موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دلایل ریجکتی ویزاهای استرالیا + رفع ریجکتی

ریجکتی ویزاهای استرالیا

درخواست برای ویزا و دریافت آن یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در فرایند مهاجرت برای شما رخ می‌دهد، اما متاسفانه هیچ تضمین صددرصدی وجود ندارد که درخواست شما توسط کشور مقصد پذیرفته شود. در فرایند دریافت ویزای استرالیا نیز این احتمال وجود دارد که ویزای شما موردقبول وزارت امور داخلی استرالیا واقع نشده و اصطلاحا ریجکت شود. در اکثر موارد می‌توان ریجکتی ویزاهای استرالیا را از طریق دادگاه تجدید نظر اداری این کشور بررسی کرد.

در این مطلب قصد داریم درباره دلایل ریجکتی ویزای استرالیا صحبت کنیم و راه‌های جلوگیری از این اتفاق را بررسی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ریجکتی ویزای استرالیا

ارائه فرم درخواست ویزای ناقص، پاسپورت نامعتبر، مدارک یا اطلاعات ناقص از رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا است.

دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

در حالی که بیشتر درخواست‌های ویزای استرالیا تایید می‌شوند، عوامل متعددی باعث ریجکت شدن ویزای متقاضیان مهاجرت به این کشور می‌شوند. رد شدن ویزا می‌تواند به‌دلیل عدم صلاحیت متقاضی، کمبود و یا فقدان شواهد و مستندات، مسائل شخصیتی و یا ارائه مدارک تقلبی، ناقص یا نادرست صورت بگیرد. در ادامه دلایل ریجکتی ویزا برای انواع ویزای استرالیا را به تفکیک ذکر خواهیم کرد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا دارای مجموعه‌ای از شرایط پیچیده است. اگر علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا هستید و می‌خواهید ویزای این کشور را دریافت کنید، باید در مورد دلایل رد ویزای تحصیلی استرالیا اطلاعات بیشتری به دست آورید تا بتوانید ریجکت شدن جلوگیری کنید. به‌طور کلی عواملی که باعث می‌شوند ویزای تحصیلی ریجکت شوند عبارت‌اند از:

برآورده نکردن الزامات مربوط به شرط اقامت موقت در استرالیا؛ افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی را دارند، باید اثبات کنند که تنها به قصد تحصیل و برای مدت مشخصی به استرالیا مهاجرت می‌کنند و قصد اقامت دائم در این کشور را ندارند. در غیر این صورت درخواست متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی ریجکت می‌شود.

  • نداشتن صلاحیت علمی کافی
  • عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • کمبود بودجه و عدم ارائه تمکن مالی
  • انجام ندادن تست مدیکال استرالیا
  • تخلفات گذشته افراد؛ این تخلفات شامل سابقه مهاجرت مبهم و یا ریجکت شدن ویزاهای قبلی به‌دلیل تلاش برای ماندن دائم در استرالیا با استفاده از ویزای تحصیلی
  • ارائه مدارک نادرست و یا ناقص

دلایل ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

اگر قصد سفر و گردش در استرالیا را دارید باید ویزای توریستی استرالیا یا ویزای 600 را دریافت کنید. به‌طور کلی دلایل متعددی برای رد شدن این ویزا وجود دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

متقاضی اهل یک کشور با ریسک بالا باشد؛ وزارت مهاجرت استرالیا متقاضیان را بر اساس کشورشان ارزیابی می‌کند. اگر اهل یک کشور پرخطر باشید، وزارتخانه به احتمال زیاد درخواست شما را تایید نخواهد کرد.

  • متقاضی دارای سابقه ریجکت شدن باشد.
  • تناقض اطلاعات فرد با جزئیات برنامه
  • کامل نبودن مدارک
  • نداشتن تمکن مالی کافی
  • ارائه اسناد و مدارک جعلی یا گمراه کننده
  • نگذراندن معاینات پزشکی و تست‌های سلامتی استرالیا
  • داشتن سابقه کیفری
  • نداشتن مدارک تای (Tie) و بودجه کافی برای بازگشت به کشور مبداء
  • ارسال نکردن مدارک درخواستی جدید؛ پس از ارسال درخواست، ممکن است اداره مهاجرت از شما اطلاعات بیشتری بخواهد. حدود 28 روز زمان دارید تا به درخواست آن‌ها پاسخ دهید. عدم انجام این کار منجر به رد ویزا می‌شود.

دلایل ریجکتی ویزای کاری در استرالیا

ویزای کاری استرالیا ممکن است به دلایل مختلفی مانند ارائه اطلاعات دروغ و یا نادرست، کافی نبودن مدارک و یا واجد شرایط نبودن، آپدیت نکردن مدارک درخواستی از سوی وزارت امور داخلی استرالیا و یا وجود سوابق کیفری متقاضی رد شود. مهاجرت به استرالیا به قصد کار و اشتغال در این کشور، یکی از روش‌های محبوب مهاجرتی ایرانیان است. برای استفاده از این روش لازم است نسبت به وارد کردن اطلاعات خود دقت کافی داشته باشید و از ارائه مدارک متناقض خودداری کنید.

برای رفع ریجکتی ویزاهای استرالیا چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی ویزا رد شود، می‌توانید برای رفع ریجکتی آن درخواست تجدید نظر بدهید. مراحل ارائه درخواست تجدید نظر عبارت‌اند از:
ارائه درخواست در دادگاه تجدید نظر اداری (Administrative Appeals Tribunal (AAT))؛ می‌توانید درخواست خود را به‌صورت آنلاین در وب‌سایت رسمی AAT ثبت کرده و یا آن را به‌صورت فیزیکی پست کنید.

زمان تجدید نظر بسیار محدود بوده و باید ظرف مدت 28 روز پس از اعلام تصمیم، درخواست کتبی خود را بفرستید. این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. مهم است که به خاطر داشته باشید که زمان تجدیدنظر بر اساس دلیل ریجکت شدن و نوع ویزا متفاوت است. اداره مهاجرت یک نامه کتبی در مورد ویزا ارسال می‌کند که در آن تمام اطلاعات مربوط به مهلت درخواست تجدید نظر و نحوه اعتراض به رد ویزا وجود دارد.

پرداخت هزینه تجدید نظر؛ باید برای بررسی مجدد درخواستتان هزینه اضافی بپردازید. این هزینه در حدود 1826 دلار استرالیا است. همچنین در صورتی که پرداخت کامل این هزینه باعث مشکلات مالی شدیدی شود، ممکن است واجد شرایط کاهش این هزینه تا 50 درصد باشید.

لازم است قبل از پایان مهلت ارسال درخواست تجدید نظر هزینه را پرداخت کنید. پرداخت را می‌توان از طریق کارت‌های اعتباری، چک، حواله و انتقال الکترونیکی وجه در محل فروش (EFTPOS) انجام داد. اگر نتیجه تجدید نظر شما منفی باشد، AAT هزینه پرداختی را به شما بر می‌گرداند. همچنین اگر نتیجه مثبت باشد، 50 درصد هزینه به شما برگردانده خواهد شد.

چگونه از ریجکت شدن ویزا جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزا در درجه اول لازم است نسبت به اطلاعات و مدارکی که در درخواست خود قرار می‌دهید دقت کافی را داشته باشید. در تمام مراحل اخذ ویزا صادقانه برخورد کنید و از ارائه اطلاعات دروغ یا متناقض خودداری کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد اخذ ویزای اقامت موقت در استرالیا را دارید، باید اطلاعات شما به‌گونه‌ای باشد که ثابت کنید پس از پایان مهلت اقامت به کشور خود باز می‌گردید. همچنین می‌توانید در طول این فرایند از یک مشاور حرفه‌ای و یا یک وکیل مهاجرت به استرالیا استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای حرفه‌ای ما استفاده کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره دلایل ریجکتی ویزاهای استرالیا و روش‌های جلوگیری از آن صحبت کردیم. علت‌های مختلفی برای رد شدن ویزاهای کاری، دانشجویی و توریستی استرالیا وجود دارد. به‌طور کلی دلایلی مانند صلاحیت نداشتن متقاضی، ارائه مدارک ناکافی، نادرست و یا تقلبی، داشتن سابقه کیفری و برآورده نکردن شرایط مربوط به بهداشت و سلامت، سبب ریجکتی ویزای استرالیا خواهد شد.

می‌توانید برای جلوگیری از رد شدن ویزا از یک وکیل مهاجرت و یا مشاور حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با فرایند رد شدن ویزا، نحوه اعتراض و روش جلوگیری از آن آشنا شوید.

سوالات متداول

دلایلی مانند صلاحیت نداشتن متقاضی، ارائه مدارک ناکافی، نادرست و یا تقلبی، داشتن سابقه کیفری و برآورده نکردن شرایط مربوط به بهداشت و سلامت، باعث ریجکتی ویزای استرالیا می‌شود.

اگر به هر دلیلی ویزا رد شود، می‌توانید برای رفع ریجکتی آن درخواست تجدید نظر بدهید. به این منظور باید درخواست خود را در دادگاه AAT ارائه داده و هزینه آن را بپردازید.

حدود 1826 دلار استرالیا

اگر نتیجه تجدید نظر شما منفی باشد، AAT هزینه پرداختی را به شما بر می‌گرداند. همچنین اگر نتیجه مثبت باشد، 50 درصد هزینه به شما برگردانده خواهد شد.

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها