موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

یکی از روش‌هایی که می‌تواند مسیر مهاجرت به کشور محبوب کانادا را برای افراد هموار کند، گرفتن ویزای تحصیلی است. معمولا کسانی که به فکر مهاجرت هستند، حتما نباید مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته باشند.

در این بین افرادی هستند که قصد دارند با مدرک دیپلم راهی کانادا شوند و همان جا ادامه تحصیل بدهند. حال اکثر افراد این سوال برایشان مطرح می‌شود که آیا با مدرک دیپلم می‌توانند برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنند یا نه؟!

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

دانشگاه‌ های کانادا فرصت‌های متنوعی را برای پذیرش دانشجویان در سراسر جهان ارائه می‌دهند. به همین دلیل راه برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را دارند، گشوده می‌شود. در این مطلب قصد داریم شرایط مهاجرت تصحیلی به کانادا با دیپلم را بررسی کنیم.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

همه ما می‌دانیم که کانادا یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت در سراسر دنیاست. افراد بی‌شماری را همه روزه می‌بینیم که سال‌هاست آرزوی زندگی در کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آن را دارند.

اگر بخواهیم در یک جمله به دلایل محبوبیت این کشور برای تحصیل و زندگی اشاره کنیم، فرصت‌های شغلی، توسعه بیزینس و کیفیت بهتر زندگیست که افراد را برای مهاجرت به کانادا ترغیب می‌کند.

آرزوی دور از دسترسی نیست و حتی افرادی که مدرک دیپلم دارند هم می‌توانند راهی کانادا شوند. بد نیست آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را دارند، کمی درباره شرایط این کشور بدانند. در وهله اول باید مشخص شود که شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارید یا کالج. البته باید شرایط شما مهیا باشد.

اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا باشید که باید حسابی بار علمی‌تان را بالا ببرید. در ضمن تاثیر مقاله در اپلای را هم جدی بگیرید. هر اندازه که علم شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید پذیرش بگیرید. تنها به پذیرش گرفتن ختم نمی‌شود، شما باید به طور جداگانه برای دریافت ویزا هم اقدام کنید. باید دولت کانادا را برای اخذ ویزا و ادامه تحصیل در این کشور قانع کنید.

حتما بخوانید:
ویزای تحصیلی کانادا

شرایط عمومی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  • داشتن حداقل سن 18 سال
  • فاصله حداکثر دو تا سه ساله از تاریخ مدرک دیپلم تا اقدام برای ادامه تحصیل
  • داشتن پاسپورت معتبر (باید اعتبار پاسپورت حداقل 5 سال باشد و بتواند مدت زمانی را که قرار است در کانادا باشید را پوشش دهد)
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی
  • عدم سوء پیشینه

شرایط اختصاصی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تا اینجا با شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم آشنا شدید. حال ببینیم شرایط اختصاصی که ورود شما به کانادا را تضمین می‌کند، چیست.

  • ارائه مدرک دیپلم با معدل بالا
  • ارائه ریز نمرات مربوط به دبیرستان
  • ارائه و ارسال مدرک زبان (نمره آزمون تافل شما باید حداقل 86 و نمره آزمون آیلتس نیز باید حداقل 6.5 باشد).
  • گپ تحصیلی کم (حداکثر فاصله بین اخذ مدرک دیپلم تا زمان اقدام برای اخذ پذیرش نهایتا باید 2 تا 3 سال باشد).

خوب است بدانید که گپ تحصیلی در کشور کانادا بسیار مهم تلقی می‌شود. بسیاری هم به خاطر گذشت بیش از 3 سال از زمان دریافت مدرک دیپلم در دانشگاه‌های کانادا پذیرش نمی‌شوند.

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا یا کالج با مدرک دیپلم؟

اگر یادتان باشد در پاراگراف دوم اشاره کردیم آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم را دارند، می‌توانند هم به دانشگاه‌های معتبر و هم به کالج‌های کانادا درخواست پذیرش ارسال کنند. دانشگاه‌ها در کانادا بر برنامه‌های دانشگاهی و حرفه‌ای تمرکز دارند، در حالیکه کالج‌ها بیشتر روی آموزش حرفه‌ای و تجارت متمرکز هستند.

برخی از کالج‌ها در کانادا برنامه‌هایی ارائه می‌دهند که دانشجویان بعد از پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه معتبر خواهند شد. دانشگاه‌ها مدرک کارشناسی ارائه می‌کنند و بسیاری از آنها برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هم دارند.

بنابراین این شرایط شماست که تعیین می‌کند که تحصیل در کالج‌هایی که روش‌های کاربردی تجاری را به شما آموزش می‌دهند، پذیرش شوید یا در دانشگاه‌های معتبر. کالج‌ها معمولا از روش‌هایی عملی استفاده می‌کنند که بعد از پایان دوره و اخذ گواهینامه مستقیما منجربه ورود دانشجویان به بازار کار می‌شود.

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

یکی از فاکتورهای مهم پذیرش برای افرادی که با مدرک دیپلم قصد گرفتن پذیرش تحصیلی در کانادا را دارند، معدل بالاست. نگران نباشید، معدل پایین شما دلیل صد درصدی برای از دست دادن شانس ادامه تحصیل در کشور کانادا نیست.

برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها شرایط تحصیل در کانادا با معدل پایین را هم فراهم کرده‌اند. زمانیکه از سمت آن‌ها پذیرش شوید، شما را به موسسات انتخابی خود برای ادامه تحصیل معرفی می‌کنند. دانشجو در همان موسسات به تحصیل خود ادامه می‌دهد تا زمانی که معدل او کمتر از میزانی که آن موسسه تعیین کرده نشود.

بهترین گزینه برای چنین افرادی تحصیل در کالج‌های کاناداست. زیرا کالج‌ها شرایط راحت‌تری برای پذیرش دانشجویانی دارند که معدل دپیلم آن‌ها پایین و در کلاس معدل سوم و پایین‌تر قرار می‌گیرند. بهتر است که برای پذیرش به دانشگاه‌های معتبر و بزرگ کانادا درخواست ارسال نکنید.

دانشگاه‌های معتبر معمولا برای انتخاب دانشجویان بین‌المللی کلاس نمره‌ای در نظر می‌گیرند. اگر کلاس معدل شما اول باشد، شرایط پذیرش و تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای شما فراهم است. کلاس معدل دوم نیز می‌تواند امیدوار باشد، اما کلاس معدل سوم و بالاتر حتی در پایین‌ترین دانشگاه‌های کانادا ممکن است نتواند پذیرش بگیرد.

سایر روش‌های جبران برای تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

اگرچه که معدل یک عامل مهم برای گرفتن پذیرش تحصیلی افراد با مدرک دیپلم به شمار می‌رود، اما این تنها برنامه‌ای نیست که در نظر گرفته می‌شود. موارد زیر عوامل دیگریست که دانشگاه‌ها هنگام ارزیابی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

1. ارسال معرفی‌نامه شخصی

درست همانند برنامه‌های کاربردی در مقطع کارشناسی، اظهارات شخصی نیز می‌تواند به دانش‌آموزانی قصد تحصیل در کانادا با معدل پایین دارند، کمک کند. ارسال بیانیه‌ای مبنی بر معرفی دقیق خود و توانایی‌هایی که دارید باعث می‌شود تا انجمن‌های پذیرش از سوی دانشگاه‌ های کانادا توانایی‌های شما را بهتر بشناسند.

2. نمرات آزمون GRE

آزمون GRE یکی از آزمون‌های معتبر و استاندارد جهانی است که توانایی‌های علمی افراد را برای شرکت دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. دانش‌آموزان با معدل پایین دیپلم با شرکت در این آزمون و کسب نمره خوب می‌توانند به پذیرش تحصیلی خود در کانادا امیدوار شوند.

3. رزومه قوی

داشتن رزومه قوی و با تجربه مرتبط با صنعت با وجود داشتن نمرات پایین در گروه متقاضیان دیگر شما را برجسته می‌کند. هرگونه تجربه‌ای که از طریق کارآموزی، مشاغل، فعالیت‌های فوق برنامه یا پروژه‌های تحقیقاتی به دست آید. راهی عالی برای دانش آموزان است تا مهارت‌ها و علایق خود را در زمینه‌های خود نشان دهند.

4. مشخص کردن اهداف

اگر شما فردی هستید قصد گرفتن پذیرش تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم را دارید، بهتر است که اهداف خود را انجمن‌های پذیرش کانادا توضیح دهید. آن‌ها معمولا به دنبال افرادی هستند که می‌خواهند از مدرک خود استفاده کنند. بنابراین دانش‌آموزان آینده‌نگر باید مطمئن شوند که اهداف آن‌ها با فرصت‌های آموزشی و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، مطابقت دارد.

5. مصاحبه پذیرش

زمان مصاحبه برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا با معدل پایین، راهی عالی برای نشان دادن مهارت‌ها و برنامه‌های آینده شماست. همچنین در حین مصاحبه می‌توانید دلایل خود را که چرا معدل‌تان پایین است، ذکر کنید.

6. شرکت در دوره‌های آزمایشی

ممکن است در مصاحبه اولیه به خاطر معدل پایین دیپلم رد شوید و به عنوان دانشجو در کانادا پذیرفته نشوید. اما معمولا فرصتی برای شرکت در دوره‌های آموزشی به دانش‌آموزان داده می‌شود. شما می‌توانید با کسب نمره‌های بالا در این دوره‌ها شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

آیا به تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم فکر می‌کنید؟  چه هدفی بهتر از این. کانادا یکی از کشورهای معتبر با ارائه آموزش‌های با کیفیت در رشته پزشکی است. به همین دلیل هم سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی درخواست پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی کانادا را دارند.

این کشور فاکتورهای زیادی را برای پذیرش دانشجویان پزشکی تعیین کرده است. به ویژه برای افرادی که قصد دارند با مدرک دیپلم وارد یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور شوند. مهم اینجاست که شما بعد از اخذ پذیرش از آموزش پزشکی عالی و بسیار کاربردی برخوردار خواهید شد.

شرایط پذیرش تحصیلی در رشته‌های پزشکی با مدرک دیپلم در کانادا با رشته‌های دیگر متفاوت است. زیرا شما در ابتدا باید برای دریافت مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم پایه اقدام کنید. پس از این مرحله باید در آزمون MCAT شرکت کرده و با کسب نمره قبولی می‌توانید در رشته‌های پزشکی تحصیل کنید.

 

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشوریست که قصد ورود به آن را دارند. در این میان کشور کانادا هم از این قاعده جدا نیست. به ویژه برای افرادی که با مدرک دیپلم راهی کانادا می‌شوند، بیشتر سوال برانگیز خواهد بود. هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به نسبت کشورهای اروپایی بیشتر است.

اما جای نگرانی وجود ندارد، شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی اجازه دارید که در طول هفته بیست ساعت به صورت پاره وقت در جایی مشغول به کار شوید. همچنین در روزهای تعطیل به صورت تمام وقت کار کنید و از این طریق هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را فراهم کنید.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که خود دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا هزینه‌ها را تعیین می‌کنند و این به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید نیز می‌تواند روی هزینه‌های شما تاثیر بگذارد.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله تحصیل در کانادا با دیپلم خواندید، حتی با دیپلم هم روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها بتوانید در کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا درس بخوانید و پیشرفت کنید.

البته هر دانشگاه و کالجی در کانادا، برای ادامه تحصیل شما با استفاده از مدرک دیپلم، شرایط خاص خودشان را دارند؛ اما به طور کلی در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌ها و راه‌های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را به شما آموزش دهیم. اگر سوال دیگری در ذهنتان مانده، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید تا فوراً پاسخ بگیرید.

علاوه بر این، مطلب مهاجرت با مدرک دیپلم را می‌توانید مطالعه کنید. در ضمن مطلب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

حتما بخوانید:
تحصیل در کانادا

سوالات متداول

تفاوتی ندارد! شما از هر کشوری یا هر جایی مدرک دیپلم خودتان را دریافت کرده باشید، می‌توانید برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنید. از این بابت مشکلی وجود ندارد.

شانس شما برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بعد از گرفتن دیپلم موقعی زیاد است که معدل دیپلمتان 15 یا بالاتر باشد. در غیر این صورت، شانس کمتری برای پذیرش خواهید داشت.

کشور کانادا دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد که همواره در لیست برترین دانشگاه‌های جهان هستند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توانیم به دانشگاه اوتاوا، مک مستر، مونترال و همچنین دانشگاه تورنتو اشاره کنیم.

طبق آمار تخمینی، بیش از 5 هزار دانشجوی ایرانی هم اکنون در دانشگاه‌های کشور کانادا مشغول تحصیل و احتمالاً کار حین تحصیل هستند.

guest
12 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها