موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت دندانپزشکان به امارات

مهاجرت دندانپزشکان به امارات

کشور امارات (Emirates) و به‌خصوص شهر دبی (Dubai)، از جمله مقاصد مهاجرتی محبوب هستند. طبق آمار وب سایت Salaryexplorer، دندانپزشک پس از استخدام در دبی می‌تواند تا 73,800 درهم در ماه درآمد داشته باشد. علاوه بر درآمد مناسب، شرایط مطلوب کاری از جمله دلایل دیگر برای مهاجرت دندانپزشک به دبی است.

در امارات و دبی قوانین نسبتاً سختگیرانه‌ای برای استخدام و شروع به کار متخصصان حوزه درمان وجود دارد. این مشاغل موظف به دریافت تأییدیه‌های متعددی هستند. هر آنچه که درباره شرایط استخدام، کار، درآمد، مزایا و روند مهاجرت دندانپزشکان به دبی نیاز دارید، در ادامه این مطلب بررسی شده است. جهت ارزیابی شرایط خود برای مهاجرت به امارات از این طریق می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

برای مهاجرت به عنوان دندانپزشک به امارات لازم است مدرک DHA داشته باشید

برای مهاجرت به عنوان دندانپزشک به امارات لازم است مدرک DHA داشته باشید.

نگاهی به وضعیت مهاجرت دندانپزشکان به دبی

از آنجایی که نیاز به مراقبت‌های دندانپزشکی در دبی به‌شکل روزافزون در حال افزایش است، قوانین و سیاست‌های این شهر برای جذب متخصصان بیشتر تغییر کرده است. طبق آمار سایت thenationalnews این شهر تا سال 2025 باید خود را برای افزایش 156 درصدی تقاضا برای خدمات دندانپزشکی آماده کند. بیش از 4200 متخصص مراقبت‌های بهداشتی در منطقه آزاد دبی مشغول به کار هستند در حالی که تنها کمتر از 5 درصد آن‌ها خدمات دندانپزشکی ارائه می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا تقاضا برای استخدام دندانپزشک در دبی افزایش پیدا کرده و آمار مهاجرت بالا برود.

دندانپزشکی جزو مشاغل پرتقاضای دبی است. در لیست مشاغل مورد نیاز امارات می‌توانید ببینید که کدام مشاغل دیگر در دبی با تقاضای بالاتری روبرو هستند. البته دندانپزشکانی که تمایل به مهاجرت به دبی داشته و می‌خواهند در این شهر مشغول به کار شوند، باید تحت بررسی‌های دقیقی ارزیابی شوند. این ارزیابی‌ها صلاحیت حرفه‌ای، تجربه موردنیاز و همچنین الزامات زبان برای کار در امارات را بررسی می‌کنند. در ادامه بیشتر درباره شرایط کار دندانپزشکی در دبی توضیح می‌دهیم.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به امارات

با توجه به نیاز بالا برای استخدام دندانپزشک در دبی و شرایط مطلوب کار، به نظر می‌رسد که مهاجرت به این شهر تصمیمی منطقی است. کار در دبی به این سادگی هم نیست و برای مهاجرت دندانپزشکان شرایط خاصی مانند داشتن سابقه کار کافی، داشتن مدرک زبان، گواهی‌های صلاحیت و غیره وجود دارد. این الزامات به‌طور دقیق‌تر در مهاجرت پزشکان به امارات بررسی شده‌اند. شرایط کار دندانپزشکی در دبی عبارت است از:

  • سابقه کاری

دندانپزشکانی که قصد دارند در آزمون‌های صلاحیت دبی شرکت کرده و در این شهر کار کنند، باید دو سال تجربه کاری پس از کارآموزی داشته باشند. هرچه میزان تجربه بیشتر بوده و مهارت‌ها و استانداردهای کار عملی دندانپزشکان در سطح بالاتری باشد، احتمال استخدام و دریافت دستمزد بهتر نیز افزایش می‌یابد.

  • دریافت تأییدیه دیتافلو (Dataflow)

کلیه پزشکان و دندانپزشکانی که قصد دارند در دبی کار کنند، باید تأییدیه دیتافلو از اداره سلامت دبی (Dubai Health Authority) یا DHA داشته باشند. تمام گواهی‌ها و مدارک دندانپزشکان در روند دیتافلو پردازش شده و صحت و اعتبار آن تأیید می‌شود. تکمیل و دریافت این تأییدیه حدود 40 روز طول می‌کشد.

حتما بخوانید:
تاییدیه دیتافلو
  • مدرک DHA

یکی دیگر از الزامات استخدام دندانپزشک در دبی این است که مدرک DHA داشته باشند. اخذ این مدرک بدان معناست که دندانپزشکان و سایر متخصصان حوزه درمان بدون هیچ آزمون یا امتحان اضافی می‌توانند در هر جایی از امارات مشغول به کار شوند.

گواهی گود استندینگ برای مهاجرت دندانپزشکان به امارات لازم است

گواهی گود استندینگ برای مهاجرت دندانپزشکان به امارات لازم است.

  • گواهی گوداستندینگ (Good Standing Certificate) یا GSC

این گواهی حسن انجام کار پزشکان و دندانپزشکان را اثبات کرده و نشان می‌دهد که این افراد در طول دوره اشتغال و خدمت خود هیچ‌گونه سوء‌پیشینه شغلی نداشته‌اند. به همین دلیل است که ارائه این گواهی منجر به افزایش شانس دریافت ویزا از سوی کشور مقصد خواهد شد. گواهی گوداستندینگ شامل نام، شماره مجوز، اعتبار مجوز، وضعیت فعلی مجوز و عنوان شغلی متقاضی است. البته دریافت این گواهی تنها مختص پزشکان نیست، بلکه برای مهاجرت پرستاران به امارات نیز ضرورت دارد.

  • مدرک زبان

برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید، به‌عنوان یک دندانپزشک می‌توان بدون دانش زبان عربی در دبی کار کرد. برای کار در این شهر حتی سطح متوسط زبان انگلیسی نیز کافی است. البته تسلط به زبان عربی تأثیر قابل‌توجهی روی میزان درآمد در دبی دارد.

حقوق دندانپزشکان در امارات

حقوق و درآمد بالا، یکی از مهمترین دلایل مهاجرت دندانپزشکان به امارات است. پس از استخدام دندانپزشک در دبی از یک درآمد عالی برخوردار است که برای داشتن یک زندگی خوب در این شهر، مناسب است. در مطلب زندگی در دبی دیدیم که حداقل درآمد کافی برای یک زندگی خوب چقدر است. در جدول زیر با بررسی درآمد این متخصصان، می‌توانید ببینید که آیا مهاجرت دندانپزشک به دبی تصمیم درستی است یا خیر.

بررسی درآمد دندانپزشکی در دبی
متوسط حقوق ماهیانه48,200 درهم
متوسط حقوق سالانه579,000 درهم
حداقل حقوق در سال301,000 درهم
حداکثر حقوق در سال885,000 درهم

تمامی این ارقام به‌طور متوسط در نظر گرفته شده است. میزان دقیق حقوق و درآمد تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تجربه، مهارت، شهر محل کار و غیره تغییر می‌کند. یک دندانپزشک با کمتر از 2 سال تجربه، حدود 28,5000 درهم در ماه درآمد دارد. در حالی که با افزایش تجربه به 2 تا 5 سال، این درآمد به 38,200 درهم می‌رسد.

دندانپزشکان با تجربه پنج تا ده ساله، متوسط درآمد 49,700 درهم در ماه دارند. با افزایش این تجربه به ده تا 15 سال، این درآمد 21% افزایش داشته و به 60,100 درهم در ماه می‌رسد. به همین ترتیب، دندانپزشکان با تجربه‌ی 15 تا 20 ساله درآمد ماهانه 65,700 درهمی دارند. بیشترین میزان درآمد، متعلق به دندانپزشکان با بیش از 20 سال سابقه کاری است. این متخصصان تا 69,100 درهم در ماه درآمد دارند.

وضعیت درآمد دندانپزشکان در امارات براساس تجربه از سایت www.salaryexplorer.com

وضعیت درآمد دندانپزشکان در امارات براساس تجربه از سایت www.salaryexplorer.com

مزایای مهاجرت دندانپزشکان به دبی

پس از درآمد بالا، مطلوب بودن شرایط کار دندانپزشکی در دبی دلیل دیگری برای مهاجرت به این شهر است. درست مانند سایر کشورهای عربی، امارات نیز مزایای متعددی برای کار و زندگی، به‌خصوص برای متخصصان حوزه درمان، دارد. به‌طور دقیق‌تر می‌توانید این مزایا و همچنین معایب را در مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس بررسی کنید. مزایای اصلی کار و استخدام دندانپزشک در دبی عبارت است از:

  • حداقل درآمد در دبی بالا بوده و واحد پول درهم ارزش مناسبی در برابر دلار آمریکا دارد. به همین دلیل قدرت خرید مردم در دبی بالا است.
  • به‌دلیل سرعت بالای توسعه در این شهر، امکان رشد و پیشرفت سریع‌تر در آنجا را دارید.
  • در دبی معافیت مالیات بر درآمد و یا نرخ پایین مالیات‌ وجود دارد.
  • امکان آموزش و تحصیل زبان انگلیسی برای فرزندان شما در آینده فراهم می‌شود.
  • امکان اخذ ویزای طلایی (Golden Visa) بلندمدت امارات که امکان اقامت 5 تا 10 ساله برای کار، تحصیل و زندگی افراد با استعداد خارجی را فراهم می‌کند.
  • امکان کار با سطح پایین تسلط به زبان انگلیسی در دبی وجود دارد.
از مهمترین مزایای کار دندانپزشکی در دبی معافیت از مالیات است.

از مهمترین مزایای کار دندانپزشکی در دبی معافیت از مالیات است.

مراحل مهاجرت دندانپزشکان به دبی

یکی از شرایط کار دندانپزشکی در دبی این است که مراحل مهاجرت و اخذ مجوزها به‌طور کامل طی شود. در مهاجرت دندانپزشکان کلیه شرایط و جزئیات دقیق مهاجرت برای متخصصان این رشته را بررسی کرده‌ایم. مراحل زیر، روند مهاجرت دندانپزشک به دبی را نشان می‌دهد.

  • آماده کردن تمام مدارک مورد نیاز
  • ایجاد حساب شریان (Sheryan)
  • دریافت شناسه واجد شرایطی (Eligibility ID)
  • درخواست PSV یا تأیید اولیه منابع (Primary Source Verification)
  • برنامه‌ریزی برای امتحان پرومتریک
  • رفتن به محل برگزاری آزمون
  • بررسی نتیجه آزمون
  • به دبی بروید.

پس از انجام دقیق تمام مراحل فوق، می‌توان گفت که تمام مراحل مهاجرت به امارات از طریق دندانپزشکی را تکمیل کرده‌اید. در این مرحله باید مدارک سفر و مهاجرت خود را آماده کرده و به دبی بروید. استخدام دندانپزشک در دبی مشروط به انجام کامل تمام این مراحل است.

مدارک لازم جهت استخدام دندانپزشک در دبی

برای دریافت مجوز DHA و استخدام دندانپزشک در دبی باید مدارک زیر ارائه شود. این مدارک برای کار در امارات به‌‌عنوان یک دندانپزشک الزامی هستند.

  • عکس جدید (در اندازه عکس پاسپورتی)
  • کپی پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی تجربه کاری
  • مجوز فعالیت یا ثبت
  • گواهی گوداستندینگ (GSC)
  • اخذ تأییدیه دیتافلو
  • شرکت در آزمون پرومتریک
  • شرکت در آزمون آمادگی جسمانی (برای متقاضیان بالای 65 سال)

سخن پایانی

امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که با سرعت بالایی در حال پیشرفت است. رشته‌های پزشکی و سایر متخصصان حوزه درمان، از جمله مشاغل موردنیاز این کشور هستند. دولت عمان نیز با فراهم آوردن شرایط مطلوب کاری، سعی دارد این متخصصان را از سراسر دنیا جذب کند. به همین دلیل امارات به‌دنبال استخدام دندانپزشک در دبی و شهرهای دیگر است. در این مطلب سعی کردیم تا با نگاهی به وضعیت شغل دندانپزشکی در دبی، ببینیم که کار در این شهر چه مزایایی دارد. همچنین همه آنچه را که برای مهاجرت دندانپزشک به دبی لازم است بدانید، بررسی کردیم.

سوالات متداول

بله؛ با پیش‌بینی این که دبی تا سال 2025 با افزایش 165 درصدی تقاضا برای خدمات دندانپزشکی روبه‌رو خواهد شد، نیاز به جذب این متخصصان وجود دارد.

کار به‌عنوان دندانپزشک در دبی مزایای زیادی دارد که از جمله مهمترین آن‌ها، عبارت است از: حقوق بالا، معافیت‌های مالیاتی، امکان اخذ گلدن ویزا، امکان کار با دانش زبان انگلیسی کم و غیره.

یک دندانپزشک به‌طور متوسط تا 48,200 درهم در ماه و تا 579,000 درهم در سال درآمد دارد. این درآمد بسته به شهر محل کار، میزان تجربه و غیره می‌تواند متغیر باشد.

یک دندانپزشک برای کار در دبی باید برخی گواهی و مجوزهای لازم را دریافت کرده و شرایط لازم را برآورده کند. این شرایط عبارت است از: داشتن سابقه کاری، اخذ تأییدیه دیتافلو، اخذ مدرک DHA و دریافت گواهی گود استندینگ.