موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت دندانپزشکان به عمان

مهاجرت دندانپزشکان به عمان

عمان (Oman)، یک کشور در حال توسعه واقع در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است. در سالیان اخیر عمان به یکی از کشورهای امن و پیشرفته دنیا تبدیل شده است. مهاجران زیادی به‌ویژه از ایران برای کار به عمان می‌روند. در این کشور فرصت‌های شغلی زیاد با درآمدهای قابل‌توجه وجود دارد. در نتیجه می‌توان عمان را به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی خوب در نظر گرفت.

دندانپزشکی یکی از تخصص‌های موردنیاز در کشور عمان است. مهاجرت دندانپزشکان به عمان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره شغل دندانپزشکی در عمان و شرایط مهاجرت دندانپزشکان به این کشور در اختیارتان قرار دهیم. پس همراه ما باشید.

نکته مهم: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید از طریق مهاجرت دندانپزشکان به امارات یا ثبت شرکت در عمان، به حوزه خلیج فارس مهاجرت کنید).

نگاهی کلی به وضعیت دندانپزشکان در عمان

به‌طور کلی مشاغل حوزه بهداشت و درمان از پرتقاضاترین مشاغل برای مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. این کشورها به دلیل نزدیکی به ایران، شرایط رفت‌وآمد آسان و همجنین درآمد بالا جذابیت زیادی برای دندانپزشکان دارند. درآمد دندانپزشکان در کشور عمان بیشتر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است.

بر اساس گزارش وب‌سایت ncbi.nlm.nih، عمان با جمعیتی نزدیک به 4 میلیون نفر و نرخ رشد بیش از 2 درصد، در زمینه دندانپزشکی و مشاغل حوزه بهداشت دهان و دندان به نیروی کار خارجی نیازمند بوده است. مهاجران بخش گسترده‌ای از جمعیت عمان را تشکیل می‌دهند. بیشتر این افراد با هدف کار در عمان به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در سال 2010 تنها حدود 24 درصد از دندانپزشکان این کشور اهل عمان بوده‌اند.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت عمان و سازمان بهداشت جهانی، وضعیت رشد نیروی کار دندانپزشک در عمان در فاصله سال‌های 1990-2012 به‌صورت زیر است:

نرخ افزایش مهاجرت دندانپزشکان به عمان براساس آمار منتشر شده در مجله علمی PMC

نرخ افزایش مهاجرت دندانپزشکان به عمان براساس آمار منتشر شده در مجله علمی PMC

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به عمان

تخصص دندانپزشکی در عمان یکی از رشته‌های پرتقاضا در حوزه بهداشت و درمان است. کشور عمان شرایط مناسبی را برای مهاجرت دندانپزشکان فراهم کرده است. متقاضیان مهاجرت به این کشور باید شرایط مشخص شده از سوی دولت عمان را داشته باشند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • حداقل 21 و حداکثر 60 سال سن
  • یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک بیمارستان یا کلینیک در عمان
  • داشتن 4 سال سابقه کار در حوزه دندانپزشکی
  • اخذ تاییدیه دیتافلو (Dataflow)، به‌منظور صحت سنجی مدارک، مجوزها و سابقه کاری
  • شرکت در آزمون پرومتریک (Prometric) و کسب حدنصاب نمره (لازم است به بالای 60 درصد از سوالات پاسخ صحیح بدهید)
  • شرکت در مصاحبه وایوا (Viva)؛ این مصاحبه حضوری بوده و با مسئولین وزارت بهداشت عمان انجام می‌شود.
  • تسلط قابل‌قبول به زبان انگلیسی برای گذراندن مصاحبه حضوری

علاوه بر دندانپزشکان، سایر مشاغل حوزه بهداشت و درمان، مانند پزشکی، هم در عمان پرتقاضا هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب مهاجرت پزشکان به عمان را مطالعه کنید.

حقوق دندانپزشکان در عمان

میزان حقوق دریافتی دندانپزشکان متناسب با هزینه زندگی در عمان، مقدار قابل‌توجهی است. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexplorer، دستمزد دندانپزشکان بر اساس میزان سابقه، مهارت، جنسیت یا موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود.

درآمد دندانپزشکان در عمان
میانگین حقوق ماهانه3960 ریال عمان
حداکثر حقوق ماهانه6180 ریال عمان
حداقل حقوق ماهانه1940 ریال عمان

با افزایش سابقه کاری طبیعتا درآمد نیز افزایش می‌یابد. بر این اساس یک دندانپزشک با کمتر از دو سال سابقه تقریبا 2300 ریال عمان در ماه درآمد دارد. برای افراد دارای 2 تا 5 سال سابقه کاری، این مقدار به 2960 ریال عمان در ماه و برای افراد دارای 5 تا 10 سال سابقه، به 4080 ریال عمان در ماه خواهد رسید.

مزایای مهاجرت دندانپزشکان به عمان

اگر به‌دنبال یک مقصد مناسب برای کار و زندگی در همسایگی ایران هستید، عمان گزینه خوبی برای شما خواهد بود. مهاجرت به عمان برای دندانپزشکان مزایای زیادی دارد که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. همسایگی با ایران و امکان سفر آسان به ایران در طول دوره اقامت
  2. فرایند اخذ ویزای آسان به‌دلیل روابط سیاسی و فرهنگی خوب با ایران
  3. اخذ اقامت کاری به‌مدت 1 الی 2 سال و امکان تمدید و یا تبدیل ویزا
  4. انجام کار بدون پرداخت مالیات
  5. امنیت و هزینه زندگی کم و مقرون‌به‌صرفه در عمان
  6. ورود به کشور مقصد و شروع کار با جایگاه فعلی
  7. عدم نیاز به مدرک زبان رسمی

دندانپزشکان در عمان مالیات نمی دهند

به‌طور کلی کشورهای حاشیه خلیج فارس مقاصد خوبی برای مهاجرت کار هستند. افرادی که در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان شاغل هستند می‌توانند به‌راحتی به این کشورها مهاجرت کرده و شروع به کار کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب مهاجرت کادر درمان به کشورهای عربی را مطالعه کنید.

مراحل مهاجرت دندانپزشکان به عمان

دندانپزشکان نیز مانند سایر اعضای کادر درمان برای مهاجرت به کشور عمان باید مراحل مشخصی را طی کنند. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. استعلام اولیه رزومه متقاضی
  2. اخذ تاییدیه دیتافلو (Dataflow)، جهت صحت سنجی مدارک، مجوزها و سابقه کاری
  3. شرکت و قبولی در آزمون پرومتریک (Prometric)
  4. اخذ یک موقعیت شغلی از سوی کارفرمای عمانی
  5. شرکت در مصاحبه حضوری وایوا (Viva)
  6. دریافت ویزای کاری کشور عمان

مدارک لازم جهت استخدام به عنوان دندانپزشک در عمان

دندانپزشکان برای مهاجرت به عمان و کار در این کشور، باید مدارک مشخص شده از سوی دولت و وزارت بهداشت عمان را ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • فرم‌های موردنیاز بر اساس موقعیت شغلی فرد (کار در بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی)
  • فرم‌های فرآیند ویزا
  • کپی رزومه
  • کپی مدارک تحصیلی و گواهی سابقه کار
  • کپی پاسپورت
  • 2 قطعه عکس

کشور عمان تسهیلات زیادی را برای مشاغل حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته است. اگر در رشته پرستاری مشغول به تحصیل هستید، این کشور برای شما یک مقصد مناسب است. برای اطلاعات بیشتر مطلب مهاجرت پرستاران به عمان را مطالعه کنید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید کشور عمان یک مقصد مناسب برای کادر درمان و به‌خصوص دندانپزشکان است. با توجه به مزایای مهاجرت و زندگی در عمان از جمله امنیت، هزینه زندگی کم، درآمد بالا و غیره، در سال‌های اخیر مهاجرت دندانپزشکان به عمان افزایش یافته است. فرایند اخذ ویزای کاری عمان به‌دلیل روابط سیاسی و فرهنگی خوب میان دولت ایران و عمان آسان بوده و متقاضیان می‌توانند ویزای کار 1 تا 2 ساله این کشور را دریافت کنند. اگر شما هم متقاضی مهاجرت به عمان هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی درباره دندانپزشکی در عمان به‌دست آورید.

سوالات متداول

افراد شاغل در حرفه دندانپزشکی در عمان به‌صورت میانگین ماهانه 3960 ریال عمان معادل 10303 دلار درآمد دارند.

برای اخذ ویزای کاری عمان باید بین 21 تا 60 سال باشید.

مهاجرت به عمان به مدرک زبان رسمی نیاز ندارد و فقط لازم است برای گذراندن مصاحبه ویوا در حد قابل‌قبولی به زبان انگلیسی مسلط باشید.

اخذ تاییدیه دیتافلو، شرکت و قبولی در آزمون پرومتریک، شرکت در مصاحبه ویوا، داشتن حداقل 4 سال سابقه کاری و دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر در عمان

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها