موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سرمایه‌گذاران انکوباتور آلمان برای اخذ ویزای استارتاپ

سرمایه‌گذاران انکوباتور آلمان برای اخذ ویزای استارتاپ

برنامه انکوباتورهای استارتاپی (Startup Incubators)، برای کمک به کارآفرینان و راه‌اندازی کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها طراحی شده‌اند. انکوباتورها معمولاً به‌عنوان مراکز رشد کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها شناخته می‌شوند و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی موردتوجه قرار می‌گیرند. موضوع انکوباتور آلمان که سوژه اصلی این مقاله از مجموعه مهاجرتی پارسی کاناداست، به معرفی بیش از 10 مرکز رشد برای کسب‌وکارهای جدید و نحوه اخذ ویزا از این طریق می‌پردازد. انکوباتور آلمان، با فراهم کردن فرصت‌هایی مثل شبکه‌سازی و راهنمایی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مراحل رشد و سوددهی خود را از صفر تا 100 بیاموزند.

آیا شما هم از این قبیل متقاضیان مهاجرت به آلمان هستید که طرح بیزنسی خود را آماده کرده‌اید و منتظرید تا به یک انکوباتور بپیوندید؟ آیا مسئله شناسایی انکوباتور آلمان و دست‌یابی به عناوین و لینک‌های آن‌ها برایتان به یک دغدغه تبدیل شده است؟ نگران نباشید؛ چرا که ما با استفاده از اطلاعات موثق و کامل سایت‌های معتبر، این مقاله را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مراکز رشد انکوباتور آلمان

نحوه فعالیت مراکز رشد چگونه است؟

انکوبارهای استارتاپ، مخصوصاً انکوباتور آلمان، برنامه‌ای مشترک برای شرکت‌ها و استارتاپ های نوپا طراحی می‌کنند تا به‌صورت فیزیکی در فضای کاری آن‌ها قرار بگیرد. انکوباتورها یا مراکز رشد کسب‌وکارها به استارت‌آپ‌ها در مراحل ابتدایی شروع فعالیتشان کمک می‌کنند تا با ارائه فضای کاری مطلوب، سرمایه اولیه، راهنمایی و آموزش کافی، آن‌ها را به قله موفقیت برسانند. به عبارت ساده‌تر، عملکرد و نحوه فعالیت انکوباتورها چیزی شبیه به استخدام کردن یک معلم خصوصی برای تقویت دروس یک دانش‌آموز و آماده‌سازی او برای قبولی در یک آزمون سرنوشت‌ساز است. این مقاله را برای اطلاع بیشتر از ویزای استارتاپ مطالعه کنید.

مراکز رشد یا انکوباتورها به وجود آمده‌اند تا مراحل مختلف توسعه کسب‌وکارها را برای آن‌ها به‌ارمغان بیاورند. مراحل مختلف توسعه یک کسب‌وکار یا استارت‌آپ شامل مسائلی همچون منابع مالی، منابع انسانی و فیزیکی کافی برای عملکرد موفق هستند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر شویم، انکوباتور آلمان و کشورهای دیگر، نهادهایی انتفاعی و یا غیرانتفاعی هستند که طبق چندین روش مختلف به کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کنند. این چند روش عبارت‌اند از:

  • دسترسی به سرمایه مالی استارت‌آپ‌ها از طریق روابط با شرکای مالی
  • دسترسی به مشاوران تجاری باتجربه و مدیران اجرایی در سطوح مختلف مدیریت
  • دسترسی به اطلاعات و منابع تحقیقاتی از طریق روابط با دانشگاه‌های محلی و نهادهای دولتی

فراموش نکنید که تعریف انکوباتورها با تعریف اسکلراتورها یا شتاب‌دهنده‌ها (accelerators) فرق دارد. لزوم وجود انکوباتورها برای استارت‌آپ‌ها، باعث شروع توسعه و عملی شدن ایده‌های روی کاغذ می‌شود. این در حالی است که شتاب‌دهنده‌ها باعث می‌شوند تا استارت‌آپ‌ها مخصوصاً برای مهاجرت به آلمان طبق مدل‌های تثبیت‌شده کسب‌وکاری (طرح کلی برای چگونگی برنامه‌ریزی شرکت برای کسب درآمد است) پیش بروند و به روند خود برای بازاریابی موفق، سرعت ببخشند. انکوباتورها روی استارت‌آپ‌هایی تمرکز می‌کنند که در مراحل اولیه قرار دارند و در عین حال، مدل کسب‌وکاری خاصی هم ندارند.

انواع انکوباتور در آلمان

وضعیت کلی انکوباتورها در کشور

  • انکوباتورهای تجاری (business incubators):

این دست از انکوباتورها شامل تقویت و رشد کسب‌وکارهایی می‌شوند که در حوزه بیزنس و تجارت فعالیت می‌کنند؛ مثل شرکت‌های فعال در زمینه‌هایی مثل سرمایه‌گذاری در بورس. اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در آلمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

  • انکوباتورهای تحقیقاتی (research incubators):

بعضی از کسب‌وکارهای نوپا در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت می‌کنند؛ کسب‌وکارهای تحقیقاتی مثل شرکت‌های ارائه‌دهنده آمار و داده‌های مربوط به مقالات و تحقیقات دانش‌بنیان از این قبیل هستند.

  • انکوباتورهای دانشگاهی (academic incubators):

بخشی از استارتاپ‌ها در زمینه اطلاعات و دیتاهای دانشگاهی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها و موسسات معمولاً غیرانتفاعی هستند.

  • انکوباتورهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر (venture capitalist incubators):

شرکت‌های فعال در زمینه سرمایه‌گذاری‌های نوظهور و خطرپذیر مثل ارز دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین از این قبیل محسوب می‌شوند.

لیست سرمایه گذاران انکوباتور آلمان برای اخذ ویزای استارتاپ

طبق اطلاعات سایت incubatorlist، بیش از 20 انکوباتور برای شکل‌گیری هرچه‌ بهتر استارتاپ آلمان در حال فعالیت هستند. جدول زیر حوزه فعالیت چند انکوباتور و اسکلراتور معتبر برای مهاجرت به آلمان است:

حوزه فعالیتعنوان اختصاریسال‌های فعالیتعنوان
خدمات مالیAntlerاز 2017Antler Germany
تکنولوژی و فناوریjoinefاز 2011Entrepreneur First
فناوری اطلاعات، مدیریت خلاقانهwayraاز 2011Wayra Germany
محدودیت خاصی نداردtechstarsاز 2006Techstars and Audi Denkwerkstatt Founder Innovation Lab
توسعه کسب‌وکار
Plug and Playاز 2006PlugAndPlay - FinTech Accelerator
غذا، بیمه، اینترنت، آنالیز داده، مد، ورزش، بیگ دیتا، بازارهای مالی و تکنولوژیbotcampاز 2010Startupbootcamp
غذا، حوزه‌های مالی، کارآفرینی و کسب‌وکارهای اجتماعیEITاز 2009EIT Food Accelerator
فناوری بلاکچین، بازار کریپتوکارنسیLABاز 2017Iconic Lab Accelerator
مدل‌های بازاریابی دیجیتالAPXاز 2018APX Axel Springer and Porsche Accelerator
کالاهای مصرفی، رسانه، نرم‌افزار، حوزه‌های مالی، فناوری اطلاعات، تکنولوژی و سرگرمیHVCاز 1998Ventech
ورزش، سلامت، ویدئو، آموزش، موزیک، گیم و اینترنت نسل 5Quakeاز 2016
Quake Europe 5G Accelerator
بازاریابی B2B، آموزشFFاز 2016Founders Accelerator - Founders Foundation
خدمات اجتماعی، دستگاه‌های الکترونیکیconardاز 1923
Conrad Startup Program
اتوماسیون، بیگ دیتا، انرژی پاک، مصالح ساختمانی، بیوتکنولوژی، تکنولوژی سبز، سخت‌افزار، تکنولوژی، صنعت، تاسیس شرکت، انرژی هوشمند، خدمات مالی، رباتیک، حمل‌ونقل عمومیFreigeistاز 2009Freigeist
توسعه فضای شهریBIAاز 2016Future City Incubator
خدمات مالی، راه‌اندازی و مدیریت صرافیLeAD-leAD Sports and Health Tech Partners
رسانه، تولید محتوا، تکنولوژیML
از 2019Media Lift
خدمات و امور مالیNCA
-NCA
رسانه دیجیتال، مدیریت انرژی، سلامت، فناوری اطلاعات، اینترنت، توسعه شهری، مدیریت رسانهSpinLab

از 2014

SpinLab - The HHL Accelerator

سخن پایانی

راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه گذاری در آلمان در قلب اروپا معمولاً با شناسایی انکوباتور آلمان و مراکز رشد معتبر این کشور صورت می‌گیرند. در این مقاله از مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا، تمامی نکات مربوط به انکوباتور آلمان را ارائه دادیم و در قالب یک جدول، چندین اسکلراتور و انکوباتور معتبر را معرفی کردیم.

یکی از برجسته‌ترین موضوعات مربوط به راه‌اندازی کسب‌وکار، شروع استارت‌آپ‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون (از جمله فناوری بلاکچین، توسعه و مدیریت شهری، تکنولوژی، رسانه، تولید محتوا و غیره) است. اگر شما هم ایده‌های جدیدی را برای شروع یک استارت‌آپ در قلب صنعتی اروپا یعنی کشور آلمان دارد، پس وقت را از دست ندهید و پس از مطالعه این مطلب، با ما تماس بگیرید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

 سوالات متداول

مراکز رشد یا انکوباتورها فقط در مراحل اولیه شروع فعالیت کسب‌وکارها ورود می‌کنند تا به استارتاپ‌ها کمک کنند تا تا ایده‌های خود را به نسخه‌های اولیه یک محصول یا خدمات تبدیل کنند.

 و غیره از سرمایه‌گذاران انکوباتور هستند Entrepreneur First، Antler Germany ، Wayra Germany، Startupbootcamp 

به‌طورکلی، 4 نوع انکوباتور مختلف با هدف‌های گوناگون وجود دارند. انکوباتورهای تجاری، انکوباتورهای تحقیقاتی، انکوباتورهای دانشگاهی و انکوباتورهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر 

خدمات مالی، فناوری اطلاعات، تکنولوژی، آموزش، رسانه، سرگرمی، ورزش، سلامت از جمله حوزه‌های فعالیتی انکوباتورها هستند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال