موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت بدون مدرک زبان به استرالیا امکان‌پذیر است؟

مهاجرت بدون مدرک زبان به استرالیا امکان‌پذیر است؟

استرالیا، یکی از مقاصد محبوب برای افرادی است که به دنبال یافتن فرصت‌های جدید و بهبود شرایط زندگی خود هستند. این کشور روش‌های مهاجرتی متنوعی ارائه می‌دهد که هر کدام شرایط خودش را دارد. یکی از فاکتورهایی که در اکثر روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا بسیار مهم است، ارائه مدرک زبان معتبر برای اخذ ویزاهای استرالیا است؛ این مدرک نه تنها برای اخذ اکثر ویزاها از جمله ویزاهای مهارتی، کاری و تحصیلی الزامی است، بلکه نقش بسزایی در ایجاد ارتباط موثر و بهتر در زندگی روزمره و همچنین یافتن شغل مناسب در استرالیا دارد. اما سوال اساسی این است که آیا واقعاً مهاجرت بدون مدرک زبان به استرالیا امکان‌پذیر است؟

اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، اما داشتن مدرک زبان به یک دغدغه برای شما تبدیل شده است با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که امکان مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان وجود دارد یا خیر. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم، اما قبل از آن به چند سوال مهم می‌پردازیم.

قبل از ادامه مطلب، اگر نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند. اگر هم قصد دارید در مورد روش‌ها و شرایط مهاجرت به این کشور، بیشتر بدانید مطلب مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

روش‌هایی که بدون مدرک زبان می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد؟

اکثر روش‌های مهاجرتی در این کشور مانند کاری و تحصیلی نیاز به ارائه مدرک زبان دارند اما با این حال، در برخی از روش‌ها، امکان مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان نیز وجود دارد مانند:

  • مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا
  • مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ خانواده
  • مهاجرت از طریق ازدواج

در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم:

مهاجرت بدون مدرک زبان به کشور استرالیا امکان‌پذیر است؟

مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری به استرالیا بدون مدرک زبان

اگر شما هم جز آن دسته از سرمایه گذاران یا کارآفرینانی هستید که توانایی مالی لازم برای سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار جدید یا موجود در استرالیا را دارید، می‌توانید از طریق ویزای سرمایه‌گذاری به استرالیا مهاجرت کنید و اقامت بگیرید. ویزای سرمایه گذاری استرالیا یا ویزای 188، شامل برنامه‌های متفاوتی است. برنامه کارآفرینی از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت در استرالیا برای ایرانیان است. برای ویزای سرمایه گذاری نیاز است تا حداقل آیلتس 4.5 داشته باشید اما در غیر اینصورت با پرداخت مبلغی به‌عنوان جریمه (حدود 10000 دلار استرالیا برای متقاضی اصلی و 4000 دلار استرالیا برای همراه بالای 18 سال) ممکن است بتوانید بدون ارائه مدرک زبان، این ویزا را اخذ کنید. بنابراین اگر زیر 55 سال هستید و سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را مطالعه کنید.

مهاجرت از طریق خانواده بدون مدرک زبان به استرالیا

اگر اعضای خانواده‌ای (مانند پدر، مادر، همسر، خواهر، برادر) در استرالیا دارید که شهروند یا مقیم دائم استرالیا است و توانایی اسپانسر کردن شما را دارند، می‌توانید از این مسیر برای مهاجرت استفاده کنید. این مسیر برای برخی ویزاها ممکن است بدون نیاز به مدرک زبان باشد. در این بخش یعنی Familiy Visa، دسته‌های مختلفی از جمله ویزای والدین، ویزای کودک، ویزای نامزدی یا ازدواج وجود دارد که هر کدام ساب‌کلاس‌های متفاوتی دارند که می‌توانید در مطلب ویزای خانواده استرالیا مطالعه کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج به استرالیا بدون مدرک زبان

یکی از مزایای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج این است که متقاضی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد. متقاضیان باید قبل از اقدام، شرایط و محدودیت‌های این روش را به دقت بررسی کنند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. بعد از مهاجرت، متقاضی می‌تواند در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی بزرگسالان، که توسط دولت استرالیا برگزار می‌شود، شرکت کند. برای مهاجرت از طریق ازدواج به استرالیا، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • همسری که اسپانسر شما می‌شود باید شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشد
  • سن متقاضی و همسر او باید بالای 18 سال باشد
  • متقاضی باید ثابت کند با همسر خود در یک رابطه‌ واقعی و پایدار است

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

اغلب دانشگاه‌ها در استرالیا، برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی نیاز به ارائه مدرک زبان قابل قبول دارند. البته اگر موقع پذیرش مدرک زبان شما آماده نبود، ممکن است برخی از دانشگاه‌های این کشور، با در نظر گرفتن بازه زمانی مشخصی برای ارائه مدرک زبان، با پذیرش شما موافقت کنند. بنابراین در این بازه زمانی فرصت دارید که مدرک زبان خود را ارائه دهید. علاوه بر پذیرش دانشگاه، برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا یعنی ویزای 500، نیاز به ارائه مدرک آیلتس 5.5 یا معادل آن را داشته باشید. برخی از دانشگاه‌های استرالیا نیز برای پذیرش نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس دارند که البته در صورت دارا بودن شرایطی خاص، متقاضیان بدون ارائه مدرک آیلتس را پذیرش می‌کنند. شرایطی مانند:

  • می‌توانند در یک دوره زبان انگلیسی در یک موسسه استرالیایی ثبت‌نام کنند
  • دانشگاه کوئینزلند به جای نمره آیلتس، تجربه کار در یک مرکز انگلیسی زبان به مدت حداقل 5 سال را می‌پذیرد
  • تحصیل در دوره 2 ساله دیپلم در برخی دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان بین المللی را از ارائه نمره آیلتس معاف می‌کند
  • اگر بیش از سه سال در یک موسسه انگلیسی زبان تحصیل کرده‌اید، ممکن است بتوانید به جای مدرک زبان انگلیسی، یک مدرک آموزشی ارائه دهید. با این حال، دانشگاه تصمیم می‌گیرد که آیا شما می‌توانید برای آن درخواست دهید یا خیر
  • برخی از دانشگاه‌های استرالیا آزمون های جایگزین زبان انگلیسی مانند تافل و PTE را به جای آیلتس می‌پذیرند

اخذ ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

استرالیا ویزاهای کاری متنوعی ارائه می‌دهد که برخی اقامت دائم و برخی موقت ارائه می‌دهند. برخی از ویزاها جز دسته ویزاهای مهارتی یا اسکیل ورکر هستند و برخی جز ویزاهای اسپانسری کارفرما. برای اخذ ویزاهای مهارتی استرالیا یعنی ویزای 190، 491 و 189 که مبتنی بر سیستم امتیازبندی است، نیاز به ارائه مدرک زبان (حداقل آیلتس 6 یا معادل آن) دارید. برای اخذ این ویزاها باید بر اساس فاکتورهای مختلف، حداقل 65 امتیاز کسب کنید که مدرک زبان یکی از این فاکتورهاست. البته با آیلتس 6 یا معادل آن، هیچ امتیازی کسب نمی‌کنید و با داشتن آیلتس 7، 10 امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. برای اطلاع بیشتر می‌توانید سیستم امتیازبندی استرالیا را مطالعه کنید. اما اگر نمره زبان بالایی ندارید نگران نباشید، می‌توانید در طول پروسه مهاجرت، نمره زبان خود را افزایش دهید تا امتیاز بیشتری کسب کنید. در بین دیگر ویزاهای کاری، مثلا برای اخذ ویزای کمبود مهارت موقت ساب‌کلاس 482، نیاز به نمره چندان بالایی ندارید و باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 4.5 یا 5 باشید که البته در مشاغل و کارفرماهای مختلف ممکن است شرایط زبانی متفاوتی داشته باشد. البته برای اخذ این ویزا باید یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط داشته باشید.

حتما بخوانید: ویزای کاری استرالیا

مدارک زبان مورد قبول استرالیا کدامند؟

مدرک زبان انگلیسی مورد قبول برای مهاجرت به استرالیا عبارتند از:

  • آیلتس (IELTS)
  • تافل (TOEFL)
  • آزمون زبان انگلیسی کالج کمبریج (CAE)
  • آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کمبریج (CPE)

سخن پایانی

مهاجرت به کشور پیشرفته استرالیا می‌تواند یک فرصت عالی برای افرادی باشد که به دنبال زندگی در یک کشور جدید با امکانات و فرصت‌های فراوان هستند. با این حال، متقاضیان باید قبل از اقدام به مهاجرت، شرایط و چالش‌های این مسیر را به دقت بررسی کنند تا تصمیم درستی بگیرند. یکی از شرایطی که برای اکثر روش‌های مهاجرتی استرالیا وجود دارد داشتن مدرک زبان آیلتس یا معادل است. در همین راستا یکی از سوالات متداولی که اکثر متقاضیان می‌پرسند این است که آیا بدون داشتن مدرک زبان می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند یا خیر؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که در روش‌های کاری امکان مهاجرت بدون مدرک زبان به استرالیا وجود ندارد و متقاضیان باید حداقل آیلتس 6 یا معادل آن را ارائه بدهند. اما در برخی روش‌ها از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری یا از طریق ویزاهای خانوادگی امکان پذیر است.

سوالات متداول

مهاجرت بدون مدرک زبان به این کشور، برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. مثلا متقاضیان ویزاهای کاری باید مدرک زبان ارائه دهند. اما روش‌هایی مانند ویزاهای خانوادگی، ازدواج و سرمایه‌گذاری نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد.

در موارد زیر می‌توان از ارائه مدرک زبان برای این افراد معاف شد:

  • کودکان زیر 18 سال
  • افراد دارای معلولیت جسمی یا ذهنی
  • افرادی که قبلاً در استرالیا زندگی کرده‌اند

بهترین روش مهاجرت بدون مدرک زبان به کشور استرالیا، به شرایط و اهداف هر متقاضی بستگی دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود، از مناسب‌ترین روش برای مهاجرت اقدام کنند.

زندگی در استرالیا بدون مدرک زبان چالش‌های خاص خودش را دارد. استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و متقاضیان باید برای کاریابی و ارتباط بهتر در جامعه و زندگی راحت‌تر، بتوانند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را در طول مدت اقامت یا در طول پروسه مهاجرت بهبود بخشند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها