موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان 

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان 

آوسبیلدونگ یکی از برنامه‌های مهاجرتی در کشور آلمان است. این برنامه آموزش محور بوده و هرساله تعداد زیادی از مهاجرین از طریق آن به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. یکی از دوره‌های پرطرفدار آوسبیلدونگ فیزیوتراپی است.

یک دوره آموزش فیزیوتراپی تقریبا سه‌ساله است که به 1600 ساعت آموزش عملی و 2900 ساعت آموزش تئوری تقسیم می‌شود. در پایان دوره آموزشی کارگروهی در بین فیزیوتراپیست‌ها لازم است. اگر شما نیز متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با شرایط آن بیشتر آشنا شوید.

درباره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

فیزیوتراپیست‌ها در آلمان در بخش‌های تناسب اندام، ورزش و سلامتی نیز به‌طور فزاینده‌ای مورد تقاضا هستند. آن‌ها می‌توانند دوره‌های پیشگیرانه و توانبخشی و همچنین تمرین‌های ورزشی را برای افراد طراحی کنند. متقاضیان شرکت در دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی‌ به‌صورت تئوری و عملی اصول کار فیزیوتراپی را فراگرفته و مدرک معتبری را دریافت کرده که بوسیله آن می‌توانند وارد بازار کار کشور آلمان شوند. اگر شما نیز علاقه دارید از طریق برنامه مهاجرتی آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنید، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب بهترین آوسبیلدونگ ها در آلمان را مطالعه کنید.

شرایط کلی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان عبارت‌اند از:

شرایط کلی آوسبیلدونگ رشته آشپزی
نوع آموزش دوگانه (تئوری و عملی)
مدت‌زمان آموزش 3 تا 4.5 سال
کمک هزینه آموزشی 1018 یورو

چرا آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

فیزیوتراپی یکی از مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان است که به‌صورت مستقیم با مردم سروکار دارد. شما در این شغل به مردم کمک می‌کنید تا اثرات ناشی از کهولت سن، تصادفات و اتفاقاتی که سبب آسیب به بدن آن‌ها شده است، کاهش و بهبود یابد. سالمندان به‌دلیل کهولت سن با بیماری‌هایی مانند آرتروز، رماتیسم و غیره دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

کار فیزیوتراپیست‌ها در این مواقع اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. با توجه به موارد مذکور کشور آلمان محل مناسبی برای مهاجرت فیزیوتراپیست‌ها و کادر درمان است. شما می‌توانید برای مهاجرت به آلمان در دوره‌های آسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان شرکت کرده و به بازار کار معرفی شوید. قبل از پرداختن به محل‌های کار فیزیوتراپیست‌ها در آلمان، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مهاجرت کادر درمان به این کشور بدانید، مطلب مهاجرت کادر درمان به آلمان را مطالعه کنید.

محل‌های زیادی در آلمان متقاضی جذب فیزیوتراپیست‌ها هستند که عبارت‌اند از:

  • بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها
  • مراکز بهداشتی
  • خانه‌های سالمندان
  • مراکز تناسب اندام
  • باشگاه‌های ورزشی
  • مراکز توانبخشی

همان طور که اشاره شد، فرصت‌های شغلی زیادی برای فیزیوتراپیست‌ها در آلمان وجود دارد. در صورت اطلاعات بیشتر درباره کار در آلمان، مطلب زیر را مطالعه کنید:

حتما بخوانید:
کار در آلمان

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

دوره آوسبیلدونگ یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب آلمان است. این برنامه برای همه ملیت‌ها، اعم از شهروندان آلمان، اتحادیه اروپا و یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا در دسترس است. به‌طور کلی کشور آلمان بیش از 300 شغل را در لیست آوسبیلدونگ قرار داده و برای آن‌ها برنامه‌های آموزشی تعریف کرده است. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که از طریق ویزای آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنید، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب آوسبیلدونگ آلمان را مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ فیزیوتراپی عبارت‌اند از:

  • حداکثر سن 25 سال
  • اثبات تمکن مالی؛ به این منظور بایستی دارای 600 تا 700 یورو برای زندگی یک ماه باشید.
  • تسلط به زبان آلمانی؛ ارائه حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2.
  • مهاجرت از این طریق نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و ارائه دیپلم پایان تحصیلات متوسطه کافی است.

همان طور که گفته شد مدرک زبان در کشور آلمان برای مهاجرت به این کشور از طریق آوسبیلدونگ ضروری است. متقاضی به مقداری آلمانی نیاز دارد و B1 سطح خوبی برای شروع است، اما مطمئناً باید با گذشت زمان آن را بهبود دهد.

وظایف یک فیزیوتراپیست در آلمان در یک نگاه

فیزیوتراپی در آلمان یکی از مشاغلی است که به‌صورت مستقیم با بیماران ارتباط دارد. به‌طور کلی شما می‌توانید با اخذ ویزای کاری اوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کرده و مشغول کار شوید. در ادامه وظایف فیزیوتراپیست‌ها در آلمان را بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز متقاضی مهاجرت کاری به آلمان هستید، بهتر است پیش از ادامه کار مطلب ویزای کار آلمان را مطالعه کنید.

شرایط آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

وظایف یک فیزیوتراپیست در آلمان در یک نگاه عبارت‌اند از:

  1. پشتیبانی: در این بخش شما درمان‌های فردی و گروهی را مدیریت خواهید کرد. همچنین تمرینات خاصی را طراحی کرده و آن‌ها  را با بیماران خود انجام می‌دهید.
  2. نظارت: در بخش نظارتی، شما فرایندهای درمانی را مشاهده و آن‌ها را به‌صورت مکتوب مستند می‌کنید.
  3. درمان: در این بخش شما بیماران خود را با استفاده از روش‌ها و تمرینات مختلف، هم در مرکز درمانی و هم در منزل، درمان خواهید کرد.
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

افرادی که از طریق آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان به این کشور مهاجرت می‌کنند، در سال‌های متفاوت آموزش و حضور در این کشور درآمدهای مختلفی خواهند داشت. از آن‌جایی که آموزش آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان مبتنی بر مدرسه است معمولا در حین آموزش حقوقی به فیزیوتراپیست‌ها پرداخت نخواهد شد، اما اگر آموزش خود را در بخش دولتی انجام می‌دهید، طبق داده‌های وب‌سایت azubiyo.de حقوق شما به‌صورت زیر خواهد بود:

وضعیت درآمد در طوا دوره آوسبیلدونگ
سال اول آموزش 1000 تا 1050 یورو
سال دوم آموزش 1050 تا 1100 یورو
سال سوم آموزش 1150 تا 1200 یورو
سال چهارم آموزش 1200 تا 1250 یورو

پس از اتمام دوره حقوق شما افزایش یافته و طبق داده‌های وب‌سایت salaryexpert.com به شکل زیر است:

میانگین حقوق سالانه فیزیوتراپیست در آلمان
میانگین حقوق سالانه83,400 یورو
حقوق فیزیوتراپیست با 1 تا 2 سال سابقه کاری43,600 یورو
حقوق فیزیوتراپیست بالای 2 تا 5 سال سابقه کاری58,200 یورو
حقوق فیزیوتراپیست بالای 5 تا 10 سال سابقه کاری86,000 یورو

دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپیست در آلمان

دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان شامل دو بخش تئوری و عملی است. در بخش تئوری شرکت کنندگان با ساختار درونی بدن انسان آشنا شده و تکنیک‌های مختلف درمان و معاینه را یاد می‌گیرند. همچنین با تئوری‌های حرکت و تمرین آشنا خواهند شد. در بخش عملی نیز افراد زمان زیادی را در سالن‌های ورزشی گذرانده و تکنیک‌های مختلف درمانی را تمرین می‌کنند. به‌طور کلی برای هر یک از مشاغل آوسبیلدونگ برنامه آموزشی خاصی تدوین شده است که در صورت آشنایی بیشتر لیست آوسبیلدونگ آلمان را مطالعه کنید.

برنامه آموزشی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان به‌ شکل زیر است:

برنامه آموزشی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان
سال اولآناتومی (مفاصل، استخوان ها و عضلات) / فیزیولوژی
سال دومآسیب شناسی / تکنیک‌های درمانی
سال سومپیشگیری / توان‌بخشی
بخش عملی1600 ساعت کارآموزی عملی در مراکز مختلف

کدام شهرها برای فیزیوتراپیست‌ ها مناسب‌ترند

دستمزد فیزیوتراپیست‌ها در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer.com متوسط ​​حقوق فیزیوتراپیست (حقوق ناخالص) در شهرهای مختلف آلمان عبارت است از:

شهرمیزان درآمد در ماه بر حسب یورو
برلین (Berlin)7800 یورو در ماه
برمن (Bremen)6340 یورو در ماه
دورتموند (Dortmund)6550 یورو در ماه
درسدن (Dresden)6250 یورو در ماه
دوسلدورف (Dusseldorf)6620 یورو در ماه
اسن (Essen)6920 یورو در ماه
فرانکفورت (Frankfurt)7000 یورو در ماه
هامبورگ (Hamburg)7790 یورو در ماه
کلن (Koln)7020 یورو در ماه
مونیخ (Munchen)7030 یورو در ماه

آینده شغلی برای فیزیوتراپیست در آلمان

این شغل فرصت‌های بسیار خوبی برای آینده در اختیار شما قرار خواهد داد. به‌دلیل امید به زندگی بالا در آلمان و نیاز به آمادگی جسمانی در سالمندان، فیزیوتراپیست‌ها در این کشور بسیار محبوب هستند. در نتیجه پس از پایان آموزش، نگران بیکاری نخواهید بود.

براساس گزارش وب‌سایت statista.com  تعداد فیزیوتراپیست‌های مشغول به کار آلمان در سال 2020 حدود 195 هزار نفر بوده که افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال 2000، که 78 هزار نفر در این حرفه مشغول بوده‌اند، داشته است. پیش بینی می‌شود که این روند افزایشی در سال‌های آتی نیز ادامه دار باشد. تعداد دفعات مراجعه مردم آلمان به فیزیوتراپیست‌ها از سال 2018 افزایش یافته است. به‌طور کلی گفته می‌شود 23 درصد از مردم آلمان حداقل یک بار در سال به فیزیوتراپیست‌ها مراجعه می‌کنند.

با این حساب موقعیت‌های شغلی زیادی به‌ویژه در بخش‌ بهداشت عمومی و بیمارستان‌ها برای شما وجود خواهد داشت. حتی می‌توانید به‌صورت شخصی کار کنید و آینده شغلی خوبی داشته باشید. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین محل مناسبی برای اشتغال پزشکان و پرستاران هستند.

برای آشنا شدن با موقعیت‌های شغلی دیگر در زمینه بهداشت و درمان پیشنهاد می‌شود مطالب مهاجرت پزشکان به آلمان و مهاجرت پرستاران به آلمان را مطالعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

اوسبیلدونگ فیزیوتراپی یکی از مسیرهای مهاجرتی خوب برای افراد علاقه‌مند به حرفه فیزیوتراپی است. با توجه به امید به زندگی بالا در آلمان و نیاز به آمادگی جسمانی در سالمندان این کشور، تقاضا برای فیزیوتراپیست‌ها در این کشور زیاد بوده و آینده شغلی خوبی را پیش رو خواهند داشت. شما می‌توانید با گذراندن آموزش‌های تئوری و عملی این دوره وارد بازار کار شوید. اگر قصد مهاجرت به آلمان از این طریق را دارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با شرایط و نکات کلی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آلمان آشنا شوید.

سوالات متداول

3.5 سال (کاهش دوره به 2.5 تا 3 سال نیز ممکن است)

بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، مراکز بهداشتی، خانه‌های سالمندان، مراکز تناسب اندام، باشگاه‌های ورزشی و مراکز توانبخشی

حداکثر 25 سال سن، اثبات تمکن مالی، مدرک زبان آلمانی B2 و دیپلم تحصیلات متوسطه.

سالانه 56370 یورو

guest
18 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها