوی کردن تازه‌واردان کبک ارائه شد.

یکی از ارکان اصلی حزب ائتلاف، حفاظت از زبان فرانسوی در کبک است و طرح جدید بر انتخاب مهاجرانی که فرانسوی صحبت می‌کنند متمرکز شده. وزارت مهاجرت، انتظار دارد که 79% از مهاجران اقتصادی در سال 2023 به زبان فرانسه و همچنین 66% از مهاجران دیگر برنامه‌ها، در زبان فرانسه مهارت داشته باشند.

مهاجرت به کبک موضوعی بود که در انتخابات استانی امسال بسیار مورد بحث قرار گرفته است. به‌عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی خود، فرانسوا لگو (نخست وزیر کبک) متعهد شد که سالانه تنها به 50000 تازه وارد در طول دوره مسئولیت خود اجازه ورود به کبک را بدهد. طبق نظر ایشان، این عدد بیشترین تعداد مهاجرانی است که کبک می‌تواند در خود جای دهد، زیرا ادغام تازه‌واردان در جامعه کبک، به‌ویژه کسانی که نیاز به یادگیری زبان فرانسه دارند، دشوار است. جزئیات بیشتر درباره شرایط زندگی در این استان را می‌توانید در مطلب زندگی در کبک بخوانید.

مهاجرت به کبک به فرانسوی

تمرکز برنامه مهاجرتی جدید، بر فرانسوی زبان‌هاست

مرروی بر سیستم مهاجرتی منحصر به فرد کبک

کبک تنها استان کانادا است که برنامه سالانه خود را برای روش‌های مختلف مهاجرت منتشر می‌کند. همچنین تنها استانی است که کنترل کامل پذیرش مهاجران اقتصادی خود را دارد. همچنین کبک به دلیل راه‌اندازی وزارت مهاجرت خود در سال 1968، استقلال بیشتری در برنامه‌های مهاجرتی دارد.

با این حال، در حالی که کبک خود مسئول انتخاب کارگران ماهر است، اما فرایند مهاجرت همچنان یک مسئولیت مشترک بین دولت‌های فدرال و استانی است و اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تصمیم نهایی را در مورد همه پذیرش‌ها می‌گیرد.

نحوه مهاجرت به کبک

هر کسی که علاقه‌مند مهاجرت به کبک است باید مورد تایید دولت‌های استانی و فدرال باشد. کبک مهاجران ماهر را بر اساس معیارهای خود انتخاب می‌کند و نامزدها باید مستقیماً از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی به این استان مراجعه کنند.

اگر نامزدی شرایط یک برنامه را داشته باشد و توسط کبک انتخاب شود، به‌همراه خانواده، گواهی انتخاب کبک (CSQ) دریافت خواهند کرد. این سند توسط وزارت مهاجرت کبک، صادر می‌شود. متقاضی که دارای گواهی CSQ است، باید برای اقامت دائم به IRCC مراجعه کرده و بررسی های پزشکی، امنیتی و … را بگذراند.

منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال