موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان کدام‌اند

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل 

آلمان (Germany) طبق رتبه‌بندی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی‌ و فرهنگی ملل متحد) (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) در بین پنج مقصد برتر تحصیل بین‌المللی قرار دارد. هر ساله دانشجویان زیادی به بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل مهاجرت می‌کنند.

دانشگاه‌های شهرهای مختلف آلمان، رشته‌ها و برنامه‌های متعددی را به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می‌دهند. از این رو شما باید با اطلاعات کامل، برای تحصیل در شهر‌های آلمان اقدام کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین شهر آلمان برای تحصیل آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل کدام اند؟

چرا دانشجویان باید در شهر‌های آلمان تحصیل کنند؟

با قاطعیت می‌توان گفت آلمان، سرزمین فانتزی دانش‌آموزان است! زیرا تمام امکانات در این کشور فراهم است. از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد! یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تحصیل در آلمان را برای دانشجویان هدف قرار می‌دهد، شهرهای دانشجویی آن است. در ادامه با چند دلیل دیگر برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان آشنا می‌شوید:

  • کیفیت آموزش: استانداردهای تحقیق و تدریس دانشگاه‌های کشور آلمان، در کل جهان شناخته شده است.
  • دانشگاه‌های معروف: معتبرترین دانشگاه‌های جهان و عالی‌ترین آموزش در شهرهای آلمان گنجانده شده‌اند.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: هزینه‌های تحصیل در این کشور، بسیار به‌صرفه‌تر از کشورهای رقیب است و این مزیتی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.
  • کیفیت زندگی: علاوه بر تحصیل فوق‌العاده‌ای که می‌توانید در آلمان داشته باشید، زندگی در آلمان نیز رویای بسیاری از افراد است. چرا که در این کشور می‌توانید امنیت کامل، دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار جذاب، زندگی مقرون‌به‌صرفه و تعامل با جمعیت دانشجویان جهانی را تجربه کنید.

لیست بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل دانشجویان

در جدول زیر با هزینه زندگی در آلمان و ده شهر معروف برای تحصیل آشنا می‌شوید:

شهربهترین دانشگاه هارشته های پرتقاضاهزینه زندگی (ماهانه)
مونیخ (Munich)دانشگاه علمی کاربردی مونیخ (Munich University of Applied Sciences)
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)
دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)
مهندسی علوم کامپیوتر
مهندسی شیمی
مهندسی خودرو
2897 یورو
برلین (Berlin)دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin )
دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین (Berlin International University of Applied Sciences)
دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University Berlin)
هوش تجاری و تجزیه و تحلیل
دوره های تصویرسازی، طراحی و ارتباطات
عکاسی
2816 یورو
فرانکفورت (Frankfurt)دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی فرانکفورت (Frankfurt University of Music and Performing Arts)
مدرسه بازرگانی گوته (Goethe Business School)
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت (Frankfurt School of Finance and Management)
مطالعات تجاری
اقتصاد
ارتباطات
2540 یورو
هامبورگ (Hamburg)دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ (Hamburg University of Fine Arts)
دانشگاه صنعتی هامبورگ (Hamburg University of Technology)
دانشگاه هافن سیتی هامبورگ (Hafen City University Hamburg)
مدیریت کسب و کار
هوانوردی
علم نانو
2393 یورو
بن (Ben)دانشگاه علوم کاربردی (University of Applied Sciences)
دانشگاه مالی و مدیریت (University of Finance and Management)
دانشگاه بن (Ben Universit)
زمين شناسي
فیزیک
ریاضیات
1927 یورو
آخن (Akhena)دانشگاه اف اچ آخن (FH Aachen University)
دانشگاه RWTH آخن (RWTH Aachen University)
دانشگاه فنی راینیش-وستفلیشه آخِن (Rheinische Westphalia University of Technology Aachen)
میکرو و نانوالکترونیک
مهندسی پزشکی
ژئوفیزیک کاربردی
1000 تا 1200 یورو
درسدن (Dresden)دانشگاه علوم کاربردی درسدن (Dresden University of Applied Sciences)
آکادمی هنرهای زیبا درسدن (Dresden Academy of Fine Arts)
دانشگاه صنعتی درسدن (Dresden University of Technology)
مدلسازی محاسباتی و شبیه سازی
منطق محاسباتی
مهندسی سیستم های توزیع شده
1499 یورو
لایپزیگ (Leipzig)دانشگاه لایپزیگ (University of Leipzig)
دانشگاه علوم کاربردی لایپزیگ (Leipzig University of Applied Sciences)
دانشگاه موسیقی و تئاتر لایپزیگ (Leipzig University of Music and Theater)
طیف سنجی پیشرفته در شیمی
اقتصاد انرژی بین المللی و مدیریت بازرگانی
ترویج و آموزش شرکت های کوچک
1415 یورو
اشتوتگارت (Stuttgart)دانشگاه رسانه اشتوتگارت (Stuttgart Media University)
دانشگاه علوم کاربردی فناوری اشتوتگارت (Stuttgart University of Applied Sciences and Technology)
دانشگاه دولتی تعاونی بادن-وورتمبرگ (Cooperative State University of Baden-Württemberg)
معماری و شهرسازی
مهندسی تولید
مهندسی عمران و محیط زیست
1794 یورو
کلن (Cologne)دانشگاه علوم کاربردی کلن (Cologne University of Applied Sciences)
دانشگاه ورزش آلمان کلن (German Sports University Cologne)
مدرسه بازرگانی کلن (Cologne Business School)
فرهنگ؛ اطلاعات و ارتباطات
جامعه و علوم اجتماعی
مطالعات تجاری
2140 یورو

مونیخ (Munich) برای تحصیل

مونیخ به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل، مرکز اصلی فناوری، هنر، نوآوری، تجارت و گردشگری، به نوآوری و اختراعات شناخته شده است. با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و بورسیه‌های تحصیلی متنوع می‌توانید از امکانات تحصیلی شهر مونیخ نهایت استفاده را ببرید.

با زندگی در مونیخ، همچنین می‌توانید از مهمانی‌ها، زندگی شبانه، غذا و خوراکی‌های بی‌نظیر هم لذت ببرید و به بسیاری از شهرهای اروپایی نیز دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید وقت خود را با رفتن به جاهای دیدنی چون گالری‌ها، موزه‌های تاریخی و کلیساها بگذرانید. هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، زندگی در مونیخ را لذت‌بخش‌تر کرده است.

در نتیجه‌ی همه این صحبت‌ها، حتماً متوجه شده‌اید که تحصیل در مونیخ، ارزش دارد! چرا که این شهر، فرصت‌های دکتری و شغلی زیادی را شامل می‌شود؛ با این حال چون سطح رقابت بسیار بالا است، باید نهایت تلاشتان را به کار بگیرید.

برلین (Berlin) شهری برای همه قشر دانشجو

برلین از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است. نکته‌ای که برای تحصیل در این شهر باید به آن توجه کنید، دوره‌های آموزشی هستند که اکثراً به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. وجود دانشگاه‌های دولتی، خصوصی، حرفه‌ای و فنی در این شهر و ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی، دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود جذب می‌کند. تخفیف‌های دانشجویی در گالری‌ها، خرده‌فروشی‌ها، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، از دیگر مزیت‌های زندگی دانشجویی در این شهر محسوب می‌شود.

برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان، شهری پرجنب‌وجوش است که مردم آن، فرهنگ‌های متنوعی دارند. از این رو سازگاری با این فرهنگ‌ها و یادگیری زبان آن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز و در عین حال سرگرم‌کننده باشد.

رفتن به جاهای دیدنی این شهر چون موزه‌های جنگ، خانه‌های سینما، رودخانه شپری، پارک‌های متعدد، گالری‌ها و برج برلین، اوقات فراغت شما را پر خواهد کرد. زندگی در برلین، بسیار کم هزینه‌تر از سایر شهرهای آلمان است؛ بنابراین دانشجویان با درآمد کم هم می‌توانند در این شهر زندگی کنند.

تجربیات شگفت‌انگیزی که در حین تحصیل در برلین به دست خواهید اورد، بهره‌گیری از امکانات بی‌نظیر، فرهنگ غنی و مکان‌های دیدنی، باعث می‌شود که تحصیل در برلین ارزش داشته باشد.

فرانکفورت (Frankfurt) بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان

فرانکفورت به عنوان پایتخت مالی آلمان و یکی از بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان در امور مالی، اقتصاد یا تجارت شناخته شده است. کیفیت آموزش دانشگاه‌های این شهر بسیار بالا است و به همین دلیل برای ذهن‌های جوان جاه‌طلب، بهترین مکان است.

بهترین دانشگاه ها در شهر فرانکفورت آلمان برای تحصیل کدام اند

آسمان‌خراش‌های متعدد و ساختمان‌های منحصربه‌فرد فرانکفورت، آن را به یک شهر آینده‌نگر تبدیل کرده است. زندگی در فرانکفورت، علاوه بر تحصیل عالی، با فعالیت‌های متنوعی همراه است. موزه‌ها، خانه اپرای قدیمی ‌Staedel، خانه گوته و رستوران‌های جذاب، تصمیم شما را برای تحصیل و زندگی در این شهر قطعی می‌کند.

تحصیلات عالی، ارتباطات خوب، فرهنگ‌های متنوع و وجود دفاتر کاری، فرانکفورت را به بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان تبدیل کرده است. به همین دلیل با قاطعیت می‌توان گفت تحصیل در فرانکفورت ارزش دارد.

هامبورگ (Hamburg) مهد تحصیل موسیقی و مد

بهترین شهر آلمان برای تحصیل در رشته‌های موسیقی و مد،‌ هامبورگ است. اینستاگرامرها، مدگرایان و علاقه‌مندان به موسیقی، می‌توانند با تحصیل در این شهر، آینده خود را تضمین کنند. البته دانشگاه‌های متعدد دیگری نیز در‌ هامبورگ وجود دارند که رشته‌ها و دوره‌های مختلف را به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌دهند.

وجود طیف وسیعی از فضاهای سبز برای تفریح، موزه‌ها، پارک‌ها، مراکز موسیقی و تئاتر، گرایش به سمت تفریح را بیشتر می‌کند. خسته شدن از این شهر مدرن و در عین حال سنتی، تقریباً غیر ممکن است. از این رو زندگی در‌ هامبورگ بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

برای دوست‌داران موسیقی،‌ هامبورگ یک مقصد عالی است. مطمئناً اوقات خوشی را با گشت‌وگذار در این شهر تجربه خواهید کرد و از فضای جوان این شهر لذت خواهید برد. پس تحصیل در ‌هامبورگ ارزش دارد.

بن (Ben) شهر چند ملیتی برای همه دانشجویان

بن از محبوبیت سیاسی خاصی برخوردار است و ترکیبی کامل از مدرنیته و فرهنگ محسوب می‌شود. بن به دلیل دانشگاه‌های معروف خود، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل محسوب می‌شود. وجود شرکت‌های چند ملیتی، آینده شغلی شما را تضمین می‌کند.

زندگی در بن، علاوه بر تحصیلات عالی، تفریحات بسیاری را هم ارائه می‌دهد. کوهنوردی در اطراف Siebengebirge، دیدن از موزه‌ها و کاخ‌ها، گشت‌وگذار در گالری‌های هنری و تاریخی و پیاده‌روی در پارک‌ها، از جمله این تفریحات هستند.

اگر به دنبال سبک زندگی مدرن، در عین حال آرام و تحصیلات عالیه هستید، تحصیل در بن ارزش دارد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

آخن (Akhena) شهری برای رشته های فنی و مهندسی

اگر به دنبال تحصیل در رشته‌های فناوری و مهندسی هستید، اخن بهترین مقصد است. کیفیت علمی ‌بالا و آموزش عالی دانشگاه‌های آخن، دانشجویان را از سراسر جهان جذب کرده است.

با اینکه آخن شهر بزرگی نیست، اما جاذبه‌های متعددی چون کلیسا جامع آخن، پارک آخن و فعالیت‌های متعددی مثل پیاده‌روی در مسیر Eifelsteig و استراحت کردن درCarolus Therman این شهر را رویایی کرده‌‌اند. علاوه بر این، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، دانشجویان را برای زندگی در این شهر، ترغیب می‌کند.

با همه این‌ها، تحصیل در این شهر مقرون‌به‌صرفه با دسترسی آسان به بلژیک (Belgium) و هلند (Netherlands)، ارزش دارد.

درسدن (Dresden) برای دانشجویان خارجی

درسدن از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های این شهر، دانش و مهارت‌های عملی خود را کسب کنند. شرکت در دوره‌های کارآموزی متعدد نیز امکان استخدام در شرکت‌های فناوری مدرن را برای دانشجویان امکان‌پذیر می‌کند.

گذراندن یک پیک نیک در کنار قلعه درسدن یا کاخ، سفر دریایی به پراگ و دیدن از گالری‌های هنری، می‌تواند تایم روزهای تعطیل شما را پر کند.

زندگی در این شهر که به عنوان “جعبه جواهرات آلمان” شناخته می‌شود، وجود پروژه‌های مشترک و فعالیت‌های فوق‌برنامه که باعث دوستی با دیگر دانشجویان بین‌المللی می‌شود، قطعاً ارزش دارد.

لایپزیگ (Leipzig) خانه تحصیل هنر

لایپزیگ به عنوان خانه دانشمندان، هنرمندان، آهنگ‌سازان، موسیقی‌دانان و همچنین شاعران شناخته شده است. از این رو بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان محسوب می‌شود. فرصت‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان در این شهر وجود دارد.

با زندگی در لایپزیگ، آینده‌ای درخشان در انتظار شما خواهد بود. علاوه بر این، زندگی فعالی را با وجود باغ وحش‌ها، پارک‌ها و کافه‌ها در لایپزیگ تجربه خواهید کرد.

اگر قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید بدون اینکه برای دریافت آموزش باکیفیت، زیر فشارهای حوزه رقابتی قرار بگیرید، تحصیل در لایپزیگ ارزش دارد.

اشتوتگارت (Stuttgart) برای تحصیل دانشجویان

اشتوتگارت با سیستم آموزشی فوق‌العاده‌ای که دارد، از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل محسوب می‌شود. این دانشگاه‌ها تمام مهارت‌های عملی و نظری را برای موفقیت دانشجویان ارائه می‌دهند. فعالیت‌های فوق‌برنامه، مانند کارگاه‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و باشگاه‌های دانش‌آموزی، فرصتی برای معاشرت و یادگیری دانشجویان فراهم می‌کنند.

بهترین دانشگاه ها در شهر اشتوتگارت آلمان برای تحصیل کدام اند

زندگی در اشتوتگارت، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید از باغ وحش‌ها، رویدادهای فرهنگی متعددی مانند نمایش‌های فیلارمونیک یا اپرا، جشنواره‌های باله یا نمایشگاه‌های مسافرتی این شهر دیدن کنید.

اگر از دوست‌داران طبیعت هستید و برای تحصیل، کشور آلمان را انتخاب کرده اید، تحصیل در اشتوتگارت ارزش دارد.

کلن (Cologne) قدیمی ترین شهر برای تحصیل

کلن یک شهر تاریخی است که قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌ها را دارد. فعالیت‌های فوق‌برنامه، در محیطی متنوع و راحت، به اجتماعی شدن و یادگیری بیشتر دانشجویان منجر می‌شود.

زندگی در کلن، با دیدن جاذبه‌هایی چون بناهای یادبود رژیم نازی، رویدادهای میزبان کشتی‌های دریایی راین و کلیساهای تاریخی همراه است. به همین دلیل قطعاً تحصیل در کلن ارزش دارد.

ارزانترین شهر آلمان برای تحصیل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند هزینه زندگی در کشور آلمان بسیار زیاد است؛ در حالی که برخی از شهرهای آلمان برای تحصیل هزینه کمی‌ دریافت می‌کنند. لایپزیگ (Leipzig) یکی از این شهرهاست. البته این بدین معنا نیست که کیفیت آموزش در دانشگاه‌های شهر لایپزیگ پایین است. بلکه نام‌های مشهور متعددی مثل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گوته شاعر و فیلسوف فردریش نیچه از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاه لایپزیگ هستند. در طول سال‌ها اقتصاد این شهر پیشرفت چشمگیری داشته و این بدین معنا است که دانشجویان، آینده تحصیلی و شغلی فوق‌العاده‌ای در این شهر خواهند داشت.

گرانترین شهر آلمان برای تحصیل

مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این شهر، تلاش می‌کنند. در واقع می‌توان گفت بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان، مونیخ است. البته این را فراموش نکنید که سطح بالای آموزش در این شهر، هزینه بالایی را هم می‌طلبد. به گونه‌ای که مونبخ، گرانترین شهر آلمان برای تحصیل است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کدام شهرند؟

آلمان یک کشور رویایی برای تحصیل و زندگی است. به گونه‌ای که بسیاری از مردم از کشور‌های مختلف، برای مهاجرت به آلمان و اقامت آلمان تلاش می‌کنند. اگر آینده تحصیلی برایتان اهمیت دارد و به‌دنبال مدارک حرفه‌ای و معتبر هستید، بهتر است شهرهای زیر را برای تحصیل انتخاب کنید؛ چرا که بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل هستند و برترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل دارند:

  • هایدلبرگ (Heidelberg)
  • برمن (Bremen)
  • فرایبورگ (Freiburg)
  • ماربورگ (Marbug)
  • دارمشتات (Darmstadt)
  • مونستر (Monster)
  • اولدنبرگ (Oldenburg)

از آنجایی که رقابت و شرایط برای پذیرش در این دانشگاه‌ها بسیار زیاد است، باید برای پذیرش، تمام تلاشتان را به کار بگیرید.

شهرهایی با دانشگاه‌های انگلیسی زبان

مهاجرانی که برای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند، معمولاً به زبان انگلیسی مسلط هستند. اما باید این را هم مدنظر داشته باشید که نمی‌توانید در همه دانشگاه‌ها فقط با زبان انگلیسی پذیرش شوید‌. دانشگاه‌هایی که تمام دوره‌ها را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، خصوصی هستند. برخی دیگر از دانشگاه‌ های آلمان هم تنها برخی از دوره‌ها را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. این دانشگاه‌ها در شهرهای زیر هستند:

بهترین دانشگاه ها در انگلیسی زبان آلمان برای تحصیل کدام اند

  • برلین (Berlin)
  • مونیخ (Munich)
  • فرانکفورت آم ماین (Frankfurt am Main)
  • کلن (Cologne)
  • هامبورگ (Hamburg)

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی

پزشکی یکی از پرطرفدارترین و البته سخت‌ترین رشته‌های تحصیلی است. آینده شغلی و تحصیلی این رشته بسیار موفق است و همین موضوع موجب شده افراد به آن علاقه‌مند شوند. برای رسیدن به پزشکی باید یک مدرک معتبر داشته باشید و در یک دانشگاه معتبر هم تحصیل کرده باشید. اگر مقصد شما برای تحصیل در این رشته، آلمان است، مونیخ و‌ هایدلبرگ بهترین شهر‌ها هستند. دانشگاه‌های این دو شهر، بهترین آموزش را در زمینه پزشکی دارند و دانشجویان را با مدارک معتبر، فارغ‌التحصیل می‌کنند. از آنجایی که بازار کار پزشکی هم در این شهر‌ها خوب است، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند.

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل مهندسی

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل، به دلیل قرار گرفتن این کشور بین برترین قدرت‌های مهندسی، همیشه پرجمعیت بوده است. علاقه‌مندان همواره در حال بررسی دانشگاه‌های مهندسی در کشور آلمان هستند. اولین موضوع مورد بررسی آن‌ها، شهرهایی است که دانشگاه‌های مهندسی در آن متمرکز شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • آخن (Akhena)
  • مونیخ (Munich)
  • اشتوتگارت (Stuttgart)

با این که پذیرش در دانشگاه‌های مهندسی این دو شهر، شرایط دشوار و پیچیده‌ای دارد، اما آینده شما را از همه لحاظ تضمین می‌کند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته جهان است. از این رو دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. اما لازم است قبل از مهاجرت، با بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل اشنا باشید. با اطلاع از بهترین شهر آلمان برای تحصیل، پذیرش شما آسان‌تر صورت می‌گیرد.

 

سوالات متداول

آخن، بن، هامبورگ، فرانکفورت، برلین، مونیخ، کلن، اشتوتگارت، لایپزیگ و درسدن

به دلیل کیفیت بالای آموزش و زندگی، وجود دانشگاه‌های معروف و مقرون‌به‌صرفه بودن، دانشجویان باید در شهرهای آلمان تحصیل کنند.

ارزانترین شهر، اشتوتگارت و ارزانترین شهر، لایپزیگ است.

شهرهای مونیخ و‌ هایدلبرگ بهترین دانشگاه‌ها را در رشته پزشکی دارند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها