موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

در این مطلب قصد داریم بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان و هرآن چه به مزایای مهاجرت پزشکان ارتباط دارد را معرفی کنیم؛ چرا که بعد از همه‌گیری کرونا (Covid19)، در بسیاری کشورهای جهان نیاز به مشاغل پزشکی و درمانی به شدت افزایش پیداکرده است.

طبق گزارش برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک سلامت سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تا سال 2030 دنیا به 9.9 میلیون پزشک، پرستار، ماما و دیگر مشاغل حوزه‌های پزشکی نیاز ضروری پیدا می‌کند.

البته وقتی در مورد پزشکان حرف می‌زنیم مهاجرت دندانپزشکان، داروسازان و سایر رشته‌های پیرا پزشکی و .. نیز شامل می‌شود.

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

مهاجرت پزشکان به برخی از کشورها بعد از همه گیری Covid19 افزایش یافته است.

مهاجرت پزشکان به آمریکا (USA)

در آمریکا حتی تقاضا برای پزشک بیشتر از عرضه آن است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا (AAMC)، ایالات متحده ممکن است تا سال 2033 شاهد کمبود 54100 تا 139000 پزشک باشد.

تعداد پزشک‌ها در آمریکامیانگین درآمد سالیانه پزشکان در آمریکانیاز سنجی تا سال 2033
بیش از 1 میلیونپزشک متخصص : 341000 دلار
پزشک عمومی : 237000 دلار
بین 54100 الی 139000

مهاجرت پزشکان به استرالیا (Australia)

بر اساس گزارش مقامات کشور استرالیا، انتظار می‌رود تا سال 2025 حدود 205900 پزشک و کادر درمان برای جبران کمبود نیروی‌های کادر درمان استرالیا اضافه شود. در حال حاضر، 30.50 درصد از پزشکان استرالیا تحت آموزش‌های خارجی هستند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب مهاجرت پزشکان به استرالیا را بخوانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

استرالیا برای جبران کاستی‌های موجود در سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود به‌راحتی از مهاجرت پزشکان متخصص و عمومی به کشور خود استقبال می‌کند.

شرایط مهاجرت با مدرک پزشکی به استرالیا آسان است. شما درصورتی‌که شرایط و مدارک لازم را داشته باشید می‌توانید به‌عنوان یک پزشک در استرالیا کار کنید و از مزایای زندگی در استرالیا نیز بهره‌مند شوید. البته یادآور می‌شویم که تحصیل پزشکی در استرالیا از رشته‌های جذاب و پر تقاضا در این کشور است.

تعداد پزشک‌ها در استرالیامیانگین درآمد سالیانه پزشکان در استرالیانیاز سنجی تا سال 2025
حدود 100 هزارپزشک متخصص : 127,563 دلار پزشک عمومی : 253,988 دلار205900 پزشک و کادر درمان

مهاجرت پزشکان به قطر (Qatar)

قطر جزء یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است. این کشور ثروتمند حوزه خلیج‌فارس نه تنها امکانات فوق‌العاده و مدرنی برای زندگی پزشکان مهاجر فراهم می‌کند، بلکه حقوق و مزایای زیادی را هم به این قشر می‌دهد. اخذ اقامت 2 الی 5 ساله با امکان تمدید، عدم ارائه مدرک زبان، معاف شدن از پرداخت مالیات از مزایای کار پزشکی در قطر است. مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارسی همواره جز علایق پزشکان ایرانی بوده است.

به نقل از یکی از مقامات ارشد در قطر، این کشور با  کمبود شدید پزشک متخصص، پزشک عمومی و کادر درمان مواجه است. وی افزود که این کشور سالانه به 150 فارغ‌التحصیل برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده نیاز دارد. مهاجرت پزشکان به قطر یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی برای پزشکان است.

تعداد پزشک‌ها در قطرمیانگین درآمد سالیانه پزشکان در قطرنیاز سنجی تا سال 2025
حدود 5 هزاربین 70000 الی 160000 دلارنامحدود

مهاجرت پزشکان به عمان (Oman)

مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان (NCSI) طی انتشار توییتی اعلام کرد که عمان تا سال 2040 به 13000 پزشک و 2000 داروساز نیاز فوری دارد. طبق گفته دولت، جمعیت مهاجر عمان ممکن است تا سال 2040 حدود 10 درصد افزایش یابد. این افزایش جمعیت در عمان با مهاجران خارجی به خاطر عدم وجود جمعیت کافی برای جبران کمبود نیروهای کار در این کشور است.

طی دو دهه آینده، تعداد نیروهای کار مهاجر در عمان به بیش از 575000 نفر افزایش خواهد یافت. این ارقام نشان می‌دهد که عمان برای جبران نیروهای کار خود به ویژه کادر درمان و پزشکی به نیروهای کار خارجی متکی است. روند آسان اخذ ویزا، اقامت 1 الی 2 ساله، کار بدون مالیات، عدم نیاز به مدرک زبان و درآمد عالی از مزیت‌های مهاجرت پزشکان به عمان است.

تعداد پزشک‌ها در عمانمیانگین درآمد سالیانه پزشکان در عماننیاز سنجی تا سال 2040
حدود 9 هزار2500 OMR ریال الی 7000 OMR ریال عمان13 هزار

مهاجرت پزشکان به امارات (UAE)

بعد از همه‌گیری کرونا از سال 2020 به بعد پرستاری و پزشکی به یکی از پر تقاضاترین مشاغل امارات تبدیل‌شده‌اند. تا جایی که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (نایب رئیس و نخست وزیر امارات متحده عربی) طی انتشار توییتی از پذیرش نیروی کار ماهر و متخصص در حوزه‌های مختلف مهندسی، علمی، هنری، پزشکی و غیره همراه با خانواده در امارات خبر داد.

بنابراین هنگامی که پزشکان متخصص خارجی مجوز سازمان بهداشت دبی دریافت کنند، می‌توانند این حرفه را در هر یک از بیمارستان‌های امارات را دنبال کنند. مشاغلی همچون پزشکی و پرستاری از پردرآمدترین مشاغل در دبی هستند.

اگر قصد دارید برای مهاجرت با مدرک پزشکی زیاد از ایران دور نشوید و در همین خاورمیانه بمانید. امارات بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان است. طی دو سال گذشته مهاجرت پزشکان به امارات به شدت افزایش یافته است.

تعداد پزشک‌ها در اماراتمیانگین درآمد سالیانه پزشکان در اماراتنیاز سنجی تا سال 2023
حدود 9 هزار44000 AED الی 70000 AED درهم3400

مهاجرت پزشکان به کانادا (Canada)

مهاجرت پزشکان به کانادا از دوران پاندمی کرونا به شدت افزایش یافته است. مقام‌های کانادا بارها اعلام کرده‌اند که این کشور در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی با کمبود شدید نیروی کار مواجه است.

اخیراً نیز پیش‌بینی کردند که کانادا به‌اندازه کافی پزشک فارغ‌التحصیل نمی‌کند تا نیازهای کشور را برآورده کند، این کمبود را به ویژه در پزشک‌های خانواده به‌وضوح می‌توان حس کرد. در کانادا به ازای هر 100 هزار نفر 242 پزشک نیاز است. کانادا علاوه بر پزشک با کمبود پرستار مواجه است.

بر اساس گزارش اطلس جهانی، 23.50 درصد از پزشکان کانادا در خارج از این کشور تحصیل کرده‌اند. اما همچنان تحصیل پزشکی در کانادا یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین رشته‌های تحصیلی کانادا است.

اگر برای مهاجرت انتخاب شما قاره آمریکا است. بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کشور کانادا است.

تقاضای پزشکان به حدی زیاد است که در لیست NOC کانادا با کد 3113 قرار دارند و پزشکان واجد شرایط برای اقامت دائم کامل از طریق برنامه نیروهای کار ماهر فدرال ( (Federal Skilled Worker، می‌توانند درخواست دهند.

تعداد پزشک‌ها در کانادامیانگین درآمد سالیانه پزشکان در کانادانیاز سنجی
حدود 92,173200 الی 360 هزار دلارحدود 60 هزار

مهاجرت پزشکان به دانمارک (Denmark)

به گزارش رسانه‌های دانمارک، حدود 10 درصد از سهم نیروی کار در دانمارک را مهاجران خارجی تشکیل داده است و همچنان نیاز به نیروی کار در دانمارک توسط مقامات سیاسی این کشور پیش‌بینی می‌شود. مهاجرت پزشکان متخصص، دندان‌پزشکان، داروسازان، پرستاران و دیگر نیروهای کادر درمان به دانمارک در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

یکی از بهترین مزایای مهاجرت با مدرک پزشکی به دانمارک این است که هر پزشک در صورت تأهل و داشتن خانواده می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود به دانمارک بیاورد.

مهاجرت با مدرک پزشکی به دانمارک شرایط اقامت را حداقل برای یک سال فراهم می‌کند و بعد از آن شما می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید. لازم به ذکر است دریافت ویزای کار دانمارک برابر است با اخذ ویزای شینگن، شما با اخذ این ویزا می‌توانید به مدت  90 روز از 180 روز را در سایر کشورهای حوزه شینگن در اروپا سفر کنید.

اگر می خواهید با مدرک پزشکی به اروپا مهاجرت کنید، طبق بررسی های انجام شده دانمارک بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان است.اخیراً نیز با توجه به اعلام کمبود پزشک و پرستار از سوی دولت دانمارک، مهاجرت پزشکان به دانمارک با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

تعداد پزشک‌ها در دانمارکمیانگین درآمد سالیانه پزشکان در دانمارکنیاز سنجی
حدود 18 هزار90 هزار الی 150 هزار کرونحدود 2 هزار

مهاجرت پزشکان به ایتالیا (Italy)

بحران کرونا در این دو سال گذشته کشور ایتالیا را با کمبود 73000 کادر درمان به ویژه پزشکان روبه‌رو کرد. ایتالیا یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است که با وجود این وضعیت پزشکان زیادی از نقاط مختلف دنیا ترغیب شده اند که به این کشور مهاجرت کنند. اخذ اقامت، برخورداری از ویزای شینگن، دریافت حقوق بالا از مزیت مهاجرت پزشکان به ایتالیا است. با این حال تحصیل پزشکی در ایتالیا جزء یکی از رشته‌های جذاب و موردعلاقه ایرانیان است که می‌توانند بعد از تحصیل در این رشته در ایتالیا مشغول به کار شوند.

تعداد پزشک‌ها در ایتالیامیانگین درآمد سالیانه پزشکان در ایتالیانیاز سنجی
حدود 242 هزار130 هزار یوروحدود 2 هزار

برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت پزشکان، بهتر است پس از انتخاب کشورِ مدنظرتان، با یک وکیل مهاجرتی یا مشاور مربوط به همان کشور مشورت کنید. پارسی کانادا آماده مشاوره تخصصی در خصوص مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا، دانمارک، امارات، عمان و قطر است. فرم ارزیابی زیر را پرکنید تا با شما تماس بگیریم:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

در دو سال گذشته با وجود همه‌گیری کرونا بسیاری از کشورهای دنیا با معضل کمبود نیروی کادر درمان به ویژه پزشک مواجه شده اند که در این میان برخی نیاز شدیدتری داشته‌اند. در این مقاله سعی کردیم بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان را بر اساس نیاز سنجی و میزان حقوق و دستمزد به شما معرفی کنیم. آمریکا، کانادا، استرالیا، قطر، امارات، دانمارک، ایتالیا، عمان از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است.

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان

سوالات متداول:

درقاره اروپا دانمارک، در قاره آمریکا کشور کانادا و در خاورمیانه امارات بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان است.

اخذ اقامت کشور مقصد، دریافت حقوق بالا، همراه داشتن خانواده در کشور مورد نظر، برخورداری از یک زندگی کاملا پیشرفته و مرفه از مزیت های مهاجرت پزشکان متخصص به خارج از کشور است.

به کشور مقصدی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اما به طور کلی درآمد پزشکان در کشورهای کانادا، قطر، دانمارک، امارات، عمان از سایر کشورهای جهان بیشتر است.

 

guest
8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها