موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی شهر فردریکتون کانادا (Fredericton)

معرفی شهر فردریکتون کانادا (Fredericton)

شهر فردریکتون کانادا (Fredericton)، مرکز استان نیوبرانزویک است. این شهر ترکیبی از فرهنگ مدرن سنتی است. این شهر زیبا که در امتداد سواحل رودخانه سنت جان (Saint John River) قرار گرفته است، بهشتی برای علاقه‌مندان به هنر و حضور در فضاهای طبیعی بکر به شمار می‌رود. خیابان‌های مرکز شهر با ترکیبی متنوع از معماری تاریخی و معاصر، از جمله ساختمان باشکوه مجلس قانونگذاری و گالری هنری بیوربروک (Beaverbrook Art Gallery)، که مجموعه‌ای قابل‌توجه از هنرهای محلی و بین‌المللی را در خود جای داده است، آراسته شده.

در شهر فردریکتون کانادا، فستیوال‌های هیجان‌انگیزی مانند، جشنواره جاز Harvest Jazz & Blues Festival که هر پاییز خیابان‌ها را به یک کنسرت پرجنب‌وجوش تبدیل می‌کند، برگزار می‌شود. فضاهای سبز فراوان فردریکتون، علاقه‌مندان به طبیعت را به کشف زیبایی‌های این شهر دعوت می‌کند. برای بهره بردن از این فضاها، تنها کافی است در پارک Odell قدم بزنید یا یک سفر آرام با کایاک در رودخانه داشته باشید! این ترکیب هماهنگ از طبیعت، فرهنگ و تاریخ، فردریکتون را به مقصدی منحصر به فرد و فریبنده در قلب اقیانوس اطلس کانادا تبدیل کرده است.

اطلاعاتی درباره شهر فردریکتون کانادا (Fredericton)
نام شهرفردریکتون (Fredericton)
پرچمپرچشم شهر فردریکتون
استاننیوبرانزویک
جمعیت (2023)61,562
مساحت۴,۵۲۱٫۷۲
زبان رسمیانگلیسی
آب‌وهوامرطوب تابستانی گرم با تابستان‌های کوتاه و گرم و زمستان‌های طولانی و سرد
حزب حاکمحزب محافظه کار
شهردارکیت راجرز (Kate Rogers)
منطقه زمانییوتی‌سی ۴- (AST)
وب سایتwww.fredericton.ca
لقبThe City of Stately Elms, The Celestial
شعارFredericopolis, silvae filia nobilis
فردریکوپولیس، دختر نجیب جنگل
نمادنماد شهر فردریکتون کانادا

بعد از این توضیحات مختصر و البته مفید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره شهر زیبای فردریکتون کانادا صحبت کنیم. از آب‌وهوای شهر گرفته تا فرهنگ و مردم فردریکتون و زندگی در این شهر کانادایی.

نقشه فردریکتون کانادا

آب‌وهوای شهر فردریکتون کانادا

به‌طور کلی استان نیوبرانزویک دارای آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب در سراسر استان است. البته شمال استان که درست زیر قطب شمال قرار دارد، زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می‌کند. اما خود شهر فردریکتون دارای آب‌وهوای نیمه قاره‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های خیلی سرد است. معمولا هر ساله در زمستان، بیش از 1 سانتی متر عمق برف، در حدود 105 روز در سال در فردریکتون دیده می‌شود.

بهترین زمان سال برای بازدید از استان نیوبرانزویک و خصوص شهر فردریکتون را می‌توان بهار یا پاییز در نظر گرفت. آب‌وهوای این شهر در این دو فصل، برای سفر بسیار مساعد است. البته بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای این شهر در تابستان رخ برگزار می‌شوند.

معمولا گرم‌ترین ماه‌های شهر فردریکتون، جولای و آگوست هستند؛ سردترین ماه‌ها نیز ژانویه و فوریه. اگر هم می‌خواهید در این شهر زیبا بارش باران را مشاهده کنید، ماه‌های ژوئن و دسامبر را برای سفر به این شهر، از دست ندهید. جزئیات کامل درباره آب‌وهوای کانادا را در صفحه اختصاصی آن بخوانید:

حتما بخوانید:
آب‌وهوای کانادا

اقتصاد شهر فردریکتون کانادا

فردریکتون همواره یکی از شهرهای عالی کانادا برای تجارت انتخاب می‌شود. این شهر از نظر بسیاری از تجار، پایتخت استارت‌آپ‌های کانادا و مقصد اول مهاجران با استعداد است (منبع: مجله fDI). بر اساس مطالعات منتشر شده از سال 2016 توسط KPMG Competitive Alternatives، زمانی که صحبت از رقابت‌پذیری در هزینه‌های زندگی به میان می‌آید، فردریکتون رتبه اول کانادا را به خود اختصاص می‌دهد. از همین رو، شهر فردریکتون کانادا در موارد زیر همیشه پیشگام بوده است:

  • حمایت از کارآفرینان
  • جذب و حفظ افراد با استعداد و متخصص
  • ایجاد یک اکوسیستم تجاری قوی از طریق همکاری و مشارکت با سهامداران کلیدی
  • تشویق به رشد کسب‌وکارهای تاسیس شدهبه واسطه ارزیابی‌های تاثیرگذار

پایتخت نیوبرانزویک دارای یک اقتصاد با ثبات با صنایع مختلف مانند فناوری، آموزش، مهندسی و ساخت‌وساز، کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و… است. وجود دانشگاه نیوبرانزویک در شهر فردریکتون و بسیاری دیگر از موسسات آموزشی، به رشد یک بازار کار نسبتاً باثبات کمک می‌کند. این موضوع هم می‌تواند برای جویندگان کار و هم برای افرادی که به دنبال آینده بهتر و زندگی طولانی مدت در این شهر هستند، اطمینان بخش باشد. بخش‌های سنتی‌تر نیز فرصت‌های سودآوری را نوید می‌دهند، از جمله حوزه‌های مهمان‌داری و رستوران، امور مالی و اداری، تجارت، خرده‌فروشی، و خدمات دولتی.

تمرکز ده‌ها ساله شهر فردریکتون بر زیرساخت‌های دیجیتال، منجر شده این شهر به عنوان یک منطقه نوآوری و یکی از هفت جوامع هوشمند در جهان شناخته شود. با افزایش چشمگیر فرصت‌های شغلی در طول سال‌های پس از کووید و نرخ بیکاری بسیار پایین‌تر از میانگین ملی، فردریکتون فرصت‌های شغلی بی‌شماری را برای تازه واردان ماهر و مهاجران آینده، ارائه می‌دهد.

کایاک سواری در رودخانه سنت جان شهر فردریکتون کانادا

تصویری از کایاک‌سواری فردی در رودخانه سنت جان، در شهر فردریکتون کانادا

زندگی در شهر فردریکتون کانادا

از آنجایی‌که بسیاری از مهاجران به دلیل مشاغل و خدماتی که ارائه می‌دهند، اغلب بزرگترین شهرهای کانادا را برای زندگی انتخاب می‌کنند، شاید زندگی در شهر کوچکی مانند فردریکتون در نگاه اول، چندان جالب به نظر نرسد. با این حال، متوجه خواهید شد که فردریکتون، اگرچه شهر کوچکی است، اما بسیاری از امکانات و خدمات مشابه شهرهای بزرگ را ارائه می دهد. این شهر، بسیار مقرون به صرفه تر از شهرهای بزرگ شهری مانند تورنتو و ونکوور است.

یکی از مهمترین مزایای زندگی در شهر فردریکتون کانادا، بازار مسکن مقرون به صرفه آن است. در مقایسه با شهرهای بزرگتر مانند تورنتو، ونکوور یا حتی مونترال، هزینه خرید یا اجاره خانه در فردریکتون به میزان قابل توجهی کمتر است. این قیمت پایین، به ساکنان اجازه می‌دهد تا کیفیت زندگی بهتری داشته باشند و بتوانند با خیال راحت‌تر مسائل مالی خود را مدیریت کنند. همین موضوع باعث شده است فردریکتون، در سال 2021، به عنوان یکی از 10 شهر برتر کانادا رتبه‌بندی شود. علاوه براین، این شهر مفتخر است که در فهرست 21 شهر برتر هوشمند جهان و همچنین یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار از راه دور قرار گرفته است.

فراتر از هزینه مقرون به صرفه مسکن، هزینه کلی زندگی در شهر فردریکتون به طور کلی کمتر از مراکز اصلی دیگر شهرهای کانادا است. هزینه امکانات رفاهی مانند تهیه خواربار، حمل‌ونقل، مهدکودک و تفریحات ​​بسیار منصفانه هستند.

وضعیت کار در فردریکتون کانادا

همان‌طور که گفتیم فردریکتون، شهری است که به علت پیشرفت تکنولوژی و IT، دارای فرصت‌های شغلی خوبی است. همچنین این شهر از نظر خدمات، در سطح شهرهای بزرگ و پیشرفته قرار دارد. فردریکتون کانادا، به عنوان “پایتخت تاسیسات کانادا”، کارآفرینان، متخصصان ماهر، دانشجویان بین‌المللی و افرادی که به‌دنبال یک زندگی سالم و بی دردسر هستند را جذب می کند. بنابراین درصورتی‌که در این حوزه‌ها کار می‌کنید، می‌توانید این شهر را به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی جذاب، مدنظر قرار دهید.

اگر قرار است، به کانادا مهاجرت کنید و مقصدتان شهر فردریکتون است، احتمالا موضوع شرایط کار در این شهر هم برای شما مهم است. پس بد نیست بدانید، براساس آخرین گزارشات منتشر شده، درآمد سالانه در شهر فردریکتون به‌طور میانگین برابر با 51,197 دلار است. یعنی تقریبا ساعتی 24,61 دلار! این درحالی است که میانگین هزینه‌های زندگی در شهر فردریکتون کانادا نیز برای یک فرد مجرد اجاره نشین، ماهانه 2,904 دلار است. پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر خودتان هم زرنگ باشید، با کار و زندگی در شهر فردریکتون، نه تنها می‌توانید از پس مخارج زندگی خود برآیید، بلکه امکان پس‌انداز کردن و رفاه بیشتر را نیز خواهید داشت.

مشاهیر شهر فردریکتون

بالاتر گفتیم که شهر فردریکتون کانادا شهری است فرهنگی و ادبی. دلیل این ادعا این است که این شهر، وطن نویسنده جاناتان اودل (Jonathan Odell) – طنزپرداز آمریکایی – بوده است. علاوه‌براین، رمان‌نویس جولیا کاترین هارت (Julia Catherine Beckwith Hart) و شاعران سر چارلز رابرتز (Sir Charles George Douglas Roberts) – پدر شعر کانادایی- ، بِلیس کارمان (Bliss Carman)  و فرانسیس شرمن (Francis Sherman) از جمله مشاهیر کانادایی متولد شده در این شهر هستند.

جدول زیر، لیستی از مشاهیر شهر فردریکتون کانادا است که یا در این شهر متولد شده‌ یا در آن زندگی کرده‌اند:

جدول زیر، لیست برخی از مشاهیر شهر فردریکتون کانادا است که یا در این شهر متولد شده‌ یا در آن زندگی کرده‌اند.
نامحوزه فعالیتسال تولدسال مرگ
جیک آلنورزش1990-
ربکا آگاتا آرمورادبیات18451891
جان بابیتعلم و دانش18451889
تروی برویرصنعت خرده فروشی1971-
بلیس کارمنادبیات18611929
هرب کورتیسادبیات1946
مایک ایگلزورزش1963-
هیو هاولاک مک لینسیاست18541938
هال مریلورزش1964

کلا آخر

شهر فردریکتون کانادا، مرکز استان نیوبرانزویک است و یک شهر ساحلی زیبا با فرهنگی غنی است. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به واسطه آن به این شهر مهاجرت کنید، شرکت در برنامه استانی نیوبرانزویک است. اما اگر هرگونه سوالی در ذهن دارید، خیلی راحت با پر کردن فرم مشاوره زیر و یا درج نظرات در انتهای همین صفحه، می‌توانید آن را از مشاوران ما بپرسید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سوالات متداول

شهر فردریکتون، مرکز استان نیوبرانزویک کانادا است.

شهر فردریکتون دقیقا به دلیل هزینه های پایین زندگی، جزء 10 شهر برتر کانادا و در لیست 21 شهر برتر جهان برای زندگی است.

بهترین فصل‌ها برای سفر به شهر فردریکتون، بهار و پاییز است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال