موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جوشکاری در استرالیا

جوشکاری در استرالیا

شغل جوشکاری در استرالیا یکی از مشاغلی است که لزوما نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد و می‌توان مستقیما پس از مدرسه و با گذراندن دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای و کسب تجربه به آن مشغول شد.

اگر به فهرست مشاغل موردنیاز استرالیا نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که شغل جوشکاری در این فهرست قرار دارد و  از مشاغل پرتقاضا در این کشور محسوب می‌شود. در ادامه میزان درآمد، انواع ویزا و شرایط مهاجرت جوشکار به استرالیا را بررسی کردیم.

مهاجرت از طریق شغل جوشکاری به استرالیا

مشاغل فنی و تولیدی مانند شغل جوشکاری در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا جا خوش کرده‌اند

نگاه کلی به شغل جوشکاری در استرالیا

کمبود نیروی کار ماهر برای شغل جوشکاری مشکلی در سطح جهانی است. طبق آمار سایت manmonthly تا سال 2025، استرالیا به 25000 نفر جوشکار واجد شرایط برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی نیاز دارد. همچنین  اداره آمار استرالیا (Australian Bureau of Statistics) ABS نیز نشان می‌دهد که تعداد جوشکاران واجد شرایط در حال کاهش است.

شغل جوشکاری (Fitter-Welder)، با کد شغلی 332313، در لیست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت MLTSSL قرار دارد. این لیست، معمولاً شامل مشاغلی است که در ایالت‌ها و قلمروهای متعدد استرالیا تقاضای بالایی دارند. در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مشاغل موردنیاز این کشور بدانید، مطلب مشاغل موردنیاز استرالیا را مطالعه کنید.

اطلاعات کلی در مورد شغل جوشکاری استرالیا عبارت است از:

نگاه کلی به شغل جوشکاری در استرالیا
کد شغلی332313
شرحبرای ساخت ماشین آلات و سایر تجهیزات، قطعات فلزی را مونتاژ و جوش می‌دهد.
سازمان ارزیابسازمان TRA (Trades Recognition Australia)
حداقل درآمدسالانه 11900 دلار استرالیا
حداکثر درآمدسالانه 41100 دلار استرالیا
پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای جوشکارسیدنی (Sydney)، ملبورن (Melbourne) و بریزبن (Brisbane)

سایر گروه‌های شغلی در این حرفه که مورد نیاز استرالیا هستند عبارتند از جوشکارکلاس اول (Welder (First Class)) با کد 322313 و جوشکار فشاری (Pressure Welder) با کد 322312.

شرایط مهاجرت جوشکار به استرالیا

ارزیابی نیروهای جوشکار برای مهاجرت، برعهده سازمان TRA است. TRA مخفف Trades Recognition Australia بوده و ارزیابی مهارت مشاغل فنی‌و‌حرفه‌ای مانند جوشکاری، لوله‌کشی و غیره را بر عهده دارد.

به هر شغل در اداره مهاجرت استرالیا یک سطح مهارت اختصاص داده می‌شود. کسانی که به دنبال شغل نجاری در استرالیا هستند، باید گواهینامه‌ای معادل مهارت‌های سطح 3 داشته باشند.

همچنین فرد متقاضی برای اینکه واجد شرایط درخواست ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر باشد باید در سیستم امتیازبندی استرالیا، باید 65 امتیاز را کسب کند. این امتیازدهی بر اساس سن، مدرک، توانایی زبان و سابقه اشتغال شما است.

ویزا برای مهاجرت از طریق جوشکاری به استرالیا

متقاضیان مهاجرت از طریق جوشکاری، می‌توانند از طریق ویزاهای مختلفی از جمله ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر استرالیا می‌توان اقدام کرد. لیست ویزاها برای مهاجرت جوشکار عبارتند از:

همچنین علاوه بر لیست بالا، اگر سابقه کاری خوب و مرتبط داشته باشید یا پیمان‌کاری یا سهام‌دار شرکتی هستید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری و ویزای 188 استرالیا اقدام کنید.

وظایف جوشکار در استرالیا

در این بخش وظایف جوشکار در استرالیا را به تفصیل توضیح داده شده است:

  • انتخاب مواد مناسب برای برش یا اتصال و یا شکل دادن آن‌ها در حالت‌های مطلوب
  • به‌کارگیری ابزارها و ادوات جوشکاری
  • اجرای عملیات جوشکاری در عین رعایت سیاست‌های ایمنی
  • اتصال بخش‌های فلزی با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری، ازجمله پرچکاری
  • بررسی و تست لحیم و تجهیزات جوشکاری
  • به‌روزرسانی یا تعمیر ماشین‌آلات فرسوده یا قطعات یدکی

درآمد جوشکار در استرالیا

حقوق جوشکارها بسته به تجربه، مهارت، جنسیت یا محل زندگیشان می‌تواند متفاوت باشد. طبق سایت salaryexplorer، درآمد یک جوشکار در استرالیا، حداقل 990 و حداکثر 3430 دلار استرالیا در ماه است. در میان عوامل تاثیرگذار بر روی درآمد جوشکاری در استرالیا سابقه کاری یکی از مهم‌ترین عامل به‌شمار می‌آید.

یک جوشکار با سابقه کمتر از دو سال حدود 13500 دلار استرالیا در سال درآمد دارد؛ درحالی که درآمد فردی با سابقه بین دو تا پنج سال 34 درصد بیشتر از شخص قبلی است؛ یعنی درآمدی در حدود 18000 دلار استرالیا.

یک جوشکار بسیار ماهر و با سابقه پنج تا ده سال، درآمدش تقریبا 48 درصد بیشتر از فرد قبلی بوده و سالیانه 26700 دلار استرالیا درآمد دارد. در نمودار زیر تغییرات و روند افزایش درآمد این حرفه بر اساس سابقه بررسی شده است.

مقایسه درآمد جوشکار در استرالیا بر اساس سابقه

مقایسه روند افزایشی درآمد جوشکار بر اساس میزان سابقه به گزارش سایت salaryexplorer

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای جوشکارها

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای جوشکارها عبارت‌اند از:

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای جوشکارها
سیدنی (Sydney)27,100 دلار *
ملبورن (Melbourne)26,600 دلار
بریزبن (Brisbane)26,600 دلار
پرث (Perth)25,500 دلار
آدلاید (Adelaide)24,900 دلار
* درآمدها سالیانه و بر اساس دلار استرالیا هستند.

برترین شرکت‌ها برای استخدام جوشکاری در استرالیا

بهترین شرکت‌های استرالیایی که یک جوشکار می‌تواند در آن‌ها مشغول به‌کار شود، عبارت‌اند از:

  • شرکت مهندسی Linkforce Engineereng با درآمد 63.73 دلار استرالیا در ساعت
  • شرکت MACFORCE Australia pty ltd با درآمد 52.97 دلار استرالیا در ساعت
  • شرکت مهندسی Ottoway Engineering با درآمد 41.40 دلار استرالیا در ساعت

تا اینجا با حرفه جوشکاری و شرایط مهاجرت با این حرفه را بررسی کردیم؛ در صورتی که در خصوص مهاجرت کاری نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پرکنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره شرایط اقامت از طریق جوشکاری در استرالیا گفتیم و دانستیم که شغل جوشکاری در استرالیا به‌ نسبت از حقوق و مزایای خوبی برخوردار است و یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت است.

مهاجرت به استرالیا به‌عنوان جوشکار یا با روش ویزای اسکیل ورکر استرالیا امکان‌پذیر است یا با شیوه تمکن مالی و مهاجرت از روش سرمایه‌گذاری.

برای مهاجرت جوشکار به استرالیا از راه ویزای اسکیل ورکر به حداقل امتیاز 65 در معیار امتیازدهی سازمان ارزیاب TRA نیازمند هستید. اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، مطلب مهاجرت کاری به استرالیا را مطالعه کنید.

سوالات متداول

یک جوشکار به دو روش می‌تواند به استرالیا مهاجرت کند؛ یا از طریق ویزای اسکیل ورکر یا با سابقه کاری لازم و داشتن تمکن مالی و از طریق سرمایه‌گذاری.

حداقل درآمد سالانه 11900 و حداکثر درآمد سالانه یک جوشکار در استرالیا 41100 دلار استرالیا است.

سه شهر پردرآمد استرالیا برای جوشکارها به‌ترتیب شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن هستند.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها