موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا در سال 2024 به 606250 درخواست مجوز تحصیلی رسیدگی می‌کند

کانادا در سال 2024 به 606250 درخواست مجوز تحصیلی رسیدگی می‌کند

به گزارش CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، پس از اعلامیه اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در 22 ژانویه، مبنی بر تعیین سقف صدور مجوز تحصیلی کانادا (360000 مجوز تحصیلی)، این وزارتخانه، محدودیتی را نیز برای بررسی تعداد درخواست‌های مجوز تحصیلی (study permit) در سال 2024، تعیین کرده است. (متن خبر مرتبط با تعیین سقف صدور مجوز تحصیلی را از این لینک مطالعه کنید.)

طبق دستورالعمل‌هایی که توسط IRCC منتشر شده است، این وزارتخانه حداکثر 606250 درخواست مجوز تحصیل را در سال 2024 بررسی خواهد کرد. این سقف با سقف اعلام شده در 22 ژانویه (360000 درخواست مجوز تحصیل) متفاوت است و به تعداد کل درخواست‌های مجوز تحصیلی اشاره می‌کند؛ این به این معنا است که IRCC در طول ۱۱ ماه آینده، به‌طور کلی بر پردازش 606250 درخواست مجوز تحصیلی تمرکز خواهد کرد تا بتواند تعداد مجوز تعیین شده را صادر کند.

این دستورالعمل، یک گام فراتر می‌رود و بیان می‌کند که این سقف جدید در مجوزهای تحصیلی پذیرفته شده برای پردازش، ممکن است بر اساس دستورالعمل‌های بعدی اصلاح شود. بنابراین اگر IRCC در طول بررسی 606250 درخواست، به سقف صدور مجوز تحصیلی تایید شده نرسد، وزیر مهاجرت ممکن است کل درخواست‌های قابل بررسی (یعنی 606250) را افزایش دهد تا بتواند به سقف نهایی یعنی صدور 360000 مجوز تحصیلی برسد.

مقایسه تعداد درخواست مجوز تحصیلی در سال 2023

بر اساس آمار به‌دست‌آمده از سایت داده‌های دولتی باز کانادا (Canada’s open government data portal)، در سال 2023 (بین ژانویه و نوامبر همان سال)، در مجموع 814317 درخواست مجوز تحصیلی بررسی شد که منجر به تایید و صدور ۵۷۹۰۷۵ مجوز تحصیلی شده است. در مقایسه با تعداد محدودیت‌های اعلام‌شده در سال 2024، متوجه کاهش قابل‌توجهی در بررسی و تایید درخواست‌های مجوز تحصیلی خواهیم شد.

سقف مجوز تحصیلی جدید چگونه اجرا خواهد شد؟

360000 مجوز استادی پرمیت صادر شده، به استان‌های کانادا با توجه به جمعیت آن‌ها، تخصیص داده خواهد شد. بر این اساس، انتظار می‌رود که استان‌های پر جمعیت انتاریو (Ontario)، کبک (Quebec) و بریتیش کلمبیا (British Columbia)، بیش‌ترین تعداد مجوز را به خود اختصاص دهند. این سیاست جدید، از طریق سیستمی به نام نامه تاییدیه (attestation letters) اجرا خواهد شد. به این معنا که متقاضیان دریافت مجوز تحصیلی کانادا، علاوه‌بر نامه پذیرش (LOA) از موسسه آموزشی مورد نظر خود (DLI)، به نامه تاییدیه از استانی که موسسه آموزشی در آن قرار دارد، نیاز دارند. بر اساس این دستورالعمل جدید، نامه تاییدیه باید توسط دولت استانی/منطقه‌ای نوشته و امضا شود. علاوه بر این، مطابق دستورالعمل وزیر، نامه تاییدیه باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و نام خانوادگی؛
  • تاریخ تولد؛
  • نشانی.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال