موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا

دانشگاه های پزشکی در استرالیا از بهترین موسسات آموزشی دنیا در زمینه ارائه تحصیلات پزشکی هستند که سالانه از طرف دانشجویان خارجی به ویژه ایرانیان مورد توجه واقع می شوند.

شرایط فوق العاده تحصیل پزشکی در استرالیا، آینده کاری درخشان و همچنین دریافت اقامت استرالیا بی نظیر هزاران دانشجوی خارجی را ترغیب کرده که برای گرفتن تخصص پزشکی در استرالیا اقدام کنند.

در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا اطلاعات دقیقی را نسبت به شرایط تحصیل پزشکی، بورسیه پزشکی و همچنین هزینه پزشکی در استرالیا بدست آورید.

تحصیل پزشکی در استرالیا

چرا تحصیل پزشکی در استرالیا؟

استرالیا از دیرباز تاکنون یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان خارجی بوده است. دانشکده های پزشکی استرالیا به دلیل کیفیت آموزش و اکتشافات خود در زمینه های گوناگون پزشکی دارای شهرت بین المللی شایسته ای هستند.

در حال حاضر تعداد زیادی از این دانشگاه های براساس رده‌بندی های جهانی در جایگاه‌های فوق العاده‌ای هستند. تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در زیر به اصلی ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • رنکینگ های جهانی فوق العاده دانشگاه‌ها
  • استفاده از بهترین و با کیفیت ترین امکانات دانشگاهی
  • برخورداری از اساتید عالی علمی
  • چارت آموزشی پژوهش محور
  • فرصت اخذ اقامت استرالیا
  • فرصت پیدا کردن کار

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در استرالیاست. شما قبل از اینکه به تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا بپردازید باید با شرایط تحصیل در آن آشنا شوید. برای تحصیل پزشکی باید شرایط زیر را داشته باشید.

سن

حداقل سن متقاضیان تحصیل پزشکی در استرالیا باید 18 سال باشد.

مدرک تحصیلی

حدقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در استرلیا دیپلم است یا درصورتی که فارغ التحصیل دانشگاهی هستید برابر سازی مدرک تحصیلی شما کفایت می کند.

تمکن مالی

متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی استرالیا باید بودجه کافی جهت پرداخت هزینه اقامت خود در استرالیا را داشته باشند. دانش آموز یا دانشجو متقاضی باید هزینه یکسال شهریه و مخارج زندگی خود در استرالیا را داشته باشد.

لازم به ذکر است مقدار آن براساس مقاطع تحصیلی متفاوت است. این نامه باید از حساب بانکی به‌نام خود متقاضی یا والدین او باشد و در 3 ماهه منتهی به اخذ ویزای تحصیلی صادر شده باشد.

علت اصرار برای نشان دادن تمکن مالی این است که برای کارمند سفارت ثابت شود متقاضی می تواند از عهده مخارج و هزینه های یک سال آینده خود در استرالیا بر بیاید. تمکن مالی که باید متقاضی تحصیل در استرالیا تامین کند 20290 دلار استرلیا است.

پزشکی در استرالیا

شرایط سلامتی

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از لحاظ وضعیت سلامتی باید استانداردهای لازم استرالیا را داشته باشند. در نتیجه این افراد باید برخی از آزمایش ها و معاینات بهداشتی لازم را انجام دهند.

نتایج معاینات متقاضی توسط یک پزشک ارزیابی و به مسئولین بخش سلامت اداره مهاجرت استرالیا ارجاع داده می شوند. هدف از ارزیابی وضعیت سلامتی شما در اخد این ویزا بخاطر موارد زیر است:

جامعه استرالیا را از نظر سلامت عمومی و برخی بیماری های خطرناک محافظت می کند. به مسئولین بخش سلامت استرالیا کمک می کند تا نسبت به برآورد هزینه هایی که برای خدمات پزشکی، تامین اجتماعی و .. باید پرداخت شود، ارزیابی و پیش بینی درستی داشته باشند.

بورسیه پزشکی در استرالیا

بورسیه تحصیلی یک فرصت عالی برای کاهش بار هزینه های مالی متقاضیان تحصیل پزشکی در استرالیا است. خوشبختانه، در استرالیا بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برای کمک به متقاضیان تحصیلی در هزینه های مختلف مربوط مانند هزینه های تحصیل یا اقامت طراحی شده است.

اگر دانشجوی ممتاز هستید شرایط برای اخذ بورسیه تحصیلی  برای شما مقدور است.

اطلاعات مربوط به این موضوع بسته به سیاست داخلی دانشگاه می تواند هر از گاهی تغییر کند، بنابراین توصیه می کنیم برای درخواست گزینه های جایگزین به دفتر بین المللی دانشگاه خود مراجعه کنید.

در زیر برخی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی پزشکی در استرالیا را نام برده ایم:

  • بورسیه های جوایز استرالیا Australia Awards
  • جوایز بورسیه تحصیلات تکمیلی Endeavour Postgraduate Scholarships Awards
  • بورسیه های بین المللی تحقیقات تکمیلی (IPRS)
  • بورسیه های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی University of Sydney International Research Scholarships
  • بورسیه های بین المللی آدلاید Adelaide Scholarships International
  • بورسیه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن University of Melbourne Graduate Research Scholarships

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی در استرالیا

همانطور که در بالا بیان کردیم بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل پزشکی در استرالیا وجود دارد. اما اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا دارای شرایطی هست که در زیر به مهم ترین آنها اشاره کردیم:

بورسیه تحصیلی پزشکی در استرالیا

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس بالای 6.5
  • معدل بالای دیپلم یا کارشناسی
  • داشتن توصیه نامه از دانشگاه مورد پذیرش در استرالیا
  • داشتن مقاله یا ثبت اختراع
  • داشتن امتیازات یا جوایز بین المللی

دانشگاه های پزشکی در استرالیا

در کشور استرالیا برای تدریس پزشکی دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که از نظر رنکینگ جهانی در جایگاه مناسبی هستند. در زیر برخی از  بهترین دانشگاه‌ های استرالیا در زمینه پزشکی و سلامت را به همراه رنکینگ آنها به شما معرفی می کنیم:

بهترین دانشگاه های پزشکی در استرالیاآخرین رده بندی جهانی
دانشگاه سیدنی
The University of Sydney
24
دانشگاه ملبورن
Melbourne University
31
دانشگاه کوئیزلند
University of Queensland
47
دانشگاه موناش
University of Monash
58
دانشگاه نیوکاسل استرالیا
University of Newcastle, Australia
207
دانشگاه بوند استرالیا
Bond University
1279

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی همیشه جز معضلات آن به شما رفته است، به ویژه برای افرادی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی فارغ التحصیل شوند.

معمولاً مدارک پزشکی جز پر هزینه ترین مدارک هستند. هزینه های بین المللی دوره های پزشکی در استرالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت است و از 30000 دلار استرالیا تا 80000 دلار استرالیا متغیر می باشد به این ترتیب، در پایان تحصیل شما پس از هفت سال، کل هزینه مدرک شما می تواند حدود 300000 دلار باشد.

هنگام دریافت نامه پیشنهادی خود، باید یک سپرده اولیه پرداخت کنید که می تواند تا 15000 دلار استرالیا افزایش یابد. علاوه بر این، دانشگاه مورد نظر امکان دارد برای سایر هزینه های جانبی ثبت نام شما چند صد دلار بیشتر از شما هزینه دریافت کند. این مقدار پول بین 150 تا 500 دلار استرالیا متغیر است.

باید بدانید که هزینه های دانشگاه در استرالیا دائماً در حال  تغییر است و گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود کمتر یا بیشتر از سال تحصیلی قبل پرداخت کنید. امکان کار را هم دارید، که توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب زیر را بخوانید:

سخن پایانی

به دلایل بسیاری، تحصیل پزشکی در استرالیا یک مقصد منتخب برای افرادی است که قصد تحصییل در رشته‌های پزشکی دارند. مثلا جالب است بدانید 8 دانشگاه سطح بالا در استرالیا وجود دارد که در بین 100 دانشگاه برتر پزشکی در دنیا قرار دارد؛ ضمن اینکه تجربه زندگی در کشوری زیبا، پیشرفته، با ثبات و قانون مند همچون استرالیا، می‌تواند علاوه بر خودمان، برای رشد و پیشرفت فرزندانمان هم بسیار مطلوب باشد. با مشاوره و کسب اطلاعات دقیق با افراد با تجربه، می‌توانید آینده‌ای مطلوب و پرامید برای خودتان بسازید.

سوالات متداول

به ترتیب رتبه در جهان، می‌توان گفت بهترین دانشگاه‌ها در استرالیا برای تحصیل در رشته پزشکی از قرار زیر هستند:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه غربی

حتما می‌دانید پزشکان در ایران از درآمد خوبی برخوردارند. در استرالیا هم به عنوان یک پزشک می‌توان درآمدهای بالایی کسب کرد. شاید بد نباشد بدانید کمترین میزان درآمد یک پزشک در  استرالیا بیش از 90 هزار دلار استرالیاست.

با در نظر گرفتن یک سری از شرایط می‌توان ویزای تحصیلی را به اقامت دائم تبدیل کرد. ولی به صورت طبیعی خیر! مثلا برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم، باید کار پیدا کنید و ویزای تحصیلی‌تان را به ویزای کاری بدل کنید؛ سپس 4 سال هم در این کشور اقامت داشته باشید تا اقامت دائم بگیرید.

به هرحال با توجه به کیفیت بالای سطح آموزش در استرالیا، طبیعتاً هزینه‌های تحصیل پزشکی بالاست. با این حال، می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل پزشکی در استرالیا یا تقریبا هم اندازه کشورهایی مثل آمریکا و بریتانیاست و یا اندکی  بالاتر است.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها