موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

همواره استرالیا به عنوانی یکی از مقصدهای ایده آل برای مهاجرت و یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای جذب نیروی کار می باشد. سالانه افراد خارجی بسیاری متقاضی مهاجرت به یکی از شهرهای این کشور هستند. این افراد باید پیش از بررسی شرایطشان برای مهاجرت به بررسی اطلاعات درمورد کشور استرالیا و شهرهای آن بپردازند.

یک فرد متقاضی جدا از اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت کاری به استرالیا می بایست از شهرها و مناطقی که بیشتر تناسب را با تخصص یا شرایط او دارند نیز اطلاعاتی کامل و دقیق داشته باشد . مثلا اگر کمتر از 45 سال سن دارید، به زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 مسلط هستید و مهارت خوبی دارید، می‌توانید از طریق ویزای مهارتی 491 به سایر مناطق کم‌جمعیت استرالیا مهاجرت کنید. برای اطلاعات بیشتر، مطلب ویزای 491 استرالیا را بخوانید.

گروه پارسی کانادا قصد دارد در این مقاله بهترین شهرهای استرالیا برای یافتن کار را بررسی نماید. درصورتی که می‌خواهید از جزییات شهرها بیشتر اطلاع داشته باشید می‌توانید مطلب معرفی شهرهای استرالیا را بخوانید.

کار در شهر سیدنی استرالیا

سیدنی با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر مشهورترین و بزرگترین شهر در کشور استرالیا است. عوامل بسیار زیادی موجب شده است که سیدنی به مشهورترین و محبوب ترین شهر استرالیا میان گردشگران تبدیل شود، عواملی مانند جاذبه های طبیعی، سواحل زیبا، تنوع فرهنگی و …. در گوشه‌ گوشه‌ ی این شهر نشانه‌ های بارزی مانند شهرک ‌ها و محله‌ های مختص یک نژاد از حضور مهاجران گوناگون از سراسر دنیا دیده می ‌شود.

سیدنی از نظر آب و هوا بسیار معتدل بوده و دارای زمستان ‌هایی نه چندان سرد و تابستان ‌هایی گاهی گرم است که حتی در برخی روزها دمای هوا به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد نیز می ‌رسد. صنایع اصلی شهر سیدنی عبارتند از :

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • خدمات مالی و حرفه‌ ای
  • گردشگری
  • پژوهش و آموزش
  • صنایع نوآورانه

کسانی که اقامت استرالیا را دریافت کرده اند به خوبی با این مساله آشنا هستند. اگر چه این شهر برای زندگی یکی از گرانترین شهرهای دنیاست اما به یکی از پرطرفدارترین شهرهای استرالیا برای مهاجران و بهترین شهرهای استرالیا برای پیدا کردن کار تبدیل شده است، چرا که در کنار سطح بسیار بالای رفاهی و اجتماعی، همواره دارای فرصت‌ های شغلی مناسب نیز می باشد. ما در مقاله شهر سیدنی استرالیا به معرفی این شهر پرداخته‌ایم.

کار در شهر ملبورن استرالیا

پس از سیدنی، ملبورن بزرگترین شهر استرالیاست. نام دیگر این شهر، پایتخت ورزشی و فرهنگی است؛ آن هم به دلیل برگزاری المپیک ورزشی در آن. همچنین این شهر با جاذبه‌ های توریستی متعدد خود، هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می ‌کند. آب و هوای این شهر بسیار منحصر به فرد است زیرا ممکن است به راحتی در طول یک شبانه ‌روز، انواع تنوعات آب و هوایی را مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این شهر، مطلب ملبورن استرالیا را مطالعه کنید.

ملبورن دارای تنوع فرهنگی و اجتماعی بسیار بالایی است و انواع ملیت ها و نژادهای گوناگون این شهر را به عنوان محل زندگی خود برگزیده‌ اند. از مهم ترین صنایع ملبورن شامل صنایع خودروسازی، ساخت و ساز ساختمانی ، نقل و انتقالات هوایی، آموزش، پرستاری، مهندسی، خدمات مالی و فناوری ارتباطات و اطلاعات هستند.

نرخ بیکاری در ملبورن در مقایسه با بسیاری از شهرهای استرالیا بسیار پایین می باشد، به طوری که می توان آن را از از بهترین شهرهای استرالیا برای پیدا کردن کار دانست. ممکن است افراد با زندگی در این شهر هزینه‌ های بالایی را متحمل شوند ، با این وجود بسیاری از ساکنان آن مهاجرانی هستند که سیدنی را با توجه به امکانات و تسهیلات آن برگزیده‌اند.

کار در شهر بریزبین استرالیا

بریزبین، سومین شهر بزرگ استرالیا است. علاوه بر آب و هوای گرم و آفتابی، قیمت ‌های مناسب مسکن در این شهر نیز موجب شده است تا میان مهاجران بسیار پرطرفدار باشد . به طور کلی این شهر در مقایسه با سیدنی و ملبورن از فضای شهری آرام‌ تری برخوردار است. بریزبین در گذار پیشرفت و تکامل، اقتصاد پر رونقی دارد و با صنایع گوناگون از جمله هتلداری ، گردشگری، بهداشت، امور مالی، کسب و کار تجاری و تولیدات مختلف، متقاضیان کار را به سوی خود جلب می‌ کند و شهر مناسبی برای جستجوی کار در استرالیا می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد این شهر را در مطلب بریزبن استرالیا بخوانید.

کار درشهر هوبارت استرالیا

مرکز ایالت تاسمانی، هوبارت؛ با تنوع فوق العاده محیط طبیعی و به ویژه حیواناتش ، به گزینه‌ ای بسیار جذاب برای توریست‌ ها تبدیل شده است. هوبارت در مقایسه با شهرهایی که پیش تر از آن ها نام بردیم از فضایی بسیار آرام و غنی بهره مند است. این شهر زمستان‌ هایی سرد را تجربه می‌ کند اما در تابستان هوایی مطبوع دارد. هوبارت از سیستم اقتصاد جزیره ‌ای پیروی می ‌کند این بدین معنیست که در برابر نوسانات جهانی به میزان بسیاری محافظت می‌ شود پس می توان آن را در میان بهترین شهرهای استرالیا برای پیدا کردن کار قرار داد.

مشاغل پرطرفدار در این شهر عبارتند از : بهداشت، صنایع ساخت و ساز، صنایع خودرو ، هتلداری، صنعت ساخت نوشیدنی و انواع مهندسی ‌ها.

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

کار در شهر آدلاید استرالیا

مهاجرانی که به قصد کار، کشور خود را ترک کرده و به آدلاید استرالیا می آیند از این شهر به عنوان یکی از مقاصد جدید برای نیروی کار نام می برند. ممکن است بپرسید چرا؟

این شهر به دلیل داشتن جمعیت کاری پایین، به نیروهای کاری ماهر از سراسر نیاز اساسی دارد. آدلاید به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار است. مراقبت ‌های بهداشتی، تولیدات گوناگون و خرده ‌فروشی صنایع عمده در آدلاید هستند. جالب است بدانید که یکی مشهورترین ویژگی‌ های این شهر برای زندگی، پایین بودن هزینه‌های زندگی است.

کار در شهر کانبرای استرالیا

این شهر کوچک به دلیل میزبانی از پارلمان استرالیا به یکی از پر تردد ترین اماکن برای گردشگران و بهترین شهرهای استرالیا برای یافتن کار تبدیل شده است.

پایتخت استرالیا از آب و هوایی بسیار خشک و سرمای شدید در زمستان برخوردار است. بیشترین تعداد شاغلین ساکن شهر کانبرا در بخش‌ های دولتی مشغول به کار هستند اگرچه در کنار آن بخش ‌های خصوصی فعالی نیز وجود دارند . همچنین نرخ پایین بیکاری و درآمدهای بالا برای مشاغل مختلف تمام ‌وقت، موجب شده است که متقاضیان خارجی بسیاری برای کار و زندگی به این شهر قدم بگذارند.

کار در داروین استرالیا

این شهر از دیدگاه مناظر طبیعی، یکی از منحصر به فردترین شهرهای استرالیا به شمار می آید. شهر ۱۰۰ هزار نفری داروین در مسیر پیشرفت اقتصادی قرار داشته و صنایع عمده در این بخش می توان به ساخت و ساز، مسکن ، خرده‌ فروشی ، خدمات غذایی ، ادارات دولتی و مراقبت‌های بهداشتی اشاره نمود.

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

بهترین شهرهای استرالیا برای کار

کار در پرث استرالیا

شهر پرث یکی از بزرگترین شهر های استرالیاست که سالانه افراد بسیاری برای زندگی و اشتغال به آن مهاجرت می کنند. بخشی از جاذبه های این شهر می توان به آب و هوای بسیار مناسب و سواحل زیبا اشاره کرد. پرث یکی از شهرهای بزرگ استرالیا است که متقاضیان بسیاری را برای اسکان و اشتغال به سوی خود جلب کرده است . منابع و صنایع پرطرفدار در این شهر نیز عبارتند از صنایع گردشگری، خدمات مالی، تولیدات، مراقبت ‌های بهداشتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات.

شرایط کار در استرالیا

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در ماه آوریل سال ۲۰۱۸، تعداد شاغلین در استرالیا حدود ۱۲۷۴۱۸۰۰ اعلام شده‌ است که در بخش ‌های گوناگون و شهرهای مختلف این کشور به کار اشتغال دارند.
در مقالات قبلی اشاره شد که استرالیا دارای 6 ایالت و 2 قلمرو است با نام های ایالت نیو ساوث وِلز (New South Wales) (NSW) با مرکزیت سیدنی (Sydney)، ایالت کویینز لَند (Queensland (QLD)) با مرکزیت بریزبِین (Brisbane)، ایالت استرالیای جنوبی (South Australia(SA)) با مرکزیت (Adelaide) ، ایالت تاسمانیا(Tasmania (TAS)) با مرکزیت هوبارت (Hobart )، ایالت ویکتوریا ((Victoria (VIC) با مرکزیت مِلبورن (Melbourne) و ایالت استرالیای غربی (Western Australia (WA)) با مرکزیت پِرث (Perth) .

دو قلمروی آن نیز عبارتند از : قلمروی مرکزی استرالیا Australian Capital Territory (ACT))) با مرکزیت کانبرا (Canberra) و قلمروی استرالیای شمالی (Northern Territory (NT)) با مرکزیت داروین (Darwin).

طبق آمارهای هایی که سالانه توسط دولت استرالیا منتشر می شود، بخش عمده‌ ی نیروهای کار در استرالیا در ایالت‌های نیو ساوث ولز ، ویکتوریا و کویینزلند به فعالیت مشغول هستند. بر اساس آخرین آمار که در سال ۲۰۱۸ درباره‌ ی رشد شغلی رشته ‌ها و مشاغل گوناگون منتشر شد، بالاترین نرخ رشد شغلی مربوط به زمینه‌ های صنایع انرژی، معدن، مهندسی، بازرگانی، تکنولوژی، دفاعی و دولتی بوده‌ است.

مشاغل مربوط به این دسته ‌بندی ‌ها و همچنین بخش‌ های بسیار پر اهمیت بهداشتی، کشاورزی و دامپروری در شهرهای مهم و دارای پتانسیل بالا برای اشتغال تجمع یافته ‌اند که در ابتدای مقاله بهترین شهرهای استرالیا برای پیدا کردن کار را معرفی کردیم.

سخن پایانی

تلاش بر این بود که در این مقاله با ارائه ‌ی ساختار کلی بهترین شهرهای استرالیا برای یافتن کار، شخص متقاضی مهاجرت به استرالیا، از وضعیت شهرهای گوناگون و پتانسیل‌ های هر کدام برای اشتغال، آگاهی نسبی پیدا نماید. قبل از اخذ ویزای کار استرالیا بهتر است از شرایط کاری شهرهای بزرگ استرالیا آگاهی پیدا کنید. علاوه بر این مشاورین پارسی کانادا دارای تخصص در زمینه مهاجرت هستند و می توانند راهنمای شما در ارائه جزئیات کامل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا باشند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها