موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

افراد تحصیل کرده و متخصص در رشته‌های مختلف همواره مورد تقاضای کشورهای پیشرفته هستند. رشته‌های مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مهندسان مجرب در رشته‌های مختلف می‌توانند با اخذ اقامت کاری به کشورهای خارجی مهاجرت کرده و از امکانات کشور مقصد برای کار و زندگی استفاده کنند.

اگر شما هم در یکی از رشته‌های مهندسی تحصیل‌ کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت آشنا شوید. اگر فرصت خواندن این مطلب را ندارید می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا کارشناسان با تجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

رشته‌های مهندسی، پتانسیل درآمد بالایی دارند و در کشورهای پیشرفته تقاضای بالایی دارند.

در این مطلب، مشاغل پیش‌رو، با تمرکز بر بررسی بازار کار کشورهای مهاجرپذیر و پیشرفته مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان معرفی می‌شوند. ولی به طور کلی این مشاغل می‌توانند با توجه به کشور مقصد و نیازهای مقطعی آن متفاوت باشند.

قبل از خواندن این مطلب توجه کنید که میزان درآمدی که در ادامه گفته می‌شود، میانگین درآمد برحسب دلار آمریکا در کشورهای آمریکا، استرالیا، آلمان و کانادا هستند و با توجه به موارد مختلفی از جمله میزان سابقه‌کار، مدرک تحصیلی و موقعیت جغرافیایی می‌تواند متفاوت باشد.

مهندسی برق

مهندسی برق به‌عنوان یک شغل پردرآمد و پرطرفدار در دنیا به حساب می‌آید. شاغلین در این حوزه در طیف وسیعی از صنایع مربوط به مهارت‌هایشان مشغول به‌کار هستند. ساخت قطعات و تجهیزات الکتریکی مانند موتورهای الکتریکی، سیستم‌های رادار و ناوبری، سیستم‌های ارتباطی و همچنین طراحی، توسعه و آزمایش تجهیزات مربوط به تولید برق، بر عهده مهندسان برق است.

در جدول زیر اطلاعاتی در مورد شغل مهندسی برق آورده شده است:

شغلمهندسی برق
درآمد میانگینسالانه 85493 دلار
شرایط کاریبه‌طور کلی مهندسین برق در ادارات مختلف مشغول به‌کار می‌شوند. این افراد در بخش‌هایی از جمله تحقیق و توسعه، خدمات مهندسی،
تولید و مخابرات فعالیت می‌کنند.
آینده شغلی 2021 تا 2031تعداد مهندسان برق 3 درصد افزایش می‌یابد که این کمتر از میانگین رشد همه مشاغل است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 303800 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

ما برای مهاجرت مهندس برق به سه کشور استرالیا، آلمان و کانادا، مطلب تخصصی و جداگانه‌ای داریم که می‌توانید برای مطالعه دقیق‌ترِ شرایط، لینک‌های زیر مطالعه کنید:

مهندس مکانیک

مهندسی مکانیک یکی از گسترده‌ترین رشته‌های مهندسی است. مهندسان مکانیک در ساخت بسیاری از محصولات از تجهیزات پزشکی گرفته تا باتری‌های جدید نقش دارند. افراد شاغل در این حوزه به طراحی، ساخت، آزمایش، تحقیق و توسعه حسگرها و دستگاه‌های مکانیکی و حرارتی می‌پردازند. اطلاعاتی در مورد شغل مهندسی مکانیک عبارت‌اند از:

شغلمهندسی مکانیک
درآمد میانگینسالانه 81868 دلار
شرایط کاریمهندسان مکانیک عموما در دفاتر کار می‌کنند و ممکن است گاهی از کارگاه‌ها بازدید کنند.
آینده شغلی 2021 تا 2023تعداد مهندسان مکانیک 2 درصد افزایش می‌یابد که این کمتر از میانگین رشد همه مشاغل است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 284900 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

تقاضا برای جذب مهندسین مکانیک در برخی کشورها بیشتر بوده و مهندسان ماهر می‌توانند در آن کشورها به موفقیت قابل‌توجهی دست یابند. جزئیات شغل مهندسی مکانیک در کشورهایی که بیشترین تقاضا را دارند عبارت‌اند از:

مهندسی صنایع

یکی از بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت، مهندسی صنایع است. مهندسی صنایع به طراحی، تجزیه‌وتحلیل و کنترل عملیات و سیستم‌های تولید و خدمات می‌پردازد. اطلاعاتی در مورد شغل مهندسی صنایع عبارت‌اند از:

شغلمهندس صنایع
درآمد میانگینسالانه 77038 دلار
شرایط کاریمهندسان صنایع یا در محیط‌های اداری و یا در محیط‌های صنعتی مشغول به کار می‌شوند.
آینده شغلیپیش‌بینی می‌شود که استخدام مهندسان صنایع از سال 2021 تا 2023 به میزان 10 درصد رشد کند که بیشتر از میانگین سرعت رشد سایر مشاغل است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 301000 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

مهندسان صنایع نقش کلیدی را در ساخت، تولید و طراحی اکثر وسایل موجود ایفا می‌کنند. شما می‌توانید جزئیات بیشتری درباره شغل مهندسی صنایع در کشورهای کانادا، آلمان و استرالیا را در لینک‌های زیر مطالعه کنید:

مهندسی نفت

مهندسان نفت روش‌هایی را برای استخراج نفت و گاز از ذخایر زیر سطح زمین طراحی می‌کنند و راه‌های جدیدی برای استخراج نفت و گاز از چاه‌های قدیمی پیدا می‌کنند. از مهندسی نفت می‌توان به‌عنوان یکی از پردرآمدترین و بهترین مهندسی‌ها برای مهاجرت یاد کرد.

میزان درآمد و بازار کار شغل مهندسی نفت در جدول زیر بررسی شده است.

شغلمهندس نفت
درآمد میانگینسالانه 128414 دلار
شرایط کاریمهندسان نفت عموما در محیط‌های اداری یا در سایت‌های حفاری و میادین نفتی کار می‌کنند.
آینده شغلیپیش بینی می‌شود که از سال 2021 تا 2031 استخدام مهندسان نفت 8 درصد افزایش یابد که سریع‌تر از سایر شغل‌ها است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 22800 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت دکل‌های نفتی و پالایشگاه‌ها در کشورهای مختلف به جذب مهندسان نفت باتجربه تمایل دارند. اطلاعات بیشتر درباره مهندسی نفت در سه کشور کانادا، آلمان و استرالیا را در لینک‌های زیر مطالعه کنید:

مهندسی عمران

یکی از مشاغل مهندسی خوب و در حال رشد برای مهاجرت، مهندسی عمران است. وظیفه طراحی، ساخت، نظارت و بهره‌برداری از پروژه‌ها و سیستم‌های زیربنایی مانند ساختمان، فرودگاه، تونل، پل، سد، سیستم‌های تامین آب و غیره، در بخش‌های دولتی و خصوصی برعهده مهندسین عمران است. اطلاعاتی از قبیل میزان درآمد و آینده شغلی این حرفه در جدول زیر بررسی شده است.

شغلمهندس عمران
درآمد میانگینسالانه 77875 دلار
شرایط کاریمهندسان عمران معمولا زمان خود را بین کار در دفتر و کار در فضای باز در کارگاه‌های ساخت‌وساز تقسیم می‌کنند تا بتوانند بر عملیات نظارت داشته و مشکلات را در محل حل کنند.
آینده شغلیپیش‌بینی می‌شود که از سال 2021 تا 2031 میزان استخدام مهندسان عمران 7 درصد رشد خواهد داشت که تقریبا با سرعت رشد متوسط همه مشاغل برابر است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 318300 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

تقاضا برای جذب مهندسین عمران در دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است. جزئیات بیشتر درباره این شغل در سه کشور ذکر شده را در لینک‌های زیر بخوانید:

مهندسی شیمی

مهندسان شیمی اصول شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک و ریاضی را برای حل مسائلی که شامل تولید یا استفاده از مواد شیمیایی، سوخت، دارو، غذا و بسیاری از محصولات دیگر است، به کار می‌برند. اطلاعاتی در مورد آینده شغل و میزان درآمد مهندس عمران عبارت‌اند از:

شغلمهندس شیمی
درآمد میانگینسالانه 81164 دلار
شرایط کاریمهندسان شیمی بیشتر در دفاتر یا آزمایشگاه‌ها کار می‌کنند. آن‌ها ممکن است زمانی را در کارخانه‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها و مکان‌های دیگر به‌منظور نظارت بر عملیات و حل مشکلات بگذرانند.
آینده شغلیپیش‌بینی می‌شود که استخدام مهندسان شیمی از سال 2021 تا 2031، 14 درصد رشد کند که بسیار سریع‌تر از میانگین رشد سایر مشاغل است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 26900 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

مهندسی شیمی یکی از شاخه‌های مهم مهندسی است که در صنایع زیادی نقش دارد. کشورهای زیادی تمایل به جذب مهندسین شیمی دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت افراد متقاضی این شغل به کانادا، آلمان و استرالیا را در لینک‌های زیر مطالعه کنید:

مهندس سخت‌افزار

یکی دیگر از شغل‌های مهندسی پرتقاضا در دنیا، مهندسی سخت‌افزار است. طراحی، آزمایش، تحقیق و توسعه سیستم‌ها و اجزای کامپیوتری مانند پردازنده‌ها، بردهای مدار، حافظه‌ها، شبکه‌ها و مسیریاب‌ها برعهده مهندسان سخت‌افزار است. جذب مهندسان سخت‌افزار کامپیوتر خبره همواره موردتوجه شرکت‌های مطرح جهانی بوده است.

از آنجایی که تقاضا برای استخدام این افراد بالا است، دستمزدهای بالایی نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود. اطلاعاتی در مورد شغل مهندسی سخت‌افزار عبارت‌اند از:

شغلمهندس سخت‌افزار
درآمد میانگینسالانه 87050 دلار
شرایط کاریمهندسان سخت‌افزار معمولاً در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کار می‌کنند. آن‌ها انواع مختلفی از مدل‌های کامپیوتری را ساخته و آزمایش می‌کنند.
آینده شغلی
2021 تا 2031
تعداد مهندسان سخت‌افزار 5 درصد افزایش پیدا می‌کند که تقریبا برابر با سرعت رشد همه مشاغل است. *
میزان تقاضاتعداد مشاغل مربوطه در سال 2021 برابر با 76900 بوده است. *
* بر اساس آمار سایت BLS (اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا)

تا اینجا با تعدادی از بهترین رشته‌ها و مشاغل مهندسی برای مهاجرت آشنا شدید. برای اطلاع در مورد سایر حوزه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین شغل‌ها برای مهاجرت را مطالعه کنید. در صورتی که در خصوص مهاجرت نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پرکنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

افراد متخصص در رشته‌های مهندسی همواره مورد تقاضای کشورهای پیشرفته بوده‌اند. مهندسین متقاضی مهاجرت کاری، می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی و تخصص خود در کشورهای خارجی فرصت‌های شغلی خوبی پیدا کنند.

به‌طور کلی با بررسی بازار کار کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر، می‌توان از رشته‌هایی مانند مهندسی برق، عمران، نفت، صنایع و غیره به‌عنوان بهترین رشته مهندسی برای مهاجرت یاد کرد. اگر شما نیز فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های مهندسی هستید و قصد مهاجرت دارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که با بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت آشنا شوید.

سوالات متداول

از رشته‌های مهندسی شیمی، عمران، نفت، صنایع، مکانیک و برق می‌توان به‌عنوان بهترین رشته مهندسی برای مهاجرت یاد کرد.

هرساله لیستی از شغل‌های موردنیاز از جمله مشاغل مهندسی توسط کشورهای مختلف ارائه می‌شود. با بررسی تخصص، دانش خود و در نظر گرفتن شرایط و بازار کار کشور موردنظرتان می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهاجرت کاری پیدا کنید.

نرخ افزایش استخدام مهندسان شیمی بیشتر از سایر رشته‌های مهندسی است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها