موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

زمانی که به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سؤال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد، این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و نیازهایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد. این آمار براساس میزان رضایت ایرانیان، در هر سال متغیر است. این مقاله، بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024 را از هر جنبه‌ای بررسی کرده است، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در یک کلام، براساس منابع مختلف، برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت و مهاجران عبارت‌اند از:

لیست بالا، از جمله راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها است که مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی و سهولت در اخذ اقامت ارائه دارد. تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت‌های فردی قبل از تصمیم‌گیری بسیار مهم است. به‌طورکلی اهداف مهاجرت را می‌توانیم به سه دسته اصلی تقسیم کنیم:

اینجاست که انتخاب کشور مقصد اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل، اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید، فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و شما را برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، راهنمایی‌ کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

در ادامه این مقاله، بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را زیر ذره بین قرار داده‌ایم و به تفکیک نیز در صفحات دیگر بهترین کشور برای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری را بررسی کرده‌ایم.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

ایرانیانی که به‌دنبال فرصت‌های شغلی در خارج از کشور هستند، کشورهای زیر به‌عنوان مقاصد بالقوه برای نیروهای کار ایرانی، بهترین شناخته شده‌اند و مشاغل موردتقاضای هرکدام در سال 2024 در جلوی هر کشور، ذکر شده است:

  • ایالات متحده: سرآشپز، توسعه‌دهنده پایگاه داده، متخصص هوش مصنوعی، مهندس شبکه و پرستار
  • کانادا: مهندس برق، مهندس نرم‌افزار، داروساز، جوشکار، راننده، مهندس محیط زیست، تحلیل‌گر فناوری اطلاعات و مدیر تولید. در صورتی که در یکی از این مشاغل، مهارت دارید، شرایط مهاجرت را در مطلب، مهاجرت کاری به کانادا، مطالعه کنید.
  • نروژ: مهندسی نرم‌افزار، آیتی، پرستار، معلم و داروسازی
  • اسلواکی: مددکاری، پرستاری، پزشک متخصص، متخصص فناوری اطلاعات و صنعتگر
  • ایسلند: نجاری، گردشگری، توسعه نرم‌افزار و پرستار
  • کشورهای خلیج‌فارس (قطر، عراق، امارات متحده عربی، عمان): مدیر بازاریابی، متخصص امور مالی و متخصص فناوری اطلاعات
  • استرالیا: برنامه‌نویسی، مهندسی عمران، نجار و وکالت. شرایط کار برای ایرانیان در استرالیا را در مطلب، مهاجرت کاری به استرالیا، بخوانید.

یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردمان جهان‌ سومی به‌دنبال بهترین کشورها برای زندگی و صدالبته بهترین کشورها برای کار هستند، همین نداشتن رفاه و درجا زدن با وجود تلاش شبانه‌روزی است. چیزی که با زندگی در کشورهای پیشرفته می‌توان به‌راحتی به آن دست یافت. آلمان، به‌عنوان یکی دیگر از کشورهای تراز اول، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی شده است. جزئیات شرایط مهاجرت کاری به آلمان را حتما مطالعه کنید.

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت کاری در سال 2024

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان در سال 2024، کجاست؟

بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور در سال 2024 عبارت‌اند از:

  • آمریکا
  • کانادا
  • آلمان
  • نروژ
  • انگلستان
  • استرالیا

نروژ، به‌دلیل استاندارد بالای زندگی و تحصیل رایگان، شناخته شده است. انگلستان، به‌دلیل جمعیت بالای ایرانی و دانشگاه‌های عالی رتبه محبوبیت دارد. آلمان، یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور که در مطلب مهاجرت تحصیلی به آلمان، می‌توانید شرایط مهاجرت را بخوانید.

در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان روش تحصیلی است. شما می‌توانید با استفاده از این روش اقامت موقت کشور آمریکا را بگیرید.  ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین کشورهای حال حاضر برای مهاجرت تحصیلی است. بنابراین اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، مطلب ویزای تحصیلی آمریکا را بخوانید.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادایی، فرصت کار را هم در همین کشور برای شما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید شرایط تحصیل در یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی تورنتو، بریتیش کلمبیا و مک‌گیل را داشته باشید، مطلب ویزای تحصیلی کانادا را بخوانید.

دانشگاه‌های استرالیا به‌دلیل رتبه‌های بالا و فرصت‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند، برای مهاجرت جذاب هستند. برترین دانشگاه‌های استرالیا، عبارت‌اند از: دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی و دانشگاه کوئینزلند. در صورتی که می‌خواهید، شرایط تحصیل در این مراکز آموزشی را داشته باشید، مطلب تحصیل در استرالیا، را بخوانید.

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در سال 2024، کجاست؟

بهترین کشورها برای مهاجرت مبتنی بر سرمایه‌گذاری در سال 2024 عبارت‌اند از:

  • قبرس
  • پرتغال
  • اسپانیا
  • کانادا
  • آمریکا
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • دومینیکا

کانادا، به‌دلیل داشتن فضای مطلوب کاری، هزینه کم مالیات کسب‌وکار و ثبات اقتصادی، بهترین مکانی است که می‌شود، از طریق راه‌های سرمایه‌گذاری از جمله: خرید بیزنس، خوداشتغالی و کارآفرینی مهاجرت کنید. در صورتی که می‌خواهید، سرمایه هرکدام از این روش‌ها را بدانید، مطلب ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را بخوانید.

استرالیا، به‌دلیل داشتن محیطی با تنوع فرهنگی، نیروی کار بسیار ماهر و اقتصاد قوی، یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود. ویزاهای 188 و 888، مناسب این مدل مهاجرت است. بنابراین در صورت بررسی شرایط خود، مطلب ویزای سرمایه گذاری استرالیا را بخوانید.

برای انتخاب بهترین کشور جهت سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی مثل، حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری، امنیت کشور مقصد برای این کار، تسهیلات ارائه شده، میزان سود و شرایط اخذ اقامت را بررسی کنید. لازم به ذکر است، دومینیکا با ارائه پاسپورت دومینیکا، فرصت سرمایه‌گذاری و همکاری در توسعه اقتصادی با مالیات‌ حداقل را فراهم می‌کند. با این پاسپورت می‌توانید بدون ویزا، به 145 کشور دنیا سفر کنید و از مزایای آن برخوردار شود.

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در سال 2024

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید، به‌دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود؛ اما بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان فراهم ‌شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان
کانادااسترالیانیوزلند
فرانسهآلمانیونان
بلغارستانبلژیکمجارستان
سنگاپورروسیهآمریکا
انگلستانمالزیترکیه
اسپانیااماراتعربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در اولویت قرار دارد و به دین و اعتقادات هر فرد احترام می‌گذارند.

محبوب ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان

بهترین کشور برای زندگی به‌همراه خانواده

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده، معیارهای مختلفی تاثیرگذار هستند. در انتخاب مقصد، باید شرایط اعضای خانواده، اهداف و سبک زندگی آن‌ها را در نظر گرفت. چنانچه قصد دارید، با خانواده خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، مطلب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی را بخوانید تا با کشورهای مختلف و شرایط آن‌ها برای مهاجرت آشنا شوید.

بهترین کشور برای پناهندگی

آخرین راه و صدالبته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه حالت، دو راه بیشتر ندارند:

  1. باید در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد؛
  2. یا باید از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل شوند.
پارسی کانادا، پناهندگی را توصیه نمی‌کند و هیچ‌گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌‌دهد.

کشورهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بیشترین پذیرش مهاجران پناهنده را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند. معمولاً این کشورها اجازه ورود مردم سوریه، افغانستان، سومالی و غیره را به وطن خود را می‌دهند و برای آن‌ها شرایط قابل‌قبول‌تری فراهم می‌کنند. کمپ‌های تمیزتر، روند پذیرش سریع‌تر، فراهم کردن امکانات گرمایشی و تهیه خوراک ازجمله امکاناتی است که برای پناهندگان آماده می‌شود.

بهترین کشور برای پناهندگی
آمریکاترکیهصربستانبنگلادش
کنیاانگلستانیونانآلمان

کشورهایی مانند کنیا و بنگلادش، پناهندگان کشورهای مجاور خود را قبول می‌کنند. از طرف دیگر، ایرانیان کشورهایی چون ترکیه، یونان و آلمان را برای این روش انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید، پارسی کانادا پناهندگی را به هیچ مهاجری توصیه نمی‌کند. توصیه می‌شود برای مهاجرت، به جای پناهندگی، از سایر روش‌های قانونی استفاده کنید.

پارسی کانادا؛ راهنمایی مطمئن جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

تلاش کردیم در این نوشته از پارسی کانادا، به گونه‌ای اطلاعات مفید و مختصر به شما ارائه کنیم که بعد از مطالعه آن به پاسخ سوال “بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان” رسیده باشید. امیدواریم هرچه سریع‌تر مقصد ایده‌آل و مطلوب خودتان را پیدا کنید. ما نیز با مشاوره حرفه‌ای در کنارتان خواهیم بود. ضمناً اگر سوالی داشته باشید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهیم. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، برای ارتباط با وکیل مهاجرتی می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

کشورهای ایالت متحده، کانادا، استرالیا، نروژ، اسلواکی، ایسلند و کشورهای خلیج‌فارس را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد.

شاید بتوان کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا و انگلستان را بهترین کشورها برای تحصیل نام برد.

کشورهایی که بالاترین دستمزد را دارند عبارت‌اند از: استرالیا، نیوزیلند، هلند، ایرلند، بریتانیا و آلمان. از طرف دیگر، کلمبیا، برزیل و آرژانتین کم‌ترین حد دستمزد را ارائه می‌دهند.

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان شامل نیوزلند، استرالیا، اسپانیا و آلمان است. فرآیند دریافت ویزا در این کشورها ساده‌ است. ترکیه یک گزینه راحت برای سرمایه‌گذاری ایرانیان است. مالزی، به‌عنوان یک کشور آسان برای تحصیل ایرانیان است.

guest
282 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها