موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین شهرهای آلمان برای کار

بهترین شهرهای آلمان برای کار

آلمان برای کسانی که قصد دارند ادامه زندگی خود را در یک کشور دیگر بگذرانند، یکی از انتخاب‌های محبوب است. این کشور به دلیل اقتصاد قوی و سیاست‌های کارآمد حکومت، گزینه‌ای امن برای مهاجران است. سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا با هدف ادامه تحصیل، ایجاد و گسترش شغل و موارد دیگر به کشور آلمان می‌روند. این کشور در بین پنج کشور اول دنیا از نظر کیفیت زندگی، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. اما سوال اصلی این است که بهترین شهر آلمان برای کار کدام شهر است؟

معیارهای زیادی ممکن است باعث شود تا یک شهر عنوان «بهترین» را برای مهاجرت کسب کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم ببینیم که بهترین شهر آلمان برای کار و زندگی کجاست و چه ویژگی‌هایی برای مهاجران دارد. همچنین شرایط کار در شهرهای مختلف را از نظر نوع شغل یا فعالیت‌های مختلف نیز بررسی می‌کنیم. چنانچه کشور آلمان در لیست کشورهای مورد نظر شما برای مهاجرت قرار دارد، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین شهر آلمان برای کار

شرایط کار در بهترین شهر آلمان

این‌که کدام شهر از کشور مقصد می‌تواند بهترین گزینه برای کار باشد، به فاکتورهای زیادی ازجمله نوع تخصص شما بستگی دارد. انتخاب بهترین شهر آلمان برای کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر زندگی در آلمان را به‌عنوان یک کشور دوم انتخاب می‌کنید، فاکتورهای زیر را برای شهر مقصد در نظر داشته باشید. این معیارها عبارت است از:

  • توجه به هزینه‌های زندگی فرد و به‌صرفه بودن آن
  • میزان رفاه و آرامش
  • کیفیت و بودجه لازم برای مسکن
  • امنیت بالای شهر مقصد
  • کیفیت محیط زیست
  • کیفیت و نوع ارتباطات اجتماعی
  • میزان توجه و بهبود سلامت جامعه
  • وجود فرصت‌های کاری خوب که از حقوق و مزایای معقولی برخوردار باشند.
  • پیشرفت امکانات رفاهی، آموزشی و …
  • بهینه بودن سیستم آموزشی (برای خانواده‌های دارای فرزند)
بهترین شهرهای آلمان برای کار در کدام ایالت قرار دارند؟

شرایط کار در بهترین شهرهای آلمان چگونه است؟

لیست بهترین شهرهای آلمان برای کار

یکی از اهداف افراد از مهاجرت به آلمان ایجاد شغل و کسب درآمد است.با توجه به پیشرفت اقتصاد آلمان مقصد خوبی است اما  شهرهای مختلف آلمان نیز از نظر کاری در شرایط یکسانی نیستند. این موضوع باعث می‌شود تا لیست شهرهایی که برای کار و زندگی انتخاب شده محدودتر شوند.به‌طورکلی شهرهای زیر در لیست بهترین شهرهای آلمان برای کار هستند:

  • برلین
  • مونیخ
  • هامبورگ
  • فرانکفورت
  • دوسلدورف
  • اشتوتگارت

هر یک از این شهرها به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، می‌توانند برای کار کردن افراد در زمینه‌های مختلف مناسب باشند. در ادامه به بررسی چند شهر بالای لیست و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

برلین

طبیعتاً شهر برلین (Berlin) به‌عنوان پایتخت کشور آلمان، بسیاری از معیارهای لازم برای انتخاب توسط مهاجران را دارد. این شهر همچنین یکی از زیباترین شهرهای آلمان بوده و بیشترین جامعه مهاجران را در خود جای داده است. به‌علاوه، این شهر کمپانی‌های بزرگی ازجمله فولکس واگن و SAP را در خود دارد. این به معنای فراهم شدن فرصت‌های شغلی عالی در زمینه‌های مرتبط با فناوری است. مزایای اصلی برلین برای مهاجران را در ادامه می‌بینیم.

مزایا و ویژگی‌های برلین برای کار:

  • گسترش بیشتر امکانات رفاهی به دلیل پایتخت بودن
  • فراهم بودن زمینه لازم برای پروژه‌های استارتاپی (برلین به‌عنوان محل تولد استارتاپ‌ها شناخته می‌شود.)
  • وجود فرصت‌های شغلی در زمینه‌های متعدد
  • حضورکمپانی‌ها و کارآفرینان بزرگ دنیا در این شهر

جدول زیر، شامل اطلاعات تکمیلی موردنیاز شما درباره برلین است.

شرایط کار در شهر برلین
نرخ بیکاری9.1%
متوسط درآمد (ماهانه)4340 یورو
متوسط هزینه‌های هر فرد (ماهانه)863.26 یورو (بدون احتساب اجاره)
صنایع مهمانرژی، علوم زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپتیک، میکرو سیستم‌ها
رشته‌های موردنیازتوسعه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار، بازاریابی، طراحی سایت و UI/UX، فروشندگان، مدیران اجرایی، منابع انسانی، پزشک، کارگران ساختمانی.

شهر فرانکفورت

فرانکفورت (Frankfurt) در بین تمام ایالت‌های آلمان که هر شهری در آن قرار دارد بزرگ‌ترین شهر استان هسن (Hessen) است. شهر فرانکفورت به‌عنوان پایتخت مالی این کشور شناخته‌شده و بهترین گزینه برای افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری مالی دارند. این شهر همچنین از نظر سیستم آموزشی نیز در سطح بالایی قرار داشته و دانشگاه‌های معتبری را در خود جای داده است. از دیگر مزایای اصلی فرانکفورت به‌عنوان مقصد مهاجرت، عبارت است از:

مزایا و ویژگی‌های فرانکفورت برای کار:

  • مهیا بودن زمینه کار در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری
  • سیستم آموزشی قوی
  • جمعیت کم (حدوداً 735000 نفر) و آرامش بیشتر برای زندگی

جدول زیر، برخی اطلاعات تکمیلی درباره فرانکفورت را به‌صورت خلاصه در اختیار شما قرار می‌دهد.

شرایط کار در شهر فرانکفورت
نرخ بیکاری4.6%
متوسط درآمد (ماهانه)4050 یورو
متوسط هزینه‌های هر فرد (ماهانه)929.91 یورو (بدون احتساب اجاره)
صنایع مهمصنایع مرتبط با حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی، شیمی و داروسازی.
رشته‌های موردنیازپرستاری و کادر درمانی، متخصصان فناوری اطلاعات، دانشمندان و نوابغ در بسیاری عرصه‌های علمی، تولیدکنندگان، معلم، مهندسی مکانیک، مهندس صنایع.

شهر هامبورگ

یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای کار شهر هامبورگ است. هامبورگ (Hamburg) به‌عنوان دومین شهر بزرگ آلمان، مرکز ملی بازرگانی این کشور است. در واقع بسیاری از مهاجران به واسطه بنادر این شهر به آن راه پیدا کرده و آن را به‌عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می‌کنند. پیشرفت هامبورگ در بسیاری از زمینه‌های مهم، باعث شده تا مهاجران زیادی در آن حضور داشته باشند.

مزایا و ویژگی‌های هامبورگ برای کار:

  • پیشرفت صنعت توریسم و مشاغل مرتبط با آن
  • توسعه سیستم آموزشی
  • بهبود سیستم سلامت جامعه
  • بهبود بخش خدماتی
  • اقتصاد قوی
  • توجه به بهبود خدمات تفریحی

می‌توانید جدول زیر را برای برخی اطلاعات تکمیلی بررسی کنید.

شرایط کار در شهر هامبورگ
نرخ بیکاری6.8%
متوسط درآمد (ماهانه)4270 یورو
متوسط هزینه‌های هر فرد (ماهانه)939.43 یورو بدون احتساب اجاره
صنایع مهمصنایع دریایی، فرآوری و پالایش مواد، تولید تجهیزات آزمایشگاهی و لوازم جانبی.
رشته‌های موردنیازمدیر بازاریابی، برنامه‌نویس، حسابدار و مدیر مالی، نویسنده ماهر، مشاوران کسب‌وکار، مدیران فروش، مهندس نرم‌افزار.

بهترین شهر آلمان برای کار پرستاری

پرستاران نیز مانند سایر مشاغل دیگر ممکن است از وضعیت شغلی خود رضایت نداشته و بخواهند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند. کشور آلمان از این افراد به بهترین شکل میزبانی می‌کند. به‌طورکلی نمی‌توان گفت که کدام شهرها دقیقاً برای پرستاران مناسب هستند زیرا در اکثر شهرها جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود؛ اما دو معیار کلی، انتخاب شهر مقصد را ساده‌تر می‌کند:

  • موقعیت شغلی مناسب
  • تفاوت مخارج زندگی

با در نظر گرفتن تمام این موارد بهترین شهر برای پرستاران در آلمان هامبورگ و به دنبال آن برلین و مونیخ است. با توجه به این دو فاکتور و همینطور نیاز و سبک زندگی پرستار و همچنین موقعیت هر یک از این شهرها، مهاجرت پرستاران به آلمان شکل می‌گیرد. البته با استفاده از ویزای آوسبیلدونگ آلمان افراد می‌توانند برای دوره اوسبیلدونگ پرستاری اقدام کنند و همزمان با تحصیلات پرستاری دوره کارآموزی آن را با دریافت حقوق بگذرانند.

بهترین شهرهای آلمان برای کار پرستاران

با توجه به وجود دوره اوسبیلدونگ آلمان و پذیرش پرستاران هامبورگ آلمان می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای پرستاران باشد.

میزان دستمزد و درآمد پرستاران در آلمان نیز به شهر محل سکونت، میزان شیفت‌ها، سابقه و تجربه کاری، شرایط کاری و … بستگی دارد. حداقل میزان حقوق این شغل در آلمان در سال 1400 یورو و حداکثر میزان دستمزد آنان، 4800 یورو است.

بهترین شهرهای آلمان برای مهندسین عمران

بهترین شهر آلمان برای کار مهندسین عمران

بهترین شهر آلمان برای کار مهندسین عمران

دریافت ویزای کار آلمان برای مهندسین عمران یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود. این کشور در تلاش است تا با جذب مهندسین خبره و استفاده از دانش آن‌ها، به مبارزه با مشکلات ناشی از بلایای طبیعی بپردازد. بهترین شهرها برای کار مهندسین عمران شهرهای برلین، مونیخ، اشتوتگارت و درسدن، هستند که البته بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی عمران را در کشور آلمان دارند. البته از موسسات سایر شهرهای این کشور نیز برای گذراندن دوره‌های تخصصی مهندسی عمران غافل نشوید.

بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان

عموماً می‌توان گفت که کشور آلمان تا سال 2006 با کمبود پزشک و نیروی درمان روبرو بود. اما از سال 2006 به بعد، روندی رو به رشد منجر به بهبود اوضاع شد. اگر به‌عنوان یک پزشک به دنبال پیدا کردن بهترین شهر آلمان برای کار و مهاجرت هستید، باید شهرهایی را انتخاب کنید که کمبود پزشک دارند. بهترین شهرها برای مهاجرت پزشکان، شهرهایی شامل:

  • برلین
  • مونیخ
  • هامبورگ
  • فرانکفورت
  • دوسلدورفف درسدن
  • پتسدام

لازم به ذکر است طبق گزارش سایت en.life in germany در حال حاضر حدود 10000، متخصص پزشک نیاز است. یک‌سوم پزشکان آلمانی به سن بازنشستگی رسیده‌اند و در پنج سال آینده بازنشسته خواهند شد. وضعیت برای متخصصان نیز مشابه است. بین‌المللی‌ها از همه کشورها شانس بسیار خوبی برای شروع شغل پزشکی در آلمان دارند. اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت پزشکان به آلمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

بهترین شهر آلمان برای پزشکان

بهترین شهر آلمان برای پزشکان کدام کشور است؟

بهترین شهرهای آلمان برای مهندسین برق

برای مهندسین برق به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های کاری و تحصیلی در آلمان، تقریباً تمام شهرها گزینه خوبی هستند. چنانچه قصد دارید در این حیطه، کار در آلمان را تجربه کنید، بهتر است شرایط شخصی خود و معیارهای اصلی را که در بالا به آن اشاره شده، در نظر بگیرید. بهترین شهرهای آلمان برای مهندسین برق شهرهای برلین، دورتموند و درسدن هستند که به ترتیب بالاترین میزان درآمد را برای این رشته دارند.

حتما بخوانید:
مهاجرت کاری به آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای برنامه نویسان

بهترین شهر آلمان برای کار برنامه نویسان

برنامه نویسان تقریبا در اکثر کشورهای دنیا طرفداران بسیاری دارند، از جمله این کشورها آلمان است

در میان سایر کشورهای اروپا، آلمان از موقعیت مناسب‌تری برای برنامه نویسان و به‌خصوص تازه‌واردان به این حوزه، برخوردار است. به‌طور متوسط، درآمد برنامه نویسان در این کشور حدود 53.225 یورو است که برای یک زندگی باکیفیت، عالی است. شهرهای برلین، مونیخ، هامبورگ، دورتموند و کلن، به ترتیب پنج شهر برتر برای کار برنامه نویسان هستند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بهترین شهر آلمان برای پناهندگی ایرانیان

با وجود این‌که کشور آلمان یکی از کشورهای محبوب برای پذیرش پناهندگان است، اما نمی‌توان گفت که تمام شهرهای آن برای این افراد مناسب است. کیفیت زندگی در هر یک از این شهرها متفاوت است اما به‌طورکلی، شهرهای بزرگ‌تر مانند برلین برای پناهندگی مناسب‌تر است. اما شهرهایی مانند دوسلدورف که جزو شهرهای با هزینه‌ زندگی بالا هستند، برای پناهندگان مناسب نیست.

بهترین شهر آلمان برای کار ایرانیان

از بسیاری جهات، کشور آلمان بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است. اما ایرانیانی که قصد دارند. برای کار به این کشور مهاجرت کنند، همیشه سوال بوده که کدام شهر را باید انتخاب کنند. این سوال هیچ جواب دقیقی نداشته و همه‌چیز به میزان توقع فرد، سبک زندگی، نوع شغل و میزان درآمد او بستگی دارد. هر یک از شهرهای این کشور برای افراد مختلفی مناسب است. مطالب گفته‌شده در این مقاله، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین شهر آلمان برای کار و زندگی کمک کند.

سخن پایانی

مهاجرت، یکی از تصمیم‌های بسیار مهم، سخت و حیاتی در زندگی هر شخصی است. این انتخاب به راحتی ممکن است به بهترین و یا بدترین تصمیم زندگی فرد تبدیل شود. کسب اطلاعات کافی درباره کشور مقصد و داشتن معیارهای اصلی برای انتخاب، می‌تواند به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

افرادی که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار مهاجرت می‌کنند، دانش کافی درباره موقعیت شغلی حرفه آن‌ها در کشور مقصد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی بهترین شهرهای آلمان برای کار و حرفه‌های مختلف، به شما در انتخاب مقصد نهایی کمک کنیم.

سوالات متداول

میانگین درآمد در بهترین شهرهای این کشور، حدوداً 46 هزار یورو و بیشتر است.

پاسخ این سوال به معیارهای مختلفی بستگی دارد اما به‌طورکلی، اکثر مهاجران شهرهای برلین، فرانکفورت و مونیخ را انتخاب می‌کنند.

چنانچه شهر موردنظر شما به نیروی کار زیادی در حوزه فعالیت شما نیاز داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید به بازار کار راه پیدا کنید.

مشاغل مرتبط با مهندسی و رایانه، در آلمان بیشترین تقاضا را برای جذب نیروی کار دارند.

guest
20 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها